Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 22.8.2009 09:14
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
        22.8.2009 09:14
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
            
        To je zbytečné, průměr dvou intů se totiž do intu vždy vleze ;)
 22.8.2009 11:56
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        22.8.2009 11:56
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         22.8.2009 21:10
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
        22.8.2009 21:10
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
         
             22.8.2009 16:22
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        22.8.2009 16:22
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         22.8.2009 16:29
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
        22.8.2009 16:29
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
            
        hehe, už rozumím, já četl „výsledek“ jako „návratová hodnota funkce“. A ona to měla být proměnná vysledek :-o
 22.8.2009 09:12
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
        22.8.2009 09:12
Petr Tomášek             | skóre: 39
             | blog: Vejšplechty
            
        Funkce nebude fungovat (hehe), pokud součtem obou intů dojde k přetečení intu... Řešení je triviální: proměnnou vysledek deklarovat jako long a pak jej přetypovat zpět na int.
 22.8.2009 21:11
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
        22.8.2009 21:11
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
        i1 = 3 a i2 = 5? Imho 5, což se mi nezdá...vysledek na float  
             23.8.2009 20:33
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 20:33
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Prečo by to mali byť floaty? A prečo by to malo súvisieť s premennou vysledek? Kompilátor (obvykle) funguje tak, že vo výraze "var = expr" najprv vyhodnotí typ expr a až potom sa stará o nejaké pretypovania. Samozrejme, mohol by postupovať aj naopak (najprv analyzuje var a potom to berie do úvahy pri analýze expr), ale toto AFAIK žiadny kompilátor nerobí a mne osobne takýto postup dokonca pripadá dosť čudný.
promena/2 je vždy float. Už je to jasné...
             23.8.2009 21:10
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 21:10
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Aha. Tak toto si takmer žiadny jazyk nestráži, C-like jazyk AFAIK žiadny, v Pythone to tiež nefunguje, ale napríklad v Lispe áno (/ 1 2) = 1/2 (Lisp má podporu racionálnych čísel) a na celočíselné delenie treba používať zvlášť funkciu div. Vlastne ma napadá, že Pascal mal tiež div, takže / v ňom produkoval REAL alebo chybu? Hm, už je to kopa rokov. Niekto by to mohol otestovať 
> Řešení je triviální: proměnnou vysledek deklarovat jako long a pak jej přetypovat zpět na int.
Coz nepomuze, protoze casto (napr. na 32bit Linuxu) ma long stejny rozsah jako int.
Řešení je triviální: proměnnou vysledek deklarovat jako long a pak jej přetypovat zpět na intTo je možná triviální, ale není to řešení. Přetypovat na long se musí sčítaná čísla (stačí jedno, druhé se pak přetypuje implicitně).
int vysledek = (int) ( ( (long)cislo1 + (long)cislo2 ) / 2 )
 24.8.2009 16:45
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        24.8.2009 16:45
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Lenže long je na 32 bitových architektúrach obvykle úplne rovnako veľký ako int, takže toto tiež nie je riešenie (nehovoriac o tom, že aj keby to fungovalo, napríklad pomocou long long, alebo ešte lepšie explicitného int64_t, tak to stále nie je moc dobré riešenie). A zjavne o tom ani ľudia poriadne netušia, čo som zistel pri bugu, na ktorý som včera narazil.
 24.8.2009 17:07
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 17:07
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         24.8.2009 17:08
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 17:08
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             24.8.2009 17:24
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        24.8.2009 17:24
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        To nevadí. Ako si to s tým C++ myslel? Neviem aký je štandard a pokiaľ viem, tak tieto veci sa ani nijak extra presne nešpecifikujú, ale ja som mal zatiaľ v C++ vždy a všade na 32bitovej architektúre (windows/linux, rôzne kompilátory) long = 32bit, long long = 64bit.
 24.8.2009 19:37
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        24.8.2009 19:37
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Ono to s tými kompilátormi nie je IMHO až tak zlé. Väčšinou podporujú štandard kompletne a len pridávajú veci naviac. Tak či tak je naivná kompilácia relatívne jednoduchá (C++ je v tomto výnimka) a najviac roboty je v optimalizácii, nie v dodržiavaní špecifikácie. Málokedy niečo zo štandardu chýba, alebo je implementované inak. Hoci si spomínam, že v nejakej starej verzii MSVC zopár vecí skutočne nefungovalo. Možno deklarácia premenných vo for cykle? Je to dávno. A hlavne je to fuk 
 24.8.2009 18:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 18:19
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         ). long long byl přidán právě v iso c99 a z toho C++ "nedědí". long long v C++ má být až po schválení toho C++0x.
). long long byl přidán právě v iso c99 a z toho C++ "nedědí". long long v C++ má být až po schválení toho C++0x.
             24.8.2009 19:33
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        24.8.2009 19:33
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Aha, tak už som zistil, prečo mi to fungovalo aj pod windowsom. Lebo tam som používal DevCpp a ten používa gcc cez mingw. Záhada vyriešená  Ale už to bolo dávno, takže ospravedlň moju pamäť. A v MSVC som long long tuším nikdy nepoužil (zasa je to ale dávno), tam to teda nefunguje?
 Ale už to bolo dávno, takže ospravedlň moju pamäť. A v MSVC som long long tuším nikdy nepoužil (zasa je to ale dávno), tam to teda nefunguje?
 24.8.2009 20:03
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 20:03
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         24.8.2009 21:03
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        24.8.2009 21:03
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Na to som sa ale nepýtal. Pýtal som sa na to, či tam nefunguje long long. A teraz neviem, či mám tvoju odpoveď brať ako implicitné ÁNO, alebo si len stratil niť 
 24.8.2009 21:50
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        24.8.2009 21:50
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Nehádame sa, ja sa celkom regulárne pýtam, lebo o tom nič neviem (resp., zabudol som, čo je vo výsledku to isté)  Dík.
 Dík.
 
             24.8.2009 23:28
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 23:28
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         To bych mohl na ábíčko nahrát nějaký gigový obrázek, jestli tam maj chybu
 To bych mohl na ábíčko nahrát nějaký gigový obrázek, jestli tam maj chybu  
             25.8.2009 08:42
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        25.8.2009 08:42
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Môj primitívny parser rozoznáva takéto veci len za pomoci smajlíkov 
Nom, tak PNG je bezstrátové, takže to odráža informačnú hodnotu tohoto vlákna 
ehm, mě ten kód funguje docela dobře. a co se týče přetýkání intu a nahrazování ho jiným typem, to přeci neni matematická nesrovnalost, nýbrž to je problém kódu...
 22.8.2009 12:08
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        22.8.2009 12:08
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         22.8.2009 12:15
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        22.8.2009 12:15
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        Taky s programováním začínám.
Tady vůbec nejde o matematiku, jak naznačuje autor blogpostu, ale jen o rozsah integeru. unsigned int pojme 0 až 65535, tzn. když zadáte funkci obě čísla dost veliká na to, aby jejich součet byl větší než 65535, tak funkce přestává fungovat správně. To se týká jen datových typů v C, mohlo by to být napsané v jiném jazyce a rozsah by se mohl posunout nebo prostě jen změnit typ třeba na long double. Stejně pak ale narazíte na hranice...
 22.8.2009 12:53
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        22.8.2009 12:53
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         22.8.2009 21:14
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
        22.8.2009 21:14
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
         platí, v programování to lze jen málokdy tak použít.
 platí, v programování to lze jen málokdy tak použít.
             22.8.2009 22:34
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        22.8.2009 22:34
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         23.8.2009 00:07
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
        23.8.2009 00:07
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
         Občas na něco narazím, tak až se mi to bude zdát zajímavé, tak to sem zas hodím
 Občas na něco narazím, tak až se mi to bude zdát zajímavé, tak to sem zas hodím  
            long long).
             22.8.2009 14:10
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        22.8.2009 14:10
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Spôsob počítania medzivýsledku myslíš niečo ako a/2 + b/2 a potom ešte ošetrovať ošetrovať sčítanie nepárnych čísel (kde sa stratia dve polovice)? To je dosť hnusné riešenie. Ale každopádne lepšie ako použivať 64 bitový typ (ktorý ani nemusí existovať), keď stačí 33 bitový  Tak či onak to poukazuje na to, že v jazykoch ako C človek strávi 90% času riešením blbostí a tak 10% skutočným programovaním
 Tak či onak to poukazuje na to, že v jazykoch ako C človek strávi 90% času riešením blbostí a tak 10% skutočným programovaním 
 22.8.2009 14:25
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        22.8.2009 14:25
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         22.8.2009 22:15
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        22.8.2009 22:15
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        IMHO má saturácia význam len keď sa jedná už o skutočnú výstupnú veličinu (napríklad v tom audiu ale tiež farba pixelu a podobne). Ak sa jedná len o medzivýsledok, tak je to úplne rovnako na nič ako pretečenie, lebo v priebehu ďalších výpočtov sa tá chyba môže nepredvídateľne rozrásť.
 22.8.2009 23:05
default             | skóre: 22
            
             | Madrid
        22.8.2009 23:05
default             | skóre: 22
            
             | Madrid
        hlavně v audiu, kde většinou přetečení==clipping==zlo
V tomto případě to řeší tzv. limiter.
Tak či onak to poukazuje na to, že v jazykoch ako C človek strávi 90% času riešením blbostí a tak 10% skutočným programovaním  
 
Ale když to má běžet na topinkovači, tak většinou není na výběr. (Sorry, ale nenašel jsem odkaz na příslušný díl seriálu Red Dwarf.)
 22.8.2009 22:03
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        22.8.2009 22:03
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         23.8.2009 00:36
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 00:36
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             23.8.2009 00:35
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 00:35
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Protoze to rika standard C99 (sekce 6.5.7). Tohle s endianitou nema nic spolecneho.
 24.8.2009 12:48
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 12:48
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
            Tato chyba se údajně vyskytovala ve starých verzích Javy.http://googleresearch.blogspot.com/2006/06/extra-extra-read-all-about-it-nearly.html
 23.8.2009 11:46
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 11:46
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         23.8.2009 11:56
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 11:56
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Čo sem furt ťaháš tú 64 bitovú šmejďárnu? Kým to nemá aspoň 128 bitov, tak je to nepoužiteľné. 
 23.8.2009 15:56
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 15:56
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         23.8.2009 16:23
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 16:23
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         23.8.2009 20:32
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 20:32
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         23.8.2009 21:29
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 21:29
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Možno je to hlúpa otázka, ale povieš mi, prečo ho potrebuješ v pamäti celý naraz?
 23.8.2009 21:40
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 21:40
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         23.8.2009 21:49
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 21:49
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Pretože nenávidím programy, ktoré si alokujú viac pamäte, než potrebujú. Obvykle úplne stačí buffering (lebo na spracovanie dát obvykle stačí pracovať s presne jedným znakom, maximálne pár ďalšími, ak sa jedná o zložitejšie parsovanie). Dobrým (teda skôr zlým) príkladom je vim, v ktorom keď otvoríš film, tak sa môžeš rovno so systémom rozlúčiť, lebo sa ten súbor snaží celý natiahnuť do pamäte. Keby bol bufferovaný, tak sa to dá používať.
Takže ešte raz: prečo to chceš (napriek spomínaným obrovským nevýhodám)?
 23.8.2009 22:27
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        23.8.2009 22:27
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         23.8.2009 23:40
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 23:40
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        A čo mmap je jediný spôsob využívania pamäte? Nehovoriac o tom, že ešte pred chvíľou sme sa bavili o Jave. Tak či onak, ten vim proste na veľkých súboroch nefunguje.
 23.8.2009 23:47
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 23:47
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        A čo mmap je jediný spôsob využívania pamäteNe. Ale pro namapování souboru do paměti vám na POSIX systémech nic jiného nezbývá. Ve Windows máte třeba CreateFileMapping().
vim proste na veľkých súboroch nefungujeJenže to bude proto, že vim neudělá mmap(), ale buffer = malloc(velikost_souboru), read(soubor, buffer, velikost_souboru).
 23.8.2009 23:49
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 23:49
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Samozrejme, z nejakého dôvodu som intepretoval mapovanie ako ľubovoľné naťahovanie do pamäte. Ešte raz sa ospravedlňujem.
 23.8.2009 23:42
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 23:42
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             23.8.2009 23:46
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 23:46
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Wtf? Hovoril som o tom, že programy si alokujú viac než potrebujú, nejde o žiadny mmap. Pokojne si ten vim skús a sleduj jeho spotrebu pamäte. Zjavne opakovane volá malloc, aby si tam celý ten súbor narval naraz 
 23.8.2009 23:49
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 23:49
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Pretože nenávidím programy, ktoré si alokujú viac pamäte, než potrebujú.Pokud si přečtete pořádně i na co reagujete, tak zjistíte, že na "proč bych neměl chtít namapovat do paměti 3GB soubor"
 23.8.2009 23:48
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 23:48
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        Aha, sorry, ty si sa na začiatku pýtal práve na mapovanie a ja som to pochopil ako načítanie súboru do pamäte. Tak to sa ospravedlňujem 
 23.8.2009 23:50
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        23.8.2009 23:50
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             23.8.2009 23:55
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        23.8.2009 23:55
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
        No, to už teraz bohužiaľ nie je 
Ale aj tak by ma zaujímalo, prečo to ten vim rieši tak dementne. Možno kvôli kompatibilite so systémami, ktoré mapovanie neposkytujú (ak také vôbec sú)? Ak by išlo len o to, tak nie je problém si napísať vlastný buffering. Asi to skôr nikoho netrápi, lebo 100MB súbory sa väčšinou needitujú 
Tak povídejte, jak v javě namapuju do paměti 3GB soubor?Zřejmě nijak. Moje otázka nebyla nějak ironická, jen jsem se zajímal o to, jak velkej problém je tu indexaci vylepšit, abych mohl buď zdvyhat obočí nad laxností vývojářů SUNu (v případě, že to problém není), nebo s pochopením přikyvovat hlavou (v případě, že to je velký problém)
 
             24.8.2009 00:04
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 00:04
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        A pevně dané rozsahy/velikosti primitivních datových typů, když už teda v Javě primitivní typy máme, jsou mnohem lepší než ten céčkový zmatek.To je sice hezké, jenže Javu vyvíjí jedna firma a ta samá firma vyvíjí také jeden runtime VM, tedy JVM.
 24.8.2009 12:50
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 12:50
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         ), že zrovna v Javě se zrovna pole dají indexovat
 ), že zrovna v Javě se zrovna pole dají indexovat longem.
            FileChannel, ByteBuffer a spol.
            Správný způsob indexace je takovým typek, který má stejnou velikost jako ukazatelTo umožňuje který jazyk? Mimochodem mapování souborů do paměti v Javě funguje. I pro ty tvoje oblíbené desetigigové soubory. Indexuje se
longem. Nevíš a mluvíš – jako obvykle.
             24.8.2009 12:59
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 12:59
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        
1:         public static int binarySearch(int[] a, int key) {
2:         int low = 0;
3:         int high = a.length - 1;
4:
5:         while (low <= high) {
6:             int mid = (low + high) / 2;
7:             int midVal = a[mid];
8:
9:             if (midVal < key)
10:                 low = mid + 1
11:             else if (midVal > key)
12:                 high = mid - 1;
13:             else
14:                 return mid; // key found
15:         }
16:         return -(low + 1);  // key not found.
17:     }
Jestli nejse slepej, indexujou intem.
             24.8.2009 13:02
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 13:02
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         24.8.2009 13:11
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 13:11
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         24.8.2009 13:34
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 13:34
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         24.8.2009 13:36
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 13:36
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Arrays must be indexed by int values; short, byte, or char values may also be used as index values because they are subjected to unary numeric promotion (§5.6.1) and become int values. An attempt to access an array component with a long index value results in a compile-time error.
longem. Co to má společného s poli?
Jo, na size_t jsem si nevzpomněl, díky.
             24.8.2009 14:52
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 14:52
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             24.8.2009 13:28
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        24.8.2009 13:28
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        To umožňuje který jazyk?Minimálně C/C++ - size_t, v stl je to *::size_type pro indexování v polích, ptrdiff_t k přičítání k ukazateli.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                