Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Vysvětlení - studoval jsem informatiku/matiku.
Mám jej jen na jednom hodně moc vytíženým serveru...
ps - přestaly mě bavit kompilace a nelíbilo se mi, jak staré verze má Gentoo ve stable (třeba na XOrg7 se mi už nechtělo čekat - a upgrade jsem potřeboval)
to je ztrata casu a oni (i ja) to vedijo, to jsem myslel tím pliváním
Ty evidentně živě.cz čteš/četls, jinak by si ho mohl neprávem takto označovat...
ps - čtu cdr.cz, doufám, že to není taky žumpa
Co je na tom se ptát na věci, které se netýkají Linuxu? Tohle je přece komunitní server, jste jako moje rodina
Rozhodně jsem pro tyto diskuze nemrazit, nemazat či co to používáte a zařazovat někam "bokem".
ps - abych byl přesný, ptal jsem se na to, jestli už někdo protahoval DVI/VGA konektor skrz zeď, jestli to je reálné (zda-li existuje tak velký vrták a pod.)
Musíš uznat, že díra do zdi není zrovna vhodné téma na server o unixových systémech. Každý vážnější zákrok (zamčení, smazání) řeším vždy snějakým dalším adminem. Ani netušíš jak se musím přemáhat abych nemazal diskuze například na téma prgání v php nebo sql. S Robertem jsme se o tom už několkrát bavili a vypadlo z toho asi jediné použitelné řešení - přidat další sekce, které budou trochu oddělené od klasického fóra a nebude tam platit tak přísný režim.
Zdání klame.
Ono tyhle věci okolo jsou taky celkem potřebné...
Nové sekce jsou opravdu potřeba a bez otázek bych pak offtopic diskuze přesouval (pokud by snad někdo špatně dotaz umístil)...
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.Zadavatele reklamy nezajímá počet kliknutí, ale přínos reklamy – nejlépe kolik lidí si na základě reklamy něco koupí, v případě reklamy "na značku" třeba o kolik se zvýší povědomí o značce. Protože cena za bannerovou reklamu se většinou odvozuje od počtu shlédnutí, a zadavatele reklamy zajímá počet transakcí, jsou v celém řetězci zobrazení reklamy -> klik na reklamu -> uskutečněný obchod dva koeficienty, které zadavatele zajímají: poměr kliknutí/zobrazení (CTR) (pohybuje se v řádu jednotek procent) a poměr kliknutí/uskutečněný nákup. Vaším umělým klikáním byste zvýšil poměr první ale odpovídajícím způsobem snížil poměr druhý. To je pro zadavatele reklamy špatně – pokud klikáte na jeho reklamy a zobrazujete jeho stránky, má s vámi náklady, ale nemá od vás zisk. Krátkodobě tedy sice možná vašemu serveru prospějete, protože zvýšíte CTR, čímž se zvýší cena reklamy na serveru. Dlouhodobě mu ale uškodíte, protože v dlouhém období zadavatel zjistí, že z reklamy na tomto serveru nemá takový přínos, protože návštěvníci z něj jsou "divní" a nenakupují. Je to stejné, jako kdybyste pražské metro-deníky odebíral po desítkách. Nejprve sice budou mít větší náklad a mohou prodat dražší reklamu, ale postupem času zadavatelé zjistí, že reklama v nich nějak nefunguje – a nebudou ochotni za ni platit tolik. Prostě jako jakékoliv jiné chytračení, ani toto se dlouhodobě nevyplatí. I když je to zdánlivě pro dobrou věc.
Tiskni
Sdílej: