Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Když někdo pozvolna umírá - trpí. Ale s ním i lidé kolem a tak okamžik smrti znamená osvobození. Když ale někdo umře náhle, tak jeho smírtí bolest začíná. Ne jemu, ale lidem kolem něj co ho měli rádi. Dnes jsem cestou do práce potkal chlapíka, který mi připoměl kamaráda Jamese, který před dvaceti lety během jedné letní noci spadl na železniční trati z Moravského Berouna do Olomouce pod vlak. Kdyby byl tehdy nevykrvácel, tak by dost dobře vypadal stejně jako on. Stejný věk, stejná zranění..
Připomělo mi to znova, jak jsem tehdy za ním jel na tábor. Těšil jsem se jak ho překvapím, tak jsem to vzal schálně přes lesy abych dorazil z míst odkud by mě nikdo nečekal. Vylezu z lesa, čekám jásot, a místo toho všichni jako mátohy. Tak se ptám prvního koho vidím: "Kde je James?"
"Je mrtvý", zněla odpověď. Napadlo mě, že to zas bude nejspíš nějaký ten Jamesův fórek. James totiž měl tu vlastnost že měl ohromnou fantazii a vymýšlel nejrůznější kraviny. S děckama to zkrátka uměl. Lezly za ním jak můry na lampu. I když byl z té party co společně vedla tu partu dětí nejmladší, bylo jasné, že je právě on tím tahounem. Ovšem takovýhle fór byl drsný docela i na mě, tu jsem uviděl popblíž jeho mamku a tak jsem se obrátil rovnou na ni se stejnou otázkou. Podívala se na mě, jako bych ho byl zaškrtil vlastníma rukama a teprve v tu chvíli mi došlo, že to žádný fór není.
Ten prostý fakt byl pro mě tak nečekaný, že jsem měl v ten okamžik hlavě absolutně prázdno. Veškeré nápady, které jsem se s ním chystal realizovat, všechny plány - fuč.
Postupně jsem se pak dozvěděl jak se to asi stalo. Ten večer měli jít v rámci táborové hry do jakési štoly, která byla od tábora docela daleko. A James, který jednotlivé skupinky z tábora vypouštěl, je chtěl na místě nejspíš překvapit. Nebo zkráka být u toho když tam došli. Takže poté co vypustil poslední skupinku vyrazil k nedaleké trati. Vyčíhnul si nákladní vlak a co se dělo potom to věděl už jenom on. Našli ho u trati, když jel první ranní osobák. Údajně ještě žil a zemřel až při převozu do nemocnice.
V tu dobu v táboře ještě nikdo nic netušil. Najednou přijeli policajti a začali se vyptávat, jestli někdo náhodou nechybí - v okamžiku kdy se začali ptát co měl na nohou už to Vlaďka - jeho mamka - nevydržela a zeptala se co se vlastně stalo. Tak jí to řekli. A to byl ten den, kdy jsem pak kolem odpoledne přijel.
Je to zvláštní, ale až dodatečně si člověk spojí některé věci, které se udály předtím. Jamese to totiž hrozně táhlo do světa a neustále hovořil o tom, že po prázdninách až bude plnoletý by chtěl jet pracovat na nějakou loď. Zrazoval jsem ho od toho, že je ještě brzy, ale nechtěl se toho nápadu vzdát. Že ovšem "odjede" takhle, to mě nenapadlo ani ve snu.
Také jsme si mnohokrát říkali, jak by se s tím, že nemá jednu ruku a jednu nohu asi vyrovnal, kdyby přežil. Jak by to zvládal? Tak na to mi dal odpověď ten chlapík co mne dnes ráno na I.P. Pavlova minul. Měl protézu a prošel kolem mě..
Tiskni
Sdílej:
alá "hoboes"
zkoušel jsem to a když si na to ted vzpomenu, tak je mi z toho blbě - ale tehdy to byla super věc
riziko je hodně velký
Vem si, co na něj vlastně můžeš použít, v podstatě jen pásek.V tomto pripade klidne i provazek, protoze amputace je uz jasna...
Srsly? Vážně si myslíš, že uvázání tlakového obvazu jednou rukou, ve chvíli kdy potřebuješ obvázat jak nohu, tak ruku, protože nemálo krvácíš a ještě k tomu si ten tlakový obvaz musíš vyrobit je srovnatelné s uříznutím ruky?Ne, uriznout si ruku mi prijde mnohem tezsi, protoze do vlastniho se hodne spatne reze. Uvazat neco jednou rukou neni zas tak tezky, obcas se i sam divim, co jsem zvladnul jednou rukou uvazat
Darwin awards, level intermediate.To sis teda mohl nechat pro sebe.
My jako kluci (v 10 letch) vzdycky vylezli na nejakou borovici a skakali jsme po tech vetvich dolu s tim, ze se ty vetve pod nama vzdcky prohnuli a my sklouzli az dolu..Na tomhle není nic riskantního. Chce to jenom vhodný porost. Také jsme takhle jednou natrefili na něco podobného. Hustý smrkový porost, výška kolem 10 metrů a větve končily cca metr. A nás napadlo, že si zahrajeme na hoňku. Bylo to vynikající. Větve byly tak husté že praticky ani nešlo propadnout shora dolů. Hopsali jsme tam po těch vrškách a dole pobíhali zoufalci, co se báli hopsat také. Než vylezli nahoru, tak jsme byli obvykle zase o pár stromů jinde. To mi bylo tehdy asi 20.