abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.8.2008 14:17 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Navrhuji zalozit OSPaD - Ochranny Svaz Posluchacu a Divaku. A umelci by platili desatky za to, ze je nekdo muze poslouchat.

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2008 15:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    +1
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    frEon avatar 30.8.2008 15:10 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    +1, tenhle spolek se mi libi. Nekteri by dokonce meli platit za to, ze je musime posloluchat...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    multi avatar 30.8.2008 14:45 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Sice to pises s nadsazkou, ale kdyz vidim realitu, tak v tom vidim smysl. Nekdo by se do toho mel pustit. Nebo ty polatky dat k soudu do EU nebo nekam.
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2008 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Vzhůru do toho!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    JiK avatar 30.8.2008 15:15 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Luku, seriozne, slo by udelat ochrany svaz autoru internetovych textu, ktery by dostaval taky nejaky dil kolace? Clenem by mohl byt kazdy kdo nekdy neco napsal na internet. Kdo vlastne neco takoveho schvaluje?

    Proc ten debilni system nerozlozit zevnitr, absurdnim hranim podle pravidel a trvanim na nesmyslnych efektech?

    P.S. Jestli ten vztah zalozime, hlasim se na misto namestka pro vztah s kostarikou, pripadne pokladnika, nebo revizniho inspektora v oboru vrhani stinu.
    Luk avatar 30.8.2008 15:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Luku, seriozne, slo by udelat ochrany svaz autoru internetovych textu, ktery by dostaval taky nejaky dil kolace?
    To by pravděpodobně nešlo, protože jde o oblast, kterou už téměř jistě pokrývá OOA-S.
    Kdo vlastne neco takoveho schvaluje?
    Ministerstvo kultury na základě žádosti organizace, která o pověření usiluje (§ 98, odst. 1 autorského zákona).
    Proc ten debilni system nerozlozit zevnitr, absurdnim hranim podle pravidel a trvanim na nesmyslnych efektech?
    Protože by to mohlo mít velmi nepříjemné dopady. Pokud by například někdo z těchto důvodů opět požádal o pověření výkonem kolektivních práv k softwaru, a ono by to nějakou podivnou náhodou prošlo (štěstíčku se dá jít naproti, že, páni bafuňáři ;-)), to bychom se měli na co těšit - poplatky ze všeho, v čem je nebo může být software (i svobodný), kontroly á la OSA, rozdělování vybraných peněz podle prokázaného počtu poskytnutých licencí (čili, kdo by bral nejvíc?) atd.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.8.2008 17:27 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    No ze zakona ma pravo na desatek jedine OSA a opravdu silne pochybuji, ze se to nekdy zmeni (i kdyz nezavislych ochrannych svazu tady je hned nekolik). Takze ukousavat neni jaksi z ceho.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 30.8.2008 18:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    No ze zakona ma pravo na desatek jedine OSA
    To není pravda. OSA ho má jen za autory hudby a textu k hudbě. Pro jiné oblasti jsou tu další kolektivní správci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.8.2008 17:39 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Co to ma spolecneho s tim ze pro jine oblasti jsou dalsi kolektivni spravci? Ty z autorskeho poplatku nemaji ani korunu. Jediny kdo tyhle penize dostava je OSA.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 31.8.2008 17:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Znovu opakuji, není to pravda. Každý správce vybírá poplatky (případně si je nechává vybírat jiným správcem - pokud vím, tak Intergram vybírá pro organizaci Dilia, OOA-S pro OAZA), z nich část rozdělí mezi autory, část pošle podobným organizacím do ciziny (odtamtud zase něco přijde sem) a část použije na úhradu nákladů (a odměny funkcionářů, samozřejmě ;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.8.2008 19:28 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Aha, tak to si nepochopil prvni prispevek. Ja tady mluvim o autorskem poplatku, ktery se vybira za media. Samozrejme ze poplatky za verejnou produkci, prodej, etc... vybiraji vsichni.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 31.8.2008 20:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Ja tady mluvim o autorskem poplatku, ktery se vybira za media.
    Právě i za média to jde těm organizacím, kterých se to týká, byť výběr samotný zajišťuje OSA. Tedy konkrétně je to OSA, Intergram, Dilia a OAZA. Do organizace OOA-S zase jdou poplatky z tiskáren, kopírek a kopírovacích služeb.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.8.2008 23:14 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Tak k tomuhle bych rad nejaky zdroj odkud tuhle informaci mas.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 1.9.2008 00:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Tak například tady je oprávnění MKČR k k výkonu kolektivní správy, udělené organizaci OAZA. Tam se v výslovně píše (udělené oprávnění):

    a) právo na odměnu za zhotovení rozmnoženiny díla pro osobní potřebu na podkladě zvukového nebo zvukově obrazového záznamu přenesením jeho obsahu pomocí přístroje na nenahraný nosič takového záznamu podle § 96 odst. 1 písm. a) bod 3 autorského zákona; toto oprávnění zahrnuje pouze rozdělování odměn, které na základě uděleného oprávnění vybírá kolektivní správce OSA - Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním, se sídlem Čs. armády 20, Praha 6, nositelům autorského práva uvedeným v tomto výroku

    Čili OSA vybírá, OAZA rozděluje (určenou část). To, kolik která organizace dostane, určuje přímo §104 autorského zákona (kde se ovšem se zvukaři nepočítalo, takže bez nich by si OSA nechala 50 % a Intergram též 50 %, se započtením zvukařů těžko říct, ale protože se deklarují jako "autoři", pak zřejmě berou část z těch "autorských" procent).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.9.2008 02:48 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    To je nejake divne (to co tvrdim jsou informace od pravniku). Potom by mne zajimalo, proc na tyto penize nemaji narok nezavisle autorske svazy.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    11.11.2008 21:47 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů
    Tak si představte, že OAZA chce po mě, abych jim platil za to, že mám v taxiku rádio ... nesouhlasím s tím, že jde o veřejně přístupné místo, kam lidi chodí poslouchat rádio. To je tam pouze pro řidiče (dopravní info, udržení pozornosti, atd). Jaky mate na to názor ??? Dík
    19.3.2009 01:20 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OAZA: ochranná asociace zvukařů - autorů

    To nevadí že je diskuse stará 200 dní. Víte že tomuto občanskému sdružení předsedá nějaký Kulíšek a dozoruje to nějaký Jouda? To snad ani memůže být pravda?! ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.