Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Jak jsem slíbil, po řidičích osobních aut přicházejí na řadu jejich kolegové tiráci, aviatici, multikáristé a další za "velkými volanty". I oni si totiž nezřídka nedělají těžkou hlavu z nějakých pravidel.
Jak říkají statistiky, řidiči nákladních vozidel způsobí relativně (vzhledem k počtu vozidel) více nehod než řidiči aut osobních. Je to sice dáno především větším počtem ujetých kilometrů u náklaďáků, ale nic to nemění na faktu, že spousta řidičů náklaďáků prasí.
Opět přináším přehled těch nejčastějších přestupků, které jsou u náklaďáků k vidění.
U většiny náklaďáků sice nehrozí žádné extrémní rychlosti (jednak je většinou nedosáhnou - aspoň ne s nákladem - a také mívají často omezovač), ale to neznamená, že by nebylo možné potkat kamion řitící se tak rychle, že to nemůže dopadnout dobře.
Notoricky známé zdlouhavé předjíždění na dálnicích je sice nepříjemné, ale většinou celkem bezpečné. To se ovšem nedá říct o stylu, kterým někteří řidiči náklaďáků předjíždějí na běžných silnicích. Klidně jeden kamion předjíždí druhý (případně jedna V3S druhou apod.) na dlouhém úseku silnice, přestože tam není vidět (a to ani z vysoko umístěného sedadla řidiče). Řidič protijedoucího vozidla si pak musí zachraňovat život opuštěním silnice.
Někteří řidiči (zvlášť samotných tahačů bez připojeného návěsu - ale klidně i s ním, nebo i s cisternou apod.) si libují v řiťomilství. Nalepí se na auto před ním a počítají s tím, že ze své vyšší pozice případné nebezpečí včas uvidí.
Nejhorší je, že řidič osobáku, který jede před takovým dobytkem, podvědomě zrychluje (mít 40 tun za zády není dobrý pocit), takže často dojede další kamion a dostane se do tzv. sendviče. Pak stačí, aby přední kamion prudce zabrzdil, řidič toho zadního už pak nemá šanci včas reagovat, napasuje osobák pod přední kamion a jeho řidiče (a příp. i spolujezdce) dekapituje.
Novým hitem je "řetězení kamionů" kvůli vyhnutí se mýtnému. Když se jeden vůz navěsí hodně těsně (0,5 - 1 m) za ten před ním, projede bez zaplacení. Nevím, do jaké míry je to úspěšné, nicméně to někteří řidiči zkoušejí.
Náklaďáky (od malých po ty největší) často jezdí přetížené - jak celkově, tak nápravově. První případ je většinou způsoben snahou přepravit toho naráz co nejvíc, druhý zase ulehčit si vykládku u nákladů skládaných na více místech. Většinou to není vina řidiče, spíš člověka, který rozhodoval o tom, co se naloží.
Přetížení škodí hned dvakrát. Jednak je nebezpečné - zhoršuje obecně jízdní vlastnosti, přetěžuje brzdný systém, snižuje stabilitu atd. Velký problém je zvýšení těžiště, kdy se náklaďák může i převrátit v zatáčce. Druhým negativem je poškozování silnic. I na relativně kvalitní silnici se pod přetíženými kamiony za rok, dva roky vytvoří hluboké koleje. Silnice nižší třídy se může pod náporem takových mastodontů zcela rozpadnout za pár měsíců.
Některé náklaďáky, hlavně starší (Avia, Liaz, Praga V3S apod.) chrlí z výfuků takové množství pevných částic, že jízda za nimi připomíná pocit pilota-stíhače, letícího za zasaženým letadlem, které se z posledních sil drží ve vzduchu. Nedělám si sebemenší iluze o tom, jakým způsobem tato vozidla prošla měřením emisí.
Vědomi si velikosti a váhy svého vozu, najíždějí někteří řidiči do jízdních pruzích bez ohledu na cokoliv a kohokoliv. S blinkrem se neobtěžují, nebo ho dávají až po dokončení manévru. Jízda v pruhu vedle nich je, stručně řečeno, formou ruské rulety.
Bylo by toho ještě mnohem víc, ale pro dnešek už to stačí. Příště dostanou příležitost zase někteří další účastníci silničního provozu, protože žádná skupina není "čistá".
Tiskni
Sdílej:
no k prvnim trem bodum bych dodal ze jen malokdo se techto cinu vyvaruje... nevztahoval bych to jenom na ridice kamionu...Zřejmě jsi nečetl můj předchozí zápis. Doporučuji přečíst (a též Kategorizaci PrasiŘidičů a PrasiVozů).
k bodu o pretizeni bych doplnil ze silnice nepretezuji kamiony z ciziny ale ve vetsine pripadu jsou to cesti dopravci...No jistě, a mám dojem, že si čeští řidiči ještě nestihli uvědomit, že za to přijdou o třetinu řidičáku.
k vysokym emisim jenom podotknu, ze takova octavia po chiptuningu taky pekne kouri, nemluve o nejaky fabii sdi, ktera je schopna tu tatry obcas i prekonatViz zápis Kategorizace...
a co se tyka prejizdeni z pruhu do pruhu, tak kdyz se mrknes na meste, jak to vsechno probiha, tak je podle me mnohem nebezpecnejsi autobus, kterej prijede na zastavku blika vpravo, prehodi blinkr vlevo a odjizdi, protoze v tu chvili ma prednost...Autobusáci také přijdou na řadu. Všeho jenom dočasu!
ale jestli se ti situace u nas nelibi, zajed si treba do italie... potom budes rad ze bydlis u nas...Netvrdím, že mi situace u nás nelíbí (i když vždycky by mohla být lepší). Ovšem zdánlivá absence pravidel na silnici (třeba v té Itálii, ale jsou mnohem "důkladnější" státy) vede k tomu, že se řidiči chovají lépe. Více vnímají situaci okolo sebe a nespoléhají na to, že něco bude tak, jak by očekávali.
Jízda v pruhu vedle nich je, stručně řečeno, formou ruské rulety.jo tohle jsem zazil na vlastni kuzi
To slovo často je na místě. Myslím, že kamiony mají rychlostní limit 85km/h, a to i na dálnici. Často vídám borce, kteří mají na návěsu nalepenou 70 a hasí si to 100km/h. Není mi jasné, jak t může policie přehlížet, když si kamion veze důkaz proti sobě s sebou (nálepka na zádi/techničák a kolečko).
Není mi jasné, jak t může policie přehlížet, když si kamion veze důkaz proti sobě s sebou (nálepka na zádi/techničák a kolečko).To je jednoduché - mají prostě štěstí. A tomu štěstíčku se dá jít trochu naproti