abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.3.2022 16:30 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Když nepočítám ten úvod kdy si stěžuješ, že na Ábíčko nikdo nechodí, tak jsi v podstatě pomocí mnoha písmenek vyjádřil proruský názor, který jsi mohl vyjádřit (a zřejmě i vyjádřil) ve vedlejším vlákně.
    Dodávky zbraní a munice ze strany zemí NATO tak jen prodlužují utrpení ukrajinského civilního obyvatelstva, které nechce opustit svou zem.
    Třeba tohle je příklad názoru, který se ve vedlejší diskuzi objevil od Radovana (a dalších ruských trollů) mockrát a taky byl mockrát zpochybněn.

    Sorry, ale co se týká války na Ukrajině, tak jsi nepřinesl žádný nový pohled, který by nezazněl v tom vedlejším vlákně. Zbytečná duplicita.
    19.3.2022 16:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Přečti si to ještě jednou. Já se nestěžuji že tu nikdo nechodí. Jenom oznamuji že už tu nikdo nic zajímavého nepíše. A uvedl jsem i proč. Pokud se ti můj názor zdá proruský, je to čistě tvůj mentální problém, protože já vím, že můj názor rusům nijak nepomůže. A ukrajincům bohužel také ne, protože jim jakákoliv sebereflexe tragicky chybí.
    19.3.2022 23:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    sebereflexe chybi ruskym nacistum vcetne tebe
    20.3.2022 21:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Pokud se ti můj názor zdá proruský, je to čistě tvůj mentální problém
    Nevidim, jakým způsobem by se ten blog dal interpretovat jako ne-proruský. V podstatě jsi napsal, že bránit Ukrajinu je blbost a že západ pouze konflikt prodlužuje. Mezi řádky naznačuješ, že by Ukrajina měla kapitulovat. Nebo ne?
    20.3.2022 22:54 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ukrajina by měla v prvé řadě splnit to k čemu se zavázala. Jistěže je obrana Ukrajiny blbost, protože rusům, alespoň podle toho co od samého počátku deklarují, jde v prvé řadě o její demilitarizaci. Ne okupaci. A vem jed na to, že ten konflikt neskončí, dokud toho nedosáhnou. Ať po dobrém, nebo po zlém. Proto bych na jejich místě raději volil cestu po dobrém.

    Jak to půjde po zlém, je jasné. Volební účast minulých voleb nebyla ani 50%. Ukrajinců je 44 milionů. Odhaduje se, že uteklo kolem 3 milionů, převážně žen a dětí. Ti co nevolili současnou vládu pravděpodobně neprchají. Výsledek příštích voleb, po tzv. “denacifikaci” Ukrajiny je tak víceméně jasný už teď. Z Ukrajiny se stane vazalský stát, podobný Bělorusku. Rusko se pod tlakem okolností vymaní ze závislosti na obchodu se zeměmi západní evropy. Bidenův synátor bude nucen odpískat svůj dohodnutý kšeft na Ukrajině. A budeme mít před sebou minimálně dvacet let fakt studené války, než Putin natáhne brka a než dojde k podobnému procesu, jakým byla destalinizace roku 1956.

    Taky nelze vyloučit, že nás čeká ekonomický kolaps, protože Babišova vláda prožrala co se dalo a současná situace ekonomice moc nepomůže, protože závislosti na Číně se evropané jen tak nezbaví.
    21.3.2022 16:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ukrajina by měla v prvé řadě splnit to k čemu se zavázala.
    ty jsi neskutečnej nácek, až se s nožem pod krkem zavážeš mi odevzdávat do konce života polovinu příjmů, také budeš trvat na tom, abys to dodržoval?
    21.3.2022 16:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Neskutečný nácek jsi ty. Protože je rozdíl zavázat se k tomu, že budeš někomu něco odvádět a tím, zavázat se, že někoho necháš na pokoji, což tě nestojí nic. Jenom to pošramotí tvoji nadutou pýchu a pocit, že jsi nadčlověk.
    24.3.2022 14:02 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    No jo, to by bylo fajn, kdyby rusaci nechali sve sousedy na pokoji.

    Ale to by to nesmeli byt rusaci.
    22.3.2022 21:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jistěže je obrana Ukrajiny blbost, protože rusům, alespoň podle toho co od samého počátku deklarují, jde v prvé řadě o její demilitarizaci. Ne okupaci.
    Jo a to jim věříš stejně jako když tvrdili, že Ukrajinu rozhodně nenapadnou, viď?
    Proto bych na jejich místě raději volil cestu po dobrém.
    A kde je ta hranice? Až bude Rusko chtít jednu po druhý všechny země východního bloku (o čemž se u nich porůznu mluví už dnes), tak je taky postupně odevzdáme, aby se třeba nezlobili?
    Jendа avatar 22.3.2022 21:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jo a to jim věříš stejně jako když tvrdili, že Ukrajinu rozhodně nenapadnou, viď?
    Já jim věřím. A také si myslím, že za pár let jim půjde o něco dalšího - co by se s demineralizovanou Ukrajinou a závazkem, že tam nebude NATO, dělalo mnohem lépe.
    23.3.2022 11:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jo a to jim věříš stejně jako když tvrdili, že Ukrajinu rozhodně nenapadnou, viď?
    Já jim věřím. A také si myslím, že za pár let jim půjde o něco dalšího - co by se s demineralizovanou Ukrajinou a závazkem, že tam nebude NATO, dělalo mnohem lépe.

    Tak tenhle pojem je pro mne novinkou. Jediný o kom vím, že má své želízka na Ukrajině v oblasti těžby nerostných surovin (konkrétně plynu), je Biden mladší. Opravdu nevím, proč by zrovna Rusko, které sedí na nejbohatších zásobách plynu, mělo zájem něco těžit na Ukrajině. To už by mi dávalo víc smysl, kdyby naopak chtělo těžbě nerostných surovin na Ukrajině zabránit, aby se zbavilo konkurence a zajistilo odbyt pro sebe.

    28.3.2022 17:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Tady je dobré si povšimnout, že p. Kapica neodpověděl na otázku...
    30.3.2022 23:20 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Kde tam vidíš otázku ty pako?
    31.3.2022 15:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    xxxs avatar 19.3.2022 17:34 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    teraz je tema cislo 1 vojna. na vojnove zapisky mas rekordne pocty komentarov.
    Agent avatar 19.3.2022 20:11 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Už to není, co to bývalo, no..

    Ohledně té pomoci a sankcím a toho, že jen prodlužujeme utrpení. Vycházíš asi z představy, že bez pomoci by Ukrajina padla a tím by to skončilo. Jenže to vůbec nemusí být pravda. Je dost možné, že ukrajinci by bojovali i bez naší pomoci a v takovém případě by jejich utrpení mohlo být ještě mnohem horší, resp. delší. Oni evidentně nechtějí dát svou zem jen tak. Stačí vzpomenou Afgán, Vietnam. Tam ti lidé se taky nevzdali a je možné, že z Ukrajiny by se stalo něco podobného, dlouholetý táhlý konflikt s prvky partyzánské války.

    Jinak mi ta logika přijde kapku zvrácená. Je to jako říct, že byl nesmysl za 2sv podporovat SSSR, protože kdyby se vzdal, tak by válka skončila hned a byl klid.

    Nebo jako říct, že když mě přepadne skupinka agresorů a někdo mi pujde na pomoc, tak ten, co mi pomáhá, jen prodlužuje moje utrpení.

    Takhle s naší pomocí je možné, že to skončí ještě letos. Přičemž těch faktorů může být víc. Putinovi dojdou peníze, morálka jeho vojáků je nic moc, má stále vetší ztráty. Navíc hrozí, že se začne bouřit Gruzie, která teď vycítila příležitost oslabeného Ruska a bude mít další problém a to bude znamenat další výdaje.

    Sankce - je jasné, že sankce jsou dvousečná zbraň, to je jasné. Ale jde o to, kdo ty sankce dokáže vydržet dýl. O nic jiného.

    Teď jsem narazil na pěkné shrnutí situace v Rusku s náhledem do historie

    https://www.nihilistanabalkonu.cz/l/je-putin-vazne-uplny-cvok/?fbclid=IwAR0yb0xYVgPCFinf2A_9pOd-Pg3fzBxS6kjSRbgvQDIhOpecidTW2Q_P4jo
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    19.3.2022 20:45 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nebo jako říct, že když mě přepadne skupinka agresorů a někdo mi pujde na pomoc, tak ten, co mi pomáhá, jen prodlužuje moje utrpení.
    Přesně. Mě napadl podobný příměr. O půlnoci mi zloděj rozkopne dveře bytu. Já poběžím na balkón a požádám souseda, aby mi podal alespoň velký nůž, abych se mohl bránit. Soused by mi řekl: "Nic ti nedám, nechci prodlužovat tvoje utrpení". :-)
    19.3.2022 21:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Promiň ale soused, který ti podal nůž a nechal tě ať jdeš něco řešit sám, je s odpuštěním kokot. Normální soused by tě nechal přelézt k sobě a zavolal policajty, protože zloděj, který vykrádá byt tím, že rozkopne dveře když je majitel doma, je s největší pravděpodobností smažka, které je všechno jedno. Takže by ti ten nůž stejně moc nepomohl. A pokud bys ho napadl, tak by sis koledoval o to, že bys to taky nemusel přežít.
    19.3.2022 21:29 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Normální soused by tě nechal přelézt k sobě a zavolal policajty
    Přes balkón přelézt nejde a než by přijeli policajti, tak bych byl mrtvý.
    Takže by ti ten nůž stejně moc nepomohl.
    A mohl bych si sám rozhodnout jestli mi ten nůž pomůže nebo bych ti před tím měl napsat, abys o mém osudu mohl rozhodnout ty?
    A pokud bys ho napadl, tak by sis koledoval o to, že bys to taky nemusel přežít.
    Šance na přežití mi připadá větší s nožem v ruce než bez něj. Jestli jsi pacifista a bez náznaku obrany se chceš nechat spráskat a možná i zabít od každého feťáka, tak je to tvoje věc. Kdyby takoví byli i naši předci, tak jsme už dávno vyhynuli.
    19.3.2022 21:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Přes balkón přelézt nejde a než by přijeli policajti, tak bych byl mrtvý.
    To rozhodně, pokud by sis hrál na hrdinu. Zloději obvykle jdou krást, ne zabíjet. Jenže když dostanou strach, může se situace šeredně zvrtnout. A je otázkou, jestli by ti pomohl zrovna nůž. Všeobecný povyk je obvykle účinnější nástroj k tomu aby se zloděj zaleknul a utekl.
    A mohl bych si sám rozhodnout jestli mi ten nůž pomůže nebo bych ti před tím měl napsat, abys o mém osudu mohl rozhodnout ty?

    Nejsem tvůj soused, ale pokud bys chtěl takovým způsobem riskovat svůj život, beze všeho bych ti ten nůž podal. …a šel si pro jistotu naládovat pušku, kdyby to nevyšlo dle tvých představ.

    19.3.2022 22:06 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    To rozhodně, pokud by sis hrál na hrdinu. Zloději obvykle jdou krást, ne zabíjet. Jenže když dostanou strach, může se situace šeredně zvrtnout. A je otázkou, jestli by ti pomohl zrovna nůž. Všeobecný povyk je obvykle účinnější nástroj k tomu aby se zloděj zaleknul a utekl.
    Děkuji za vysvětlení situace o které ani jeden z nás neví jak by se vyvíjela. Každopádně bych si o obraně svého života rozhodl rád sám. Doufám, že nechci tak moc.
    Nejsem tvůj soused, ale pokud bys chtěl takovým způsobem riskovat svůj život, beze všeho bych ti ten nůž podal.
    Díky.
    …a šel si pro jistotu naládovat pušku, kdyby to nevyšlo dle tvých představ.
    Ty na 100% pušku nemáš, ale to je vedlejší.
    19.3.2022 22:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Příloha:
    Ty na 100% pušku nemáš, ale to je vedlejší.

    A tohle je podle tebe prak, co? Víš že bys neměl nikoho podceňovat. Je to sice jenom ládovačka, ale Evropa si s takovýma flintama vystačila víc jak 200 let.

    19.3.2022 22:31 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    No to čumím na pacifistu. Ale podle toho co jsi před tím napsal bych řekl, že bys neměl odvahu z ní vystřelit, protože bys měl strach, že když se netrefíš, tak...
    19.3.2022 23:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    Ceníš si svého života? Tak nepochybuj… Už jsem to zde uváděl jednou. Jinak pokud jde o ten pacifismus. Nedohledal jsem žádný zdroj kde by následující bylo uvedeno v angličtině, takže se domnívám, že to řekl Seton o vánocích r. 1936 v Praze per huba, když se ho ptali, zda-li je pacifistou:

    Jestliže divoké zvíře napadne tvoje děcko, tvoji ženu, tvůj dům, přátele nebo tebe samotného, je tvou povinností muže s ním zápasiti plnou silou a jakoukoliv zbraní, již máš po ruce, zničit je co nejdříve nebo zahnat; a stejně je to tvou povinností, je-li onou šelmou člověk.

    Nebylo to totiž publikované nikde jinde, než v poválečném Hlasateli, což byl interní zpravodaj LLM.

    Seton, ač byl proti výchově k militarismu, rozhodně nebyl pacifistou. Orlí pera získaná za hrdinství v boji patřila k nejprestižnějším. Prakticky všichni jeho chlapci jakmile dostali příležitost, šli do války proti Německu. Seton, jeho žena i přátelé podporovali válečné úsilí proti Německu v době, kdy Spojené státy razily politiku izolacionismu. Neangažoval by se, kdyby Německo nezaútočilo na neutrální Belgii. Německu šlo přitom pouze o to, aby se mohli přes belgické území přesunout, aby zaskočili Francii. Útok na Belgii byl jednoznačně aktem agrese, jaká tehdy ještě neměla obdobu, protože šlo o zemi, která chtěla jen to, aby byla respektována její neutralita. Ze Setonova úhlu pohledu se tak Německo samo rozhodlo být onou šelmou.

    A vůbec bych ti doporučoval přečíst „Rolfa zálesáka”. To je spíš stručný úvod do podstaty patriotismu, než knížka pro děti.

    19.3.2022 23:33 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Zvláštní. K obraně nožem máš výhrady, ale obrana puškou ti nevadí.
    20.3.2022 00:06 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Proč bych ti měl bránit, když jsi tak hloupý, že chceš kvůli majetku riskovat svoje zdraví, či dokonce život? Já ti napsal jaký je z mého hlediska správný postup. Tu pušku bych naládoval jen pokud by sis nedal říct. A ne proto, abych se s ní bránil, ale abych měl čím zneškodnit agresora, pokud by to došlo až tak daleko, že by to bylo nutné. Nejsem blázen, abych si pustil k tělu magora, kterému je už všechno fuk.

    Navíc u ládovačky máš jen jednu ránu, takže žádný výstřel pro výstrahu či zastrašení, kterým bys moh někoho potrefit, nehrozí. Být chmatákem, rozhodně bych nepokoušel štěstí zda vystřelí, či ne. Není to žádná hračka. U běžné samonabíjecí pistole, se ti může stát, že tvou zbraň může obrátit proti tobě, když napoprvé netrefíš a dostane se ti k tělu. V tomto případě je to pořád kus železa, který i kdyby nevypálil má svou váhu.
    20.3.2022 08:28 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Proč bych ti měl bránit, když jsi tak hloupý, že chceš kvůli majetku riskovat svoje zdraví
    Je obdivuhodné jak jsi si jistý, že tomu raubířovi co mi rozkopl o půlnoci dveře jde o majetek když chvilku před tím hulákal něco o tom, že jsem nácek a že mne jde odzbrojit. Taky řval něco o tom, že moje existence je historický omyl.
    Nejsem blázen, abych si pustil k tělu magora, kterému je už všechno fuk.
    Konečně nacházíme společnou řeč. Na magory co rozkopávají o půlnoci dveře cizího bytu je potřeba být připraven. Nevěděl jsem, že můj soused má pušku. Kdybych to věděl, tak ho samozřejmě poprosím o zapůjčení nože i pušky.
    20.3.2022 12:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Tebe už takhle někdo navštívil? Fíha. No tak tím tuplem jde o magora, protože tímhle způsobem se na návštěvu nechodí tam, kde víš, že hostitel je ozbrojen.

    Pokud jde o zapůjčení. Rozumně a bez emocí. Ty bys svěřil magorovi, který si chce za každou cenu dojít pro výprask, do ruky střelnou zbraň? Já ne. Tohle není špuntovka. A když už střelíš, tak se musíš trefit na jisto, protože jinak by hrozilo, že budou vláčet po soudech tebe (za obecné ohrožení) i mě (za to že bych ti ji půjčil), nikoliv toho kdo tě napadl. Pravdou také je, že jen mrtvý se ti nebude mstít a ten kdo z ládovačky střílet neumí by se s největší pravděpodobností netrefil. A taky je čestné dát magorovi šanci napravit chybu a vzít do zaječích.
    20.3.2022 14:18 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    No tak pak je to jednoduché. Pušku bys mi nepůjčil, nůž ano. Tak bych se bránil, alespoň nožem. Tuhle diskuzi o právu na vlastní obranu tedy můžeme ukončit.
    20.3.2022 00:29 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Pokud ti to nedošlo, tak rozhodně by ho víc odradilo když bych ho měl na mušce, než nůž co bys měl v ruce.
    20.3.2022 01:54 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ono nejde o zbraň, ale spíš o to, kdo ji drží v ruce. Pokud je to hysterická fňukna jako ty, nemá to moc velkou váhu.
    20.3.2022 08:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    To poznáš, až to jednou riskneš.
    20.3.2022 11:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    to je fakt vtipné, přiteplalý asocialni woke uplakánek, co by sám nešel ani na procházku do parku, si pořídil fotku nepraktické bambitky, aby nám vyhrožoval :)
    20.3.2022 12:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nasmrkal sis do očí. Používej kapesník.
    20.3.2022 14:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    T.G.Masaryk: Když mě někdo napadne, aby mě zabil, budu se bránit, a nebude-li jiné pomoci, zabiju násilníka; když už jeden ze dvou má být zabit, ať je zabit ten, kdo má zlý úmysl.
    21.3.2022 16:49 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    Masaryk měl k Setonovi blíž než si myslíte. Jaroslav Šimsa, v letech 1926 - 1928 náčelník československé Ligy lesní moudrosti, pro něj pracoval v téže době jako archivář.

    Jak uvádí článek na ebu Českého rozhlasu z 20.3.2010: “… pracoval na Pražském hradě asi 9 let a každý den připravoval pro Masaryka přehled z několika světových deníků a předčítal mu.

    Seton, si nás také na rozdíl od jiných, s Čečnou nikdy nepletl. Dobře věděl, kde Čechy leží a existuje i důkaz, že znal a vysoce si cenil odvahy Jana Husa zemřít v pravdě. A znal ho dřív, než začal korespondovat s lidmi z ČSR.

    21.3.2022 18:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Masaryk také neměl v hlavě nasráno, na rozdíl od jiného pozdějšího "humanisty" s krátkými kalhotami.

    Do pár věcí od Setona jsem nakoukl, a dávalo to smysl. Měl to v hlavě srovnané, ale po svém, pro dost lidí je nestravitelný.
    19.3.2022 20:56 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Vycházíš asi z představy, že bez pomoci by Ukrajina padla a tím by to skončilo.

    Ne. To tedy nevycházím. Vycházím z toho, co vedlo Putina k tomu aby Ukrajinu napadl. Všiml sis, že ukrajince ani nenapadlo, že by přišli s nótou, že přistoupí na ruské požadavky za předpokladu, že okamžitě rusové okamžitě vypadnou z Ukrajiny a uhradí všechny škody? A všiml sis toho, že ukrajinskou vládu ani nenapadlo změnit svoji politiku vůči menšinám?

    Nebo jako říct, že když mě přepadne skupinka agresorů a někdo mi pujde na pomoc, tak ten, co mi pomáhá, jen prodlužuje moje utrpení.

    Ukrajinu nenapadla žádná skupinka agresorů. Napadnul ji sousední stát z obavy o vlastní bezpečnost a Ukrajina neučinila za celou dobu ani jeden krok, kterým by jeho obavy rozptýlili. Naopak. Neustále napětí zvyšovala a nijak se netajila s přípravou útoku na tzv. „povstalce”, místo toho aby dodržela to co bylo dohodnuto v Minsku.

    Takhle s naší pomocí je možné, že to skončí ještě letos. Přičemž těch faktorů může být víc. Putinovi dojdou peníze, morálka jeho vojáků je nic moc, má stále vetší ztráty.

    Omyl. Nikoliv s naší pomocí, ale naší pomoci navzdory. A proč, to jsem napsal už v tom blogppostu. Uvědomuješ si, že stejně jako mnozí jiní podceňuješ Rusko? I kdyby to nakrásně byl kolos na hliněných nohou, nikdy není radno protivníka podceňovat. Dojelo na to už hodně válečníků. Rusko „bukaří”, to je zjevné. Nikdy by nezaútočilo jako první, kdyby nemělo něco v záloze pro případ, že by skutečně došlo k angažmá NATO na Ukrajině. A to jak si dávají amíci pozor ukazuje, že si to moc dobře uvědomují, jinak by se ani v nejmenším nerozpakovali vytvořit bezletovou zónu, asi tak jako to udělali nad Libyjí.

    Sankce - je jasné, že sankce jsou dvousečná zbraň, to je jasné. Ale jde o to, kdo ty sankce dokáže vydržet dýl. O nic jiného.

    Mohl bys uvést jediný rozumný argument, který by podpořil tvoji domněnku, že by ty sankce mohly Rusko složit? Pokud vím tak Rusko začalo vyrábět svoje čipy už ořed nějakou dobou, ale nevím o tom, že by se sem nějaký z nich dostal, aby si ho mohl někdo otestovat. Veškeré informace jsou jen typu JPP. Navíc není potřeba aby byly z hlediska výkonu bůhví co. I méně výkonné čipy jsou totiž lepší než žádné.

    19.3.2022 21:14 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ukrajinu nenapadla žádná skupinka agresorů. Napadnul ji sousední stát z obavy o vlastní bezpečnost
    Jak se nám ta historie (respektive rétorika) hezky opakuje že?
    Sovětský svaz se snažil získat severní části finského území, které Rusku patřily před občanskou válkou[12] a také další území na jihu, výměnou za pozemky jinde, což zdůvodňoval bezpečnostními důvody, především ochranou Leningradu, nedaleko hranic.
    Zdroj
    19.3.2022 21:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    A jak se zanedlouho ukázalo, rusové se obávali právem. Kdyby Mannerheim, mimochodem bývalý carský důstojník, pokračovat po boku Německa v tažení proti Sovětskému svazu, ví jen bůh jako by to všechno dopadlo. Ale tím, že zůstal na liini původní hranice, zajistil že Finsko neskončilo tak jako Litva, Lotyšsko či Estonsko pod křídly Sovětského svazu.
    19.3.2022 21:57 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    A jak se zanedlouho ukázalo, rusové se obávali právem.
    Rusové (sověti) si mohli Leningrad přesunout do vnitrozemí a nemuseli kvůli tomu napadat sousední stát. Už několikrát v historii se stalo, že bylo přesouváno hlavní město do vnitrozemí právě kvůli bezpečnosti.
    Ale tím, že zůstal na liini původní hranice, zajistil že Finsko neskončilo tak jako Litva, Lotyšsko či Estonsko pod křídly Sovětského svazu.
    A nebude to spíš tím, že sověti věděli jak jim Finové naposledy napráskali a nechtěli to opakovat?
    19.3.2022 22:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    A nebude to spíš tím, že sověti věděli jak jim Finové naposledy napráskali a nechtěli to opakovat?
    Ty hele obtěžuj se nejprve si něco načíst, než začneš psát zas blbosti. Finsko kompromitované spoluprací s Hitlerem mohlo být rádo, že se jim rusáci, nechtěli pomstít. V září 1944 už bylo jasné, že je pouze otázkou času, kdy padne Německo a přijdou na řadu Finové. Takže když dostali na vybranou, neváhali hodit bývalé spolubojovníky přes palubu.
    19.3.2022 22:26 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Finsko kompromitované spoluprací s Hitlerem mohlo být rádo, že se jim rusáci, nechtěli pomstít.
    Takových států kompromitovaných spoluprací s Hitelerem bylo. Např. Slovensko, Rumunsko, Maďarsko....
    19.3.2022 23:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Však taky podle toho dopadly.
    19.3.2022 23:43 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ale Finsko tak nedopadlo, takže není určující jestli někdo spolupracoval s Hitlerem. Sověti si na Finsko už podruhé netroufli, protože věděli jak moc umí Finové kousnout.
    20.3.2022 00:13 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Omyl. Finsko tak nedopadlo, protože přistoupilo na podmínku, že vyžene němce vlastními silami. Nebylo tudíž okupováno. Finové navíc nejsou idioti, pro které žádné dohody neplatí.
    20.3.2022 08:38 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    SSSR neuzavřelo s Finama dohodu, protože sověti byli takoví slušňáci, ale proto, že to bylo i v jejich zájmu - věděli že by je ve Finsku zase čekaly těžké ztráty.
    20.3.2022 12:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Tvůj děda s nima seděl ve štábu, že jsi si tím tak jist?
    20.3.2022 14:37 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Stačí znát historii imperiálního Ruska, které už postaletí "krade" okolní území. Pokud by Finsko bylo slabé, tak by si ho Ruské impérium (SSSR) také "ukradlo". Ostatně tak jak to plánoval Stalin při Zimní válce. Bohudík to ukradnutí Finska Stalinovi nevyšlo a Putinovi to na Ukrajině, podle všeho, také nevyjde.
    20.3.2022 14:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    V tom případě by ses měl seznámit také s dějinami Finska. Do roku 1809 byli Finové pod vládou švédské koruny a Finské knížectví vzniklo teprve až poté co se tohle území dostalo do ruské sféry vlivu. Osamostatnili se již roku 1917, ale taky to neměli jednoduché. Nicméně bylo to bolševické Rusko, které je uznalo. Proč by ho tedy měli chtít o třicet let chtít integrovat zpět?

    Rusku vyhovuje, když má kolem sebe nárazníkové státy, pokud pro ně nepředstavují hrozbu. Jenže to není případ krajně nacionalistické Ukrajiny.
    20.3.2022 16:48 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nicméně bylo to bolševické Rusko, které je uznalo. Proč by ho tedy měli chtít o třicet let chtít integrovat zpět?
    Co je to za otázku. Československo bylo také Ruskem uznáno. Beneš si zajišťoval podporu ze západu i z Ruska. To že bolševik naši republiku uznal mu nijak nebránilo, aby nás slupl jako malinu.
    Rusku vyhovuje, když má kolem sebe nárazníkové státy, pokud pro ně nepředstavují hrozbu. Jenže to není případ krajně nacionalistické Ukrajiny.
    Zas ta pohádka o nacionalistické Ukrajině tlačená ruskou propagandou. Rusko vedle sebe potřebuje hlavně malé a slabé státy, kterým bude krást kufry a jejich území. BTW: Jak Rusko vyřeší nárazníkovou zónu kolem Číny? Nijak. Protože Rusko útočí jen na malé a slabé státy.
    20.3.2022 17:55 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Promiň, ale obrázek o Ukrajině jsem si neudělal na základě ruských zdrojů, které nesleduju. Stačilo sledovat co do světa troubili sami ukrajinci.
    20.3.2022 18:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    "troubili" realitu
    20.3.2022 18:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Hm. Tak kde asi udělali chybu, když jsem si o nich udělal takový obrázek?
    xsubway avatar 20.3.2022 19:07 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    21.3.2022 19:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    no rekl bych ze chybu jsi udelal ty :)

    proste seres mimo misu a jeste si to rozmazavas po xichte a po zdi
    20.3.2022 19:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    xsubway avatar 20.3.2022 20:07 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    20.3.2022 20:32 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Azovjugend:

    https://www.youtube.com/watch?v=jiBXmbkwiSw

    "Bij moskala!"
    20.3.2022 22:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    takove tabory by mely byt i u nas

    soucasne udalosti potvrzuji, ze je treba obnovit branou vychovu a take deti od mala ucit, ze rus je nepritel
    xsubway avatar 21.3.2022 19:04 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Šojgu přikázal zapojit do války na Ukrajině i nezletilé členy dětské polovojenské organizace

    https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/sojgu-prikazal-zapojit-do-valky-na-ukrajine-i-nezletile-cleny-detske-armady-40391141#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=rWij8mJvezp-202203211513&dop_id=40391141&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    21.3.2022 19:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    to je bud master trolling nebo totalni zoufalstvi
    Gréta avatar 21.3.2022 19:50 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    až takle moc de to novinkovový url stripnout hele

    https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/40391141

    aje to jako bez trackování :O ;D

    xsubway avatar 21.3.2022 20:11 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ok. Cutnout jsem to mohl. A co obsah ... obsah není důležitý? Asi jak pro koho, tak zas nic :-)
    21.3.2022 20:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Uvedla to v pondělí agentura Ukrinform.
    Takže si to porovnej s tím videem na Azovjugend o kousek výš a spočítel si kolik jim je dneska let.
    20.3.2022 20:21 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nacisti v SK parlamentu jsou více vypovídající než nějací pomatenci pobíhající po ulicích. Že on ten Putin použil Ukrajinu jen jako zástěrku a ve skutečnosti chce jít od nacismu osvobodit Slovensko? ;-)
    20.3.2022 20:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Máš z něj hnědku? Tak tam jeď bojovat. Zeman ti to na počkání podepíše. Dostaneš deset nábojů do kvéru a poženou tě proti ruským tankům :-D
    20.3.2022 20:43 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Děkuji, že jsi mi nevyvrátil můj argument, že nacisti ve slovenském parlamentu jsou více vypovídající než ukrajinští pomatenci v ulicích ;-). Jinými slovy argument, že válku Putin vede kvůli ukrajinským nacistům je úplná kravina.
    20.3.2022 22:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    kolega co tam jel (ma vojensky vycvik, bez nej to nema moc smysl) dostal proti tankum mnohem lepsi nadobicko
    21.3.2022 16:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Myslíš tohle?
    21.3.2022 16:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    ne, myslím samozřejmě javelin

    jinak české rpg, vz58 i breny jsou tam velmi ceněné

    to z odkazu nebylo ze statnich zdroju
    21.3.2022 18:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    „Věříme, že se jedná o výjimečné a nešťastné selhání jednoho kusu výrobku,“ uvedla firma.
    Dvě během dvaceti minut. Pak ty ostatní radši naházeli do pangejtu, jak moc si je cenili.
    21.3.2022 19:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    neumíš číst?
    21.3.2022 19:09 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Pak ovšem nepřekvapí, proč rusáci vytáhli termobarické zbraně a civilisté mají smůlu.
    21.3.2022 19:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jistě, že nepřekvapí. Dostávají přes držku, vytahují všechno co mají a válečných zločinů se neštítí. Prostě rusáci. Co bys čekal od rusáků než zoufalsví a prasárny?
    19.3.2022 20:41 i2041826
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    červenec 2018 D. Trump: “I think it’s very sad when Germany makes a massive oil and gas deal with Russia, where you’re supposed to be guarding against Russia, and Germany goes out and pays billions and billions of dollars a year to Russia. So we’re protecting Germany, we’re protecting France, we’re protecting all of these countries. And then numerous of the countries go out and make a pipeline deal with Russia where they’re paying billions of dollars into the coffers of Russia. And I think that’s very inappropriate.”

    červenec 2021 - Odstraněny politické překážky dokončení projektu Nord Stream 2. Bylo dohodnuto, že USA tomu již nebudou aktivně bránit. Německo a Rusko měly splnit určité podmínky, které mají umožnit Ukrajině, aby Nord Stream 2 rovněž akceptovala. Patřilo k tomu smluvní ujištění, že Rusko bude Ukrajině platit zhruba 2-3 miliardy dolarů jako roční poplatek za průtok plynu do EU přes její území do určité míry nezávisle na jeho objemu.

    10. září 2021 - Firma Gazprom oznámila, že výstavba plynovodu Nord Stream 2 byla dokončena. Zahájení komerčních dodávek plynu však ještě blokovalo chybějící rozhodnutí německého regulátora

    10. listopadu 2021 — USA uzavřely s Ukrajinou Chartu o strategickém partnerství. V dokumentu je deklarována podpora USA na vstup Ukrajiny do NATO. USA se zavazují k udržování sankcí a zavádění dalších opatření vůči Rusku za účelem získání území Krymu, teritoriálních vod Krymu a Donbasu pod státní správu Ukrajiny. Dokumentem se prohlubuje spolupráce USA s Ukrajinou v oblasti reformy obrany a obranného průmyslu.

    19.3.2022 21:03 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    OK, takovejhle prispevku tu bylo za poslednich 14 dnu uz stovky.

    Dovim se konecne, co tim chce/chteji autori podobnych prispevku rici?
    Jendа avatar 19.3.2022 22:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Já chci říct, že už jsme měli mít dostavěný Temelín, upgradované Dukovany a rozestavěnou třetí jaderku a plynu, většině uhlí a části ropy říct sbohem.
    19.3.2022 23:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jasně. A pro uran hurá s kýblem do Jáchymova, že?
    19.3.2022 23:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    uranu mame habadej, staci ho vytezit - a nejen v jachymove
    20.3.2022 00:15 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    No je pravda že otroků pro jeho lacinou těžbu bude nejspíš brzy zase dost, jak tak pozoruji ten vývoj.
    20.3.2022 01:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    no jo, ruské myšlení

    vy otroky, my technologie
    20.3.2022 08:24 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Rozdíl mezi námi je v tom, že já je vymýšlím, kdežto ty patříš k těm co před nima zůstávají s otevřenou hubou, protože je mají problém pochopit, ač nejde v jádru o nic složitého.
    20.3.2022 11:27 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Co je na otrocích k vymýšlení?
    20.3.2022 12:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nic. Proto taky tak otrocky uvažuješ.
    20.3.2022 16:25 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    dobre, konecne konkretni prispevek, diky.

    Vzhledem k tomu, ze ja te tady z diskuze zatim znam jako nekoho rozumneho, tak jsem prekvapen, jaky mas v tomhle ohledu nazor - ja totiz at se na to divam jak chci, tak mi vychazi, ze snaha nahradit plyn nejakejma jadernejma elektrarnama je proste nesmysl a nemuze to fungovat.

    Ja tedy vychazim z toho, ze prece nebudeme srovnavat pouze TWh nejakeho energetickeho zdroje. Holandani spotrebovavaji 2 x tolik plynu na hlavu nez Nemci, a Holandani jsou take v tom konsorciu toho Nord-Stream2 -> samozrejme, protoze bez toho plynu mohou ty jejich skleniky zavrit :-)

    Proc predrecnik nepridal komentar, jak Holandane financuji Putina?

    Priznam se, ze jsem trochu v razi, protoze se skutecne mnozi takove prispevky, do kterych se bez ladu a skladu zkopiruji prohlaseni nejakych omezenych nebo spatne informovanych lidi a ostatni pak maji nejak sokratovsky uhadovat, jestli autor miluje Trumpa a nebo chce od nas ostatnich vysvetlit, proc neni mozne v brzku zacit topit elektrinou a nebo proc to nejde, v chemicke fabrice zajistovat prumyslove teplo pomoci elektrickych plotynek nebo bojleru :-)
    Jendа avatar 20.3.2022 18:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    ja totiz at se na to divam jak chci, tak mi vychazi, ze snaha nahradit plyn nejakejma jadernejma elektrarnama je proste nesmysl a nemuze to fungovat. Ja tedy vychazim z toho, ze prece nebudeme srovnavat pouze TWh nejakeho energetickeho zdroje.
    Proč ne? Třeba topení (i skleníků) a ohřev TUV → snadno elektřinou, ideálně tedy pomocí tepelných čerpadel. Navíc teplo se snadno bufferuje, takže intradenní vyrovnávání máš v pohodě. Možná budou přebytky v létě, ale to zase jedou klimatizace, můžeš na léto plánovat odstávky a vůbec se to dělá veseleji.

    Pak se plyn používá na produkci vodíku, aby se z toho dělal amoniak a z toho pak hnojiva, adblue, pingpongové míčky a bomby. Ale to se stejně tak dá dělat elektrolýzou, když máš dost elektřiny, viz celá ta věc kolem operace Telemark.

    Kolik procent plynu se spotřebuje v té chemické fabrice, nemohla by jet na kyslíkovodíkový plamen :-D, a dalších nenahraditelných oborech?
    20.3.2022 22:54 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    ja nemam cisla pro Ceskou republiku, ale v Nemecku se v roce 2019 spotrebovalo v domacnostech 722 TWh energie. Pro vytapeni se spotrebovalo 75% teto energie = 540 TWh. Kdyz by se to melo delat elekricky za pomoci JE a nebyly by to primotopy (coz by byla katastrofa), ale tepelna cerpadla, tak protoze je to v zime tak je ten realny topny faktor kolem 2 - t.znamena, ze v Nemecku by potrebovali na vytapeni 270 TWh rocne elekricke energie. Protoze takovy Temelin vyrobi 10 TWh za rok, tak by Nemci na vytapeni museli k tem 3 JE ktere jeste bezi dostavet jeste dalsich 24 takovych Temelinu.

    Protoze je Ceska republika 8 x mensi, tak si tipnu, ze v Cechach by se musely postavit dalsi 3 JE jen na to vytapeni. Trochu blbe na tom celem je, ze topit je potreba jen 5 mesicu a zbytek toho roku by ty JE staly. :-)
    21.3.2022 11:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Podobne dementni napady maji predevsim vsemozni "specialisti" a "odbornici" ...

    Pokud si pamatuju, tak (velmi zhruba) plati, ze abychom celosvetove nahradili ropu (ciste energeticky, tzn budem muset zacit lovit abysme se meli do ceho oblict), bylo by potreba postavit cca 20 000 jadernych reaktoru, ve kterych by se za cca 20 let spalil veskery dostupny stepny material (vcetne jaderny munice).

    Podobny je to s ekoterorcarama ... v autech se defakto spaluje odpad (nafta nema jiny vyuziti). A i kdyz pomines takovy detaily jako jak tu energii distribuovat, tak ji opet predevsim nemas kde a z ceho vyrobit.

    A na topeni cerpadlama se bez zeptat svycaru. Ti zjistili, ze se jim teplota jezera snizila o 2 stupne prumerne, coz je naprosta pohroma pro vse zivy v nem.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    21.3.2022 19:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    celosvetove nahradili ropu (ciste energeticky, tzn budem muset zacit lovit abysme se meli do ceho oblict), bylo by potreba postavit cca 20 000 jadernych reaktoru
    lol, ten vypocet chci videt

    budem muset zacit lovit abysme se meli do ceho oblict
    wut? pochopil jsem, ze se obliklas do umele hmoty (fuj), ale vis ze vetsina prirodnich vlaken urcenych k oblekani se nelovi? (jsou bud rostlinna nebo z domestikovanych zvirat)
    veskery dostupny stepny material
    ten si spocital jak? :)
    Ti zjistili, ze se jim teplota jezera snizila o 2 stupne prumerne, coz je naprosta pohroma pro vse zivy v nem.
    lol, vsude se voda otepluje, coz je pohroma pro zivot, snizit ji je benefit

    zase nam tu beruska pytlikova zvani sracky :)
    Jendа avatar 21.3.2022 19:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    lol, ten vypocet chci videt
    Našel jsem, že se vytěží 100M barelů/den = 16G litrů/den. Pokud se z toho podaří extrahovat 5MJ/l (což vůbec netuším, ale řádově to snad bude správně), tak je to 80 PJ/den čili 1 TJ/s = 1 TW, což je 1000 reaktorů (1GW). Mám skoro pocit, že už jsem mu to v nějaké nedávné diskuzi počítal.

    Co přírodního se používá jako náhrada goretexu?
    21.3.2022 20:05 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ani tak to moc nepotěší, když pro Westinghouse je problém postavit jeden.
    21.3.2022 23:24 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    goretexu? no nahrada v pravem slova smyslu to neni, protoze to je o tri kategorie lepsi lepsi, ale vlna
    22.3.2022 08:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Tak samozrejme ze imbecilni negramotnej kreten jako ty, kterej ani netusi do ceho se oblika nemuze mit ani paru o tom, kolik ceho se spotrebuje.

    Prakticky kazda soucast obleceni obsahuje nejaky % z ropy vyrabenych materialu.

    A mnoztvi dostupneho stepneho materialu si ty debile samozreme neumis najit ... takze az mi posles za praci rekneme 10M $ na ucet, dolozim ti to, platba pochopitelne predem, protoze si neduveryhodnej curak.

    Zmrdi ktery neumej ani pouzit ten posratej guugl si nic jinyho nez nakopat prdel nezasouzej, ty specielne, tobe by bylo treba ji rozkopavat kazdou hodninu navzdy.

    Nebot zmrdi jako ses ty samozrejme nemuzou tusit, ze zmena prumerny teploty zivotniho prostredi o jeden stupen spolehlive zabije 30% zivota v danym prostredi se vyskytujicim.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    22.3.2022 12:13 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Prakticky kazda soucast obleceni obsahuje nejaky % z ropy vyrabenych materialu.

    ty jsi fakt dement

    treba me bavlnene tricko? nebo ten merino svetr na nem? jedina ropa co mam momentalne na sobe (a plati to pro naprostou vetsinu situaci) jsou podrazky bot - to by jiste slo udelat z prirodniho kaucuku nebo kuze, ale stalo by to mnohem vic a asi by se i rychleji opotrebovavalo

    pak mam jeste z ropy nejaky prsiplast, ale ten vytahnu jen parkrat do roka a mam ho uz asi dvacet let

    22.3.2022 12:15 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    ty zbyle kecy nema cenu komentovat (jen by me tedy zajkimalo oidkud ma google ty informace o dosud nevytezenem uranu) :)
    22.3.2022 12:15 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    ty zbyle kecy nema cenu komentovat (jen by me tedy zajkimalo oidkud ma google ty kompletni informace o dosud nevytezenem uranu) :)
    Gréta avatar 20.3.2022 18:18 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    poctivej zemní plyn je potřeba pro pro průmysl/zemědělství na výrobu hnojiv třeba hele nebo hrozně moc fabrik kde se dělá s tepelnejma procesama použivá plyn protože byl víc levnější :O :O

    a králykovo ekoauto bez plynu taky jako vůůůůůbec nebude jezdit nebo aspoň nebude už eko :O :O

    20.3.2022 21:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    a králykovo ekoauto bez plynu taky jako vůůůůůbec nebude jezdit nebo aspoň nebude už eko :O :O
    Jezdit bude, nebude eko. Ono ale teda to zas až takovej problém není, protože bohužel není moc eko ani teď. Eko auto se v ČR provozovat moc nedá, všechny možnosti ultimátně jedou buď na ropu, plyn nebo uhlí, což jsou jsou všechno velmi levicová paliva (dodávají je centralizované bloby a jejich externality nejsou řešené tržně - musí za to platit celá společnost včetně těch, kdo to nechtějí).

    Eko auto jde u nás dělat pouze velmi pravicovým způsobem - být majitelem vlastního nezávislého OZE a z toho si to auto napájet.
    21.3.2022 11:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Predpokladam, ze si zaroven majitelem dolu, ve kterym se vytezily, a v nejaky kyselinovych stracka vylouzily ty stovky tun materialu, ktery sou treba na tu uzasnou ekologickou baterku, co ji za 3 roky nejspis hodis nekam do lesa, protoze se ti nebude chtit platit za likvidaci (tzn nekomu kdo ji hodi do lesa misto tebe).

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    21.3.2022 12:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    baterky jsou temer 100% recyklovatelne

    22.3.2022 08:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    lol ... to urcite ... a proto na ne vsichni stoji frontu, protoze je to uzasnej kauf.

    Ze by tady podcarka tak jako ve 100% pripadu psal opet naprosty picoviny, protoze tu nic jinyho ani nepise?

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    22.3.2022 12:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    jakou frontu?

    ty jsi fakt ichtyl
    22.3.2022 21:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Predpokladam, ze si zaroven majitelem dolu, ve kterym se vytezily, a v nejaky kyselinovych stracka vylouzily ty stovky tun materialu, ktery sou treba na tu uzasnou ekologickou baterku, co ji za 3 roky nejspis hodis nekam do lesa
    Proč bych ji za 3 roky někam vyhazoval? To bude stále ještě sloužit. Nebo jsi od poslední diskuse zapomněl, jak jsi podhodnotil životnost baterií o řád?
    21.3.2022 19:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    na výrobu hnojiv
    proste skonci ta nesmyslna veganska propaganda a opet se dostane roslinna a zivocisna vyroba do rovnovahy - pak zadna hnojiva z fosilnich paliv potrebovat nebudes

    ale holt si nedas sve oblibene sojove late
    Jendа avatar 21.3.2022 19:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    No hlavně při té výrobě hnojiv se plyn používá jako zdroj vodíku (abys mohl se vzdušným kyslíkem udělat NH3), a dělat to elektrolýzou není nijak zásadně složitější, Norsk Hydro to tak dělá/dělalo normálně.
    22.3.2022 08:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jen je to vyrazne nakladnejsi ze? A potrebujes na to radove vic elektriny, kterou jaksi musis nekde z neceho taky vyrobit, ze?

    Ale to ze nezvladas soucet predvadis opakovane.

    ---

    Dete s tim gugulem dopice!
    Jendа avatar 21.3.2022 19:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    (což se kromě umělé výroby dá řešit třeba i tak, že někdo udělá fixaci dusíku i v jiných kytkách než pár luštěninách/bobech/whatever. Jenže to zase narazí na anti-GMO propagandu…)
    22.3.2022 08:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jasne, a zvirata zerou vzduch ... lol ...

    ---

    Dete s tim gugulem dopice!
    19.3.2022 21:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Leden 2009 – Krize snad vyřešena. Co by se ale dělo, kdyby ČR došel plyn?.

    Březen 2009 – Dvě kola rusko-ukrajinské plynové krize 2009

    Září 2011 – Ukrajina hrozí Evropě rozebráním svých plynovodů

    Listopad 2013 – Summit evropské iniciativy Východního partnerství ve Vilniusu: Na východě svítá, proč se nikdo nedívá? Důvodem, proč Janukovyč nepodepsal asociační dohodu byl fakt, že tato smlouva EU k přijetí Ukrajiny nijak nezavazovala a Rusko by v takovém případě přestalo Ukrajině prodávat plyn za zvýhodněnou cenu.

    Leden 2014 – Přehled politických událostí na Ukrajině - listopad a prosinec 2013

    Březen 2014 – Ukrajina doufá, že cena za ruský plyn vzroste jen o třetinu. Připomeňme si, že Ukrajina tehdy nakupovala od Ruska plyn za výrazně výhodnější cenu než země západní evropy.

    Červen 2014 – Ukrajina nezaplatila dluh za plyn. Gazprom přerušil dodávky, ale do evropy měl proudit dál. Tak si ukrajinci, tak jak u nich bylo zvykem přivlastnili to, co si zaplatily evropské země. Které ale požadovaly náhradu škody po Rusku.

    Atd.. Atd..

    19.3.2022 23:24 Fms
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ty jsi opravdu odporna nacisticka kreatura. Libujes si ve vrazdeni deti. Kdybys mel koule a zverejnil svou skutecnou identitu, dosel bych si s tebou o tom promluvit.
    20.3.2022 00:07 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Na to abys našel OPZ (olizovače putinova Zadku) stačí google.-)
    20.3.2022 00:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Ten je tak blbý, že by se ztratil už v metru. A ty si očividně stejný hrdina.
    20.3.2022 00:31 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Aleš prodá každýho. Jsi taková malá prostitutka. Viď :-)
    20.3.2022 00:49 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Měl bys dát tu svou křišťálovou kouli do frcu. Moc ti nefunguje.
    20.3.2022 00:52 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    To je úplně impotentní reakce:-) Alešku vzmuž se :-)
    20.3.2022 12:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nezapomeňte si s nadržítkem koupit ubrousky, ať si neupatláte ty svoje mazlíčky. Já se na rozdíl od vás u kompu neukájím.
    20.3.2022 13:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    ty se ukájíš nad obrázky zavražděných chorvatských a ukrajinských dětí, šmejde
    20.3.2022 13:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    To těžko. Na rozdíl od tebe je nesbírám.
    20.3.2022 00:21 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jo a koule mám. Řekl bych, že na tebe jedna, ráže .45 bohatě v případě nutnosti postačí.
    20.3.2022 06:46 Radovam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jednoduché řešení když máš takové trauma z anonymů. Ale na to nemáš koule.
    20.3.2022 08:16 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Vaše posedlost koulemi je obdivuhodná, to si je asi nejspíš pořád olizujete, protože tenhle blogpost není o traumatu z anonymů, ale o ztrátě chuti psát pro mentální impotenty. Oproti vám je i ten debian+ laureátem na nobelovku za literaturu.
    20.3.2022 08:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nápis na zdi, roku 1938:
    Čapku táhni!
    To psal nějaký tvůj předek,že?
    20.3.2022 10:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    Máš to nějaké popletené. V první půlce dokumentuješ pokles blogových zápisků a v druhé půlce, chytře nazvané Závěr, tvrdíš, že anonymním tlachalům byl zatnut tipec. V tomto oslím můstku jsi přehlédl skutečnost, že blogy nepíší anonymní tlachalové. Anonymní tlachalové „anonymně serou ty ostatní“ v diskuzích pod blogy.

    Blogy píší registrovaní, kteří chtějí argumentovat proti většinovému názoru. Za covidu většina brblala na protiepidemická opatření, a tak se psaly blogy, které opatření podporovala. Dnes je téma válka a většinový názor je na straně Ukrajiny, takže logicky žádné blogové zápisky na podporu Ukrajiny nevznikají. Tím máš vysvětleno, proč se změnou tématu zmizely blogy. Tento tvůj blogový zápisek (tedy jeho Závěr), který se protivětšinově staví na stranu Ruska, je toho důkazem.

    Přidám ještě druhé pozorování: Před válkou byly diskuze, opakuji diskuze, nikoliv blogy, plné anonymních tlachalů o tom, že Rusko válku nezačne. Zcela v souladu s motivací trolla lidi rozeštvávat. Když válka začala, rapidně ubylo i diskuzních příspěvků. Trollům totiž zatnul tipec samotný Putin – tvrdit lidem do očí, že válka nebude a že to Putin s námi myslí dobře, se ve světle rozbombardovaných měst stalo neobhajitelným. (Tezi o tom, že značná část trollů jsou ve skutečnosti placení provokatéři, kteří ztratili zadání, a tak nemají proč a o čem psát, si nechám na jindy.)

    20.3.2022 10:16 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Popletené to máš ty. Vůbec jsi nepochopil o čem jsem psal. Dokonce ani to, proč jsem použil ten titulek.
    20.3.2022 13:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Kapico, nikdo ti nerozumí, jenom ty jsi letadlo :)
    20.3.2022 13:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Omyl. To vy. Já jen pro vás vyhlásil bezletovou zónu po které jste tak volali.
    20.3.2022 20:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Panečku, to je argument.
    20.3.2022 14:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    To je pravda. Já strašně rád seru nácky. A že jich tady je!
    20.3.2022 15:48 Fms
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Radovan, Odin a Kapica! a
    20.3.2022 14:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Máš to popletený Kapico. Pokud si myslíš že ta aktuální žumpa je daná anonymníma diskutérama tak si zatraceně odtrženej od reality. Jdi si někdy přečíst diskuze na novinkách. Jaký hovna tam lidi píšou pod vlastníma jménama a telefoníma číslama je neuvěřitelný. Dokonce sem tam narazil na geronta kterej se chlubil tim jak celí dny dělá screenshoty ideově závadnejch komentářů, tiskne je a nosí na policejní stanici. Pokaždý když se začnou utahovat šrouby tak nastane ráj pro práskače a pleticháře všeho druhu. Stejnej typ lidí kterej práská dneska práskal gestapu a KGB.

    Mám-li bejt upřímnej, tak naprosto nechápu proč se tady u nás začali tak utahovat šrouby a blokovat proruský weby. Je to kontraproduktivní. Mám pocit že neexistuje lepší lék proti ruský propagandě než si na aeronetu přečíst jak ruská armáda dělá chirurgicky přesný údery proti vojenský infrastruktuře a pak si na twitteru najít videa z kompletně rozmrdanejch ukrajinskejch měst dělama a neřízenejma raketama.
    20.3.2022 14:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Popletené to máš ty. Mi je fuk, že jste z toho udělali žumpu. Když vás to baví, tak si ji užijte. Nemělo by vás pak ale překvapovat, s jakým gustem vás urážím. Obtěžovat se s čímkoliv jiným je jen škoda času.

