abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 2
    dnes 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 796 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.10.2006 13:17 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    V podstate souhlasim.Ale kdybych mel davat pozor na vsechna rizika tak nevylezu z baraku....
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 28.10.2006 13:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Jenže jsou rizika, která lze velice snadno omezit - třeba kouknutím se vlevo a vpravo. Tak proč to neudělat? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 14:08 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Myslím si, že to je další mýtus. Zkusme trochu matematiky: Auto jede rychlostí 15 km/hod přes přejezd. Na délku auta plus šířku vlaku dejme třeba 8 metrů. Tato délka tvoří oblast, kde se mohou dráhy auta a vlaku protnout. Pendolino jede rychlostí 150km/hod. Otázka zní: do jaké vzdálenosti musí řidič vidět, aby stihl projet přejezd s rezervou 1 metr?
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    Luk avatar 28.10.2006 14:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Úmyslně jsem napsal "tam, kde to jde". Protože u mnoha přejezdů to nejde, ale je i mnoho takových, kde to jde. Přejezdů s Pendolinem (resp. s rychlostí 140-160 km/h) je poskrovnu, na hlavních tratích je traťová rychlost do 120 km/h, na ostatních běžně i nižší. Je mnoho přejezdů, kde světla instalovali teprve nedávno, a kde jsou ve své podstatě zbytečná, protože je bez problémů vidět třeba 300 m na každou stranu a max. rychlost je 60 km/h. Ale v okamžiku, kdy na ně řidiči stroprocentně spoléhají a jedou "s klapkami na očích", vzniká zbytečné riziko.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 14:29 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Jasně - to byla spíš taková legrácka (vyšlo mi to okolo 100 metrů). Ale stejně bych počkal na "zelenou" než bych na přejezd vjel.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    28.10.2006 14:40 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Internet Explorer 7? Děkuji, nechci.

    Sorry, trosku mi to pripomenulo Rimmera ;-) :

    Jo, ta možnost tu existuje, ano, eh, ale já mám jiný návrh. Trochu přitvrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ ... a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    28.10.2006 18:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Mě to zase inspirovalo na novou patičku :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    houska avatar 29.10.2006 00:19 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Navrhuji nasadit masivni ale opravdu masivni .... letakovou kampan.
    28.10.2006 14:27 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Pochybuju, ze pres prejezdy jezdi Pendolino 160, prave kvuli bezpecnosti.
    28.10.2006 14:32 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Ale to právě klidně jo (teda ne všude). Moje švagrová jezdí jako vlakvedoucí.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    28.10.2006 13:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Proto když je vidět na trať, je zatraceně dobré se tam před vjetím na přejezd podívat.
    Zákon to dokonce ukládá jako povinnost. Vím, že v autoškolách se za to vyhazuje od jízd, když zapomeneš.
    Quando omni flunkus moritati
    28.10.2006 13:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Btw. jsou i další rizikové přechody. Třeba přejdeš z Gnome na KDE a hned následují plameny ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    stativ avatar 28.10.2006 15:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Myslíš ty ze SVN Berylu? :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.10.2006 13:32 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy

    1) mas spatne ocislovan posledni bod ;-)

    2) clanek nebere v potaz, ze clovek muze vjet na prejezd jako maschinfuhrer :-D

    3) pokud se setka vlak s autem, je to vzdy chyba ridice automobilu, ten se totiz musi vzdy presvedcit na vlastni oci, za nic nejede, a to bez ohledu na vystrazne zarizeni

    Luk avatar 28.10.2006 13:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    1) mas spatne ocislovan posledni bod
    Díky za upozornění, opraveno. Copy&past je sviňa :-D
    2) clanek nebere v potaz, ze clovek muze vjet na prejezd jako maschinfuhrer
    Vzhledem k tomu, že jsem to jmenuje Automýty, beru to jen z pohledu řidiče auta.
    3) pokud se setka vlak s autem, je to vzdy chyba ridice automobilu, ten se totiz musi vzdy presvedcit na vlastni oci, za nic nejede, a to bez ohledu na vystrazne zarizeni
    Jsou případy, kdy to tak úplně neplatí. Na některých přejezdech se výstražnými světly je výhled tak mizerný, že řidič nemá sebemenší šanci vlak vidět, kdyby jel. Správně (podle zákona) by si měl zajistit způsobilou a náležitě poučenou osobu, která by se tam došla podívat a dala znamení, ale to je v praxi nereálné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 14:01 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    perfektně rozebraný problém, opravdu není moc co dodat.

    k bodu 15 : světla se opravdu můžou porouchat, za 20 let co jezdím jsem to viděl 4X a radši sleduji trať ještě kus před přejezdem (dost často jde souběžně) a vypínám rádio hlavně u přejezdů v lesích které mají ostrý úhel a je špatně vidět na trať.

    Nechápu zhovadilost projektantů kteří nakreslí přejezd v úhlu klidně 30 stupňů na kypách mezi šachtami kde je prostoru hromada a vůbec jim nedojde, že už z dodávky ten řidič vidí na jednu stranu houby i když zastaví na stopce. Vysokoškolsky vzdělaný člověk by měl sakra vědět, že skrz korbu náklaďáku není vidět.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    Luk avatar 28.10.2006 14:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    světla se opravdu můžou porouchat, za 20 let co jezdím jsem to viděl 4X
    Porouchané zabezpečení (světla + závory) jsem viděl dokonce i tady, kde jezdí Pendolina pořádně vysokou rychlostí.
    Nechápu zhovadilost projektantů kteří nakreslí přejezd v úhlu klidně 30 stupňů na kypách mezi šachtami kde je prostoru hromada a vůbec jim nedojde, že už z dodávky ten řidič vidí na jednu stranu houby i když zastaví na stopce. Vysokoškolsky vzdělaný člověk by měl sakra vědět, že skrz korbu náklaďáku není vidět.
    Ač je to k nevíře, mnoho projektantů navrhuje "od zeleného stolu" a nejdou se tam nikdy sami podívat. Spoléhají na zaměření a na fotky, jenže takové "detaily" nejsou schopni domyslet.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 14:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Ad 15) přejezd má z pohledu řidiče vlastně jen dva režimy:
    • svítí bílá – signalizace funguje a nejede žádný vlak (ale za rozhlídnutí člověk nic nedá, a kdyby tam vlak nějakou shodou chyb jel, bude to mrtvému houby platné, že tam svítila bílá)
    • všechny ostatní případy – řidič je povinnen se přesvědčit, že nejede vlak
    Blikající červená světla nebo závory jsou jen takový bonus navíc, že vlak jede určitě. Ale přejezd, kde neblikají červená světla ani nesvítí bílé je pro řidiče to samé, jako přejezd jen s křížem.

    Ad 16) taky se může vracet "postrk" – lokomotiva, která pomáhá tlačit náklad do kopce. Takže nejen, že na jednokolejce můžou přijet dva vlaky ze steného směru, ale může jeden vlak projet a vzápětí se od něj vrací lokomotiva zpět.
    28.10.2006 21:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Dovolím si nesouhlasit. Pokud jsou závory dole nebo blikají červená světla, nejsem povinen se přesvědčovat, zda vlak jede, protože na přejezd tak jako tak vjet nesmím. Ostatně u většiny přejezdů začínají světla blikat už v době, kdy vlak ještě vidět ani slyšet není, takže by nějaké přesvědčování se bylo stejně k ničemu.
    29.10.2006 10:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Myslel jsem to tak, že blikající červené světlo nebo stažené závory jsou jedním ze signálů, že jede vlak. Tj. řidič se přesvědčí, zda nejede vlak, tak že bliká červená nebo jsou dole závory nebo vidí vlak nebo slyší vlak. Chtěl jsem hlavně zdůraznit to, že sice platí červené světlo/závory => jede vlak, ale neplatí červené světlo zhasnuté/závory nahoře => vlak nejede.
    28.10.2006 15:41 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Opět pěkné počtení, ačkoliv "řídím" akorát své kolo :-). Možná tím spíš se přiučím, protože na kolo nemám autoškolu :-D. Ale:

    Může selhat zabezpečovací zařízení (třeba když nějaký "bezmozek" ukradne dráty)

    Toto mi přijde jako nepříliš šťastný příklad. Mám známého, který se zabývá mimojiné návrhem zabezpečovacích zařízení a tak vím, že tyto systémy jsou vyvýjeny tak, aby jakákoliv závada vedla vždy k situaci, která vylučuje ohrožení. Znamená to například i to, že pokud v nějakém zabezpečovacím zařízení vyhoří nějaký prvek, musí se zařízení nastavit do stavu, který dá najevo, že je něco v nepořádku (rozhodně se nesmí rožnout zelená ;-)). A krádež drátů je určitě mnohem snáz detekovatelná (tj. ošetřitelná) než vyhoření kondenzátoru ;-)
    θηριον ειμι
    Luk avatar 28.10.2006 15:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Je jasné, že by zabezpečení mělo být vždy navrhováno takto. Jenže v minulých letech se skutečně staly případy, že po krádeži drátů světla na přejezdu nesvítila, když svítit měla. Jde samozřejmě o to, které dráty zmizí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 16:00 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Když zloděj ukradne dráty k žárovkám :-)
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    28.10.2006 17:14 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Jasně, asi tam nemají náhradní žárovky pro případ, že ty původní nekdo vyšroubuje :-D. Pak opravdu záleží na tom, jestli se řidič rozhlédne i když žádná světla nesvítí...
    θηριον ειμι
    28.10.2006 19:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Jenže v minulých letech se skutečně staly případy, že po krádeži drátů světla na přejezdu nesvítila, když svítit měla.
    Jenže to je právě to překlopení do bezpečného stavu. Pokud na přejezdu světla nesvítí, je to jako by tam světla vůbec nebyla – řidič je povinnen se přesvědčit, že vlak nejede.
    28.10.2006 22:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Problém je, že zloději drátů ví, že takhle to funguje. Že když ukradnou dráty, tak to okamžitě někdo ví a může poslat hlídku. A smotat kabel chvíli trvá.

    Proto používají fígl - místo tlustého měděného kabelu natáhnou tenoučký a pak teprve ten tlustý přeštípnou, takže bezpečnostní zařízení nepozná chybový stav a vesele si funguje, až najednou ten drát při větším zatížení (třeba při větším odběru když jede vlak) shoří a je zaděláno na průšvih.
    Quando omni flunkus moritati
    28.10.2006 20:29 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Jeden známý někdy v polovině devadesátých let přejel přejezd, kde blikalo bílé světlo, a těsně za ním si to prohučel vlak. Nevím, jak je tomu teď, ale tehdy očividně úplně bezporuchová tato zařízení nebyla. On (i já) se od té doby před přejezdem rozhlíží opravdu důkladně.
    Luk avatar 28.10.2006 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Nedávno se stal jeden takový tragický případ. Bílé světlo na přejezdu blikalo v případě, že byla na trati návěst "Stůj". Jenže strojvůdce tehdy jel dál a sestřelil projíždějící auto.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 23:56 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Bíle světlo bliká tehdy, pokud je jisté, že se v obvodu přejezdu nenachází žádné kolejové vozidlo - např. volné vozy odtržené z vlaku, který už projel nebo nejaké odstavené vozy v přilehlé stanici(přejezdy v blízkosti stanic bílé světlo nemají). Proto také nemá bílé světlo PZZ, jehož funkce je závislá na tom, jakou návěst ukazuje nějaké návěstidlo.
    Luk avatar 29.10.2006 01:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Upřímně řečeno, zmíněný případ se stal již před delší dobou, takže si to nepamatuji úplně jistě (a hledat to nebudu). Ale co jisté je, že soud označil za jediného viníka nehody právě strojvůdce (což by neměl udělat, pokud by část viny ležela na řidiči auta, třeba kvůli porušení § 29 odst. 1 zákona 361/2000 Sb.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.10.2006 01:43 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Myslíte tu svatbu v Hlubočepích?

    http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2003/46hluboc.htm

    Soud tak rozhodl pravděpodobně na základě toho, co je napsáno v předposledním odstavci a toho, že PZZ začalo signalizovat přítomnost vlaku pouhé 3s před tím, než vjel na přejezd. Jak píšou v odkazovaném článku, bílé světlo tam není.
    Luk avatar 29.10.2006 11:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Aha, tak jsem si to pamatoval špatně :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 19:10 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Diky moc za tento dil, nektery veci mi unikly, napr. ze predjizdeni cyklistu neni dovoleno. Musim rict ze z prejezdu mam velky respekt, jednak jsou mnohdy dost rozbite a nelze tam projet rychle a jednak jsem mel jednou velmi blizko k tomu, aby me vlak sundal. Ten incident se mi stal tak pred 5 lety, vjizdel jsem na prejezd kde byla pouze svetla, slunce svitilo proti a na prejezd se vjizdelo mirne do kopce, navic byl prejezd hned za zahradkama!!! Proti tomu slunci jsem opravdu nevidel ze svetla blikaji, projel jsem snad vterinku pred vlakem! Bylo to vazne o fous!!!
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
    Luk avatar 28.10.2006 20:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    nektery veci mi unikly, napr. ze predjizdeni cyklistu neni dovoleno
    Ještě bych připomněl jednu věc (ale to snad všichni vědí), a sice, že když za přejezdem není volno, nesmí se na něj vjíždět. To je třeba případ výše odkazovaného přejezdu (resp. obecně všech, které jsou u křižovatky), kde se ve směru na Dašickou ulici vejdou max. 2 auta za sebou. Nejde jen o to, že je to 6-bodový přestupek, ale je to i o hubu, a viděl jsem případ, že to právě na tomto přejezdu někoho zavřelo a on pak přerazil závoru.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 20:58 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Hmmm. Tohle platí i pro křižovatku. Ale tam to snad nedodržuje (alespoň tady v Praze na magistrále to tak vypadá) vůbec nikdo.
    28.10.2006 21:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    U některých pražských křižovatek by striktní dodržení tohoto pravidla znamenalo, že si počkáte nějaké 2-3 hodiny, než opadne špička nebo se vás někomu zželí. Pravděpodobně by ale dřív řidiči za vámi vytekly nervy a šel by to s vámi proinzultovat…
    Luk avatar 28.10.2006 21:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Proinzultovat ani ne (i když někdo třeba ano), ale spíš by se tam zkusil sám prodrat, klidně s ohrožením protijedoucích.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 22:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Jednou ráno na R10, když jsem před stažením do jednoho pruhu v levém udržoval rychlost podle pravého, mi nějaký nervák přišel vyhrožovat a dokonce mi praštil pěstí do okénka. Kdyby se mi chtělo vystoupit, asi by ho bojovná nálada přešla, ale nějak jsem na něj neměl náladu…
    Luk avatar 28.10.2006 21:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Ano, hlavně ve větších městech (zejména v Praze) se to hodně zhusta nedodržuje. Na té křižovatce to ale není takový problém, většinou to jen zdržuje, srážka příliš nehrozí. Ale na přejezdu je to průser, rozjetý vlak prostě nezastaví.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2006 22:39 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Nojo. Ale problém to začne být ve chvíli, kdy borec, aby udělal místo z boku jedoucím autům, která na něj troubí, začne vesele couvat a poněkud mu nedojde, že na tom přechodu a ním v tu chvíli chodí chodci.
    28.10.2006 23:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Pokud někdo v koloně začne couvat, aniž by se podíval za sebe, tak by snad měl na svou hlavu dostat zbrojní pas a ne řidičák…
    28.10.2006 21:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Tak to byl očividně ten lepší případ… Bohužel se tohle porušuje dost často, třeba v Praze na Bubenské to vídám každou chvíli.
    29.10.2006 17:06 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Zatím jsem potkal jen jediného autobusového řidiče, který bral přejezdy opravdu vážně - např. vypínal i osvětlení v busu, aby lépe viděl. Ostatní na přejezdu zpomalují asi jen kvůli tomu, aby se ty Karosy při přejíždění vystouplých kolejnic nerozmlátily...
    Luk avatar 29.10.2006 18:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    ...a pak to dopadá takhle.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.12.2006 13:33 strojvůdce Pendolina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Hmm, tedy pokusím se uvést některé věci na pravou míru. Úrovňových přejezdů je stále dost a dost, de facto na I.koridoru přes ně není méně, než 140 km/h, typicky však 160 km/h. Například ve Velimi spadnou závory cca 3 vteřiny před vlakem jedoucím maximální rychlostí. Pochopitelně předzváněcí doba je delší, takže dost dlouho předtím blikají varovná světla. Je také pravdou, že v té chvíli vlak jedoucí od Prahy brzdí ze 160 na 150 km/h :). 99% průměrných rychlíků jezdí 140 km/h, kategorie Ex, IC a výše 160 km/h. Některé přejezdy jsou závislé na traťových návěstidlech, některé ne. Varianta II je ošetřena tím, že pokud se o poruše ví, jezdí vlaky legitimně přes otevřený přejezd rychlostí 10 km/h. Dále, v souladu s interními předpisy lze projet "červenou" na návěstidle, červená není "modla". Samozřejmě na každý takový případ předpis pamatuje a jsou dány podmínky průjezdu (styl jízdy, rychlost). Jinak v případě střetu s osobou výše uvedenou rychlostí policie uzavírá obě koleje v délce cca 2 km, v tomto úseku se provádí defragmentace (bohužel vlastní zkušenost). Naopak automobily končí v poli do vzdálenosti cca 300 metrů, viz třeba tu Velim několik let zpět. Jinak brzdná dráha vlaku je od několika set metrů do maximálně dvou kilometrů, vše se odvíjí od typu a charakteru brzd, váhy vlaku, rychlosti, adhezi, reakční době, činnosti/výkonu elektrodynamické brzdy (v průměru 3 až 3,6 MW), atp.
    31.7.2020 18:07 Václav Semerád
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automýty 5 - železniční přejezdy
    Příloha:
    Přitom existuje odzkoušené, funkční, jednoduché, spolehlivé a přitom levné řešení - výklopné desky místo závor. Rusové už tím vybavili přes tisícovku přejezdů (mj. komplet rychlotrať Moskva-Petrohrad), všude to funguje jak má, ale naše žáby na prameni (SŽDC + Ministerstvo dopravy) toto řešení prohlásily za "nebezpečné" - a zamítly. Jejich odůvodnění: Pokud na toto zabezpečení někdo najede při rychlosti 100km/h, rozbije si auto. V Rusku je jiný právní systém, tam to nevadí, ale my jsme v EU. (takže musí být v návodu k motorové pile varování "nepokoušejte se běžící pilu zastavovat genitáliemi!)

    Prostě jsme hvězdy EU!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.