abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 07:33 | Komunita

    O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 00:55 | IT novinky

    Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    31.10. 18:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 13:22 | Komunita

    Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    31.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 00:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.10. 23:44 | Komunita

    Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (49%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.10. 13:58 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Děkuji všem účastníkům ankety! A ty co si myslí, že si výsledky přiohnu, aby ti to pak sedělo, mohu ubezpečit, že metrika byla nastavena předem. Kulička je v ruletě a každá odpověď ovlivňuje to, kde nakonec skončí.
    10.10. 18:38 A ty co si mysli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A ti;)

    Na kterou univsitu jsi chodil?;)
    Glee avatar 12.10. 04:20 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A ti;)

    Hele, poo co bylo celej zivot zavreny na vejsce v pozici mrdace velmi mladych divek. Nikdy neslysel hrubou nespisovnou cestinu na zastavce oslich povozu, nebo co to v Ove jezdi.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    12.10. 12:36 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Víš že závist patří mezi smrtelné hříchy?
    Glee avatar 12.10. 15:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Víš že závist patří mezi smrtelné hříchy?

    To se pletes, tam patri neprejicnost. Navic uvedomujes si, ze reaguju na toho anonyma, co te opravoval, kdyz jsi psal, jak ti huba narostla? Pravda, ty ostravske osli povozy s prackama na zadech bych zavidet malinko mohl. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    11.10. 20:48 japa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Metrika? Ty víš ledatak hovno o metrice kašpare se střední školou.
    10.10. 14:00 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Co mam dat, kdyz jsem ultrakonzervativec v soukromem zivote, ale nechci, aby me hodnoty vymahal stat? Naopak chci, aby stat nic neresil a pokud mozno neexistoval. Asi zvolim anarchista, ale to zase smrdi anarchokomunismem. Melo by tam byt zastance volneho trhu, nebo alespon anarchokapitalista.
    10.10. 14:32 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nemusíš nic zvolit. I to je svobodná volba. Ta pomyslná kulička zůstane tam, kde zrovna je. Tj. ve středu. Kam se posune, to ovlivní až konečné počty. Budou-li vyvážené, tak možná zůstane v tom středu. Ale tomu, pravdu díc, nevěřím.
    |🇵🇸 avatar 10.10. 16:59 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Takhle dělat dotazníková šetření vás učili na politologii u Fialy?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Glee avatar 12.10. 04:25 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Takhle dělat dotazníková šetření vás učili na politologii u Fialy?

    Nase pruzkumne housy jsou celkem free. Nejsme Kyjevskej kavarenskej institiut. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Glee avatar 12.10. 04:21 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    IMO si to prave poersil svym komentem, proto jsem nedelal ankety.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    10.10. 14:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    10.10. 16:37 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nepřekvapivé. V téhle zemi konzistence není v módě. Proto je zde takový právní bordel, v kterém se už ani prase nevyzná.
    ⧠ A = 0 avatar 13.10. 08:42 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    To je HTML značku <a> vážně tak strašně těžké správně použít?
    Nevolte zmrdy.
    10.10. 16:13 hlas kliniky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Vadí, když budu hlasovat víckrát?
    10.10. 16:39 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jestli máš pocit, že tím něco změníš..
    Glee avatar 12.10. 04:27 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Budes se divit, ale tyhle diskuze a vysledky anket na slabsi... ehm pardon, ne uplne rozhodnute jedince vliv bohuzel maji. Ale kdyz si tu Pink Unicorn masti proklikatelnost, tak co s tim, ze...
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Heron avatar 10.10. 17:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Soudím, že možnosti státní správy jsou v ČR vůči občanům
    Mám docela problém s výběrem možností u této otázky. Zákony máme a jsou relativně dobré, ale úředníci je jednak neznají, nedělají podle nich, dělají ale extrémně pomalu a navíc jako IT musím jednoznačně říct, že se to mohlo digitalizovat už v roce 2008, kdy jsem přesně tohle dělal ve firmě QCM. Potom jsem dva roky pracoval na MPSV a je to katastrofa. Digitalizace absolutně ničeho, všechno se přezkoumává ručně a trvá to klidně i měsíce a na nějaké termíny se vesele kašle a když se odvoláte, tak zase počkají až na poslední den.

    Pokud jsou zákony ok, tak se to dá odsouhlasit nebo zamítnou během 1ms zcela automaticky podle zákona. Pokud mám nárok na nějakou dávku nebo vrácení daní, tak to spočítá počítač a okamžitě mi to pošle a do tří minut to mám na účtu. Proč se to stále musí řešit měsíce a proč do toho úřady zapojují právníky, když jejich úředník udělá nějakou chybu?
    10.10. 21:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    technická - chodí sem někdo, kdo si opravdu myslí, že se tady máme špatně?

    Ano - jsou tady jedinci/skupiny co na tom nejsou dobře

    Ano - jsou tady skupiny co se mají extremě dobře a moc nestojí o to aby se v tom někdo šťoural

    Ano - v okolí Dubí je asi pár holek co měly kurva smůlu a v 90 to šeredně odsraly díky Bulharům/čečencům/ukrajincům/rusům/albáncům a dalším (jsou tam ještě někde zahrabané) a tohle fakt nemáme pod kontrolou

    Ano - díky pozemkovým šmejdům našim/ruským/ukrajinským a díky svinstvu (zrušení předkupního práva) hromada lidí přichází o majetek

    A dalo by se pokračovat fakt dlouho

    Ale třeba ve srovnání se zbytkem Evropy (o zbytku světa ani nemá cenu mluvit) - fakt má někdo opravdu pocit, že se tady máme až tak špatně?
    10.10. 21:58 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nejde o to, jestli se máme špatně, nebo ne. Mělo by z toho vylézt to, jak vnímáme kde je společnost kolem nás a jak si vůči ní stojí hlasující.
    Heron avatar 11.10. 13:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Z toho článku:
    Z České republiky se stala pornovelmoc už krátce po sametové revoluci, a tento status jí vydržel více než jednu dekádu.
    Tohle můžu potvrdit, skoro každé gay porno studio je z Česka a po PornHubu máme portály xvideos a xhamsters.
    11.10. 19:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    jj - co mi vyprávěli na Kupě, tak v 90 se kolem tohoto děly fakt velký věci :-D
    Glee avatar 12.10. 04:30 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Bulharům/čečencům/ukrajincům/rusům/albáncům + našim/ruským/ukrajinským

    Te snad zacnu brat vazne. Kloboucek.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    11.10. 00:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nedostudovaný politruk a nedostudovaný ajťák co pracuje jako poskok na univerzitě za tabulkový plat, dělá rádoby sociologický průzkum s krásně návodnýma otázkyma na serveru zamořeným kremlobotama. Vyjde snad něco jiného než "předvídal"? Těžko, ale chápu, že za tabulky radši dělá tohle než práci.

    P.S. nobelova cena za sendviče opět nevyšla, tak držím palce za rok.
    11.10. 08:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    k tem kremlbotum - proč myslíš, že je to sem tak táhne?
    11.10. 09:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Mě by spíš zajímalo, proč to sem tolik táhne banderofilní nácky.
    11.10. 12:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jo hochu, nácky tady podporuješ hlavně ty - proč to děláš?
    11.10. 13:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Se ptá místní óbrnácek, vytrvale papouškující banderovské narativy... :-D
    11.10. 15:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    nojo, jenže tohle tvoje tvrzení není a nemůže být pravda

    a víš proč?

    protože to bychom my dva pak byli na stejné lodi

    a to nejsme

    tudíž je to zase (tvoje další) lež

    proč to furt děláš?

    a co se týká těch narativů - no - to, že ty něco bereš jako banderovský narativ banderovský narativ ještě neznamená, že to banderovský narativ opravdu je

    jen to znamená to, že se ti prostě nehodí

    tvůj problém
    Glee avatar 12.10. 04:36 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    a co se týká těch narativů - no - to, že ty něco bereš jako banderovský narativ banderovský narativ ještě neznamená, že to banderovský narativ opravdu je

    jen to znamená to, že se ti prostě nehodí

    Ovsem je napriklad treba nezapominat, ze ohledne otazky Banderovcu (UPA, ne Stepana) jsou napriklad v Polsku velice citlivi, zatimco se nas Zaminak Termix tvaril celou dobu, ze se nic nedeje. To nastvani mozna pochopitelne je. Ostatne, nemel by hajlujici Turek ty zaminy dostat? By si mozna s nekerejma sentimentalnima novodobejma UPA fighterama rozumel. :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    13.10. 10:06 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Radovane - putinuv narativ je asi 3x vice nackovsky nez co evropa dosud zazila. Tak nevim co te furt sere na jinejch?
    11.10. 23:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Protože se tady dá diskutovat bez registrace. Linuxem to není, protože týpci jako radovan nevědí co to je, takže ani nechápou, že ztrácej čas.
    12.10. 07:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    může být
    11.10. 17:23 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Mezitim jakysi denik popravil cloveka, ktery chtel veci menit, tim, ze zverejnil jeho smazane vyroky ze socialni site, aniz by uvedl zdroj ci zpusob, jak se k tomu dostali. Proti tomuto se lze strasne spatne branit. Obavam se, ze minister z nej uz opravdu nebude.
    11.10. 20:32 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Zajímavější by bylo zjistit, odkud je ten zdroj a pokud je pravdivý, jakým způsobem byl získán.

    Zrovna v tomto případě by bylo dobré rozjet celé vyšetřování a dotáhnout to do konce.

    Protože pokud je to tak, že někdo plošně šmíruje mnoho let prakticky celou republiku, je to problém.

    Tento člověk byl před lety naprosto bezvýznamná figurka, nehodná sledování.

    Další zajímavá věc je to, že se to objevilo po volbách a neřešilo se to před lety.
    Heron avatar 11.10. 20:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Co je na tom divného? Třeba ho sledoval jeho fanoušek a potom to pustil do novin. Ty si neukládáš zajímavé články?
    Glee avatar 12.10. 04:42 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Co je na tom divného? Třeba ho sledoval jeho fanoušek a potom to pustil do novin.

    Muze byt, ovsem prisly s tim jen jedny noviny. A ty jsou zname strigou Prochazkovou.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Heron avatar 12.10. 06:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    No teď se v jeho ještě nesmazaném profilu našla zpráva, kde obdivoval střelce na Muslimy, takže to opravdu nebyl jeden úlet "z mládí" (měl přes 20, když psal ty smazané sračky).
    Glee avatar 12.10. 15:03 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jop, novozelandskej uklid je diplomaticky za carou, ovsem ted by ho krom UPA Ukrajincu mohli mit radi i v Knesetu. :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    11.10. 21:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nahoře jsem dával odkaz na STAN, kterým se současný volební přepočet zdá nespravedlivý.

    Proč se jim nezdál nespravedlivý před čtyřmi lety?

    Proč ho za čtyři roky nezměnili, když to vládli?
    Glee avatar 12.10. 04:38 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Zajímavější by bylo zjistit, odkud je ten zdroj a pokud je pravdivý, jakým způsobem byl získán.

    Zrovna v tomto případě by bylo dobré rozjet celé vyšetřování a dotáhnout to do konce.

    Protože pokud je to tak, že někdo plošně šmíruje mnoho let prakticky celou republiku, je to problém.

    Tento člověk byl před lety naprosto bezvýznamná figurka, nehodná sledování.

    Další zajímavá věc je to, že se to objevilo po volbách a neřešilo se to před lety.

    Jak jsem tam nevidel Archive.org, ci podobnou sluzbu, tak jsem znejistel. Take si pockam.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Vsichni to papouskuji, ale o pravdivosti tech tvrzeni nevi nic.
    Další zajímavá věc je to, že se to objevilo po volbách a neřešilo se to před lety.
    Nacasovani ciste nahodne :-D
    12.10. 00:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A čím chtěl věci měnit? Tím, že jezdí rychle autem a dává to na sociální sítě? Žádný jeho plány na "věci měnit" nejde najít (kromě nic neříkajících frází na webu motoristů). A říct jsem proti green dealu je strašně snadný (taky bych spoustu věcí dělal jinak), mě by spíš zajímalo, pro co je? Jak chce řešit problémy, který řeší green deal? Nebo podle něj neexistujou? Mě přijde, že je spíš influencer než politik. Jen šaškuje na netu, a to maj mladý rádi, ale není za nim vůbec žádná skutečná práce k tématům, který považuje za důležitý.
    12.10. 06:24 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Asi chtel privest zpet stare dobre casy, kdy se mohly vypravet vtipy o cikanech, bylo to normalni a nikdo nikoho za ty fasounsky blitky neobvinoval z toho, ze je fasoun.
    12.10. 07:21 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Pro zajimavost? Jake problemy resi greendeal? Prebytek penez? Fungujici prumysl? Levnou energii? Nizkou nezamestnanost? Tohle si asi nemyslel… greendeal hezky vystihla situace v NL kdy pred lety vlada rozhodla o snizeni poctu krav a 5 km od hranic na DE strane doslo k navyseni poctu krav kvuli navyseni exportu do NL.
    12.10. 08:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Prebytek penez? Fungujici prumysl? Levnou energii? Nizkou nezamestnanost?
    doplnil bych:

    tím pádem dostatek peněz na školství, zdravotnictví a tak

    to by tak hrálo, aby jsme se měli dobře

    ještě že jsou lidi jako je třeba Schröder, který na tom poctivě zamakal a dostal za to krásnou trafiku...
    Heron avatar 12.10. 09:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tak si vzpomeň nebo najdi, jak to tady vypadalo za totáče. Topilo se vším, všude černé skládky a voda plná hnojiv a olejů a všeho, co tam lidé vyhodili. Greendeal tohle jenom posunuje. Za mého mládí se netřídil ani odpad.
    12.10. 09:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    jenže tohle všechno se začalo celkem úspěšně řešit už dávno před GD

    GD spíš nabil dětem země a podobným pachatelům dobra
    Heron avatar 12.10. 10:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    I fotovoltaika? Podpora malých vodních elektráren? Prosazování již existujících úsporných technologií? (Kolik lidí mělo před dvaceti lety tepelné čerpadlo? Já znám jednoho.)
    12.10. 10:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    i to, akorát to nebyly takový tunely

    Čerpadla asi ne - ty se nevyplatí pořádně ani ted, ale když to někdo zaplatí…

    Ps aby nedošlo k mejlce - všechny tyhle technologie mají smysl a třeba já sám jsem na střechu hromadu panelů pořídil a šetříme docela dost

    Problém gd není ani tak podpora zelených technologii, problém gd je to, že na něj zbytek světa sere
    Heron avatar 12.10. 11:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    problém gd je to, že na něj zbytek světa sere
    Kdyby sis tohle řekl pokaždé, tak neuděláš vůbec nic.

    Už i Čína se probrala a řeší ekologii.
    12.10. 11:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    ano, čína řeší ekologii, my se sereme s gd...

    je v tom docela dost rozdíl
    Heron avatar 12.10. 12:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Sereme? Kromě zbytečných hádek je vše OK.
    12.10. 14:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    lepší slovo mě nenapadlo - s velkou slávou řešíme ev panely na každou boudu, půjčujeme si na to prachy a pak to koupíme v číně čímž ji:

    a) dáme vydělat

    b) nerozvíjíme vlastní průmysl a technologie co by nám v tomhle pomohl

    c) rozvíjíme její průmysl a technologie

    Pak třeba řešíme ekologickou likvidaci plastů - super nápad je třeba domluvit se s Malajsií která to za nás ekologicky spálí na pláži…

    Pomalu si likvidujeme jeden z mála průmyslů (auto) co nám ještě zbyl

    Zavíráme jaderné elektrárny abychom je nahradili uhelnými dokud nerozjedeme plynové (plyn taky nemáme)…

    A dalo by se pokračovat…

    Vždyť to je demence co předvádíme…
    12.10. 14:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    ale vlastně jo - máme petky s víčky co se tak snadno neztratí - super.

    kolik myslíš, že to zachránilo třeba ledních medvědů?
    Heron avatar 12.10. 14:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Medvědů nevím, ale ryb a hlavně ptáků docela dost.
    12.10. 17:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nojo, každý den jsem tady u rybníka vídal minimálně jednoho víčkem udáveného kapra :-D
    13.10. 15:13 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    jasne, v CR denne uhyne 25tisic holubu udusenim se ztracenymi vicky z pet lahvi Braniku, denne si tisice ceskych rybaru stezuji ze vylovi ryby ktere pred tim sezrali vicko nebo rovnou celou petku... byl jsi nekdy v Indii (nebo obecne asijskych zemich)? Nebyl. Indie je uzasna zeme ve ktere vidis jak si typek cisti zuby v rece a 2 m rekou nahoru nekdo do ty reky prave chcije nebo sere a 100 m vys do te reky sypou komunalni odpad... Pak si objednas plastovou lahev k piti vody za dobrou cenu, tu lahev ti vyrobi z tech vsech sracek v Indii a ty z ni pijes kdyz jezdis na kole a pochvalujes si jak moc delas pro sve zdravi zatimco ja si vozim prdel v aute... A ty tady resis vicka...
    13.10. 15:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Abych to uvedl na pravou míru, jdu do obchodu s potravinami a koupím:
    • Kilo nakrájené šunky v plastovém sáčku,
    • bochník chleba v plastovém sáčku,
    • galon mléka v plastovém džbánu,
    • balíček ubrousků v plastovém obalu,
    • salát z obchodu v plastové vaně,
    • plastové láhve s hořčicí a kečupem,
    ale nedají mi igelitku, protože ta igelitka škodí životnímu prostředí?
    14.10. 07:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    v kterým normálním obchoďáku ti nedají igelitku?

    jestli teda nevypadáš jako někdo, kdo nepochopí ani barvy na kontejnerech - pak by to asi možný bylo
    14.10. 07:55 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Negramoti se řídí podle barev, já podle popisů.
    14.10. 08:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    psal jsem ani barvy na kontejnerech

    o tom, kolikrát psaný text nedáš už si tady spoustu lidí přesvědčil sám - tak se nediv, že ti tu igelitku prostě nechtějí dát
    Heron avatar 12.10. 14:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Dotace mě štvou taky. Hlavně ty státní.

    b) Rozvíjíme a nebudu to pořád opakovat, příkladů jsem tady dával dost (hlavně světově špičkový průmysl, družice, detektory do urychlovačů, polovodiče pro velký výkony, sklo pro chemii a tak dál).
    Zavíráme jaderné elektrárny
    Kde? U nás ne, že? A v tom slavném Německu je mají staré, malé a mají jich hodně, takže to stojí hodně peněz, navíc tam mají pobřeží, takže vítr. Francie je má, Polsko je chce mít a tak dále.
    12.10. 15:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Já nepsal, že nemáme potenciál. Jen ho rozjebavame kravinama a to mi přijde škoda

    A co se týká jaderných elektráren ano zavírání jsem myslel primárně Německo a silný tlak z rakouska a od dalších pošahaných anti jádro skupin
    12.10. 17:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jasně, družice a detektory do urychlovačů si kupuje domů každý, a to sklo pro chemii můžeš ve velkém vozit do Asie, kam se kvůli ceně energií evropský chemický průmysl přesouvá. Nejen chemický, mimo jiné také sklářský.
    12.10. 17:45 drill baby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Řešíte tady nějaké skleničky. Číňan bouchnul do tympánu a od čtvrtka rozšířil seznam prvků vzácných zemin "na příděl". Doníček už třepe ručičkama a huláká o 100% clu - ještě bude veselo.
    12.10. 21:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Mě to neříkej, na rozdíl od průměrného sluníčkáře umím počítat aspoň trochu ;-)
    Heron avatar 12.10. 18:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Koukám, že je vždycky všechno špatně. Když vyrábíme něco pro urychlovače, tak to není pro lidi a když je to pro lidi, tak na to nevyděláme a republika stagnuje, jako celý západ :-D :-D :-D
    12.10. 21:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    12.10. 22:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    nojo, nejdřív svinstvo kolem covidu a pak ruský svinstvo na ukrajině

    Fakt dík - mohl být klid…
    Glee avatar 13.10. 04:10 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    nojo, nejdřív svinstvo kolem covidu a pak ruský svinstvo na ukrajině

    Nojo, ale za Covidu panikaril skoro cely svet. Nebo aspon ten civilizovanej, nebo jak se to dnes rika.

    Co se Ukrajiny tyce, je to naprosto svobodna volba, i kdyz moralne ta dejme tomu spravna. Jenze jsou ta srdicka na twitteru tak dulezita? No, volby asi neco ukazaly.

    Fakt dík - mohl být klid…

    To zavolej Putovi a Zelimu, ale v prvni rade do Pentagonu. Amici nas (EU, navic nas CR neberou ani rovnocenne) drzej za koule snad jako nikdy driv (rad se necham poucit) a nechapat to dodnes je celkem humorne, I guess.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    12.10. 23:20 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A cetl jsi to vubec?
    13.10. 15:07 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    cina neresi ekologii, cina resi svou zavislost na fosilnich palivech. Precti si nekdy kolik cina vynakladala denne penez na ropu a pak zjistis prechod na elektrinu je pro ne financni nutnost. A k te cinske ekologii jeste jednou - kdyz resi ekologii, proc oteviraji stovky dalsich uhelnych elektraren? Dalsi tva demagogie...
    12.10. 10:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Na tepelná čerpadla zapomeň, díky Bruseli už na ně nebude mít ani ten jeden :-D
    Heron avatar 12.10. 11:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jak nebude mít? Tepelné čerpadlo je v principu totéž co chladnička. To je velmi jednoduché a velmi levné. AC má taky doma každej druhej.
    14.10. 22:16 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nepleť se do věcí kterejm nerozumíš. TČ neni jednoduché ani levné. AC doma každej druhej u nás nemá.
    |🇵🇸 avatar 12.10. 10:44 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    … Evropský úděl je taky o zemědělství, biodiverzitě aj.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Glee avatar 13.10. 04:25 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    … Evropský úděl je taky o zemědělství, biodiverzitě aj.

    Hele koukni na to takhle. Ja jsem byl naucen neplytvat, vytvaret co nejmene odpadu, atd atd a to uz sakra dekady davno. Tridim poctive a vse co je pro ekologii planety beru. Ovsem je tu jaksi jeden velky problem!

    Tim problemem je nepruznost ruznych narizeni. Na jednu stranu je jasne, ze fixni termit ukonceni spalovaku zni logicky, tak aby se proste veskery prumysl prispusobil k vyrobe adekvatnich soucastek (jako jsou treba vicka, hehe), ale na druhou stranu, kdyz uz pet let se vicemene rozmrdava ekonomika Zapadu a kdy jde poradne nahoru jen Wuhan (a buh vi kolik tam fixlujou), tak by asi bylo mozna rozumne ten nas prumysl varovat s predstihem, ze jeste nemusej zavirat trebas ty tovarny na plechova vicka co vypichujou oci novorozencum, a tak...

    Tj. poresit dotace/zalozni reseni pro pripad nouze.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Heron avatar 13.10. 05:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    pet let se vicemene rozmrdava ekonomika Zapadu
    A jak konkrétně? Automobilky tady měly koncepce elektromobilů vlastně pořád, jen se hledal vhodný zdroj energie. Ten už dávno máme, o lithiu u v česku se tady bavíme přes 10 let. Do toho vodík, to mají moc rádi na ČVUT.
    zalozni reseni pro pripad nouze
    To máme taky, mezitím máme turbo i pro benzínové motory se spotřebou limitně se blížící nule.
    Glee avatar 13.10. 05:39 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A jak konkrétně? Automobilky tady měly koncepce elektromobilů vlastně pořád, jen se hledal vhodný zdroj energie.

    Ja doporucuju sodovku! :-D

    Ten už dávno máme, o lithiu u v česku se tady bavíme přes 10 let.

    Jo no, bavime se tu dobre no. Ceske pivo je super.

    Do toho vodík, to mají moc rádi na ČVUT.

    Drahe na vyrobu, nebo uz ne? Kazdopadne to je zatim v plenkach.

    To máme taky, mezitím máme turbo i pro benzínové motory se spotřebou limitně se blížící nule.

    Turbo znam jen od taxikaru ve spalovacich motorech. Nerozpovidal by ses vlastnimi slovy o tom nulovem zazraku?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    13.10. 09:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Buď můžeš mít nízkou spotřebu nebo nízké emise. Najednou to nejde.
    Heron avatar 13.10. 16:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jde. Nízká spotřeba automaticky znamená nízké emise a těch pár molekul se rozloží v katalyzátoru nebo se zachytí ve filtru.
    13.10. 20:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nejde. Nízká spotřeba znamená víc těch "špatných" molekul jako je NOx a musíš přidat palivo (například dostřikem při otevřeném výfukovém ventilu), aby se mohly katalyzovat. Filtr je nutné regenerovat a k tomu je potřeba ještě víc paliva.

    Nastuduj si to. Například co znamená a jak funguje řetězec DOC-DPF-SCR-CUC. Očividně o tomhle víš velmi málo a představuješ si to jako Hurvínek válku.
    Heron avatar 13.10. 21:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nepředstavuju. Měl jsem auto s 40kW motorem a také to jelo. Proč se dnes vyrábí SUV, které mají skoro 3 tuny jsem nikdy nepochopil. Auta byla malá s malou spotřebou a jezdila rychle. Dneska má každý tank a musí to mít spalování s padesáti senzory. Ty jsou OK, ale nemusí to mít 300kW.

    Motorka má klidně 2 litry na 100km.
    14.10. 01:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Dneska má každý tank a musí to mít spalování s padesáti senzory. Ty jsou OK, ale nemusí to mít 300kW.

    Bezpečnost. Ty auta sice vypadají jako tank, ale to dělají deformační zóny. Mně osobně by vyhovoval Ford T. To bylo jen dřevo, kůže, železo, bavlna, kaučuk a nějaká ta měď na dráty. Dokonale recyklovatelné jednoduché přibližovadlo za babku, které se dělalo prakticky bez větších změn 18 let, takže nebyl problém s náhradními díly. Maximální rychlost 72 km/hod. Jezdilo to na benál i na chlast. Spotřeba 11 až 18 litrů na 100 km, mi přijde celkem v pohodě, uvážíme-li, že se palivo dalo vypálit i z jablek nebo z kukuřice.

    Ale k těm tankům. Jejich spotřeba není zas tak velká. Teď jsme byli s takovým „tankem” na Slovensku, plně naložená kára, 5 lidí, rakev k tomu a spotřeba byla 8,5 litru benálu na 100 km. Naše auto sice není tank, jen kombík (Dacia MCV Logan) ale plně naložený včetně zahrádky má spotřebu cca 7,5 litru nafty na 100 km.

    Heron avatar 14.10. 05:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jasně, ale tohle je kladná zpětná vazba. Čím těžší auto má ten druhý, tím těžší potřebuju pro svou ochranu.
    14.10. 10:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Čím těžší auto má ten druhý, tím těžší potřebuju pro svou ochranu.

    Tak to vidíš ty. Kámoš s tou svojí károu nahrazuje traktor i náklaďák a to by se jaksi s lehkou plechovkou realizovat nedalo. Dost majitelů těchto vozů s nima jezdí do různých prdelí světa, kde jsi opravdu rád, že máš náhon 4x4 a robustní káru. A pokud jde o tu ochranu. Poctivý plech je efektivnější než bakelit nebo plech jaký promáčkneš jen tím, že se na něj křově podíváš. Určitě jsi viděl jak takové káry s svými osádka vypadají, když to za nima nedobrzí nějaký kamion.

    14.10. 08:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Aha, měl jsi auto, takže jsi odborník. Stejně jako ta dutá pipina v Jak nás vidí svět: "Já jsem modelka, o autech vím všechno."

    Možná jsi už zapomněl, že doprava a dopravní prostředky jsou můj obor. Takže příklad aktuálního vozidla:
    • 4-5 snímačů teploty,
    • 3 snímače NOx,
    • 2 vstřikovače močoviny,
    • 1 snímač NH3,
    • 1 snímač pevných částic (sazí).
    Tohle je jenom výfuk, nejčastější zdroj problémů. Dokážeš to vylepšit? Splníš E6 Step F? Mimochodem, ty SCR jsou tam také dva, jeden už nestačí.

    A ohledně té spotřeby také konkrétní příklad, bráchova ovce jezdila za 4.5 l/100 km. Potom se provalily emisní podvody při homologacích, možná tu aféru pamatuješ, v servisu mu nahráli povinnou aktualizaci softwaru a jezdí za 6.

    Jo, pod dva litry jezdil Manet v roce 1947. S 'Junkers' motorem. Ale najdi dnes na trhu auto, které váží 800 kilo jako embéčko. A najdi pro něj dost zákazníků.

    Osobně bych na dojíždění po okolí preferoval Laurin&Klement Voiturette, spotřebu měl proti Fordu T skoro poloviční.
    Heron avatar 14.10. 09:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nevím co jsi, jen že jsi ruskej troll.

    Já tady nejsem od toho, abych to vylepšoval, já bych to předělal na elektromobil, o výrobě elektřiny z jádra vím zase něco já.
    14.10. 10:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kára na samohonku mi teda přijde z hlediska dlouhodobé udržitelnosti rozhodně víc eko než, jakýkoliv elektrosamohyb.
    14.10. 10:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Technická - nebylo by lepší si udělat papíry a začít jezdit alespoň něčím? Takhle to vypadá, že píšeš o něčem o čem nemáš ani páru
    14.10. 11:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    To že někdo nemá papíry ještě neznamená, že neumí jezdit károu. Chápu, že je to pro někoho těžko pochopitelné, ale jsou takoví jako já, co tu potřebu prostě nemají. Nebydlí v řiti světa. Dělají práci, co nevyžaduje aby se honili z místa na místo v nějaké vehiklu. A mají ženu co tu káru odřídí za ně, když je potřeba něco přemístit z bodu A do bodu B – o tom je dělba práce. Já piju, nakládám a vykládám, ona řídí a má alespoň výmluvu proč nepije.

    A nakonec můžeš být i rád, že ty papíry nemám, protože je to pro všechny bezpečnější. Ale ne proto, že bych neuměl řídit. Na vysokozdvižný vozík jsem papíry taky neměl, ale kdo by čekal na řidiče, když bylo potřeba do regálů doplnit zboží.

    14.10. 11:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jsem českej troll.

    A o jádru také něco vím, vždy jsem jaderkám i elektromobilům fandil.

    Jenže jsem také realista a vím i jiné věci.
    |🇵🇸 avatar 14.10. 11:34 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 14.10. 15:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Fallout? :-)
    14.10. 20:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Velkým jaderkám, malé reaktory jsou blbost.
    17.10. 10:13 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    v servisu mu nahráli povinnou aktualizaci
    Asi spatnej servis. Normalni servisak "zapomene" nebo se aktualizace pri nejlepsi vuli "nepodari".
    najdi dnes na trhu auto, které váží 800 kilo jako embéčko. A najdi pro něj dost zákazníků
    Nenajdes, protoze vsichni vyrabi otekly krabice podle jednoho mustru. Design veskery zadny.

    A pritom poptavka po malych vozitcich s minimalni spotrebou je velka, pocinaje vsemoznejma rozvozakama, pres kazdodenni cesty domov-fabrika az po letistni pujcovny.
    17.10. 11:53 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    akorátže vůbec. malý auta chtěj lidi kvůlivá ceně, proto jsou jenom pro socky a městský krysy. Normální člověk potřebuje trochu komfortu, tak volí SUV, nebo aspoň pasáta, a když ani na jedno nemá tak jde do kombíkový ochcávky.... Jestli chceš dyzajn, tak je tady levnej číňan - Omoda 5 se ten basmek jmenuje a rozhodně nejni podle jednoho mustru! :)
    Heron avatar 17.10. 18:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tak ono třeba Jaguar nebo Ferrari je proti SUV taky malý auto a pro socky to určitě není.
    18.10. 11:56 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Joa jaká teda je poptávka po jaguarech tvl. A jak to souvisí s tim že malý auta, a každej normální si pod tím predstavi třeba fóbii, jsou pro socky? To jako chceš vyvrátit moje tvrzení tim, že tvrdíš že když je malej Jaguar drahej tak malý auta nejsou pro socky??? To je tvl jako kdybys tvrdil že důchodci jsou chudáci protože pršut je drahej.....

    TUREK na ZAMINI!!!! GO,GO, GO!!!
    Heron avatar 18.10. 12:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Zkus zachovat kontext. Dříve byla všechna auta malá, do Škoda 120 se nás vešlo 5. Současná SUV přišla jako móda z Ameriky, kde měli jednak muscle cars ale taky RAM, což byl malej náklaďák pro dva lidi a s velkou plochou pro náklad. Z toho vzniklo stejně velké SUV, bez možnosti nákladu a pro 4 lidi.

    Fábii jsem měl, jezdila 160 a pro jednoho člověka ideální auto, na zelené jsem všem ujel a na dálnici předjížděl i Audiny. Výhoda lehkého auta, znalosti motoru a trocha fyziky v hlavě. Lidi v Audině šetřili palivem nebo jeli na tempomat.
    18.10. 12:13 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kámoš měl Innocenti Mini. Do něj se nás vešlo 6 :-D
    19.10. 22:49 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Ale ty tvl žiješ v minulym století, dneska malý auta zajímaj akorát socky. Nechápeš že doba je jinde, doby kdy sis kupoval auto který "ti stačí" je pryč a jestli to někdo dělá tak jenom ty co na to nemaj. a to podle toho co kolem jezdí je málokdo.... A dneska ti každej elektrikáč nebo hybrid na křižovatce hravě ujede jakýmukoliv benziňáku. A nechápu co chceš říct tim že ti fobie jezdí 160? tak jezdim každej den do práce tvl s dýzlem... prostě seš úuplně mimooooo...

    Glee avatar 20.10. 04:45 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Ale ty tvl žiješ v minulym století, dneska malý auta zajímaj akorát socky. Nechápeš že doba je jinde, doby kdy sis kupoval auto který "ti stačí" je pryč a jestli to někdo dělá tak jenom ty co na to nemaj. a to podle toho co kolem jezdí je málokdo....

    No ja nevim, rikas to skoro oslavne. Pritom Evropani vic jak posledniho pul stoleti premysleli spise ve stylu "staci byt ohleduplny". Ale americkej kult vlastni osobnosti a nasili je proste in. Plati samo i pro Rusko. :-)

    Proste socialni levice vs pravice.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    20.10. 10:25 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kult vlastní osobnosti se pěstuje v evropě už hezkých pár let. Co jiného je to že každý si může a má právo rozhodovat o svém těle - typicky lgbt+-, "integrace" a nucený respekt k přistěhovalcům z úplně kulturně odlišných oblastí, positivní národnostní diskriminace - to všechno učí velkou část populace, že mají právo se chovat jak chtějí, tzn. určit si vlastní pohlaví, praktikovat jakýkoliv náboženství, jíst jakýkoliv jídlo, chovat se podle svých potřeb a nutit ostatní aby to všechno akceptovali... Takovýto koupim si velkou, pořádnou káru je jenom třešnička na dortu...

    Jinak v mojí asociální bublině maj většinou lidi velký auta, MPV nebo SUV, pasáty v kombíku, protože tim vozej rodiny a vozej je často a za různejma vyžitíma - kola, lyže, hory, rafty a tak dále... Prostě 4-5 člennou rodinu fóbií na hory do itálie do apartmánu nedostaneš.

    A co vidim na sociálnim sídlišti parkovat za auta mě taky nepřesvědčuje a nějakym úplnym ohledu - tak 1/3 jsou SUV typu tucson, kaškaj, MX5, karog a pod, třetina jsou velký limuzíny a kombíky - pasáty, superby, ochcávky, i30, astry a maximálně třetina jsou ty malý auta - fóbie, i20, swifty a podobný malý šity... A podle mě z toho půlka těhle malejch jsou druhý auta v rodině těch co maj i ty velký.
    20.10. 14:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Včera jsem si konečně našel čas, abych zkouknul film Žid Süß z roku 1940, aby posoudil do jaké míry se jedná o „propagandistický snímek podporující antisemitismus”. No. Celou dobu jsem čekal, co se z toho vyklube, ovšem až na toho zapšklého písaře, jsem v tom filmu moc fanatických antisemitů neviděl. A Ferdinand Haškovec – uměleckým jménem Ferdinand Marian, byl ve své roli záporáka Josefa „Sýse” Openheimera celkem sympatický hochštapler, který skončil špatně předevčím proto, že tlačil na pilu víc než bylo zdrávo. V tom filmu jsou momenty, které objasňují jeho pohnutky a kdyby nebylo scén, které ho mají představit jako amorální, bezcharakterní prase, vyzněl by ten film úplně jinak.

    Primární pohnutkou Openheimera bylo prolomit společenské tabu. Chtěl, aby židé mohli tak jako jiní žít ve Würtenmberku a to zazní i v tom filmu. Ovšem poté se opakovaně divákovi zdůrazňuje, že jeho primárním cílem bylo dřít měšťany z kůže. A v tom je ta záludná propaganda, která může rezonovat i dnes. Např. kauza kovář a jeho dům stojící v cestě.

    Ovšem já v tom filmu viděl větší záporáky, než je ústřední postava vévodova židovského rádce. Bez zrádců a slouhů z řad počestných obyvatel Würtenberku a vévodovy ochrany by nebyl nic. On na rozdíl od nich zaplatil svým životem, ale těm co zavčas obrátili kabát se nestalo nic, stejně jako po roce 1945, kdy to opět odnesl „ten žid”.

    20.10. 16:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jestli chceš pořádnou protižidovskou propagandu, tak si pusť Věčného Žida. Tohle je jen taková romantická polívčička. A teď si nemůžu vzpomenout, ve kterém českém filmu to na konci vyhnali Žida z městečka nebo vesnice? Nebylo to něco od Vančury nebo někoho takového?

    Za antisemitskou propagandu by se dneska dalo považovat i tohle geniální dílo: https://www.youtube.com/watch?v=rGEdyH4QjqQ
    Kult vlastní osobnosti se pěstuje v evropě už hezkých pár let
    A to je nejaky problem?
    Co jiného je to že každý si může a má právo rozhodovat o svém těle
    Co je na tom spatneho?
    nucený respekt
    Ano, zde souhlasim, ze toto je problem! Neni problem, ze ma nekdo pravo rozhodovat si o svem tele... Ani neni problem, ze si nekdo urci vlastni pohlavni identitu. Problem je, ze nekdo chce, aby stat nasilim vymahal respekt k jeho volbe. To je ten problem! A take to, ze stat ma pravo toto vubec vymahat!
    20.10. 17:25 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Myslim že jsem tam nevměstnal žádnou konotaci, ani kladnou ani zápornou - je to jen fakt který má rozporovat to že v evropě se údajně chováme stylem "staci byt ohleduplny". Protože si myslím, že se už tak nechováme.
    20.10. 18:04 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    S ohleduplností se tu skoncovalo v roce 2020.
    Glee avatar 21.10. 02:44 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tvl ty ses uplne jak ten Kralyk...

    je to jen fakt který má rozporovat to že v evropě se údajně chováme stylem "staci byt ohleduplny". Protože si myslím, že se už tak nechováme. "

    Precti si ten muj prispevek jeste jednou a pak si tu casovou osu mych slov namaluj. Omlouvat se nemusis.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    21.10. 09:25 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Píšeš že se v evropě pár století chováme ohleduplně, (a pak něco o kultu osobnosti v americe a rusku :-) ) Mě to nepříjde že bych šil mimo... nechci tě tahat za slovo ale mi to přišlo trochu nekonzistentní míchat kult trumpa a putina se sebestředností populace v evropě, ale nešť... Když nad tim tak přemejšlim, tak asi vim kams mířil - jakože se to v evropě mění směrem k tý sebestřednosti kterous nazval jakože nadsázkou kult osobnosti, ale v první chvíli mi to nepřišlo - kult osobnosti zmanená o dost něco jinýho než machýrky v bmw... https://cs.wikipedia.org/wiki/Kult_osobnosti
    Glee avatar 22.10. 02:48 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Bro, cti poradne hned napoprvy pls. ;-) Navic ja vim co je kult osobnosti, ovsem "kult vlastni osobnosti" musi dojit snad kazdymu hned a neni treba tu tudiz hazet odkazy na wiki, kterej tu znaj snad i onanymove z tech strednich skol. Ale jako svoje myslenkove pochody si rozepsal hezky, ne ze ne. :-)

    A jaksi ti unika, ze prave kvuli tem "picusum s BMW" lidi tu ochranu chtej. A to jsem zdaleka nemyslel jen je. To samozrejme neznamena, ze driv nebyla na silnici prasata, ale jde spise o dostupnost masam. Sraci si za meho mladi mohli koupit leda zigula nebo nakej skodovackej strep. A v tom se hodne rychle strizlivi.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    22.10. 13:07 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    +1
    18.10. 22:39 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    trochu komfortu, tak volí SUV,
    Pletes si pojmy s dojmy. Motoristicky terminus technikus vazany ke komfortu je GT (Grand Turismo), pripadne jeste s pridavkem Racing pro ty, kdo potrebuji krom pohodli jeste premiovou rychlost.

    Nejaky SUV, nebo aspoň pasát se do tehle kategorie nedostanou ani omylem. V prvnim si pripadaji "bezpecne" maminy kvuli deckam (designem i jizdnima vlastnostma priblizne tank); druhe cili na sluzebni flotily - spotrebka ktera neurazi.

    A tady prave bodovaly ochcafky prvnich generaci - lowcost samohyb ktery si na nic nehral, zakaznika/zavistive sousedy nepohorsil, ale kdyz bylo potreba tak i ty pytle cementu odvezl. A navic servisovatelny kladivem v kazde garazi.
    20.10. 10:33 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    :-) No podle mě GT a Racing a BMW si kupujou jenom mladý vocasy a ušláplý středněvěkokrizoví frustráti. Nic proti, ale já myslim a vidim, že normálně fungující rodiny maj velký auta, a protože jsou finančně za vodou tak si můžou vybírat a vybíraj co chtěj a co využijou... a dneska už moc lidí ty pytle cementu vozit nepotřebuje... a když tak si na to pořizuje pickup - typicky vesnický malostatkáři...
    Pickup maji i velkostatkari :-D
    20.10. 12:06 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    imho malostatkář je statkář do 15ha, co to obhospodaří s malotraktorem a poorá a poseče mu to za úplatu JZD, plus náplavy co maj jenom 2500 zahradu. cokoliv víc je velkostatkář, a ty maj krom toho pickupu i velkotraktory :-)
    17.10. 12:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Značkový servis. Viz Dieselgate.
    18.10. 21:54 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    To na veci meni co? Ale chapu, chute jsou ruzne, nekdo holt na benzince pokazde s radosti vzpomene na o dva litry vetsi spotrebu.
    18.10. 22:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    To, že Franta ze Lhoty by mu tam tu aktualizaci nenahrál. Ani by neměl jak.
    18.10. 22:42 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    On to taky zadny pricetny zakaznik sam od sebe nechtel. Takze bod pro Frantu.
    19.10. 08:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Samozřejmě že nechtěl, proto byla povinná. Aby odstranili důkazy.

    Jenomže ten Franta ti brzy nevymění ani olej, protože neznačkovou diagnostikou se nedostane přes Security Gateway. Zatím to jde obejít, ale s online ověřením přijde bída na kozáky...

    A PSM ti to do druhého dne nabonzuje až do Brussele :-D
    19.10. 14:54 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Olej se vymenuje vypoustecim sroubem a kanystrem, ne diagnostikou.

    Proste kdo chce neopravitelnou always-online mrdku, ma neopravitelnou always-online mrdku. Kdo chce mit moznost opravit u Franty, ma vuz co jde opravit u Franty. Trh si to prebere...
    19.10. 15:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jo, ale always-online diagnostikou musíš ECU vysvětlit že tam ten nový olej má. A přitom odeslat komplet záznamy, aby v Brusseli věděli kolik jsi spotřeboval paliva a vypustil emisí.
    12.10. 14:45 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tak si vzpomeň nebo najdi, jak to tady vypadalo za totáče. Topilo se vším, všude černé skládky a voda plná hnojiv a olejů a všeho, co tam lidé vyhodili. Greendeal tohle jenom posunuje. Za mého mládí se netřídil ani odpad.
    Tak to jsi asi hodně starý. Za mého mládí se třídilo sklo, hadry, papír, železo. Za všechno byly peníze. Plasty se téměř nevyskytovaly. Vše se recyklovalo - nebyly suroviny vzhledem k embargu. :-(

    Že se nyní více dbá o přírodu je v pořádku - ale zájem je to převážně ekonomický, protože odpad už nemáme kam dávat. :-)
    12.10. 15:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Co se tady člověk nedozví, hele, já jsem Husákovo dítě, které se narodilo v severních Čechách, výrustalo na vysočině a pak zakotvilo ve středních

    o čem si budeme povídat nejdřív?

    O Krušných horách zničených kyselými dešti, o tom jak jsem zamlada pri inverzi šlukoval žlutohnědou mlhu ze Setuzy a Sechezy a když bylo hezky tak prach z uhelných pánvi?

    Nebo o Labi plném ropných sraček?

    Nebo o tom proč jsou pískovce ma severu černý?

    Nebo o Sázavě pokryté duhou ze žďárských strojíren? Případne barevnou kdyz místní textilky vymejvaly stroje v barvírně?

    Nebo o tom, jak byly vesnice od října do března pokryte smradlavou dekou z komínů od kamen ve kterých se pálilo kde co (ideálně piliny s olejem z podlahy místní sts)?

    Nebo o tom jak na konci každý vesnice byla skládka, jejíž správce vždy jen čekal na správný vítr, aby mohl ten bordel spálit tak, aby kouř z těch sraček nešel na vesnici?

    Vyber si
    12.10. 21:11 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Co se tady člověk nedozví, hele, já jsem Husákovo dítě, které se narodilo v severních Čechách, výrustalo na vysočině a pak zakotvilo ve středních

    o čem si budeme povídat nejdřív?

    O Krušných horách zničených kyselými dešti, o tom jak jsem zamlada pri inverzi šlukoval žlutohnědou mlhu ze Setuzy a Sechezy a když bylo hezky tak prach z uhelných pánvi?

    Nebo o Labi plném ropných sraček?

    Nebo o tom proč jsou pískovce ma severu černý?

    Nebo o Sázavě pokryté duhou ze žďárských strojíren? Případne barevnou kdyz místní textilky vymejvaly stroje v barvírně?

    Nebo o tom, jak byly vesnice od října do března pokryte smradlavou dekou z komínů od kamen ve kterých se pálilo kde co (ideálně piliny s olejem z podlahy místní sts)?

    Nebo o tom jak na konci každý vesnice byla skládka, jejíž správce vždy jen čekal na správný vítr, aby mohl ten bordel spálit tak, aby kouř z těch sraček nešel na vesnici?

    Vyber si
    Po revoluci se to změnilo - textilky a strojírny krachly a uhlí už se netěží. Díky tomu teď máme čisto. Jen na vesnici se pálí ty sračky pořád. :-)
    13.10. 10:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kromě toho uhlí je to všechno blbost - ty strojírny i textilky normálně fungujou ken mají čističky a podobné věci a vesnice už na tom zdaleka nejsou jako před tím

    Třeba na místě té skládky o které jsem psal už stojí sběrný dvůr s řízeným provozem a fakt už tam nejde házet prázdné spreje do ohně aby to jeblo jako jsem to dělali kdysi a místo rybníka plného sajrajtu co byl kus vedle je fotbalové hřiště se zázemím, workout a hřiště pro děti

    Za me posun neuvěřitelný

    13.10. 12:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Za bolševika tu ve městě bylo několik textilek a ještě víc dalších továren.

    Dnes je tu jedna stará fabrika, jedna nová, pětkrát tolik hitlermarketů a ještě víc asiashopů.

    Ano, ten posun je neuvěřitelný.

    A lybarovky se tenkrát nevyhazovaly, šetřili jsme si je na čarodějnice :-D
    13.10. 12:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tak asi bydlíš někde jinde no - nebo spíš zase lžeš

    Píšu o fabrikách co existovaly a existujou dál - plus je kolem hromada navázaných jiných

    Ano - staré dílny se stroji z první republiky které bolševik nebyl 40 let schopný inovovat už nejsou, ale to fakt není mínus

    A jo - je tady hromada marketů kde koupíš co potřebuješ nezávisle na tom jak se řezník vyspí a tak všelijak podobně

    Smiř se s tím, že ještě existují lidi co si stav za bolševika pamatujou, tudíž ti to lhaní moc neprochází no
    13.10. 15:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jo, v nedaleké přádelně jely stroje z první republiky, kterým každých pár let vyměňovali elektromotory. Za rychlejší. S dobrým olejem mohly jet dodnes.

    Smiř se s tím, že si stav za bolševika pamatuji, dobu kdy Československo po světě stavělo sila, přehrady, cukrovary a jaderné elektrárny. A porovnávám jí s dnešní dobou, viz dostavba Dukovan.
    13.10. 16:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A přes to všechno (navíc podporované povinným odběrem do rvhp) to tady tvoji oblíbenci akorát dokázali dotáhnout do krachu

    Je tvůj problém že si zamrzl někde kolem toho roku 1985 jak jsme se tady kdysi shodli…
    13.10. 19:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Zkrachovalo to až koncem devadesátých let, předtím nebyl problém.
    13.10. 21:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    To víš, že jo…

    Věříš tomu co plácáš i ty sám, nebo to jen musíš říkat?
    Heron avatar 13.10. 21:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Když si vezmu jednoduchej příklad, tak Československo bylo průmyslová velmoc, dělala se to ocel i pro reaktory do celého RVHP a na druhou stranu nebyla ocel ani na jízdní kolo, protože se trubky posílaly někam do SSSR. Takže zkrachovalo to dávno před tím na totálně podělané plánování.
    Glee avatar 13.10. 04:29 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    No vidis to! A v Praglu se tridilo, tak jak pise Pavele. Dokonce to organizovaly skoly. Tohle je jedna z tech par dobrejch veci z dob totace, i kdyz to byla nuuuuudaaaaaa.

    Ze se ovsem podniky chovali jako hovna je jina story. A dost z toho co pises je podobne dodnes...
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    13.10. 05:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    jj, třídilo se železo a papír a ve sběrných surovinách si za to dostal pár kaček a diplom "spořínek"

    zbytek šel na skládku/pole/les/do řeky
    A dost z toho co pises je podobne dodnes...

    to ani omylem - ano stanou se nehody typu bečva, ale před tím to byl system error...
    Glee avatar 13.10. 06:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    zbytek šel na skládku/pole/les/do řeky

    Ja v tom Praglu slysel opaky. Trebas jsem naivni, ale proc by to zelezo a papir nebylo znovu pouzito? Recyklacni procesy byly uz tehda levnejsi, nez vyroba noveho matrose.

    Ovsem problem skladek platil tehda a i dnes. Nemam vsak problem verit, ze tehda vice. A tech tvejch "par kacek" vozralo kundicku a byla zabava.

    to ani omylem - ano stanou se nehody typu bečva, ale před tím to byl system error...

    Sleduj zpravy casteji, ale ano, tehda to bylo horsi, copak narod zlodeju bude snad dbat na prirodu?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    13.10. 09:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Ve sběrně jsi za to tenkrát dostal pár kaček, dneska za to musíš zaplatit.

    Předtím to byl system error, teď je to jen systém - odpady se ekologicky vyvezou do Afriky a spálí na písku. Stačí jen zaplatit :-D
    13.10. 10:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Aha - tak proto, když jsem se synem odvezl papír do sběrny, tak jsme dostali peníze - jak si to vysvětluješ?

    A ano, to pálení bordelu mimo eu abych splnil green deal je zhovadilost ukazující na nesmysly co po nás gd chce

    Ale vůbec to neznamená, že by ty vaše vzpomínky na echt krásnou dobu před 89 kdy k sobě měli lidi blíž a starali se o přírodu nejsou nic jiného, než nesmyslný vzpomínkový optimismus odervany od tehdejší reality
    13.10. 15:05 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tohle je takova demagogie... ekologie se zacala resit i bez greendealu... Greendeal cerne skladky nebo vodu plnou hnojiv vubec neresi...
    |🇵🇸 avatar 13.10. 16:42 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Proč lžeš?

    Sustainable use of nutrients

    […] When used excessively, however, nutrients can be a major source of air, soil and water pollution with negative impacts on both biodiversity and the climate.

    As part of the Farm to Fork strategy – one of the central pillars of the European Green Deal – the European Commission aims to see a reduction in nutrient losses from both organic and mineral fertilisers of at least 50% by 2030, while ensuring no deterioration in soil fertility. This is expected to lead to a reduction in fertiliser use of at least 20%.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.10. 23:49 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Si to precti jeste jednou…
    Tím, že jezdí rychle autem a dává to na sociální sítě?
    Ano, treba i tim. Davat najevo neposlusnost hloupym zakonum a zakazum je v poradku.
    Žádný jeho plány na "věci měnit" nejde najít
    To neni pravda. Rozhodne lze najit to, ze se vice priklani k trznimu reseni problemu nez k centralnimu planovani dnesniho eurosojuzu.
    Jak chce řešit problémy, který řeší green deal? Nebo podle něj neexistujou?
    Trhem a lidskym chovani. Centralni planovani nefunguje! Porucime vetru desti nefunguje. Predstava, ze eurosojuz bude ovlivnovat pocasi, je naprosto naivni, debilni a ma dalekosahle dusledky. Ale to zeleny etatista nepochopi.
    12.10. 10:58 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Chůůůůůůdinka nevinná s twitter handlem Adolph Segal (foneticky Sieg Heil)
    A? Jak to souvisi s obsahem meho prispevku? Jak to souvisi s pravosti tech vyroku? Nenalepku a radeji argumentuj. To, ze si pred lety dal z legrace nejaky nickname, je mi opravdu jedno.
    13.10. 13:46 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    no mně to třeba jedno neni, mít ministra zahraničí co si říká Adolf a píše o něm jako o tatíčkovi.
    Legrace ti nic nerika? Mne zajima legislativa, kterou bude tlacit. To, jaky ma nick a cemu se smeje, je mi jedno. Nekteri zde adoruji masaryka a benese.. mam tem lidem za to nadavat?
    13.10. 14:06 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Hahaha, ADOLF SIGHEIL hahaha. Ne.
    To je opravdu velmi dospely pristup k hodnoceni politika. Opakuji. Je mi uplne jedno, co si zvolil za nickname pred 15 lety, kdy mu bylo 20. Sam mam rad nekorektni a cerny humor.
    13.10. 14:45 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Dokud si uvědomuješ že jsi mezi dospělými v naprosté menšině, tak cajk.
    Obliba nekorektniho a cerneho humoru je v mensine mezi dospelymi? Opravdu? Nejak jsem si toho v Cechach nevsiml... :-D Pravda, v Nemecku se stejneho humoru dockas vetsinou az po par pivech, tam je za strizlivosti kulturni "rozdil" :-D :-D
    13.10. 15:09 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Ja mam taky rad cernej humor, ale nechci aby me reprezentoval v zarhanici nekdo kdo nazorove oponenty "hazi" do pece. To je fakt pro edgy decka.
    A neni to jedno? Obavam se, ze vyznam te pozice silne precenujes :-D Prezident i premier jsou byvali komuniste, tak co bys jako chtel v zemi, ktera udelala lockdown na sve obcany :-D
    15.10. 23:51 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Njn, prezident rozvedcik, babis stbak ale ty resis ze nejaky nouma by hazel nekoho do pece. Ze rezim tech dvou soudruhu zabijel lidi vsudemozne ti ve srovnani s nejakym nymandem neprijde dulezite…
    +1

    Take mi prijde, ze se resi naproste marginalie, na kterych vubec nezalezi. No victim post na FB... OMG :-D
    |🇵🇸 avatar 13.10. 14:50 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Např. ta střelba na Novém Zélandu nebyla před 15 lety.

    Nácek Turek ta hovna píše konzistentně 15+ let.

    viz např. Vinohradská 12

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Nevim, jakou strelbu mas na mysli. Pokud ten utok v mesite, tak je to skoro 7 let. Tedy davno pred tim, nez turek vstoupil do politiky. A ze si z neceho dela legraci? Paneboze, to je opravdu provineni. To, co prosazuji pirati, socialiste, komuniste a levicaci, je pro mne daleko horsi.
    13.10. 15:22 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tohle je zrovna schvalovani terorismu, mas super vkus
    13.10. 16:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Na to se nehraje, třeba nad mrtvými ruskými nebo palestinskými dětmi se dnes smí i jásat.
    Ja nic neschvaluji. Odsuzuji to. Ale je mi jedno, co kdo pise nekam na fb. A ze zlehcuje nejake citlive veci? To je mi nejak jedno. Par bajtu na fb opravdu nikomu neublizuje.
    Heron avatar 13.10. 17:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jenže těch pár bajtů jednak může někoho bolet a taky pro ostatní je to signál, že je to vlastně v pohodě. A střílet do lidí fakt v pohodě není.
    Ano, muze bolet. Tak to dotycni nemaji cist. Mne boli piratsky program, boli mne jejich projevy? Boli mne adorace benese. Boli mne adorace masaryka. Boli mne schvalovani vyhnani spoluobcanu. Stezuji? Ne. Naopak se snazim diskutovat.
    Heron avatar 14.10. 09:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    A to ta druhá část mého komentáře? Že to bude někoho motivovat ke stejnému jednání?
    Proc by je to melo motivovat? Kazdy je odpovedny sam za sebe. Motivuje snad detektivka k tomu, abys pachal zlociny? Je to klasicky zlocin bez obeti... a prislusnici minorit, pokud je nejake sdeleni namireno pri nim, tak klasicky drzkuji. O nic jineho nejde. Tim nerikam, ze je to slusne a v poradku, to jiste ne. Jen si nemyslim, ze by to melo postihovat trestni pravo. A jednoduche reseni: kdyz ti neco vadi, necti to a nelez do dane skupiny/mistnosti/webove stranky.
    |🇵🇸 avatar 14.10. 10:16 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 14.10. 15:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Mě se líbí, jak se snažíš tvářit, že cokoliv co kdo udělá (a zejména politik), tak nemá žádný vliv. Což je kravina sama o sobě, to můžeme rovnou zrušit školy, protože jednak si na to každý může přijít sám, ale hlavně se nebude řídit tím, co mu někdo říká.

    A ano, je spousta knih a uměleckých děl, které vyvolali (sebe)vraždy a další věci. Když jsme se v chemii na ŽS dozvěděli, že existuje KCN, tak hádej, co jsme chtěli vyrobit :-D
    Mě se líbí, jak se snažíš tvářit, že cokoliv co kdo udělá (a zejména politik), tak nemá žádný vliv.
    Nerikam, ze zadny, ale cesky ministr zahranici, ze by mel nejaky extra vyznam? Ne, ani omylem.
    to můžeme rovnou zrušit školy, protože jednak si na to každý může přijít sám, ale hlavně se nebude řídit tím, co mu někdo říká.
    Jiste. To je jeden z nutnych kroku deinstalace statniho zrizeni a posunu k volnemu trhu. S tim absolutne souhlasim.
    A ano, je spousta knih a uměleckých děl, které vyvolali (sebe)vraždy a další věci. Když jsme se v chemii na ŽS dozvěděli, že existuje KCN, tak hádej, co jsme chtěli vyrobit
    Ok, takze kdyz ti vadi prispevky na FB, ktere se mohou nekoho dotknout, tak ti tedy vadi i veskere knihy, filmy, divadelni hry, ustni slovesnost, lidove pisne... Kazdeho zavreme do polstrovane cely s policajtem, pak budeme vsichni v bezpeci, nikdo se nikoho nedotkne a nikdo se nebude moci inspirovat literaturou :-D Super svet :-D
    Heron avatar 15.10. 19:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    cesky ministr zahranici, ze by mel nejaky extra vyznam?
    Jasně, akorát jej hodnotí celý svět i s celou jeho prací nebo minulostí. Opravdu jsi nikdy neslyšel o skandálu různých politiků na celém světě?
    To je jeden z nutnych kroku deinstalace statniho zrizeni a posunu k volnemu trhu.
    Jenže i ten volný trh nebude fungovat, pokud jeho členové budou negramotní. Škola je důležitá pro předávání znalostí předků minulých. Bez toho by ani Einstein na nic nepřišel.
    Ok, takze kdyz ti vadi prispevky na FB, ktere se mohou nekoho dotknout
    Mě nevadí příspěvky na FB, mě vadí jejich obecně nenávistný obsah. Proti všem.
    tak ti tedy vadi i veskere knihy, filmy, divadelni hry, ustni slovesnost, lidove pisne
    Demagogie.
    12.10. 12:30 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Myslím si, že se máme stále hodně dobře a je riziko, že se budeme mít hůře díky hlasování a předání moci těm, kteří burcují nespokojenost často vysloveně lživými argumenty a přitom jim jde jen o vlastní prospěch (pomluvy EU, ale směřování EU dotací so svých hradů - viz třeba i příklad pan Viktor Orbán). Je riziko, že potopíme Ukrajinu a budeme pak mít agresora na hranici, Slovensko mu pan Fico za slib Samoděržaví prodá a možná sám skončí jako Jevgenij Prigožin, ono sliby jak svým teroristům stejně jako v OSN a jinde pan Putin plnit může po svém.

    Za objektivní hodnocení minulých čtyřech let považuji zápiek paní Aleny Kulhavé na iDNES

    https://blog.idnes.cz/kulhava/co-se-koncici-vlade-povedlo-a-co-se-nepovedlo.Bg25100143

    Nevím, jestli se mi tak dobře bude číst nějaké podobné, podle mě objektivní, hodnocení za čtyři roky. A to i přes to, že jsem přesědčený že minimálně část ODS je prorostlá s mafií. Potvrzuje to i názor, který s eke mě dostal z pro mě znalých zdrojů, že ministr Blažek se o reálné potřeby a dění na ministerstvu nestaral, na nepohodlné si vedl složky na zašlápnutí a o titul ministra stál především proto, aby mu rostl respekt v jeho "podnikatelském prostředí". Naproti tomu za ANO sloužící Robert Pelikán podle osoby znalou poměrů, byl poctivý a opravdu pro spravedlivé soudnictví pracoval s nasazením. Paní Eva Decroix se prý také o reálné dění a potřeby spravedlnosti nestarala a hlavní úkol měla uklidnění Bitcoinové aféry. I když vlastní dohodu o vydání zabavené peněženky a sankci v podobě převodu části na stát sám jako tak velký problém nevidím. Myslím si, že například pan Rychetský byl svým tvrzením, že případné nezákonné jednání mělo být policisty vyšetřeno z počítače je technicky nepodložené. Stejně tak jsem přesvědčený, že hlavní příčinou největšíc neúspěchů stavebního řízení bylo vmanipulování Pirátů do vělmi těžko řešitelných situací skupinou firem, které zakázku díky spravedlivějšímu výběrovému řízení nedostali, přitom s ní počítaly a jsou to ty, které si mezi sebou rozdělují předražené IT státní zakázky po desetiletí.

    Ale i tak si myslím, že předchozí vláda byla jednou z nejlepších, možná i nejlepší a na zemi nejvíce myslící od roku 1989 a tak tedy i od roku 1948 války.

    Naopak nyní se rýsuje sice úplná vlády zvolená na základě nespokojenosti s minulou vládou, která ale podle mě bude složená z lidí, kterým jde jen o vlastní zisk. Jestliže je někdo ochotný zničit budoucnost svého syna stylem, který je možná i utrpením horší než vražda, pro nějakých pár milionů v případě, že vlastní majetek větší než prezident USA, zámky ve Francii atd. tak by to mela být stopkou pro věchny ty babičky, které vznáší premiéra, který jim osobně poslal pár roušek a dává naději, že se budou moc před vnuky předvést pár dárky navíc z větších důchodů, zaplacených za cenu několikrát většího zadlužení jejich vnuků, než je cena dárečků.

    Pokud pak pravicoví nebo spíš "pravicoví" voliči volí pana Okamuru jako předtavitele podnikatelů, tak od kamarádky podnikající opravdu za sebe v oboru průvodcovství vím, že pan Okamura zneužíval svůj vliv k nespravedlivému nastavení pravidel v Praze, získání náhrad za COVID atd. tedy není vůbec klasický podnikatel na poli rovného trhu. Ale OK, má nějaký program a image. Ale pokud se pro získání hlasů protisystémových/demokratických voličů spojí s lidi jako je pan Miroslav Ševčík, u kterého mi všechny zdroje potvrzují, že je lhář dokumentovaný i rozporem mezi snímky a výpovědí před policí, jeho působení na fakultě odpovídá mafii, tak je SPD vysloveně nevolitelná.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Miroslav_%C5%A0ev%C4%8D%C3%ADk

    https://forbes.cz/vitez-bere-vse-jak-dekan-sevcik-nici-svou-opozici-i-povest-predni-ekonomicke-skoly/

    Přitom daný pán, který hřímá o pravdě a pevných postojích, je komunista z doby (1985–1989). Tehdy se lidé do KSČ opravdu nehlásili z předvěčení nebo z naivnosti.

    Současné bahno kolem pana Turka se mi na začátek zdálo spíš jako útok médií, ale z toho co jsem si vyhledal a vychází najevo, tak je to pravdu dokladem, že nemá zájem o demokracii, zrovnoprávnit pohlaví, ras atd.

    Opravdu se mi zdá, že se řítíme do zlých časů a musíme ty čtyři roky vydržet a snad se této likvidační sebe středné skupině nepodaří zablokovat příští volby a lidi alespoň trochu prozří.
    Glee avatar 13.10. 04:36 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Myslím si, že se máme stále hodně dobře a je riziko, že se budeme mít hůře díky hlasování a předání moci těm, kteří burcují nespokojenost často vysloveně lživými argumenty a přitom jim jde jen o vlastní prospěch (pomluvy EU, ale směřování EU dotací so svých hradů - viz třeba i příklad pan Viktor Orbán). Je riziko, že potopíme Ukrajinu a budeme pak mít agresora na hranici, Slovensko mu pan Fico za slib Samoděržaví prodá a možná sám skončí jako Jevgenij Prigožin, ono sliby jak svým teroristům stejně jako v OSN a jinde pan Putin plnit může po svém.

    To je normalni orgasmus projekcni propagandy (zbytek postu se uz cist da, uz to nema ten dezolatskej naboj). Byla svicka dneska spolu s Rakusanem za ty obeti Turkova nacismu?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    13.10. 09:18 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Na hradě odpudivý komoušský převlékač kabátů nevadí? Shodou okolností také od roku 1985... ;-)
    Komunista na hrade v pohode, prece si to uz odpracoval, ne? :-D :-D :-D To, ze sluzil dobrovolne v ozbrojene slozce zlocinneho rezimu, to je uz zapomenuto, ne? :-D
    13.10. 10:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    I sem chodí jedinci, kteří tvrdí že tihle komouši měli v devětaosmdesátém viset na lucernách.

    A odpracoval si to SStejně jako ten Hitlerův generál, po kterém zdědil kancelář :-D
    Nevim, na koho narazis. Po kom zdedil kancelar? :-D

    Ja nerikam, ze v ramci revoluce se meli lide resit kandelabrem. Rikam, ze je smutne, ze premierem bude opet to, co bylo, a prezident je... jaky je... Ale co se divit v zemi, kde lide prijali lockdown a dalsi prasarny. :-D
    13.10. 12:51 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Před čtyřmi lety jsem říkal, že Fiala vyhraje Babišovi příští volby.

    A opravdu mu je vyhrál :-D
    S tim souhlasim. Jen mne zajima ten general, co tim bylo mysleno. :-D
    |🇵🇸 avatar 13.10. 13:12 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Vzal bych to pro účel diskuze z jiné strany, Germany's post-World War II government was riddled with former Nazis, podobně např. NATO.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Rozdil je v tom, ze ve Wehrmachtu a treba Waffen, jsi bojovat musel(ano i ve Waffen, kdyz bylo malo, odvadelo se proste do nich), kdezto prezident slouzil dobrovolne jako profesionalni vojak. Zakladni vojenskou sluzbu mu opravdu nevycitam! Stejne tak vycitam budoucimu premierovi jeho angazma, ktera bylo take dobrovolne!
    |🇵🇸 avatar 13.10. 14:41 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    RTFA

    Členství v NSDAP nebylo povinné. Členství ve Sturmabteilung nebylo povinné. Atd. Atp.

    From 1949 to 1973, 90 of the 170 leading lawyers and judges in the then-West German Justice Ministry had been members of the Nazi Party.

    Of those 90 officials, 34 had been members of the Sturmabteilung (SA), Nazi Party paramilitaries who aided Hitler's rise and took part in Kristallnacht, a night of violence that is believed to have left 91 Jewish people dead.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10. 15:04 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Ani v Pionýru, SSM, ani KSČ nebylo povinné. Ba dokonce jsi se musel velmi snažit, pokud jsi chtěl být v KSČ. Do Pionýra cpali děti většinou sami rodiče. A ty pak, pokud byly dobře zpracované, už do SSM většinou pasivně vpluly samy na střední škole, nebo na učňáku.