    Pokud jde o potlačování práva na svobodu projevu. Jde o typický znak totalitárních států, u kterých vládnoucí klika nedůvěřuje vlastnímu obyvatelstvu. U nás tyhle projevy začaly před šesti lety. Ale pravdou je, že s nástupem sociálních sítí přišla éra, kdy je mnohem snazší manipulovat veřejným míněním. A české školství nikdy nevedlo mládež k používání vlastního mozku.
    20.3.2022 14:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Popletené to máš ty. Mi je fuk, že jste z toho udělali žumpu. Když vás to baví, tak si ji užijte. Nemělo by vás pak ale překvapovat, s jakým gustem vás urážím. Obtěžovat se s čímkoliv jiným je jen škoda času.
    Lol. To dost těžko. Napsal sem ti i proč.
    Pokud jde o potlačování práva na svobodu projevu. Jde o typický znak totalitárních států, u kterých vládnoucí klika nedůvěřuje vlastnímu obyvatelstvu. U nás tyhle projevy začaly před šesti lety. Ale pravdou je, že s nástupem sociálních sítí přišla éra, kdy je mnohem snazší manipulovat veřejným míněním. A české školství nikdy nevedlo mládež k používání vlastního mozku.
    Sedmi.
    21.3.2022 19:38 majky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jsem jen obyčejný konzument, nedokážu přispět. Ale například Max umí dát hodnotný příspěvěk. Jej si zde vážím nejvíc. Bystroushaak (či jak to přesně je) určitě taky, jen tomu nedokážu plně rozumět, nejsem programátor. Tak nevím, ale určitě jsou zde schopní lidé.
    Gréta avatar 21.3.2022 19:51 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    ttttsss mužeš napsat jak něco jakoby vidí vobyč konzument třeba :D ;D

    21.3.2022 20:07 majky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    :D Hele ty se mi líbíš, seš tady výrazná a je jasný, že umíš. Navíc vtipná. (Teda nevěřím že jsi žena, ale copak vím :D) Z pohledu ,,pozorovatele'' to tady ale podle mě docela žije a jsem pravidelný návštěvník. Komunita je tu fajn.
    23.3.2022 13:03 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Co si to dovoluješ k dámě, samozřejmě, že je to žena, její nemytý čurák na tom nic nemění!
    23.3.2022 09:29 zofrey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Zjistil, že covid-19 už tolik netáhne, a tak začal šířit propagandu a dezinformace Kremlu.
    23.3.2022 11:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Covid-19 je již uzavřená záležitost, pokud ti to uniklo. Všeobecná hysteria opadla, hory mrtvol se nekonaly, a žádná panika netrvá věčně. Momentálně je má hromada lidí problém s virózami, ale protože testy na kovid mají negativní, chovají se stejně idiotsky jako před kovidem.
    31.3.2022 14:17 ml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Blbý je, že ta epidemie ještě neskončila. Pořád máme jen u nás deseti tisíc nakažených. To je o řád víc, než když bylo nejhůř při druhé vlně (dení počty bývaly tehdy 1500, při současné to pravda bylo taky řádově víc). Ale přes ten docela ohromný počet ochycených pozitivním se žádná trasgédie nekoná a zdá se, že až na pár těžkých případů je kovid jako každá jiná nemoc (těch problémových je snad pořád víc, než bývá u chřipky, ale nezdá se, že by to byl problém).

    Suma sumárum, takovýto minoritní problém válka, i když za hranicemi EU, ale relativně blízká, nějaký kovid hravě zastínila. A tak jako jsme se poslední dva roky ze zpráv nic nedověděli kvůli kovidu, teď se nedozvíme nic kvůli ukrajině. Přitom USA posledních 70 let stále s někým válčí, a stojí to víceméně stranou (rozhodně to nnezaplní celé zprávy), čili není to zdaleka první válka ve světě.
    31.3.2022 15:10 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    A to, že existuje viacero variantov vírusu a z toho vyplývajúce rozdiely v tom, aký je to problém, to nie je podstatné?
    31.3.2022 19:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Tak schválně, co bude téma příští zimu? Třeba si Putin řekne, že když mu nechceme platil v rublech a i jinak jsme na něj ošklivý, že nám nebude prodávat žádný plyn. V současnosti plyn tvoří v Česku 18 % zdrojů energie. 3 % plynu si vyrábíme sami a zbytek dovážíme. Co dovážíme, je jen a pouze z Ruska. Lidi, co na to budou mít, prostě koupí plyn od jinud. Zaopatření důchodci se přestěhují na venkov a budou chodit přikládat uhlím z Turówa. A ty zbylé budou ukazovat v televizních zprávách, jak doma sedí ve vaťáku nad hrnkem chladnoucího čaje a bezmyšlenkovitě koukají na okenní tabulku, po které mráz kreslí obrázky.
    31.3.2022 20:42 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    jak doma sedí ve vaťáku nad hrnkem chladnoucího čaje a bezmyšlenkovitě koukají na okenní tabulku, po které mráz kreslí obrázky.
    Tak to na tom budou pořád líp než v Mariupolu. Tam okenní tabulky už dávno nemají :-)

    Lidé jsou velmi přizpůsobiví. Po havárii Fukušimy byly v Japonsku odstaveny jaderné elektrárny a bylo potřeba snížit odběry o 15% a zvládli to. Zvládneme to taky.
    31.3.2022 22:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    Jenže to je úplně jiných 15 procent: V Japonsku (kromě hor a severních prefektur) se v zimě netopí. Oni místo toho přihřívají klimatizací, která jede na elektriku. Takže když se každý uskromnil o 15 procent, tak nebyl žádný problém. (On to ale nebyl problém ani tak v zimě, jako v létě. To se nepatřičně uskromnili především důchodci a pak kapali jeden po druhém, protože oběhový systém v osmdesáti není co za mlada.) Jenže u nás máte značnou část domácností, které mají topení na plyn a ničím jiným topit nemůžou. Jediný zástupný zdroj je elektrika. Jenže když distributor odmítá připojovat nabíječky pro auta, protože není kapacita přenosové soustavy, tak prostě si nezatopíte ani elektrikou, protože vám spadnou jističe. Pro takové domácnosti to není otázka „budu topit o 15 % méně“, ale problém „nebudu topit vůbec“. Tady nejde o průměrný propad 15 % ze všech zdrojů, ale pro konkrétní případy propad o 100 %.

    Já si taky nemyslím, že to dojde tak daleko: Města, která mají sídliště s centrálním vytápěním, dobrovolně přestaví plynové kotelny na spalovny odpadu, které do teď tak vehementně odmítaly. A pro ty ostatní stát uvalí na plyn monopol, nakoupí jej za velkoobchodní, i když značně vysoké ceny z Německa a bude jej omezeně distribuovat do jednotlivých oblastí. On ten plyn samozřejmě nedojde, protože v provázaném evropském trhu plyn z Ruska představuje asi 40 %, takže efektivně se o zbývajících 60 % poperou odběratelé, což tržně vyžene cenu samozřejmě více než o oněch 40 %. Třeba dnes se ministr průmyslu vytasil se spodním odhadem 5násobku. Nakonec on ani ten ruský plyn nikam nezmizí, ale prostě se prodá jinam, takže to zase sníží zájem o plyn od jinud. Dokážu si představit i takovou paradoxní situaci, že plyn vytěžený v Rusku se nakonec přes řetězec prostředníků dostane až do Evropy. Ono se fakticky nedá uhlídat, odkud tankery přivážejí suroviny. Obzvlášť když máte kilometry terminálů ve vlastnictví Lukoilu na Sicílii.

    1.4.2022 08:29 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Jenže když distributor odmítá připojovat nabíječky pro auta, protože není kapacita přenosové soustavy, tak prostě si nezatopíte ani elektrikou
    Pokud se bavíš o samostatných dobíjecích stanicích pro auta, tak to je něco jiného, protože musíš často přivést elektrické vedení o vysokém průtoku tam kde zatím takové vedení nevede. Nemyslím si, že kdybys nyní jako domácnost zažádal o změnu tarifu a navýšení jističů pro topení elektřinou, že by ti ho distrubutor odmítl. Navíc přechod z plynu na elektřinu je celkem levná záležitost - elektrické kotle stojí pár tisíc korun. Akorát provoz je drahý, ale zase jsme u toho, že lidé se dokáží velmi průžně přizpůsobit a uskromnit. Někdo tady (nebo ve vedlejším vlákně) psal, že by dokázal náklady na topení snížit až o 80%. Asi to není typický přiklad, ale uspořit se dá. Já znám jednu paní z vesnice, která topí elektřinou a jak minulý rok stoupla cena elektřiny, tak jí známí dovezli malé krbové kamna a koupili dřevěné brikety. Byla to celkem rychlá akce bez nějakého zlouhavého projektování a paní nyní topí o dost levněji.

    Jenže u nás máte značnou část domácností, které mají topení na plyn a ničím jiným topit nemůžou. Jediný zástupný zdroj je elektrika.
    Teď statistiku nenajdu, ale pokud si vzpomínám dobře, tak 20-30% domácností mají kromě plynu i sekundární vytápění (např. starší kotel).

    Pro takové domácnosti to není otázka „budu topit o 15 % méně“, ale problém „nebudu topit vůbec“. Tady nejde o průměrný propad 15 % ze všech zdrojů, ale pro konkrétní případy propad o 100 %.
    Tomu nerozumím. Nebavíme se přece, že plyn nebude vůbec, ale že ho bude méně, proto nechápu proč by měl být propad o 100%. V krizových situacích se nejdříve zakáže odebírat plyn průmyslu právě proto, aby zbyl plyn pro domácnosti.

    Dokážu si představit i takovou paradoxní situaci, že plyn vytěžený v Rusku se nakonec přes řetězec prostředníků dostane až do Evropy.
    Pokud by se to dělo, tak toho plynu z Ruska bude i tak podstatně méně, protože loděma a kamionama převezeš ztlačeného plynu mnohem méně než ropovodama. Pokud by se zastavil plyn z Ruska, tak Rusko bude mít větší ekonomický problém než Evropa.
    1.4.2022 13:52 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    * pokud si vzpomínám dobře, tak 20-30% RD mají kromě plynu i sekundární vytápění (např. starší kotel).
    1.4.2022 19:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Nemyslím si, že kdybys nyní jako domácnost zažádal o změnu tarifu a navýšení jističů pro topení elektřinou, že by ti ho distrubutor odmítl

    Já si právě myslím, že by to problém byl: Množství energie, tím myslím fyzikální energii, vydané na topení je v porovnání se spotřebou elektřiny pro jakékoliv jiné účely enormní (matně si vzpomínám že se jedná násobky blížící se 10). To znamená, že když se přejde na topení elektrikou, tak výrazně (násobně) vzroste odběr. A protože jsem slyšel historky, kdy distributor říkal, že více jak dva elektromobily na vesnici neschválí, tak si myslím, že by topení bylo rovněž problém. A to neřeším, kde se ty násobky budou vyrábět.

    Já znám jednu paní z vesnice, která topí elektřinou a jak minulý rok stoupla cena elektřiny, tak jí známí dovezli malé krbové kamna
    20-30% domácností mají kromě plynu i sekundární vytápění (např. starší kotel).

    Ale jistě. Pokud jde o rodinné domy, tak stačí vyvložkovat komín a pořídit si smetáček na zametaní popela. Ale uvědom si, že přes polovinu obyvatel ČR žije ve městě. A ve městě většina domů nejsou rodinné domy. Co uděláš s nimi? Oni nemůžou začít topit dřevem nebo uhlím. Oni si ani nemůžou dům přestavět, protože často bydlí v nájmu. Viděl jsi někdy panelák? Pokud ti nebudou moci přejít na elektriku (a tu obavu jsem výše rozvedl), tak pro ně to je 100% nedostupnost topení.

    Nebavíme se přece, že plyn nebude vůbec, ale že ho bude méně, proto nechápu proč by měl být propad o 100%.

    Globálně technicky plyn bude. To jsem přiznal. Ale obchodně v případě ČR nebude. Když zítra přestane proudit plyn z Ruska, tak v případě ČR se jedná 100% propad. A koupit ho jinde „okamžitě“ nejde. Žádný obchodník do ČR plyn nedodá, protože veškerý objem, má nasmlouvaný se stávajícími odběrateli v jiných zemích. Budeš muset počkat, až začnou končit dlouhodobé smlouvy a pak přeplatit stávající odběratele. Jinak tu nulu tady budeme mít efektivně. Do té doby se pojede z (poloprázdných) zásobníků.

    1.4.2022 22:22 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    To znamená, že když se přejde na topení elektrikou, tak výrazně (násobně) vzroste odběr. A protože jsem slyšel historky, kdy distributor říkal, že více jak dva elektromobily na vesnici neschválí, tak si myslím, že by topení bylo rovněž problém.
    To se mi nechce věřit, že by elektroauta mohly být jen 2 na vesnici. Jedině, že by tam byl nějaký jiný problém co elektroauto způsobuje. Zrovna dnes jsem slyšel rozhovor s místopředsedou představenstva ČEZ a ten říkal, že kdyby nebyl plyn mohlo by se přejít na topení elektřinou.
    Ale uvědom si, že přes polovinu obyvatel ČR žije ve městě. A ve městě většina domů nejsou rodinné domy.
    Ano u paneláků by nebylo možné jednoduše napojit kotel a topit tuhými palivy, ale má většina paneláků ve městě plynový kotel nebo mají teplo z místní teplárny? To by chtělo přesnější statistiky.
    A koupit ho jinde „okamžitě“ nejde.
    V zásobnících v ČR by měl být plyn na měsíc. Pokud by se zavedly omezení pro průmysl, tak na déle. Za měsíc už nebude třeba topit - je tu léto. A pak je několik měsíců na naplnění zásobníků nebo vymyšlení nějakého řešení pro další zimu.
    2.4.2022 09:52 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu

    Elektrické rozvody mimo aglomerace nejsou zálohované (mají jen jeden zdroj). Prostě máte jednu větev, která se táhne desítky kilometrů daleko a veškerý odběr jde přes ni. Když ji přetížíte, máte celou oblast bez proudu. Když povolíte vyšší výkon jističů, tak pro distributora to znamená, že musí poskytovat tolik proudu 24 hodin denně. když si o to řekne pár elektromobilistů, není problém. Když si o to řekne každý, problém máte. Sítě se musí stavět na maximální odběr, nikoliv na průměrný. S topením ta špička není tak prudká, ale rozhodně to není něco, co se rozloží v čase. Typicky lidi topí od večera, co přijdou z práce, do noci než jdou spát. To máte 8 hodin nepřetržitého odběru všemi ve stejnou dobu. Abyste spotřebu rozprostřel, museli by se používat zásobníky tepla a dálkové zapínání distributorem energie. To je prostorově, finančně, organizačně, ale i údržbově v české realitě sci-fi. Zrovna tak jako se rozvoj elektromobility podmiňuje neexistující technologií smart grid. Mimochodem v tom rozhovoru není ani slovo, že bude možné přejít na elektřinu. Jenom, že to je logický směr a ta snaha bude. Ostatně jaká jiná slova čekat od výrobce elektřiny? To je jako když Telecom láká na DSL do každé rodiny a když to zkusíš, tak se se zlou potážeš.

    Tenhle graf říká, že 61 % (jakýchkoliv) bytů má plyn ze sítě (ne nutně, že s ním topí). Statistika tady říká o domech (celkem 1798318, panelák i rodinný dům jsou na jedné hromadě), že 1348914 domů má kotelnu vlastní (z toho na plyn 796930), mimo dům 99867. Bohužel náš statistický úřad neagregovaná data nesdílí, takže zjistit údaje na počet bytů nelze.

    Za několik měsíců neuděláš nic. Nevyměníš plynové kotle za uhelné. Veškeré přechody výtopen na plyn byly realizovány z dotací a od slov k činům to trvalo deset let. (Statistika výroby tepla je 1,3 z uhlí a 17,5 z plynu pro výtopny; pro teplárny 93,1 z uhlí a 19,5 z plynu. Jednotka neznámá.) V takovém časovém rámci dává větší smysl budovat plynovody z jižní do střední Evropy, aby se sem arabský plyn měl kudy dostat. Za několik měsíců nenakoupíš plyn jinde. On prostě na trhu nebude. Já se celou dobu bavím o zimě příští. Samozřejmě že tyto tři měsíce nějak překlepeme.

    4.4.2022 13:02 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Mimochodem v tom rozhovoru není ani slovo, že bude možné přejít na elektřinu.
    Řekl bych, že to tam je:

    "Pro příští týdny a měsíce se proto připravují krizové scénáře, v delším časovém horizontu ale deficit ruského plynu vyřeší trh, říká Cyrani pro SZ Byznys." ... "Jsou u nás i celá města zásobovaná teplem z plynu. Tam by byl dopad velký, asi bychom museli přijmout nějaké krizové scénáře, například vybavení domácností elektrickými přímotopy – pro případ, že by plyn přestal téct v horizontu dnů nebo týdnů."
    Ostatně jaká jiná slova čekat od výrobce elektřiny?
    Předpokládám, že místopředseda ČEZu bude znát elektrickou distribuční soustavu v Česku a ví jakou zátěž vydrží.
    Typicky lidi topí od večera, co přijdou z práce, do noci než jdou spát.
    No právě a v tu chvíli kdy jsou lidé doma, tak už není potřeba tolik elektřiny pro průmysl.

    Jinak k těm statistikám. Nechce se mi tomu věnovat čas, abychom to detailně rozebírali, protože to stejně nevyřešíme a bude tam pořád spoustu neznámých - např. kolik tepláren/výtopen topících plynem má záložní zdroj.
    Jendа avatar 2.4.2022 02:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    vydané na topení je v porovnání se spotřebou elektřiny pro jakékoliv jiné účely enormní (matně si vzpomínám že se jedná násobky blížící se 10)
    Přišlo mi to moc a vygůglil jsem (strana 6), že se spotřebovalo v ČR 213 PJ = 70 TWh plynu na topení a že elektřiny se v ČR spotřebovalo 74 TWh. Pro představu 70 TWh za rok je 9 Temelínských bloků (více, pokud uvážíme, že větší spotřeba je v zimě a Temelín dodává 11 měsíců v roce, ne jen přes zimu). Každopádně vychází to tak na dvojnásobek, ne 10násobek. Pokud se navíc elektřina nebude používat pro odporové topení, ale pro tepelná čerpadla, bude to ještě násobně méně (COP je v ČR něco kolem 3 myslím).
    HO▽ORK△ avatar 26.3.2022 00:06 HO▽ORK△ | skóre: 4 | blog: HOVORKUV_CTVERECKOVANY_SVET_DO_KAZDE_DOMACNOSTI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Od komixu ke komixu
    Matně si vzpomínám, že se to už jednou stalo :-).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.