Fedora zve na dvoudenní testování (2. a 3. prosince), během kterého si můžete vyzkoušet nové webové uživatelské rozhraní (WebUI) projektu FreeIPA. Pomozte vychytat veškeré chyby a vylepšit uživatelskou zkušenost ještě předtím, než se tato verze dostane k uživatelům Fedory a celého linuxového ekosystému.
Eben Upton oznámil zdražení počítačů Raspberry Pi, kvůli růstu cen pamětí, a představil 1GB verzi Raspberry Pi 5 za 45 dolarů.
Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.18. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Vypíchnout lze například podporu protokolu PSP (PSP Security Protocol, PSP encryption of TCP connections).
Byla vydána nová stabilní verze 25.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Xantusia. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Richard Hughes na Mastodonu oznámil, že se společnost Framework Computer stala sponzorem služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem.
Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.
Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.
Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).
Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Petr: o tom jak je težké sehnat obsah vím svoje
lákat by měly také články, portály by asi neměly stát a padat jen na zprávičkách.Copak někdo řekl, že články zavrhujeme? Vždyť články vychází každý den a jsou nedílnou součástí obsahu. Také jsou v RSS a také se snaží lákat...
co takhle trochu invence? Reklama přeci může být i v RSS! Ten formát je pro reklamu jako stvořený, jak textovou, tak obrázkovou.To se sice snadno říká, ale mnohem hůře realizuje. Nejsme totiž v takové pozici, abychom mohli diktovat, s jakou formou reklamy se mají zadavatelé smířit. Inzerent prostě řekne, že má takový a takový banner a jestli ho můžeme někam umístit. Pokud ne, tak nevyrobí jiný - prostě tu reklamu u nás nezadá. Naše invence s tím vůbec nesouvisí. Copak myslíš, že bychom tu měli obr-flashové zrůdy, kdyby inzerenti souhlasili s textovou reklamou? Nehledě na to, že si vůbec nejsem jistý, co by lidem vadilo více. Useknuté zprávičky v RSS nebo reklama v RSS...
Vidím, že jsem se nesetkal s ovacemi.Setkal jsi se s realitou.
Soudě podle toho jak se k tomu stavíš jen potvrzuješ to, jakou úlohu zprávičky hrají. Já přece nepsal, že něco zavrhujete proboha.Postavil jsem se k tomu tak, že na články se nezapomíná (protože jsi je zmínil jako další věc, která by měla "lákat"). Neboli, že nesázíme jen na zprávičky, zatímco ostatní věci, např. články, by byly v pozadí. Musím se přiznat, že tvým logickým přemetům příliš nerozumím.
Ano, snadno se to říká a těžce realizuje. Říká se tomu invence.Tvůj sarkasmus je v tomto případě spíše trapný.
Ad realita - já vím moc dobře, jak to chodí a ty to víš.Svými reakcemi dáváš najevo, že tomu tak asi není... Částečně také proto, že například reklama v RSS by sice možná nějaký peníz přinesla, ale to není to podstatné - nepřivedla by na stránku návštěvníka, což je hlavním cílem useknutých zpráviček.
Takový čtenář by teoreticky mohl vygenerovat více zobrazení reklamy, než ten, který si nové zprávičky přečte při jedné návštěvě titulní stránky. Klikal by totiž na každou zprávičku zvlášť.To je utopie. a) Otevře-li si při současném nastavení čtenář zprávičku z RSS, dostane se také na její stránku - nikoliv na hlavní stránku. V podstatě na tom však nezáleží, protože zprávičky jsou zobrazeny ve sloupci, který je viditelný na všech stránkách. Jde nám tedy jen o to, aby si člověk tu zprávičku otevřel z RSS čtečky - stačí jednou, efekt je totiž stejný. A aby to udělal, je vhodnější nechat v RSS je část zprávičky. b) Nikdo by neklikal na každou zprávičku zvlášť, protože a).
Reklama přeci může být i v RSS!Děkuji, nechci. Tisíckrát radši mám useknutý text zprávičky v RSS čtečce, než reklamu v RSS. Stejně jsem zvyklý na to, co mne zajímá, ve čtečce kliknout - i blogy a všechny zpravodajské servery tam mají jen část textu (perex), tak proč ne u zpráviček?
Myslím si, že velké procento lidí RSS nepoužívá a ti technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnouTaky bych si vsadil spis na blogy nez na zpravicky :P ale zpravicky nepise jen komunita, vsimni si, ze je tu na to vzdycky extra clovek, kterej jich vzdycky denne zada daleko nejvic. "komunita" pise zpravicky jen nahodne a rozhodne jich nebude "velke procento". Ale zpravicek neni za ten den tolik, aby se mi je vyplatilo stahovat do RSS, prectu si je proste, kdyz jsem na abicku, takze je mi docela jedno, jak to v RSS vypada, to je fakt. Kdyby se ovsem stahovaly JEN nadpisy, ktere by byly popisne, nikoliv bulvarni, svuj ucel by to take splnilo (viz RSS bezneho zpravodajstvi).
technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnou.To je ale smutné, že si reklamu vypnou. Ale přesto si myslím, že nemáš tak úplně pravdu. V mnoha diskuzích o reklamách se ozývají lidi, kteří rozumí tomu, že ačkoliv je nám samotným reklama proti srsti, nemáme jinou možnost, než ji na stránkách mít.
Na abc přistupuju výbradně přes RSS a reklamu nevypínám a když mě zaujme (nabídka práce, zajímavý produkt), tak na ní kliknu. Nevidím souvislost mezi použitím RSS a vypínáním reklamy.
Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne.vedle blogu ovsem :PPP
To přeci není argument...a mel byt? spis ne ;) jen jsem pripomnel jeste dalsi faktor, ktery privadi ctenare vicekrat denne na portal, i kdyz nic konkretniho nehledaji a clanek uz si precetli ;)
Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne. Pokud ale budes moci si je cist pres RSS ctecku, tak na ten server treba nebudes vubec mit duvod prijit. Na jednom cloveku sice provozovatel netrati, jenze kdyz se takhle zacne chovat treba 10% procent ctenaru, tak uz provozovatel zacne financne tratit. Uz i zkracena verze zpravicek je obrovsky ustupek.a toto je právě to pro/proti mezi návštěvností a ne/zakazováním ne-li cenzurováním některých neposedných uživatelů na tomto portálu. Jen jsem čekal kdy to někdo z redakce takhle otevřeně řekne.
Jen jsem čekal kdy to někdo z redakce takhle otevřeně řekne.Jsem asi trochu natvrdlej... Co bylo otevřeně řečeno?
Tiskni
Sdílej: