Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »
GPU decoding (GTX 1080Ti): Ze screenshotu je patrné plné vytížení GPU s maximem přes 190FPS 4K 3:1, CPU je zhruba ze čtvrtiny vytíženo.
2x GPU decoding (GTX 1080Ti & GTX 1660Ti): Ze screenshotu je patrné plné vytížení obou GPU s maximem přes 300FPS pro 4K 3:1, CPU je vytíženo z více než poloviny. Je zajímavé, že ač výkonově asi dost odlišné GPU, uměl je RAW decodér plně využít a profitovat z nich.
Vzhledem k datovým tokům v řádu x00MB/s pro B-RAW nelze IO jako faktor ovlivňující celkovou výkonnost v reálném nasazení pominout. Benchmark RAW neřeší IO (storage) stránku, tomu se věnuje jiný benchmark BlackMagicDesign Disk Speed Test, který co mám povědomí je dostupný na MacOS, nikoli na Linuxu/Windows. Tento Speed Disk Test zobrazuje výsledky (vhodnost) vůči nárokům formátů ProRes,CinemaDNG a YUV10bit (podle chabých výsledků mého obstarožního Mac Mini Server (Late) 2012 bych si tipl, že jde patrně o uncompressed YUV
).
Při dekódování klasických formátů HEVC/H.264 s využitím vestavěných decoderů v GPU (Geforce,Radeon) bych na základě výsledků DXVAChecker benchmarku očekával pro 4K teoreticky řádově 200FPS+ (pokud toho bude DR schopno využít). Testy v tomto směru jsem s DR zatím neprováděl.
GPGPU je v DR využíváno v řadě dalších operací, efektivita a vytížení GPU se v rámci nich bude asi podstatně lišit. Také škálování multi-GPU u nich bude odlišné. Pro posouzení přínosu GPU v rámci dalších operaci asi více napoví výsledky PudgetSystems Benchmarku zahrnujícího komplexnější úlohy v rámci DR.
Tiskni
Sdílej: