Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.
Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.
Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.
Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.
Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
lákat by měly také články, portály by asi neměly stát a padat jen na zprávičkách.Copak někdo řekl, že články zavrhujeme? Vždyť články vychází každý den a jsou nedílnou součástí obsahu. Také jsou v RSS a také se snaží lákat...
co takhle trochu invence? Reklama přeci může být i v RSS! Ten formát je pro reklamu jako stvořený, jak textovou, tak obrázkovou.To se sice snadno říká, ale mnohem hůře realizuje. Nejsme totiž v takové pozici, abychom mohli diktovat, s jakou formou reklamy se mají zadavatelé smířit. Inzerent prostě řekne, že má takový a takový banner a jestli ho můžeme někam umístit. Pokud ne, tak nevyrobí jiný - prostě tu reklamu u nás nezadá. Naše invence s tím vůbec nesouvisí. Copak myslíš, že bychom tu měli obr-flashové zrůdy, kdyby inzerenti souhlasili s textovou reklamou? Nehledě na to, že si vůbec nejsem jistý, co by lidem vadilo více. Useknuté zprávičky v RSS nebo reklama v RSS...
Vidím, že jsem se nesetkal s ovacemi.Setkal jsi se s realitou.
Soudě podle toho jak se k tomu stavíš jen potvrzuješ to, jakou úlohu zprávičky hrají. Já přece nepsal, že něco zavrhujete proboha.Postavil jsem se k tomu tak, že na články se nezapomíná (protože jsi je zmínil jako další věc, která by měla "lákat"). Neboli, že nesázíme jen na zprávičky, zatímco ostatní věci, např. články, by byly v pozadí. Musím se přiznat, že tvým logickým přemetům příliš nerozumím.
Ano, snadno se to říká a těžce realizuje. Říká se tomu invence.Tvůj sarkasmus je v tomto případě spíše trapný.
Ad realita - já vím moc dobře, jak to chodí a ty to víš.Svými reakcemi dáváš najevo, že tomu tak asi není... Částečně také proto, že například reklama v RSS by sice možná nějaký peníz přinesla, ale to není to podstatné - nepřivedla by na stránku návštěvníka, což je hlavním cílem useknutých zpráviček.
Takový čtenář by teoreticky mohl vygenerovat více zobrazení reklamy, než ten, který si nové zprávičky přečte při jedné návštěvě titulní stránky. Klikal by totiž na každou zprávičku zvlášť.To je utopie. a) Otevře-li si při současném nastavení čtenář zprávičku z RSS, dostane se také na její stránku - nikoliv na hlavní stránku. V podstatě na tom však nezáleží, protože zprávičky jsou zobrazeny ve sloupci, který je viditelný na všech stránkách. Jde nám tedy jen o to, aby si člověk tu zprávičku otevřel z RSS čtečky - stačí jednou, efekt je totiž stejný. A aby to udělal, je vhodnější nechat v RSS je část zprávičky. b) Nikdo by neklikal na každou zprávičku zvlášť, protože a).
Reklama přeci může být i v RSS!Děkuji, nechci. Tisíckrát radši mám useknutý text zprávičky v RSS čtečce, než reklamu v RSS. Stejně jsem zvyklý na to, co mne zajímá, ve čtečce kliknout - i blogy a všechny zpravodajské servery tam mají jen část textu (perex), tak proč ne u zpráviček?
Myslím si, že velké procento lidí RSS nepoužívá a ti technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnouTaky bych si vsadil spis na blogy nez na zpravicky :P ale zpravicky nepise jen komunita, vsimni si, ze je tu na to vzdycky extra clovek, kterej jich vzdycky denne zada daleko nejvic. "komunita" pise zpravicky jen nahodne a rozhodne jich nebude "velke procento". Ale zpravicek neni za ten den tolik, aby se mi je vyplatilo stahovat do RSS, prectu si je proste, kdyz jsem na abicku, takze je mi docela jedno, jak to v RSS vypada, to je fakt. Kdyby se ovsem stahovaly JEN nadpisy, ktere by byly popisne, nikoliv bulvarni, svuj ucel by to take splnilo (viz RSS bezneho zpravodajstvi).
technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnou.To je ale smutné, že si reklamu vypnou. Ale přesto si myslím, že nemáš tak úplně pravdu. V mnoha diskuzích o reklamách se ozývají lidi, kteří rozumí tomu, že ačkoliv je nám samotným reklama proti srsti, nemáme jinou možnost, než ji na stránkách mít.
Na abc přistupuju výbradně přes RSS a reklamu nevypínám a když mě zaujme (nabídka práce, zajímavý produkt), tak na ní kliknu. Nevidím souvislost mezi použitím RSS a vypínáním reklamy.
Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne.vedle blogu ovsem :PPP
To přeci není argument...a mel byt? spis ne ;) jen jsem pripomnel jeste dalsi faktor, ktery privadi ctenare vicekrat denne na portal, i kdyz nic konkretniho nehledaji a clanek uz si precetli ;)
Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne. Pokud ale budes moci si je cist pres RSS ctecku, tak na ten server treba nebudes vubec mit duvod prijit. Na jednom cloveku sice provozovatel netrati, jenze kdyz se takhle zacne chovat treba 10% procent ctenaru, tak uz provozovatel zacne financne tratit. Uz i zkracena verze zpravicek je obrovsky ustupek.a toto je právě to pro/proti mezi návštěvností a ne/zakazováním ne-li cenzurováním některých neposedných uživatelů na tomto portálu. Jen jsem čekal kdy to někdo z redakce takhle otevřeně řekne.
Jen jsem čekal kdy to někdo z redakce takhle otevřeně řekne.Jsem asi trochu natvrdlej... Co bylo otevřeně řečeno?
Tiskni
Sdílej: