Byla vydána nová verze 1.54.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Jan Václav.
Knižní edice správce české národní domény přináší novou knihu zkušeného programátora Pavla Tišnovského s názvem Programovací jazyk Go. Publikace nabízí srozumitelný a prakticky zaměřený pohled na programování v tomto moderním jazyce. Nejedná se však o klasickou učebnici, ale spíše o průvodce pro vývojáře, kteří s Go začínají, nebo pro ty, kdo hledají odpovědi na konkrétní otázky či inspiraci k dalšímu objevování. Tištěná i digitální verze knihy je již nyní k dispozici u většiny knihkupců.
OpenAI zpřístupnila (en) nové nenáročné otevřené jazykové modely gpt-oss (gpt-oss-120b a gpt-oss-20b). Přístupné jsou pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána RC verze openSUSE Leap 16. S novým instalátorem Agama, Xfce nad Waylandem a SELinuxem.
Google Chrome 139 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 139.0.7258.66 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. S verzí 139 přestal být podporován Android 8.0 (Oreo) a Android 9.0 (Pie).
Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
Mimochodem, předpokládám, že jste zaregistrovali co bylo příčinou zamrzání tramvajových výhybek? Auta.Pro to máš nějakou dokumentaci, nebo jsi prostě určil viníka metodou "Já rozhodl"? Přes většinu výhybek auta nejezdí, protože leží mimo silnici na tramvajovém pásu. Přesto zamrzaly také, takže tvoje tvrzení poněkud kulhá. Btw. problémy se zamrzlými výhybkami šlo docela dobře řešit preventivně tím, že by se z okolí výhybek sníh odházel, akorát tady v Praze nástroj zvaný lopata zjevně objevili až v úterý.
Tehdy rovněž napadla podobná nadílka. Během oteplení se na ní udělala ledová krusta a když pak do toho začalo pršet, tak to jelo. Déšť místo toho aby se absorboval, po ní stékal rovnou pryč.AFAIK (a podle té wiki) nebyl problém ani tak v tom, že déšť hned stékal, ale spíš v tom, že tavil sníh a bral ho s sebou. Když už jsem u té wiki - pozemky v Plané nad Lužnicí, které během této (a nejenom této) povodně byly pod vodou, se o dva roky později prodávaly s tím, že jsou mimo záplavovou oblast. Veselé je, že naproti jim přes silnici stojí baráky, na kterých v té době ještě pořád bylo vidět, kde až stála voda.
Ale povodně a způsob jejich řešení to je zase další téma. na které možná opět přijde řada za pár měsíců.Z předchozích povodní se zdá, že řešení v podstatě neexistuje (jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusí)
Kdyby se do centra omezil vjezd pouze na vozidla která zajišťují zásobování + havarijní a záchranná vozidla, tak si myslím že by to na škodu nebylo.Pokud do centra počítáme i koně, tak mi to jako dobrý nápad nepřijde. Ne, dokud se nedostaví obchvat.
jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusíProtoze je to beh na dlouhou trat, Vltavska kaskada by potrebovala k uplnemu vypusteni nekolik tydnu. Proto je to vzdycky schizofrenie mezi tim upustit tolik vody, aby se tam vejaky prusvih vesel a zaroven ji mit tolik, aby bylo mozne plnit i ostatni funkce.
IMO je sněhu hodně, ale tolik vody by z toho nebylo, osobně bych to viděl na celodenní vytrváčekhttp://aktualne.centrum.cz/domaci/pocasi/clanek.phtml?id=657829
protože v centru se nedá zaparkovat.Kdyby jenom tam ...
A nejhorsi na tom je ze tupy stado si jeste mysli ze je to tak dobre...Taková silácká prohlášení mám nejraději - jenom si zkus odhadnout, jak velká je kolona aut, která vezme ekvivalentní množství lidí, co jediný poloprázdný autobus. A to si vem, že pro všechna ta auta potřebuješ dost velké silnice, aby se tam vešla a minimálně dvoje parkoviště (jedno před domem a druhé před zaměstnáním), aby bylo kde zaparkovat. Pak to můžeš vynásobit nějakým hodně vysokým číslem, abys dostal představu, kolik prostoru by potřebovala dopravní infrastruktura ve městě bez mhd. DPP vypravuje, podle výroční zprávy, 440 vozů metra, 686 tramvají a 938 autobusů v ranní špičce.
Kdyz odectu cca 50% (ti co jezdi autem, deti ,vezni, dlouhode nemocni...) vychazi mi dotace na jednoho cestujiciho cca 6400 Kc a proc ja mam podporovat neco co nevyuzim, aha socialni solidarita. Takze si priste odpustte vypady proti tem co uvazuji racionalne a chovaji se ekonomickyProtoze jinak by jsi s tema sockama pak svorne stal cely den v jedny velky kolone.
Tiskni
Sdílej: