V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
no k prvnim trem bodum bych dodal ze jen malokdo se techto cinu vyvaruje... nevztahoval bych to jenom na ridice kamionu...Zřejmě jsi nečetl můj předchozí zápis. Doporučuji přečíst (a též Kategorizaci PrasiŘidičů a PrasiVozů).
k bodu o pretizeni bych doplnil ze silnice nepretezuji kamiony z ciziny ale ve vetsine pripadu jsou to cesti dopravci...No jistě, a mám dojem, že si čeští řidiči ještě nestihli uvědomit, že za to přijdou o třetinu řidičáku.
k vysokym emisim jenom podotknu, ze takova octavia po chiptuningu taky pekne kouri, nemluve o nejaky fabii sdi, ktera je schopna tu tatry obcas i prekonatViz zápis Kategorizace...
a co se tyka prejizdeni z pruhu do pruhu, tak kdyz se mrknes na meste, jak to vsechno probiha, tak je podle me mnohem nebezpecnejsi autobus, kterej prijede na zastavku blika vpravo, prehodi blinkr vlevo a odjizdi, protoze v tu chvili ma prednost...Autobusáci také přijdou na řadu. Všeho jenom dočasu!
ale jestli se ti situace u nas nelibi, zajed si treba do italie... potom budes rad ze bydlis u nas...Netvrdím, že mi situace u nás nelíbí (i když vždycky by mohla být lepší). Ovšem zdánlivá absence pravidel na silnici (třeba v té Itálii, ale jsou mnohem "důkladnější" státy) vede k tomu, že se řidiči chovají lépe. Více vnímají situaci okolo sebe a nespoléhají na to, že něco bude tak, jak by očekávali.
Jízda v pruhu vedle nich je, stručně řečeno, formou ruské rulety.jo tohle jsem zazil na vlastni kuzi
To slovo často je na místě. Myslím, že kamiony mají rychlostní limit 85km/h, a to i na dálnici. Často vídám borce, kteří mají na návěsu nalepenou 70 a hasí si to 100km/h. Není mi jasné, jak t může policie přehlížet, když si kamion veze důkaz proti sobě s sebou (nálepka na zádi/techničák a kolečko).
Není mi jasné, jak t může policie přehlížet, když si kamion veze důkaz proti sobě s sebou (nálepka na zádi/techničák a kolečko).To je jednoduché - mají prostě štěstí. A tomu štěstíčku se dá jít trochu naproti
Tiskni
Sdílej: