Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Mimochodem, předpokládám, že jste zaregistrovali co bylo příčinou zamrzání tramvajových výhybek? Auta.Pro to máš nějakou dokumentaci, nebo jsi prostě určil viníka metodou "Já rozhodl"? Přes většinu výhybek auta nejezdí, protože leží mimo silnici na tramvajovém pásu. Přesto zamrzaly také, takže tvoje tvrzení poněkud kulhá. Btw. problémy se zamrzlými výhybkami šlo docela dobře řešit preventivně tím, že by se z okolí výhybek sníh odházel, akorát tady v Praze nástroj zvaný lopata zjevně objevili až v úterý.
Tehdy rovněž napadla podobná nadílka. Během oteplení se na ní udělala ledová krusta a když pak do toho začalo pršet, tak to jelo. Déšť místo toho aby se absorboval, po ní stékal rovnou pryč.AFAIK (a podle té wiki) nebyl problém ani tak v tom, že déšť hned stékal, ale spíš v tom, že tavil sníh a bral ho s sebou. Když už jsem u té wiki - pozemky v Plané nad Lužnicí, které během této (a nejenom této) povodně byly pod vodou, se o dva roky později prodávaly s tím, že jsou mimo záplavovou oblast. Veselé je, že naproti jim přes silnici stojí baráky, na kterých v té době ještě pořád bylo vidět, kde až stála voda.
Ale povodně a způsob jejich řešení to je zase další téma. na které možná opět přijde řada za pár měsíců.Z předchozích povodní se zdá, že řešení v podstatě neexistuje (jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusí)
Kdyby se do centra omezil vjezd pouze na vozidla která zajišťují zásobování + havarijní a záchranná vozidla, tak si myslím že by to na škodu nebylo.Pokud do centra počítáme i koně, tak mi to jako dobrý nápad nepřijde. Ne, dokud se nedostaví obchvat.
jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusíProtoze je to beh na dlouhou trat, Vltavska kaskada by potrebovala k uplnemu vypusteni nekolik tydnu. Proto je to vzdycky schizofrenie mezi tim upustit tolik vody, aby se tam vejaky prusvih vesel a zaroven ji mit tolik, aby bylo mozne plnit i ostatni funkce.
IMO je sněhu hodně, ale tolik vody by z toho nebylo, osobně bych to viděl na celodenní vytrváčekhttp://aktualne.centrum.cz/domaci/pocasi/clanek.phtml?id=657829
protože v centru se nedá zaparkovat.Kdyby jenom tam ...
A nejhorsi na tom je ze tupy stado si jeste mysli ze je to tak dobre...Taková silácká prohlášení mám nejraději - jenom si zkus odhadnout, jak velká je kolona aut, která vezme ekvivalentní množství lidí, co jediný poloprázdný autobus. A to si vem, že pro všechna ta auta potřebuješ dost velké silnice, aby se tam vešla a minimálně dvoje parkoviště (jedno před domem a druhé před zaměstnáním), aby bylo kde zaparkovat. Pak to můžeš vynásobit nějakým hodně vysokým číslem, abys dostal představu, kolik prostoru by potřebovala dopravní infrastruktura ve městě bez mhd. DPP vypravuje, podle výroční zprávy, 440 vozů metra, 686 tramvají a 938 autobusů v ranní špičce.
Kdyz odectu cca 50% (ti co jezdi autem, deti ,vezni, dlouhode nemocni...) vychazi mi dotace na jednoho cestujiciho cca 6400 Kc a proc ja mam podporovat neco co nevyuzim, aha socialni solidarita. Takze si priste odpustte vypady proti tem co uvazuji racionalne a chovaji se ekonomickyProtoze jinak by jsi s tema sockama pak svorne stal cely den v jedny velky kolone.
Tiskni
Sdílej: