Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »
GPU decoding (GTX 1080Ti): Ze screenshotu je patrné plné vytížení GPU s maximem přes 190FPS 4K 3:1, CPU je zhruba ze čtvrtiny vytíženo.
2x GPU decoding (GTX 1080Ti & GTX 1660Ti): Ze screenshotu je patrné plné vytížení obou GPU s maximem přes 300FPS pro 4K 3:1, CPU je vytíženo z více než poloviny. Je zajímavé, že ač výkonově asi dost odlišné GPU, uměl je RAW decodér plně využít a profitovat z nich.
Vzhledem k datovým tokům v řádu x00MB/s pro B-RAW nelze IO jako faktor ovlivňující celkovou výkonnost v reálném nasazení pominout. Benchmark RAW neřeší IO (storage) stránku, tomu se věnuje jiný benchmark BlackMagicDesign Disk Speed Test, který co mám povědomí je dostupný na MacOS, nikoli na Linuxu/Windows. Tento Speed Disk Test zobrazuje výsledky (vhodnost) vůči nárokům formátů ProRes,CinemaDNG a YUV10bit (podle chabých výsledků mého obstarožního Mac Mini Server (Late) 2012 bych si tipl, že jde patrně o uncompressed YUV
).
Při dekódování klasických formátů HEVC/H.264 s využitím vestavěných decoderů v GPU (Geforce,Radeon) bych na základě výsledků DXVAChecker benchmarku očekával pro 4K teoreticky řádově 200FPS+ (pokud toho bude DR schopno využít). Testy v tomto směru jsem s DR zatím neprováděl.
GPGPU je v DR využíváno v řadě dalších operací, efektivita a vytížení GPU se v rámci nich bude asi podstatně lišit. Také škálování multi-GPU u nich bude odlišné. Pro posouzení přínosu GPU v rámci dalších operaci asi více napoví výsledky PudgetSystems Benchmarku zahrnujícího komplexnější úlohy v rámci DR.
Tiskni
Sdílej: