abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Přestupky řidičů náklaďáků

    8.3.2007 21:21 | Přečteno: 1550× | Ze života

    Jak jsem slíbil, po řidičích osobních aut přicházejí na řadu jejich kolegové tiráci, aviatici, multikáristé a další za "velkými volanty". I oni si totiž nezřídka nedělají těžkou hlavu z nějakých pravidel.

    Jak říkají statistiky, řidiči nákladních vozidel způsobí relativně (vzhledem k počtu vozidel) více nehod než řidiči aut osobních. Je to sice dáno především větším počtem ujetých kilometrů u náklaďáků, ale nic to nemění na faktu, že spousta řidičů náklaďáků prasí.

    Opět přináším přehled těch nejčastějších přestupků, které jsou u náklaďáků k vidění.

    Nepřizpůsobení rychlosti

    U většiny náklaďáků sice nehrozí žádné extrémní rychlosti (jednak je většinou nedosáhnou - aspoň ne s nákladem - a také mívají často omezovač), ale to neznamená, že by nebylo možné potkat kamion řitící se tak rychle, že to nemůže dopadnout dobře.

    Nebezpečné předjíždění

    Notoricky známé zdlouhavé předjíždění na dálnicích je sice nepříjemné, ale většinou celkem bezpečné. To se ovšem nedá říct o stylu, kterým někteří řidiči náklaďáků předjíždějí na běžných silnicích. Klidně jeden kamion předjíždí druhý (případně jedna V3S druhou apod.) na dlouhém úseku silnice, přestože tam není vidět (a to ani z vysoko umístěného sedadla řidiče). Řidič protijedoucího vozidla si pak musí zachraňovat život opuštěním silnice.

    Nedodržení bezpečné vzdálenosti

    Někteří řidiči (zvlášť samotných tahačů bez připojeného návěsu - ale klidně i s ním, nebo i s cisternou apod.) si libují v řiťomilství. Nalepí se na auto před ním a počítají s tím, že ze své vyšší pozice případné nebezpečí včas uvidí.

    Nejhorší je, že řidič osobáku, který jede před takovým dobytkem, podvědomě zrychluje (mít 40 tun za zády není dobrý pocit), takže často dojede další kamion a dostane se do tzv. sendviče. Pak stačí, aby přední kamion prudce zabrzdil, řidič toho zadního už pak nemá šanci včas reagovat, napasuje osobák pod přední kamion a jeho řidiče (a příp. i spolujezdce) dekapituje.

    Novým hitem je "řetězení kamionů" kvůli vyhnutí se mýtnému. Když se jeden vůz navěsí hodně těsně (0,5 - 1 m) za ten před ním, projede bez zaplacení. Nevím, do jaké míry je to úspěšné, nicméně to někteří řidiči zkoušejí.

    Přetížení vozidla

    Náklaďáky (od malých po ty největší) často jezdí přetížené - jak celkově, tak nápravově. První případ je většinou způsoben snahou přepravit toho naráz co nejvíc, druhý zase ulehčit si vykládku u nákladů skládaných na více místech. Většinou to není vina řidiče, spíš člověka, který rozhodoval o tom, co se naloží.

    Přetížení škodí hned dvakrát. Jednak je nebezpečné - zhoršuje obecně jízdní vlastnosti, přetěžuje brzdný systém, snižuje stabilitu atd. Velký problém je zvýšení těžiště, kdy se náklaďák může i převrátit v zatáčce. Druhým negativem je poškozování silnic. I na relativně kvalitní silnici se pod přetíženými kamiony za rok, dva roky vytvoří hluboké koleje. Silnice nižší třídy se může pod náporem takových mastodontů zcela rozpadnout za pár měsíců.

    Vysoké emise

    Některé náklaďáky, hlavně starší (Avia, Liaz, Praga V3S apod.) chrlí z výfuků takové množství pevných částic, že jízda za nimi připomíná pocit pilota-stíhače, letícího za zasaženým letadlem, které se z posledních sil drží ve vzduchu. Nedělám si sebemenší iluze o tom, jakým způsobem tato vozidla prošla měřením emisí.

    Ohrožení v jízdních pruzích

    Vědomi si velikosti a váhy svého vozu, najíždějí někteří řidiči do jízdních pruzích bez ohledu na cokoliv a kohokoliv. S blinkrem se neobtěžují, nebo ho dávají až po dokončení manévru. Jízda v pruhu vedle nich je, stručně řečeno, formou ruské rulety.

