Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Tohle je můj blog, psát tu občas budu o tom co se týká počítačů, KERNEL ULTRAS a nebo i o jiných tématech.
Tohle všecko sem měl hotový za půl hodinky, ale pak sem nejmíň další 4 řešil jak dostat fotky do PC bez toho abych musel vyndavat SD kartu. Digikam sežere všechnu paměť a spadne/nechá se zabít (nevim co se vlastně děje, všimnul sem si akorát nějakýho BadAlloc a SIGNAL 6), v konqueororu ani gwenview mi to nešlo a pak sem ještě zkoušel ten novej zázrak, jak si ho tu nedavno někdo pochvaloval - rapid photo downloader. Ten taky nefachal, ale kvůli němu sem tam dokompilovával a doinstalovával nějaký divný knihovny a pak když sem to znova zkoušel tak konqueror i gwenview najednou šly! WTF? Nicméně ten rapid photo tentononc pořád nejde. To byla dneska zase výživná šichta za tou klávesnicí 
Tiskni
Sdílej:
Jeden ksnapshot za druhym se pořád spouštěli i přes to, že sem je zabíjel po desítkách, kroutil tim čudlíkem a dokonce i úplně odpojil klávesnici (asi se to tlačítko nezaseklo jak sem si původně myslel a problém byl někde jinde). Nakonec sem zkoušel jěště odhlášení ale to se mi nepovedlo a pak to najednou přestalo. Divný, děsivý, jak se seriálu Akta X nebo Krajní meze
Že by to bylo znamení...?
Že by to bylo znamení...?Jaké?
.
Poznámka pod čarou - když sem si před půl rokem ten playstation kupoval, tak to bylo s předem připravenym úmyslem spustit na něm linux, v něm www prohlížeč a v něm abclinuxu. Něco jako pokořit osmitisícovku. Pan Jílek tomu bude rozumět, však má podobnýho koníčka - zkoušet všemožný exotický operační systémy. Já taky zkoušel, ale už mě to tolik nebaví. Teď spíš zkoušim obyčejný systémy na neobyčejnym hardware. A po půl roce od pořízení toho zařízení a několika proinvestovanejch tisícovkách na různym příslušentví můžu ohlásit MISE SPLNĚNA. 
Jen sem na tom zatim nedohrál až do konce žádnou hru, ale i na tom už se pracuje. To sem taky celej já, koupim si herní konzoli s předem připravenym úmyslel že jí budu používat na všechno ostatní jen ne na hry. No ale nakonec i na ty došlo, protože jich sou tisíce, tak i takovej náročnej člověk jako já si tam najde pár skvělejch kousků, kterýma pak zabíjí nudný večery a noci - rozhodně lepší než čučet na superstáry a jiný blbosti kterýma nás teď krmí. 
Ale u PS2 sem zatim neslyšel ani nečet že by někdo vůbec kdy rozšiřoval paměť. Dělají se různý skopičiny, modchipy, připojování ide disků a pc mechanik ke slim verzím konzole, který už na to nemají vyvedený konektory, úpravy eject a reset tlačítek, úpravy chlazení, krytu, ovladačů. Všechno možný, ale upgrade paměti ne.
Přes den neni na hraní moc čas. A mam jí pěkně nainstalovanou na disku, spouštim jí přes Open PS2 Loader, je to skvělý - všechno je hned načtený a nemusim poslouchat jak DVD mechanika trpí (když sem to hrál z DVD, tak to tam hrabala nonstop až sem se o ní začínal pomalu bát, že s takovym nasazenim to dlouho nevydrží).
A až to dohraju, tak se vrhnu na Personu 3 FES, už taky čeká na disku.Tak se hlavně prosím nikdo neptejte proč…a nebo na blbé Pokémony. (i když je to teda naopak)
.
Fotky: Pískoviště přesně jako jsme měli s bráchou na chalupě
. Atari, to byl tátův první počítač, jak si matně vzpomínám. Nebo Spektrum? Tátova zašívárna je též plná elektroveteše, ale staršího data. Zvlášť na televize a rádia a jejich rozebírání si dřív potrpěl. Teď už jen tvoří stěny dřív docela hezké suterénní místnosti RD.
Ale to už bych potřeboval na to mít nějaký samostatný menší skladiště, už teď to nemam kam dávat a s přestavbou půdy na obytný prostory to bude ještě horší (tam mam teď ty větší a težší kusy, hlavně monitory) ...
něco starýho od apple (s motorolou nebo powerpc)Ja som cca rok dozadu mal tohoto krasavca. Zas taka historia to nebola. Malo to sice PPC procesor (takze ziadne chrome - vtedy som ho naposledy chcel skusit) ale inak tam chodilo takmer vsetko, dokonca aj MacOS Leopard. Niekedy v tom case vysiel aj Snow Leopard, ale ten uz je zial Intel-only. Dala sa na tom vymenit aj ta vnutorna RAM, ked mal clovek spravnu sadu skrutkovacov a spravne moduly. S poslednou generaciou sa tam dali natlacit az 2GB. To uz je relativne moderny desktop. Kazdopadne podla mna najkrajsi pocitac vobec. (tie nove stolne jablka ma uz tak neberu) A tiez posledny desktop (v zmysle "nie laptop") ktory som pouzival rad. Potom som sa stahoval a "Klementa" som daroval. Zaujimalo by ma, kolko ich je na Slovensku celkovo
Momentalne striehnem na eBay na druhy taky, tentokrat to nastastie nebudem musiet prepravovat 3 roznymi kuriermi cca 1800km ako naposledy
Mimochodom xbox myslim prisiel na trh rok a pol po PS2, to by mozno vysvetlovalo ten rozdiel v kapacite RAM. Nehovoriac o tom, ake zazraky na tom - z dnesneho pohladu - smiesnom HW vyvojari robili.
Xbox by asi s 32 MB moc použitelnej nebyl, vzhledem k tomu že to je v podstatě obyčejný pc (Pentium III na 733 MHz, nějaká custom verze windows a directx) a je sdílená s grafikou (na ps2 má grafika, iop i spu svý vlastní paměti, takže by se dalo říct že má ve skutečnosti nějakejch 40 MB). Nedovedu si moc dobře představit nějaký hry na pc s win s pouhýma 32 MB
64 to už je jiný kafe, to měl muj první počítač, měl sem tam win 98 a 650 MHz procesor a jakpak na tom unreal tournament pěkně lítal (aby ne, s TNT2 pro grafikou, která sama měla těch 32MB paměti)! Docela čumim že ta samá hra (menu je úplně jiný, hud taky, ale levely, zbraně, boti i muzika sou úplně stejný) pěkně lítá i na PS2 kde sou všechny parametry poloviční (akorát teda to cpu je 64bit a ne 32bit). Jak to dokázali? Podobná hra by imho na xboxu ani pc asi moc dobře neběžela, kdyby měl jen 32 MB paměti.
Mě se tyhle designový skvosty moc nelíběj, mam radši powermac G3, G4 a G5 - to aspoň vypadá jako počítač a ne jako lampička nebo tlustej monitor. Tyhlety designy všechno nacpem do monitoru mě nikdy moc neoslovili.Ja to trochu rozlisujem. V pripadne iMac G4 (lampa) bol pocitac v tej polgulovej zakladni a monitor na takom ramene nad nim, cize sa dal skvelo polohovat. To u mna nebolo ani tak o dizajne ako o ergonomii. A potom, ked si to otvoril, tak si videl ako vsetky plosaky napchali do toho guloveho tvaru, pricom jednak museli riesit ten netypicky tvar a jednak prudenie vzduchu zdola nahor (kde bol vetracik, ktory to tlacil dierovanym vyrchom von) - proste neni to ako tie dnesne notebookove plosaky jednoducho namontovane do puzdra s monitorom. Toto malo v sebe kus konstrukterskeho a dizajnerskeho umenia. Klasicku G4 som par krat v rukach mal, na jednej sme tusim rozbehali Debian. Vnutri to bol velmi pekne upraveny pocitac - nieco na urovni tych lepsich serverov HP, alebo Dell. Proste radost otvorit. Ale inak to bol (pre mna) v zasade obycajny pocitac s trosku netypickym HW.
Jak to dokázali? Podobná hra by imho na xboxu ani pc asi moc dobře neběžela, kdyby měl jen 32 MB paměti.To si presne hovorim aj ja. Zvlast niektore posledne tituly robia na obrazovke divy, ja mam niekedy pocit, ze autori snad museli pouzit aj LEDky ako sucast nejakeho vypoctu.
A to jaksi zabíjí použitelnost. Taky prohlížet weby na televizi neni bůhví co, ikdyž má člověk myš a klávesnici aby se nemusel otravovat s tou virtuální, tak to prostě neni ono. Monitor je holt monitor, to se nedá svítit. PSP a PS3 už přímo v základu www prohlížeč mají, ale tam to má smysl, PS3 asi bude mít většina lidí připojenou k nějaký full hd nebo aspoň hd ready lcd nebo plasma tv. To sme pak s čitelností někde jinde.
PSP a PS3 už přímo v základu www prohlížeč mají, ale tam to má smysl, PS3 asi bude mít většina lidí připojenou k nějaký full hd nebo aspoň hd ready lcd nebo plasma tv. To sme pak s čitelností někde jinde.PS3 browser sa s fullHD monitorom a bluetooth klavesnicou/mysou da v podstate pouzivat, ale uplny zazrak to nie je. Povedal by som, ze hocijaky mobilny webkit-based prehliadac by bol lepsi, ako ten NetFront based, ktory Sony pouzilo. Ono proste nerenderuje kopec stranok korektne - predpokladam, ze to bude jednak neuplnou implementaciou a jednak optimalizaciou na vykon (ktore na mobilnych zariadeniach mozno treba, ale na PS3 su asi zbytocne) A potom druha vec je, ze built in flash je dost nestabilny (a opat je to ta mobilna verzia, cize ani nie je plnohodnotny)

Ale moc mě neohromil, zvlášť ten jeho tilling wm s neortodoxnim ovládánim. Možná bych se k němu měl někdy zase vrátit ...
Jo a k tomu splašenýmu PrintScreenu, to nemá z usb nic společnýho, protože je to ps2 klávesnice (myš mam taky ps2). USB myš a klávesnici mam jen u playstationu (jen kvůli němu sem je kupoval)