Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Mimochodem, předpokládám, že jste zaregistrovali co bylo příčinou zamrzání tramvajových výhybek? Auta.Pro to máš nějakou dokumentaci, nebo jsi prostě určil viníka metodou "Já rozhodl"? Přes většinu výhybek auta nejezdí, protože leží mimo silnici na tramvajovém pásu. Přesto zamrzaly také, takže tvoje tvrzení poněkud kulhá. Btw. problémy se zamrzlými výhybkami šlo docela dobře řešit preventivně tím, že by se z okolí výhybek sníh odházel, akorát tady v Praze nástroj zvaný lopata zjevně objevili až v úterý.
Tehdy rovněž napadla podobná nadílka. Během oteplení se na ní udělala ledová krusta a když pak do toho začalo pršet, tak to jelo. Déšť místo toho aby se absorboval, po ní stékal rovnou pryč.AFAIK (a podle té wiki) nebyl problém ani tak v tom, že déšť hned stékal, ale spíš v tom, že tavil sníh a bral ho s sebou. Když už jsem u té wiki - pozemky v Plané nad Lužnicí, které během této (a nejenom této) povodně byly pod vodou, se o dva roky později prodávaly s tím, že jsou mimo záplavovou oblast. Veselé je, že naproti jim přes silnici stojí baráky, na kterých v té době ještě pořád bylo vidět, kde až stála voda.
Ale povodně a způsob jejich řešení to je zase další téma. na které možná opět přijde řada za pár měsíců.Z předchozích povodní se zdá, že řešení v podstatě neexistuje (jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusí)
Kdyby se do centra omezil vjezd pouze na vozidla která zajišťují zásobování + havarijní a záchranná vozidla, tak si myslím že by to na škodu nebylo.Pokud do centra počítáme i koně, tak mi to jako dobrý nápad nepřijde. Ne, dokud se nedostaví obchvat.
jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusíProtoze je to beh na dlouhou trat, Vltavska kaskada by potrebovala k uplnemu vypusteni nekolik tydnu. Proto je to vzdycky schizofrenie mezi tim upustit tolik vody, aby se tam vejaky prusvih vesel a zaroven ji mit tolik, aby bylo mozne plnit i ostatni funkce.
IMO je sněhu hodně, ale tolik vody by z toho nebylo, osobně bych to viděl na celodenní vytrváčekhttp://aktualne.centrum.cz/domaci/pocasi/clanek.phtml?id=657829
(osobně těch 5km denně taky ujdu, cestou na metro z domu a z metra do práce a zpět)
Jasně, taky mám auto, takže taky jezdím po městyse autem
, i když mám kupón na MDH.
protože v centru se nedá zaparkovat.Kdyby jenom tam ...
A nejhorsi na tom je ze tupy stado si jeste mysli ze je to tak dobre...Taková silácká prohlášení mám nejraději - jenom si zkus odhadnout, jak velká je kolona aut, která vezme ekvivalentní množství lidí, co jediný poloprázdný autobus. A to si vem, že pro všechna ta auta potřebuješ dost velké silnice, aby se tam vešla a minimálně dvoje parkoviště (jedno před domem a druhé před zaměstnáním), aby bylo kde zaparkovat. Pak to můžeš vynásobit nějakým hodně vysokým číslem, abys dostal představu, kolik prostoru by potřebovala dopravní infrastruktura ve městě bez mhd. DPP vypravuje, podle výroční zprávy, 440 vozů metra, 686 tramvají a 938 autobusů v ranní špičce.
Kdyz odectu cca 50% (ti co jezdi autem, deti ,vezni, dlouhode nemocni...) vychazi mi dotace na jednoho cestujiciho cca 6400 Kc a proc ja mam podporovat neco co nevyuzim, aha socialni solidarita. Takze si priste odpustte vypady proti tem co uvazuji racionalne a chovaji se ekonomickyProtoze jinak by jsi s tema sockama pak svorne stal cely den v jedny velky kolone.
uhad sem to?

Tiskni
Sdílej: