abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 359 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vencour avatar 12.7.2020 21:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    @ výběr (a děkuji za zápisek)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.7.2020 16:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Jak vidíš, patříš ke zdejší minoritě. Již chápeš odkud pramení nechuť sem něco seriózního psát? Pochopil bych, kdyby někdo svoje výhrady vůči obsahu blogpostu, nebo jeho tématu, uvedl v diskuzi. Ale jak se zdá, o to tu vůbec nejde. Zřejmě se minimálně pět hlasujících toužilo upřímně nasrat, aby pak mohli plevelit diskuzi svými bezduchými kecy. A já hlupák jim nevyšel vstříc!
    vencour avatar 13.7.2020 17:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    A co? Hele, proč se vůbec ohlížíš na mlčící většinu? Dává Ti smysl, co děláš? Někomu to dojde hned. Někdo to nerozliší, co děláš, jak se chováš, s kym kamarádíš, co jsi kdy a kde pronesl. Jejich volba.
    I o tom je něco jako "open world", každej dělá něco užitečnýho. Doufam. Třeba jim to přijde užitečný a chtěj, abys psal ještě víc ... a zkoušel jejich trpělivost :-)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 13.7.2020 21:37 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků

    si jako řikej žeto pišeš jakoby pro ty kterejm se to líbí a je to :D ;D

    vencour avatar 13.7.2020 21:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    A co takhle ... O zacházení s divákem
    kdyby se vám to nelíbilo, tak byste si stoupli a hlasitě řekli "jdi do prdele"
    nikdo si nestoup za celej večer, nikdo to neřek a já jsem jim řikal bude se vám to hodit protože jednak budete vědět jak se u toho cítíte sami, promluvit na někoho kdo k vám mlulví do mikrofonu a za druhý je to důležitý i proto, abyste věděli, co bude následovat ...

    Nestane se nic.

    Opravdu ... taky píšu pro sebe. A "moje krevní skupiny".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.7.2020 22:09 Bhezret | skóre: 1 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Zase ti zatrolení Zemanovci... buď rád, že ti nemění tagy u zápisku.
    14.7.2020 06:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Jistý průnik v tom nejspíš bude.

    Normální člověk totiž, pokud má nějaké výhrady použije diskuzi, aby autorovi poskytnul zpětnou vazbu.
    vencour avatar 14.7.2020 07:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Pogromy byly taky forma diskuse. Znělo jediné "zmiz".
    I to je možnost, že všichni ti, co sem psali, jsou jako anonymové a jen nechtějí "nové časy".
    Nebo je to jen ten "palec dolů". Prostě "tohle tady nechtěj".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.7.2020 08:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Nebo je to jen ten "palec dolů". Prostě "tohle tady nechtěj".
    Jo. To dnes frčí. Obzvláště v USA.
    vencour avatar 14.7.2020 08:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Lidi co tam byli aspoň měsíc, tak tvrdili, že to, co je v "béčkových filmech" se všude neděje.
    Za mne stop, vlákno nerozvíjím. A přeju hezkou dovolenou všem. S obrázkama i bez.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.7.2020 08:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    I to je možnost, že všichni ti, co sem psali, jsou jako anonymové a jen nechtějí "nové časy".
    Já mám teda spíš pocit, že některé zdejší návštěvníky sere, že to na abclinuxu pořád nechcípe. A tím pádem vnímají negativně vše, co by sem mohlo přitáhout pozornost nových lidí ochotných psát.

    Proto se tak činí v diskuzích. Kdo by pak stál o to, psát sem svoje rozumy a "za odměnu" se stát terčem anonymních trollů.
    vencour avatar 14.7.2020 08:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    V roce 1938 se lidi chtěli bránit. I když Heinleinovci křičeli o všem možném. Tenkrát to nebyla mlčící většina.
    Humphrey Appleby tvrdí, že všichni věděli, co Hitler chce, jen Zamini ne a proto svolilo k Mnichovu ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.7.2020 09:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Rok 1938 byl pouhou třešničkou na dortu. Němci okleštěnou republiku ještě neanektovali a už měly hovada pré. A dnes se všichni vymlouvají na Němce. Chápu, že je těžké si to přiznat, ale slušných lidí je vždy menšina. Ovšem příroda je mocná a i v hovadu dříme někde v koutě střípek slušnosti, který se někdy zableskne.
    14.7.2020 15:41 turbodmych
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Ja jsem nejak mimo, o cem jsou vsechny dosavadni komentare? Co ti kdo provedl? Nebo se jedna o odpoved na nejakou odpoved, ktera uz je smazana?
    14.7.2020 16:00 Petr Tomášek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Pan Kapica neironicky brečí kvůli hodnocení blogového zápisku. Jestli se vám to zdá na dospělého chlapa zoufalé, tak hádáte správně.
    xkucf03 avatar 14.7.2020 17:33 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků

    Článek jsem jen prolétl očima – téma jde víceméně mimo mne, Media Wiki nepoužívám. Ale pro její uživatele, to může být užitečné, ne? Jestliže někdo dává negativní hodnocení k odbornému článku, tak bych čekal, že napíše, co je v něm špatně a jak se to dá dělat líp. Žádný takový komentář tady nevidím. Takže to negativní hodnocení tohoto článku je jen projevem nějakých osobních antipatií a nesouhlasu v nesouvisejících otázkách?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.7.2020 19:02  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Jak se to říká, kdo seje vítr sklízí bouři? Jako (pokrytecký) zastánce svobody nech hodnocení na ostatních, máš právě jeden svůj hlas.
    14.7.2020 19:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    No. Jsem rád, že jste se tady za všechny vám podobné odkopal.

    Osobně si cením všech, co své hodnocení neudílejí na základě sympatií či antipatí vůči osobě autora – kterého zpravidla ani osobně neznají, ale na základě toho co napsal.

    Ano, i já zde mám svůj hlas, kterým občas hodnotím i blogy zablokovaných uživatelů (když na ně natrefím). Ale držím se jedné zásady – spíš než abych nějaký blog anonymně zhodnotil jako špatný, tak se k tématu raději vyjádřím v diskuzi.
    14.7.2020 19:42  :
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    " " odkopán, zavolejte tisk.
    14.7.2020 23:21 turbodmych
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Aha, to me napadlo, ale neznaje mistni obyceje, nevedel jsem, co je "@" a nebyl jsem si jist, kvuli cemu narika. Dekuji za objas.
    vencour avatar 15.7.2020 18:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Někde je zavináč jako reakce na "toho, kdo je za tím" (třeba "@ turbodmych" by bylo uvedení toho, že reaguju na příspěvek od uživatele turbodmuch), já to bral jako "směr tučňák/výběr". Možná poprvé. Abych jen tak kvůli tomu, že jsem něco udělal, nezaplevelil/neovlivnil diskusi, proto méně slov.
    Jelikož se tu až tak nediskutuje a zdejší reakční systém je čitelný, tak takové berličky se tady nepoužívají.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.7.2020 18:51 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Abych jen tak kvůli tomu, že jsem něco udělal, nezaplevelil/neovlivnil diskusi, proto méně slov
    Tak to moc CMIIW nevyšlo, COS jsi kvůli tomu vytvořil novou diskuzi :-D To je jako používání obskurních zkratek, který je každý nucen vyhledat, aby pochopil text. Hrozně to šetří čas. SMH GG DC
    vencour avatar 15.7.2020 20:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    A ještě horší je, že jsem teď ani nenašel, odkud to mám. Na Liáně (bbs.vslib.cz), na Palbě.cz ani SVK to namátkou nevidím. Na rootu a VTM namátkou taky nic. Snad nějaká mailová konfera.
    Dá se to brát i tak, jak kvůli blbosti se lidi rozkecaj :-) a že opravdu ty návyky odpovídají nějaké nice a ne mainstreamu.

    Stejně tak a říkám to i ve svém okolí, na co se nezeptáte, u toho se nedivte, že ostatní nereagují.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.7.2020 10:54 jancici
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    je možné spraviť privátnu wiki ?

    proste že obsah je prístupný až po prihlásení.

    vďaka
    15.7.2020 12:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Je. Více zde.
    Max avatar 15.7.2020 14:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čuňačíme v MediaWiki - výřezy z obrázků
    Ano, buď jí můžeš provozovat jako public, nebo jako private (netřeba nějaký doplněk). Pokud potřebuješ trochu lépe řešit úrovně oprávnění, tak k tomu slouží již zmíněný doplněk.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.7.2020 20:18 spam
    Rozbalit Rozbalit vše spam
    Příloha:
    odstraněno, spam

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.