    Bylo by toho ještě mnohem víc, ale pro dnešek už to stačí. Příště dostanou příležitost zase někteří další účastníci silničního provozu, protože žádná skupina není "čistá".

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.3.2007 22:42 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Kolik borců to převrátí aby nějakému spěchálkovi zachránilo život, já vím kašlat na ně ale kolikrát se člověk lekne a uhne ještě než mu úplně dojde co se stalo. Klid, cvoků se najde hodně i v náklaďcích, to byl jen žertík.

    Fakt je ale ten, že jestli se někdo těšil jak psychotesty vymetou silnice od těch největších magorů tak se asi zmýlil (já taky). Opět jako obvykle za prachy jde všechno. To samé STK , denně vidím hrůzy do kterých bych nesedl ani jako stopař.Kdo by si taky všimnul, že auto s hnutou nápravou jede půl metru bokem když ani tak viditelná věc jako světla policajty nevzruší. Dobře počítáno: každé desáté auto nesvítí vůbec a jednookých je asi tak stejně. Nejspíš jsou hodnoceni za něco jiného než za pořádek na silnici.

    Člověk si asi zvykne na všechno, teď už mě na silnici nerozhodí snad vůbec nic a než se táhnout za nějakou sračkou tak radši zastavím a chvíli počkám, ono je to totiž o nervy celý den poskakovat po našich přecpaných silnicích, motat se mezi vajíčkářema a mistrama F1 a ještě do toho poslouchat telefonáty Ferdů kteří mají pocit, že zrovna k nim bych mohl jet nejdřív.

    Neberte to jako zastávání šoférů, jako všude jinde i u nás se najdou kusy, že by člověk blil ale taky se najdou frajeři na které je radost koukat. Jinak je to jednoduchý, za měsíc a něco má každý papíry na osobák a když má dost peněz sedí za 2 měsíce v kamionu, tohle vymysleli naši poslanci a my se s tím asi budeme muset nějak srovnat.Dobře nám tak ......
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    9.3.2007 11:05 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    no k prvnim trem bodum bych dodal ze jen malokdo se techto cinu vyvaruje... nevztahoval bych to jenom na ridice kamionu...
    k bodu o pretizeni bych doplnil ze silnice nepretezuji kamiony z ciziny ale ve vetsine pripadu jsou to cesti dopravci...
    k vysokym emisim jenom podotknu, ze takova octavia po chiptuningu taky pekne kouri, nemluve o nejaky fabii sdi, ktera je schopna tu tatry obcas i prekonat
    a co se tyka prejizdeni z pruhu do pruhu, tak kdyz se mrknes na meste, jak to vsechno probiha, tak je podle me mnohem nebezpecnejsi autobus, kterej prijede na zastavku blika vpravo, prehodi blinkr vlevo a odjizdi, protoze v tu chvili ma prednost...
    ale jestli se ti situace u nas nelibi, zajed si treba do italie... potom budes rad ze bydlis u nas...
    Luk avatar 9.3.2007 12:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    no k prvnim trem bodum bych dodal ze jen malokdo se techto cinu vyvaruje... nevztahoval bych to jenom na ridice kamionu...
    Zřejmě jsi nečetl můj předchozí zápis. Doporučuji přečíst (a též Kategorizaci PrasiŘidičů a PrasiVozů).
    k bodu o pretizeni bych doplnil ze silnice nepretezuji kamiony z ciziny ale ve vetsine pripadu jsou to cesti dopravci...
    No jistě, a mám dojem, že si čeští řidiči ještě nestihli uvědomit, že za to přijdou o třetinu řidičáku.
    k vysokym emisim jenom podotknu, ze takova octavia po chiptuningu taky pekne kouri, nemluve o nejaky fabii sdi, ktera je schopna tu tatry obcas i prekonat
    Viz zápis Kategorizace...
    a co se tyka prejizdeni z pruhu do pruhu, tak kdyz se mrknes na meste, jak to vsechno probiha, tak je podle me mnohem nebezpecnejsi autobus, kterej prijede na zastavku blika vpravo, prehodi blinkr vlevo a odjizdi, protoze v tu chvili ma prednost...
    Autobusáci také přijdou na řadu. Všeho jenom dočasu!
    ale jestli se ti situace u nas nelibi, zajed si treba do italie... potom budes rad ze bydlis u nas...
    Netvrdím, že mi situace u nás nelíbí (i když vždycky by mohla být lepší). Ovšem zdánlivá absence pravidel na silnici (třeba v té Itálii, ale jsou mnohem "důkladnější" státy) vede k tomu, že se řidiči chovají lépe. Více vnímají situaci okolo sebe a nespoléhají na to, že něco bude tak, jak by očekávali.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.3.2007 12:29 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Jenže jde o to, že řidiči kamionů jsou profesionálové a hlavně mají mnohonásobně ničivější zbraň než osobák. Tak by se podle toho měli chovat. Místo toho se chovají přesně opačně - mám velké auto, a proto mi nic nehrozí a můžu si jezdit, jak chci.
    Příklad: každý den při cestě z práce odbočuji vlevo z vedlejší silnice na hlavní. Je to ve městě a křižovatka je řízená semafory. Velmi často se stává, že mi naskočí zelená (tj. na hlavní už musí dávno být červená), ale po hlavní ještě prosviští hovado v kamionu. Potom stejně musí zastavit na červenou o 50 metrů dál, ale hlavně že tuto křižovatku projel.
    9.3.2007 12:34 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Jízda v pruhu vedle nich je, stručně řečeno, formou ruské rulety.
    jo tohle jsem zazil na vlastni kuzi
    na D1 jsem byl primacknutej mezi kamion a svodidla
    nastesti si me (trochu pozde, ale prece) vsimnul takze jsem vyvaznul jen s lehce odrenym zadnim naraznikem od svodidla
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    9.3.2007 13:15 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    U většiny náklaďáků sice nehrozí žádné extrémní rychlosti (jednak je většinou nedosáhnou - aspoň ne s nákladem - a také mívají často omezovač)