    U nás na průmce udělal třídní chybu v tom, že vznesl do pléna se sebejistým úsměvem otázku, kdo NECHCE být členem SSM. Načež jsem se přihlásil. Zřejmě se domníval, že jsem se přeslechl, takže otázku zopakoval. Jenže příklady táhnou a přihlásili se kromě mne další čtyři, tak to raději rychle uzavřel. A je nutno říct, že zatím co svazáky při každé možné příležitosti jebali po uších, nám dali pokoj a navzdory těžké selekci jsme také všichni odmaturovali. A největším paradoxem bylo, že jsem v rámci učitelské praxe vedl současně dva pionýrské oddíly, ačkoliv jsem sám členem této organizace nebyl.

    13.10. 15:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Členství v KSČ také nebylo povinné, a jak moc se tam Pávek107 hrnul už na škole! I ta jeho hradní politručka.

    Jak jsem říkal, mám radši komunisty, kteří ve straně zůstali, protože to byli idealisté, kteří tomu opravdu věřili. Naivní a politováníhodní. Ale ti, kteří tam byli kvůli kariéře a rudé legitimace zahodili jako první, jsou prostě jenom svině. Ti škodili před hadrákem a škodí dál po něm, i vícegeneračně.
    14.10. 01:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Naivní a politováníhodní.

    Vidím to stejně a bylo mi stydno, když se právě ti, co tomu nezištně věnovali celý život, byli terčem posměchu tzv. „demokratů” co rozkradli a zaprodali zahraničním investorům vše co mohli.

    14.10. 07:53 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Do 1989 - demokrat.

    Po 1989 - kde moh krad.

    A komu se to nelíbí, je proruský dezolát :-D
    14.10. 10:46 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Slogan „sociální demokrat, kudy chodil, tudy krad” je mnohem starší. A byla to nespokojenost se serviním chováním předáků socdem vůči vládě po převratu 1918, co vedlo k radikalizaci levice, rozkolu a vzniku KSČ.
    14.10. 11:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Áno, říkalo se že Sociální demokracie je předkožka dělnické třídy - když jde do tuhého, stáhne se dozadu. Proto zvítězili bolševici, i když jich byla menšina.
    21.10. 16:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Členství v KSČ také nebylo povinné, a jak moc se tam Pávek107 hrnul už na škole! I ta jeho hradní politručka.

    Jak jsem říkal, mám radši komunisty, kteří ve straně zůstali, protože to byli idealisté, kteří tomu opravdu věřili. Naivní a politováníhodní. Ale ti, kteří tam byli kvůli kariéře a rudé legitimace zahodili jako první, jsou prostě jenom svině. Ti škodili před hadrákem a škodí dál po něm, i vícegeneračně.
    To jsou naprostý kecy tohle, reálně Pávek ti vadí kvůli organizaci muniční iniciativy. Kdyby kritizoval Ukrajinu (jako třeba kariérní komunista Fico), linkuješ nám tady jeho projevy boldem...
    21.10. 17:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Mně tedy vadí každý, kdo se v rámci muniční iniciativy ohání jménem ČR. Protože já s touhle iniciativou nesouhlasím, neboť ve výsledku jen prodlužuje agonii Ukrajiny, kterou do té bryndy zatáhla samozvaná, ultranacionální klika z ulice.
    21.10. 18:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kvůli muniční iniciativě, která zvedla ceny rezavého šrotu na dvouavícenásobek nové munice? Kdybys měl paměť slona a ne hlodavce, vzpomněl by sis, co jsem tu o tom komoušovi, schvalujícím vpád VS do ČSSR v osmašedesátém, psal už před volbami.

    Mimochodem, víš že byl dokonce předsedou ZO KSČ? Uctíváš tu rudou svini a mě nadáváš do bolševiků :-D
    21.10. 20:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kdybys měl paměť slona a ne hlodavce, vzpomněl by sis, co jsem tu o tom komoušovi, schvalujícím vpád VS do ČSSR v osmašedesátém, psal už před volbami. Mimochodem, víš že byl dokonce předsedou ZO KSČ?
    Hele, nevěřim ti z toho ani slovo, sorry. IMO před volbama ti vadilo, že byl předseda vojenského výboru NATO, nikoli ZO KSČ nebo schvalování vpádu VS.

    S premiérem STBákem budeš taky spokojen - pokud stopne pomoc Ukrajině.
    21.10. 23:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nevěříš ani tomu co sám přiznal? Dobře děláš, protože se ozvali jeho spolužáci a řekli že lže, ve skutečnosti byl mnohem horší kariéristická rudá svině než je ochotný připustit.

    A před volbami mi vadilo, že to je odpudivý komoušský převlékač kabátů. To, že sloužil NATO stejně jako Hitlerovi generálové, to jen potvrzuje.

    Když už mi pořád předhazuješ toho proevropského aspena Bureše, víš že bys mu vlastně měl spíš líbat nohy? On jediný dokázal přetáhnout voliče komunistům, nebýt jeho, měli by teď možná deset procent :-D
    22.10. 13:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Když už mi pořád předhazuješ toho proevropského aspena Bureše, víš že bys mu vlastně měl spíš líbat nohy? On jediný dokázal přetáhnout voliče komunistům
    Jediný určitě ne, Bureš jim sice přetahoval voliče celkem dost (hlavně v dřívějších obdobích, letos ne), ale kromě toho jim voliče přetahoval i Okamura a ztráceli i dost voličů směrem k nevoličům [viz]. Odhadoval bych, že kromě toho taky vymíraj.

    Chtělo by se mi napsat, že pRaViCOvÉ voliče by měl přechod voličů od KSČM k SDP trknout, nicméně kdyby lateralisté byli podobnými pozorováními trknutelní, už by to nebyli lateralisté, takže to je asi zbytečná poznámka...
    22.10. 16:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Nojó, zrovna Okamura jim to letos úplně vyluxoval :-D
    22.10. 09:23 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Po kolika letech maji komousi "odpracovano" a kdo jejich angazma kritizuje, je prorussky dezolat?
    22.10. 13:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tak to netušim. Já jsem žádnou takovou lhůtu nestanovil.
    :-D
    22.10. 22:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    kdysi někdo pronesl něco jako "jen blbec nemění názory"

    měl pravdu

    a podívej se, kolik vás (neměnných) tady zůstalo
    23.10. 08:43 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jiste. Nekteri jsou na uveritelne meneni nazoru dokonce skoleni.
    23.10. 16:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Dobrý lokaj změní názor, kdykoliv to jeho pán chce :-D

    Jeden takový velmi zasloužilý obraceč kabátu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Roland_Freisler
    Jak priznacne, ze zde proste musis hajit komunisty!
    15.10. 22:31 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Neechceš už tu vlajku vyměnit za duhovou? Anebo ještě pořád tou vlajkou dáváš najevo, že stále obdivuješ ty neůnavné slávisto-bijce za demograciji a líbí se ti jejich reality show?
    22.10. 14:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Taky moc nechápu, proč má autoritářský ultra-konzervativní národní stát podporu progresivní levice.

    Ale to je prostě lateralismus... Marné hledat v tom logiku...
    Souhlas. Ona vubec podpora rezimu, ktery opravdu neni lgbt friendly, ze strany zastancu lgbt, je na povazenou :-D Na druhou stranu, nekriticky pristup k izraeli je take fascinujici. Proste fascinujici debilita z obou stran.
    |🇵🇸 avatar 22.10. 14:36 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Izrael nemá podporu progresivní levice.

    Páchat genocidu je špatné.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.10. 15:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jak se progleft vypořádává s tím, že Palestina je autoritářský stát s ultra-konzervativní a silně nacionalistickou společností?
    |🇵🇸 avatar 22.10. 17:13 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    V prvé řadě se mezinárodní společenství (po zkušenostech kolem druhé světové války) dohodlo na všeobecných právech a nutnosti předcházet mj. právě genocidě. Takže je celkem fuk, jak konkrétně je organizována třeba právě palestinská společnost, zatímco je podrobena režimu okupace, apartheidu, popř. zcela explicitně masakrována.

    Společenství pod okupací nebo jiným útlakem se často uchylují ke strukturám pro bezprostřední přežití, někdy regresivním.

    A pak, Nelson Mandela: A freedom fighter learns the hard way that it is the oppressor who defines the nature of the struggle,and the oppressed is often left no recourse but to use methods that mirror those of the oppressor. At a point, one can only fight fire with fire.

    Ostatně ten Hamás se nevzal odnikud, nýbrž v reakci na dřívější neúspěchy sekulární hnutí – a také byl aktivně podporován Izraelem v rámci strategie rozděl a panuj.

    Ale mezi liberály je vskutku zvykem podporovat jakkoliv brutální imperialismus, protože „divochy je potřeba civilizovat“. Od otců liberalismu jako John Stuart Mill po nedávnou podporu invaze do Iráku nebo „liberální sionismus“.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.10. 18:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Vezmu to analogií: Jeden z důvodů, proč ruská propaganda ohledně neonacismu nebo korupce na Ukrajině částečně funguje, je, že to není komplet fabulace, ale zakládá se na pravdivém jádře, byť je to zveličeno a používáno pro odvedení pozornosti. Důvod, proč mě tyhle - skutečné - negativní aspekty Ukrajiny nijak dramaticky neznepokojují, je, že EU si jako podmínku pro vstup klade řešení těchto problémů, a vskutku, v minulosti už přiměla Ukrajinu například ke zlepšení ochrany menšinových jazyků apod., což kremloboti velice rádi nevědí nebo ignorují (kdysi jsem tu dával odkazy iirc té slovenské nazi-bolševičce, ne, že by to mělo jakýkoli efekt). Mám celkem důvody se domnívat, že po ukončení invaze/genocidy (už aby to bylo) by nadále ten proces řešení těchto problémů pokračoval.

    V případě Palestiny a zejména Gazy jednak ten problém v tom státě je podstatně rozsáhlejší a jednak nevidím žádnou obdobu těch podmínek, jaké má Evropa k Ukrajině, spíš naopak pozoruju opačný proces. Mám tedy celkem důvody se domnívat, že po ukončení invaze/genocidy (už aby to bylo) vliv/moc té ultrakonzervativní ideologie bude růst / rozšiřovat se.
    |🇵🇸 avatar 23.10. 00:16 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Tak tady čtu, že kralyk schvaluje genocidu, když je páchána na lidech údajně vyznávající „ultrakonzervativní ideologii“. Pozoruhodné!

    (vsuvka 1: To zní jako záminka k útoku na Rusko, Saúdskou Arábii, Spojené státy americké,… nebo třeba Vatikán. Šíří ultrakonzervativní ideologii mezinárodně. Pro což v případě Palestiny nejsou faktické důkazy.)

    (vsuvka 2: Jako kdyby genocida nebyla skutečným projevem barbarství a podporována autoritáři/konzervativci – od samotných sionistických osadníků, přes křesťanské sionisty, po režimy od Maďarska po hinduistické nacionalisty v Indii. Na to ještě dojde řeč.)

    Na faktické úrovni to máš blbě. Např. nejpopulárnější palestinský lídr je Marwan Barghouti, přezdívaný palestinský Mandela, dlouhodobě vězněný Izraelem.

    Každopádně znovu: Členové mezinárodního společenství se zavázali předcházet genocidě. Včetně Česka. Zdejší vláda se původně přihlásila k zahraniční politice založené na lidských právech, ale genocidu páchající Izrael podporuje od diplomatické úrovně, doložitelné např. hlasováními v EU a OSN, po zbrojení. Právě státy se značnými obchodními a dalšími styky mají největší páky, ať už je to diplomacie nebo obchod. (V čemž je Jižní Afrika případovou studií, včetně záležitosti rugby. Proč si, při mém zeleném ptáku, může asijský Izrael prát reputaci v Eurovision?)

    Zatímco v zemích globálního Jihu a marginalizovaných komunitách (nebo třeba Irsku) vyplývá solidarita s Palestinou z vlastních zkušeností s kolonialismem, na severu většinová společnost začíná být znechucena tím, ze jejich daně se podílejí na vyvražďování civilistů a zastupitelé to kryjí.

    Obchod se zbraněmi a dalšími technologiemi útlaku je klíčový. Izrael je přední importér i exportér (leckam, s význačným zastoupením autoritářských režimů) – umožňuje zbraně a další technologie otestovat právě na palestinském obyvatelstvu. Jednak proto vojensko-průmyslový komplex korumpuje politiku, jednak je pak mohou státy použít doma (Pegasem počínaje).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.10. 09:28 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jenže to celý má jeden háček a to že i když je genocida páchaná na teroristyckym totalitářskym režimu neznamená, máš ten režim podporovat. Mě třeba taky bylo dost nesympatický jak izrael v podstatě hrne buldozerem celý města a kydlí to hlava nehlava a čekal jsem že po uzavření příměří budou všichni v tej gaze v ulicích a objímat se a začnou konečně bejt šťastný. No a co se nestalo, místo nadšenejch a objímajících se lidí v ulicích se začali mezi sebou střílet bez soudu. Barbaři, prostě žijou ve vzájemný nenávisti a to i mezi sebou, a kdo je dezolát a paktuje se s židama toho zastřelej. Při pohledu z druhý strany je to to samý - kdo se paktuje s hamásem a to tam asi každej palestinec, páč musel, toho vykydlej. Noa pak je obrázek tej katastrofy jasnej.

    Prostě největší zhouba moderniho člověka jsou primitvní náboženství. Zrušit to, postavit to na úroveň sportovních kroužků a zakázat dětem do patnácti let jakkoliv praktikovat a za pár generací bude na zeměkouli daleko větší klid.
    |🇵🇸 avatar 23.10. 09:47 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Ale hovnajs.

    namátkou Israel said Hamas was looting aid — then it armed the gangs who were actually stealing it

    No a pak ty kolaboranty třeba popravují (připomínka: on ten Hamás je strana v tamní samosprávě, včetně dodržování pořádku). Není to ideální, ale ta logika je úplně jiná než rasistické zvratky o divoších řezajících se mezi sebou.

    Opravdu tady např. za války odbojáři nepopravovali kolaboranty s okupanty?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Ach jo. Jedni adoruji hamas, druzi adoruji izrael. Co treba zkusit premyslet a kritizovat tvrde oboji?
    23.10. 10:33 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    +1
    |🇵🇸 avatar 23.10. 11:42 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Proporčně. Asymetrie v síle a způsobených škodách je brutální. Okupace, blokáda způsobující mj. hladomor,… jsou zcela jednostranné.

    Tím, že jsme v Evropě a tím spíš v Česku, zdejší politická reprezentace (průmysl, mainstreamová média,…) aktivně podporuje jednu stranu, a to izraelský režim tu genocidu páchající, přispívá k jeho lepšímu materiálnímu vybavení atd. Z toho se odvíjejí páky, jaké má evropská (česká) společnost k dispozici, aby situaci ovlivnila.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    S tou proporci souhlasim. Na druhou stranu i mensi zlo je stale zlem...
    23.10. 10:32 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Ne, to snad nemůžeš nikdy říct - žádnýho kolaboranta, prostě nikoho, nemůžeš jen tak bez řádnýho soudu zastřelit na ulici. To pak v podstatě legitimizujeěš to co se děje jinde - třeba na ukrajině - prostě russáci přijdou, postřílej kolaboranty, ukáčka příjdou postřílej kolaboranty, to neni správný... A ty lidi na blízkym východě jsou většinově rasistický, xeno a homofobní a je potřeba to brát v potaz a né si něco adorovat a svym počínáním ospravedlňovat co dělá russák nebo úkáčka civilistům na ukrajině a v rusku. Civilizovaný člověk ani ve válce nemá právo soudit nikoho. Od toho je tady právo. A oni používaj právo z doby kdy nejlepší auto na zeměkouli tahal vůl, oko za oko, řezání rukou, nohou, prostě barbaři.

    A pokud ani tohle nechápeš, tak si aspoň uvědom, že doba, kdy se ty osobně můžeš stát cílem nějaký pouliční bojůvky, může nastat až nebezpečně brzy. A tim nemyslim jenom russáka co potáhne na prahu.
    |🇵🇸 avatar 23.10. 11:52 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Česko aktivně podporuje Izrael. Izrael, který vězní a mučí tisíce Palestinců zajatých bez jakéhokoliv procesu (také na Západním břehu Jordánu!), aplikuje kolektivní vinu (hladomor, enormně vysoký podíl zabitých civilistů při cílení jako programy Where's Daddy?),…

    (vsuvka: Logicky by soudnictví v Pásmu Gazy mohlo fungovat lépe, kdyby ho Izrael nebyl býval rozbombardoval.)

    Každopádně to zní ironicky od pablba, který mává unáhlenými generalizacemi o náboženských fanaticích.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.10. 12:52 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Kámo neurážej. Zaprvý izraelsko paletinský konflikt je založenej na náboženskym rozdílu. A zadruhý, hladomor v palestině byl z části přibarvenej propal novinářema - to focený děcko umírající hlady bylo kvůlivá nějaký nemoci a nikoliv z hladu a krom toho způsobenej samotnym hamásem, kterej zabavil potravinový dodávky pro sebe. To jen tak naokraj.

    A nevim co sem taháš zabitý civilisty, nebo mučení, vždyť to sám podporuješ, kolaboranty je třeba klučit bezsoudu, klidně střílet na ulicích, sám to výše píšeš. Takže vo co ti de????
    |🇵🇸 avatar 23.10. 14:43 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Špatná hasbara.

    Hladomorem jsou jako první postiženi lidé v horším zdravotním stavu, děti,… – protože ta těla mají větší nároky na živiny. Samozřejmě. Na to přijde průměrně inteligentní jedinec ihned při zapojení mozkového myšlení. To by ale vyžadovalo myslet a nevézt se na sionistické propagandě.

    Izraelská politika byla „nasadit dietu“ palestinskému obyvatelstvu už před >15 lety. Už podle Rafaela Lemkina to je genocidní taktika, kterou v Axis Rule in Occupied Europe ilustruje na přídělech potravin, kdy Češi dostávali 80% dávky, Poláci 70%,… židé 20%.

    Ze svědectví lékařů či humanitárních distribučních organizací (jako WFP, zastupovaná Cindy McCain) víme o zadržování dodávek, včetně stravy pro kojence, a skutečnosti, že hladomor dosáhl fáze, kdy nepostačí dodávky jídla, tělo ho totiž nemetabolizuje, a dopady budou trvalé, vícegenerační.


    Blábolení o náboženském konfliktu je nepodložené. Ještě na začátku 20. století tvořila židovská komunita 5 % obyvatelstva Palestiny. Původní sionistické hnutí bylo národně obrozenecké a do značné míry sekulární, pro jeho část to měl být socialistický (sekulární) projekt. I když osadnický předvoj na Západním břehu, kde za několik dekád přibylo na 700 tisíc osadníků (v rozporu s mezinárodním právem), jde jim v prvé řadě o půdu – Lebensraum – ačkoliv často používají rétoriku o Judsku a Samaří (jako ostatně dříve evropští osadníci Manifest Destiny a Doctrine of Discovery opírající se o pozdně středověké církevní právo). Dneska si jde sakra poslechnout, co říkají, např. Daniella Weiss, a ne cucat si z palce hovadiny.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.10. 16:39 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Lžeš, samo UN říká, že v gaze není hladomor. Ten tvůj canc od CindyMcCain je propal propaganda, navíc vyvrácená. Aktuálnější je třeba tady ten článek na BBC kde se tvrdí, že 20% ! (pouze!!!!) dětí v gaze je podvyživených!!!! Ale není tam žádný hladomor. Tady máš info o tom na smrt vyhladovělym dítěti. Nejedlo 4 dny, což teda neni dobrý, ale nezpůsobí tak strašný zjev, a protože takhle lhali, tak bůchví co nakonec byla pravda a co nakecali propagandisticky ty rodiče tisku, aby na tom něco trhli.
    Mimochodem v eu je podvyživených cca 10% dětí. To jen tak pro srovnání s hladomorem v gaze.
    Víc se nemá cenu bavit, kecy o palestině a genocidě jsou zase lež. Palestinci byli vcelku, až na výjimky normální občané izraele, akorátže začali provádět intifády což samozřejmě nechceš a eskalovali to do sebevražedných útoků bombama, což nechceš už vůbec. takže máš dvě národnosti co si nesedí a jak z toho chceš ven? Jediný řéšení bylo indie/pakistán a vzájemné vysídlení což se nestalo a pro palestince nesouhlasící z izraelem vyčlenili gazu pod úplnou samosprávou palestinců. A co oni? Vybudovali si bunkry, nakoupili zbraně a vyrazili vraždit izraelce za hranici a při tom řvali bůch je největší. A ty tady budeš kecat o tom že to jsou mírumilovný sekulární přátelé demokraciej tvl. pak jim dali chvíli klidu a místo objímání se začali na ulici mezi sebou střílet... tvl, vytáhni hlavu ze zadku a prober se.
    23.10. 16:49 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Zapomněl jsem na konec dodat: :-)
    23.10. 17:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    23.10. 17:23 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Jasný, to že izrael lže nerozporuju, asi do těch ztrát počítá taky ty kolaboranty jako vojenskej personál a ne civilisti...
    24.10. 21:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Mimochodem v eu je podvyživených cca 10% dětí.
    Tak k tomuto číslu bych rád viděl zdroj...
    25.10. 10:05 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Zajímavý, v práci na VPN mi to hodilo nějaký výsledky kde bylo klesání asi že 12 na 8,(=asi 10) ale doma mi gugl ukazuje jenom obézní... Nechápu. Najdu a dodám jestli se to povede.
    23.10. 13:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Tak tady čtu, že kralyk schvaluje genocidu
    To teda nevím, kde ses dočetl.

    Píšeš toho mnoho o genocidě, asi bys rád, aby se diskuse redukovala na ni, ideálně rasově motivovanou. Můj komentář ale byl k palestinskému státu. Což je sice překrývající se téma, ale není to to samé.

    Stěžuješ si na zahraniční podporu Israele. Říjnové útoky Hamásu byly velmi pravděpodobně materiálně podporované z a koordinované s Íránem a Ruskem. Představy o sebeurčení Palestinců mi připomínají představy o sebeurčení donbaských Rusů blouznících rusofilů. Palestina pravděpodobně zůstane autoritářská/teokratická a bez imperialistické podpory zlých sionistů nebude váhat provést nějakou menší genocidu též. Úmluvu OSN uznáváme my, oni si s ní vytřou zadnici při nejbližší příležitosti. Situace je asymetrická jen do té doby, dokud není asymetrická obráceně.

    Nicméně na svou otázku jsem už odpověď efektivně dostal ("Takže je celkem fuk, jak konkrétně je organizována třeba právě palestinská společnost"), ie. vlastně v souladu s lateralismem a měl jsem to předpokládat a nedivit se. Nemám tedy dalších otázek.
    xxxs avatar 25.10. 11:11 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    palestina to ma tazsie v tom, ze civilizovana elita neexistuje a ak sa aj nejaka jej podoba obcas objavuje, izrael nema problem zvratit rovnovahu v prospech hamasu. to sa potom plebejcom zaostalym lahsie dava po papuli, ved je to dovodne - pozrite ako sa voci nam chovaju. preto ich pobombime, nieco zrovname so zemou a nieco postavime. settleri su na uz nachystani.
    25.10. 11:29 karkar | skóre: 12 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?
    Palestina to má hlavně těžký v tom že tam vládnou náboženský pomatenci a místo formálního vzdělávání všech preferujou náboženský studie jenom pro muže.
    17.10. 08:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kaj zme?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.