abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    3.8.2012 11:36 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Darwin awards, level intermediate.
    3.8.2012 11:52 Kral
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Holt stačilo (ja viem že je to šok, bolesť a pod.) uviazať zostavajúcu časť nohy (napr. tričkom košeľou) ak nebol po amputacii v bezvedomi...
    3.8.2012 11:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    jednou rukou?
    3.8.2012 12:12 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Dobré zenové cvičení.
    3.8.2012 12:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    To těžko. Stalo se to v noci. Nelze říct jak přesně to bylo, ale údajně se to stalo nedaleko toho místa kde je ta štola. Jezdit vlakem alá "hoboes" byla jeho vášeň, kterou si nechtěl nechat rozmluvit. Je pravděpodobné, že počítal, že se sveze nákladním vlakem a pak seskočí. Jenže v tom místě není násep dolů, ale protisvah, takže nejspíš jak skočil, tak ho to hodilo zpátky pod ten vlak.

    Podle času kdy tam nějaké vlaky jely, tam musel takhle ležet nejmíň čtyři hodiny. Což je další věc, která dodnes zúčastněným straší v hlavě, protože všichni procházeli kolem toho místa, a někteří ho možná i viděli. Jenže ruku na srdce - kdo by byl až tak zvědavý, aby se šel v noci potmě podívat dolů na koleje co se to tam je?

    A i kdyby. V té době mobily k dispozici nebyly a to místo je docela odlehlé.
    3.8.2012 16:45 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese

    alá "hoboes"

    zkoušel jsem to a když si na to ted vzpomenu, tak je mi z toho blbě - ale tehdy to byla super věc

    riziko je hodně velký

    gtz avatar 3.8.2012 22:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Taky jsem to párkrát testnul, ale jen na dýchavičném vláčku, který jel lesem do kopce. Jako zábava to byla slušná, ale nesměl jsem zaspat a včas seskočit do pole. Jenže to za nás vlaky jezdily celkem pomalu a nějak se to dalo. No dnešní mladé co jezdí v metru apod. opravdu nechápu. Vím, adrenalin, frajerství, ale tam jde o hubu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.8.2012 11:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Most inteligence, tywoe, dneska už bych to nedal, když si představim, že před tunelem chyběly krycí panely a byly díry až dólu...
    4.8.2012 23:53 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    já jednou zaspal a dojel z HB až do brna ... a celkem rychle to jelo - klasickej nákladní cisternovej vlak. A to ani v brně nestavil - jen v židenicích na vexlech přibrzdil :-)
    Bystroushaak avatar 3.8.2012 13:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    To bych teda fakt chtěl vidět.
    3.8.2012 16:43 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Kdyz se tou jednou rukou da ta druha i odriznout - http://en.wikipedia.org/wiki/Aron_Ralston tak by se to mohlo podarit. Problem je IMO spis v tom, ze clovek je z nehody rozruseny a nedokaze spravne uvazovat.
    Bystroushaak avatar 3.8.2012 20:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Srsly? Vážně si myslíš, že uvázání tlakového obvazu jednou rukou, ve chvíli kdy potřebuješ obvázat jak nohu, tak ruku, protože nemálo krvácíš a ještě k tomu si ten tlakový obvaz musíš vyrobit je srovnatelné s uříznutím ruky?
    3.8.2012 21:31 RivieraKid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    +1, Rambo by to mozna dokazal, ale ja bych na to asi ani nemel motivaci. Proc se namahat, kdyz me ceka zivot bez nohy a bez ruky.
    Bystroushaak avatar 4.8.2012 00:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Tohle není o motivaci, tlakový obvaz by se uvazoval nelehce i kdyby ti vlak usekl jen nohu.

    Vem si, co na něj vlastně můžeš použít, v podstatě jen pásek. Do toho bolest, masivní krvácení, ztráta vědomí, adrenalinový šok. Pásek si musíš sundat, dát kolem rány a utáhnout na plný koule, jenže ouha, pásky mají dírky na břicho a ne nohy, takže nebude držet, bude se smekat, ale dejme tomu, že to po krátkém boji nějak uděláš, pořádně zabereš a fakt zastavíš krvácení, abys nějakou tu dobu přežil.