    To slovo často je na místě. Myslím, že kamiony mají rychlostní limit 85km/h, a to i na dálnici. Často vídám borce, kteří mají na návěsu nalepenou 70 a hasí si to 100km/h. Není mi jasné, jak t může policie přehlížet, když si kamion veze důkaz proti sobě s sebou (nálepka na zádi/techničák a kolečko).

    Luk avatar 9.3.2007 13:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Není mi jasné, jak t může policie přehlížet, když si kamion veze důkaz proti sobě s sebou (nálepka na zádi/techničák a kolečko).
    To je jednoduché - mají prostě štěstí. A tomu štěstíčku se dá jít trochu naproti :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.3.2007 23:14 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    jedna kamaradka kdysi chodila s dopravakem... a on sam rikal ze je snazsi zastavit auto nebo kamion nebo motorku...
    10.3.2007 11:32 kral
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Zážitek tak před dvěma lety při průjezdu Frýdkem Místkem. Byla tam šedesátka, tak co bych se omezoval, jel jsem dobře 90. No a při této "plouživé" rychlosti mě docela svižne předjížděla cisterna s benzínem. Ale abych byl aktuální, včera Hranice Slavíč. Je to nedělený čtyřpruh a každoročně je tam několik mrtvých. Ale rychlost jsem tam ještě měřit neviděl (a to tam jezdím často). Proto jsem si troufnul v levém pruhu tak 60. Ale pro ten kamion, co se mi nalepil půl metru na zadek to bylo asi hodně málo, protože na mě blikal jak pominutý.
    10.3.2007 12:24 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    tak ono to neco stoji rozjet to na 100km/h
    to neni jak auto...
    9.3.2007 23:58 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    trocha OT : stale sa neviem dopatrat, ci je vhodne "zahrievat" benzinovy motor takym stylom, ze nastartujem - pockam taku minutku a potom idem.

    jazdim na relativne novej Almere
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    Luk avatar 10.3.2007 01:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Není. U starých aut (Š105/120 a starší) to byla obvykle nutnost, protože to nejelo. Ale u novějších aut je to nesmysl (je lepší, když se postupně prohřívá všechno, ne jen motor), samozřejmě se to nesmí zpočátku moc trápit, hlavně v mrazu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.3.2007 09:17 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    a ono nevim jak benzin, ale treba koncernovy TDi se ti na volnobeh nezahreje... tam je nejlepsi nastartovat a jet... samozrejme ze s citem a ohledem na studenej motor
    18.3.2007 13:13 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky řidičů náklaďáků
    Nejenom koncernový TDI, ale i moderní TDCi motory se jen tak stáním na volnoběh nezahřejou (nebo až za dlooooouho). Chce to prostě jezdit se studeným motorem šetrně. U benzíňáku to tolik nevadí a ohřeje se rychlejš, ale na ropáky je potřeba opatrně.
    Free your mind and the ass will follow...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.