Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.
Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Pokud sledujete zahraniční "tisk" (tedy zahraniční portály), jistě jste si již všimli, že většina své články rozděluje.
Důvod je jednoduchý - aby uživatel při čtení článku hned několikrát načetl inzertní bannery. Uvidí je zkrátka vícekrát, je vyšší šance, že na nějaký klikne. Na některých přebanerovaných portálech je šance, že o ně doslova zavadí.
Proti internetové reklamě nemám zhola nic, často na ni klikám. Jednou ze zájmu o nabízený produkt, jindy prostě proto, že čtu nějaký neziskový portál, který má hlavní příjem z reklamy (a článek se mi třeba líbil).
Některé americké portály to ovšem podle mého vkusu již přehánějí. Různé flashe rolují, vyskakují, zakrývají text. O XXL bannerech uprostřed článku či skyscraperech přes dvě obrazovky ani nemluvě. Do toho všudypřítomný Google AdWords. Relativní novinkou jsou pak reklamy přímo v textu. Musíte provádět myší doslova slalom, abyste na nějaký kontextový odkaz nenajeli.
A právě na těchto serverech používám s úspěchem funkci, kterou nabízí většina - tisk článku. Článek se vám zobrazí nerozdělený a téměř bez reklam. Skvělé, praktické a čas šetřící. Pravda, někdy vám může vyskočit dialog pro tisk, zejména v prohlížečích rodiny Firefox, ale já používám Operu a si "nevyskakuje".
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.
Tiskni
Sdílej:
to je ztrata casu a oni (i ja) to vedijo, to jsem myslel tím pliváním
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.Zadavatele reklamy nezajímá počet kliknutí, ale přínos reklamy – nejlépe kolik lidí si na základě reklamy něco koupí, v případě reklamy "na značku" třeba o kolik se zvýší povědomí o značce. Protože cena za bannerovou reklamu se většinou odvozuje od počtu shlédnutí, a zadavatele reklamy zajímá počet transakcí, jsou v celém řetězci zobrazení reklamy -> klik na reklamu -> uskutečněný obchod dva koeficienty, které zadavatele zajímají: poměr kliknutí/zobrazení (CTR) (pohybuje se v řádu jednotek procent) a poměr kliknutí/uskutečněný nákup. Vaším umělým klikáním byste zvýšil poměr první ale odpovídajícím způsobem snížil poměr druhý. To je pro zadavatele reklamy špatně – pokud klikáte na jeho reklamy a zobrazujete jeho stránky, má s vámi náklady, ale nemá od vás zisk. Krátkodobě tedy sice možná vašemu serveru prospějete, protože zvýšíte CTR, čímž se zvýší cena reklamy na serveru. Dlouhodobě mu ale uškodíte, protože v dlouhém období zadavatel zjistí, že z reklamy na tomto serveru nemá takový přínos, protože návštěvníci z něj jsou "divní" a nenakupují. Je to stejné, jako kdybyste pražské metro-deníky odebíral po desítkách. Nejprve sice budou mít větší náklad a mohou prodat dražší reklamu, ale postupem času zadavatelé zjistí, že reklama v nich nějak nefunguje – a nebudou ochotni za ni platit tolik. Prostě jako jakékoliv jiné chytračení, ani toto se dlouhodobě nevyplatí. I když je to zdánlivě pro dobrou věc.