    A teď si představ tohle dělat 2x, s jen jednou rukou (kterou se nemůžeš zapřít, pásek se ušmudlá od krve a bude různě sklouzávat, bolest PIČO, aaaaáááAAA) a s jen jedním páskem. Díky krvácení jsi čím dál víc unavený a ten zasraný pásek pořád ne a ne držet..

    Nedělám si prdel, fakt bych to chtěl vidět v praxi.
    4.8.2012 01:08 RivieraKid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Jo, samozrejme, netvrdil jsem, ze s motivaci by to slo. Celkem by me zajimalo, co by se mi honilo v hlave, jaky by to byl pocit. Dve velky casti meho tela povalujici se na kolejich, vsude krev... strasliva predstava.

    Ale prezil tam pry 4 hodiny, takze se mu teoreticky mohlo podarit krvaceni zastavit.
    Prcek avatar 4.8.2012 01:09 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Vojáci jsou trénovaný to zvládnout jednou rukou, ale to je jiná liga, jiný vybavení, a asi to taky není žádná hračka.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    4.8.2012 20:37 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Vem si, co na něj vlastně můžeš použít, v podstatě jen pásek.
    V tomto pripade klidne i provazek, protoze amputace je uz jasna...
    Bystroushaak avatar 4.8.2012 23:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Jo, provázek nosí většina lidí běžně sebou :D
    4.8.2012 23:37 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Pouze spravni kluci. Podle roku narozeni nemate od skoly moc daleko, tak byste si to snad jeste mohl pamatovat ;-)
    3.8.2012 21:50 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Srsly? Vážně si myslíš, že uvázání tlakového obvazu jednou rukou, ve chvíli kdy potřebuješ obvázat jak nohu, tak ruku, protože nemálo krvácíš a ještě k tomu si ten tlakový obvaz musíš vyrobit je srovnatelné s uříznutím ruky?
    Ne, uriznout si ruku mi prijde mnohem tezsi, protoze do vlastniho se hodne spatne reze.

    Uvazat neco jednou rukou neni zas tak tezky, obcas se i sam divim, co jsem zvladnul jednou rukou uvazat :-) . Problem je totiz uplne nekde jinde - kdyz se prihodi nejaka nehoda, tak muze byt nekdo v takovem stresu, ze si neni treba ani schopny zavolat pomoc telefonem. Proste ta nejvetsi prekazka je v hlave.
    3.8.2012 23:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Tohle dokáže James Bond, Chuck a možná dva tři skutečný lidi... V hlavě? To je stav šoku, to nejde řídit vědomě. Velký krvácení navíc, ztráta tlaku... sebezáchraa je fajn... ve filmu.

    Jestli to že to jde vyvozuješ z toho, že doma uvážeš jednou tukou dračák... No... BTW, ono to je i v hlavě. proto jsme trénovali vázání uzlu jednou rukou doma, dozblbnutí. stejně v akci je to pak jinak. A to nekrvácíš.

    Řikám blbost, a to jsem si zvládl sám "zašít" tržnou ránu na ruce. Druhou rukou. Ale to je proti tomu sranda.
    3.8.2012 23:51 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Dracak je na stahnuti koncetiny dost k nicemu ;-) S tim sokem souhlasim, ja nikde netvrdim, ze si to mel obvazat. Pouze oponuji nazoru, ze to je nemozne udelat jednou rukou. Tvrdim, ze to jednou rukou udelat jde a to, co v tom cloveku zabrani, je prave ten sok.
    4.8.2012 00:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Jo, tedy pokud myslíme totéž, ty jsi mluvil o "hlavě". Šok v hlavě (jak lidé volají" on je v šoku" a myslí se rozčilený) je něco jiného než šokový stav, zde asi Hypovolemický šok .
    3.8.2012 22:12 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Darwin awards, level intermediate.
    To sis teda mohl nechat pro sebe.
    3.8.2012 14:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Vždycky když si vzpomenu kolik věcí jsem přežil a kolik lidí kolem mne nepřežilo menší kraviny než jsem dělal já, mám z toho podivnej pocit. Kdoví jestli nám o někdo, něco, nějak neplánuje.
    3.8.2012 17:18 2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Schvalne jake? My jako kluci (v 10 letch) vzdycky vylezli na nejakou borovici a skakali jsme po tech vetvich dolu s tim, ze se ty vetve pod nama vzdcky prohnuli a my sklouzli az dolu. Pak jsem vlitnul na sankach pod auto (v 11ti letech), taky uplne bez skrabance. A cca v 19ti jsem Seatem bocne sestrelil Liazku v protismeru. Dodnes nechapu ze jeste ziju.
    3.8.2012 17:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Lezení na všechno co bylo vysoko a pády. Moc pádů, rekord 25m. Potom jako horolezec. Pády bivaky ve stoje, laviny. Pád na hlavu z kola v plný rychlosti z příkrýho kopce na hlavou (že by proto to mé myšlení? :)) na dlažbu, mišuge na mne zautočil sekyrkou, jinej nožem. Přeplávávání Lipna v zimě. Topení se v jeskyni.

    A tak dál. Bohužel jsem byl i u toho kdy lidé umírali. Bohužel i blízcí, hodně blízcí lidé... . Ale na to odmítám vzpomínat veřejně.

    Jen ten pocit: Proč já jsme přežil? Pocit jakéhosi dluhu ostatním, zejména těm co to štěstí neměli.
    Bedňa avatar 3.8.2012 18:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Tiež som pokúšaľ často šťastie ale zatiaľ patrím do skupiny šťastlivcov. Mám za sebou už aj tri autonehody, pri jednej som šoféroval, našťastie žiadny mŕtvy. Taká celkom komická bola keď nás vykotil taxikár do priepasti a zošrotoval týždeň starú fábiu. Náraz čumákom, potom nás to prekotilo na strechu zo strechy na bok a vystupovali sme z nej ako z tanku smerom hore, čo bol celkom problém keď sme boli takí dotlčení.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xxx avatar 5.8.2012 23:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Bivak ve stoje? A s jednou, nebop dvema rukavicema?
    Please rise for the Futurama theme song.
    5.8.2012 09:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    My jako kluci (v 10 letch) vzdycky vylezli na nejakou borovici a skakali jsme po tech vetvich dolu s tim, ze se ty vetve pod nama vzdcky prohnuli a my sklouzli az dolu..
    Na tomhle není nic riskantního. Chce to jenom vhodný porost. Také jsme takhle jednou natrefili na něco podobného. Hustý smrkový porost, výška kolem 10 metrů a větve končily cca metr. A nás napadlo, že si zahrajeme na hoňku. Bylo to vynikající. Větve byly tak husté že praticky ani nešlo propadnout shora dolů. Hopsali jsme tam po těch vrškách a dole pobíhali zoufalci, co se báli hopsat také. Než vylezli nahoru, tak jsme byli obvykle zase o pár stromů jinde. To mi bylo tehdy asi 20.
    kotyz avatar 3.8.2012 17:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    To si jako mašinfíra nevšim že přejel chlapa, když ho našel až ranní osobák? Moh to třeba přežít kdyby dostal první pomoc hned...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Мiriam avatar 3.8.2012 17:23 Мiriam | skóre: 3 | blog: rychlovarna_konvice | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Pokud mu neskočil přímo pod lokomotivu, neměl imho šanci. Mašinführer kouká dopředu a sleduje trať, vidět co se děje u vagónů mu dělá problém i při zastavení ve dne (pokud průvodčí musí někde vylézt odmávnout vlak, musí stát cca pět metrů od vagónu), natož v noci...
    MS-CHAPv2 jiz neni bezpecny ): dukaz, ze jsem skutecna osoba ;-)
    4.8.2012 02:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vzpomínka na kamaráda Jamese
    Tak náklaďáky můžou mít délku stovku metrů (rekord byl několik kilometrů) a pokud by naskočil do posledního, tak to nemáš šanci vidět (i když u extra dlouhýho vlaku by logicky měl být nějakej železniční zřízenec s vysílačkou).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.