abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Dalibor Smolík avatar 18.5.2007 13:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    No, někdo má adrenalin v krvi rád :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.5.2007 13:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Já jsem klikač, takže si to raději naklikám v aptitude :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.5.2007 13:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Tomu jsem nikdy nepřišel na chuť. Jsem pak nervózní, že nevím, co se děje (aspoň mám ten pocit). Jen jsem si pro apt-get vytvořil několik aliasů, abych nemusel pořád vypisovat celé příkazy. Je to hodně návykové...
    alias apg='apt-get -u dist-upgrade'
    alias apd='apt-get update'
    alias api='apt-get -u install'
    alias apr='apt-get --purge remove'
    alias apc='apt-get clean'
    alias acs='apt-cache search'
    alias acsh='apt-cache show'
    alias acg='apt-cache gencaches'
    alias apf='apt-get -f install'
    alias dpg='dpkg -l|grep -i'
    alias dpl='dpkg -L'
    alias dpr='dpkg --purge'
    18.5.2007 14:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Já moc aliasy nepoužívám. Při své skleróze bych asi pozapomínal syntaxi, takže si raději osvěžuji paměť tím že to píšu stále dokola. HISTSIZE taky obvykle nastavuji nejmíň na hodnotu 10000
    Dalibor Smolík avatar 18.5.2007 14:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Tak to jsme na tom asi stejně :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.5.2007 14:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Ale to přeci není žádný problém, pokud apt-get, či apt-cache nahradíš za aptitude, tak zjistíš, že se příkazy chovají úplně stejně. Pouze příkaz aptitude bez parametrů zobrazí CLI rozhraní, jinak se dá používat stejně, jako apt.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.5.2007 14:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Teda úplně stejně ne, protože aptitude umí nabízet různé scénáře pro řešení konfliktů, což apt afaik nedělá. Ale v zásadě je to prakticky k nerozeznání :)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.5.2007 17:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Na žádný neřešitelný konflikt jsem zatím (za 5 let s Debian unstable) nenarazil, takže nemám důvod...
    Josef Kufner avatar 19.5.2007 10:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Ale s aptitude se daji resit lepe a pohodlneji ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.5.2007 12:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Jednou jsem aptitude po dlouhý době zkusil... poté, co na aptitude install chtěl nainstalovat všechny recommended i suggested balíky, jsem se rychle vrátil k apt-get.
    Quando omni flunkus moritati
    michich avatar 19.5.2007 13:00 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    aptitude ve výchozím nastavení instaluje recommended balíky, ale suggested určitě ne. Obojí chování je ale nastavitelné. V tvém případě bych dal do /etc/apt/apt.conf:
    Aptitude::Recommends-Important "false";
    Aptitude::Suggests-Important "false";
    19.5.2007 14:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Jo, to jsem tušil, že to jde nějak nastavit. Nicméně u apt-getu to dělat nemusím a to, co umí, mi bohatě postačuje, takže vlastně nemám důvod používat něco jiného.
    Quando omni flunkus moritati
    Milhouse avatar 18.5.2007 16:09 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Taky jsem si vytvořil zkratky. Ovšem škoda je, že pak nefunguje doplňování názvů balíků. Takže často to stejně píšu celé. :)
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    18.5.2007 16:56 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    A proc v takovehle situaci nepouzit Ubuntu server? Nechci flame, jen prosim odlisnosti od debianu stable/unstable..
    18.5.2007 17:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Neměla by ta otázka spíše znít, proč _použít_ Ubuntu server? Proč by člověk přecházel na jinou distribuci, když mu ta dosavadní vyhovuje?
    18.5.2007 18:07 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Jo, proto se ptam. Predpokladam ze autor, stejne jako ja a zbytek sveta, pouziva Ubuntu ;-)

    Zajimaji me duvody proc autor pouzil debian unstable. Rekl bych ze Ubuntu ma blize k Debianu stable. Asi mel nejake duvody a ty by sly vyresit i prechodem na Blbuntu.
    18.5.2007 20:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Predpokladam ze autor, stejne jako ja a zbytek sveta, pouziva Ubuntu ;-)
    Tipuji, že předpokládáš špatně - jak v případě autora, tak zbytku světa.
    Rekl bych ze Ubuntu ma blize k Debianu stable.
    Zkus spíše Debian testing nebo unstable. Ke stable opravdu moc blízko nemá.
    18.5.2007 19:37 KKL | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Zdravím, nemáte někdo zkušenost ve VMWare WKS 6.0 připadně VMWare Virtual serveru s funkcialitou postupu který nazývají "Integrované Physical-to-Virtual (P2V) funkce" - Nějaká součást, která umí převést fyzický server do virtualního prostředí ? Docela bych si rád udělal "snapshot" živého serveru, který beží pořád a otestoval jak dopadnou nějaké zásahy ( třeba upgrade Woody -> Etch ).
    fx-95 avatar 18.5.2007 20:19 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Prostě vyhradíš celej jeden server pro virtualizaci jednoho virtual serveru...
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    18.5.2007 21:05 KKL | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Ok, ale jsou nějaký praktický zkušenosti ? Popravdě si nedovedu představit, že by to fungovalo :) Převedení několika win a lin serverů a možnost je testovat/ladit, případně dělat zálohy snapshotováním zní pěkně. Myslel jsem spíš jestli to někdo používá, jak to funguje, spolehlivost, náklady apd. Stahuju tu free verzi VMware Converter (Starter Edition), tak vyzkoušíme co to umí :-) Když mi to úspěšně naklonuje můj stroj (takže pak budu hostovat ve VM Ware playeru kopii sebe sama ( OS na kterým běží ) tak by stála za zkoušku nějaká větší akce ...

    BTW, našel jsem si na webu co je to STM, ale stůl tam vyfocenej nebyl, nevím kde pracuješ, ale pohodlnější místo než (určitě) tvrdý stůl tam nemáte ? ;-)
    30.5.2007 10:28 Čech Antonín | skóre: 17 | blog: CzechTony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian unstable aneb dráždíme hada bosou nohou I.
    Uz jste nejak pokrocil ve virtualizaci stavajicich stroju? Jak to dopadlo? Pouzivam jen free produkty vmware player a free server a zatim k plne spokojenosti. Rad bych v budoucnu take prestehoval nejake stroje do virt.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.