abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.2. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    3.2. 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    3.2. 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 756 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.9.2010 15:04 fedor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Pozor, QUIDO od Papoucha má maximální spínané napětí 120V~. Já jsem se na to nachytal.
    14.9.2010 15:15 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Proč tento zápisek zabírá asi tak tisíc pixelů na výšku?
    Limoto avatar 14.9.2010 16:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x

    To by mě taky zajímalo...

    =^..^= AmigaPower® avatar 15.9.2010 19:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Protože máte malý monitory :-D
    14.9.2010 17:06 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x

    je nás tu víc, ale myslím si, že kvůli druhému odkazu, odeberu jej.

    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    14.9.2010 15:44 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Možná něco takového: http://www.denkovi.com/product/37/internet-ethernet-sixteen-channel-relay-board.html

    Nebo bez ethernetu: http://www.denkovi.com/product/32/usb-16-channel-relay-module-rs232-controlled-24v.html a k tomu nějakou levnou desku s linuxem, třeba Routerstation (má 3×Eth, 1×USB, 1×UART, 8×GPIO) za nějakých 1300 Kč, kde se dá naprogramovat jakýkoliv protokol nebo klidně webová aplikace.

    Pozor na to, že relé jsou obvykle na 230V do 10A, což asi pro bojler nebude stačit.
    14.9.2010 16:05 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Pozor na to, že relé jsou obvykle na 230V do 10A, což asi pro bojler nebude stačit.

    A to bojlery nemaji nejaky signalni vstup, jehoz spinanim by sly zapinat a vypinat, mamisto aby se spinal hlavni privot elektriny? U plynovych kotlu je to bezne (pro pripojeni termostatu).
    14.9.2010 16:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Bojlery jsou hlavně většinou 3-f.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    14.9.2010 17:07 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Asi jo, nikdy jsem žádný nezapojoval ani takhle blíž nezkoumal. Napsal jsem to pro úplnost, nemusí se s tím spínat jenom bojler, a je třeba na maximální zatížení myslet.
    14.9.2010 17:29 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x

    to ano, ale stačí mi těch 10A pro každé relé na spínání stykačů.

    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    14.9.2010 19:30 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Máme 1f 70l tatramat (bojler). Je na 15A pojistce, jestli se proud vleze do 10A si netroufám odhadovat.
    Baník pyčo!
    14.9.2010 19:34 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Tak s těmi litry kecám, ptal sem se a 120l.

    Jinak tady je pěkná tabulka, http://www.tatramat.cz/?page=eov-32-eov-52-eov-82-eov-122-eov-152-eov-202 .

    Největší (2OOl) má příkon 2,2 kW, takže se do 10 A vleze. Samozřejmě u jiných značek to může být jiné ;-).
    Baník pyčo!
    Heron avatar 14.9.2010 19:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Jištění musí být vždy nejslabším (z hlediska dovoleného proudu) článek instalace. Pokud je tam spínač na maximální dovolené zatížení 10A, nesmí se to jistit 16A ať si spotřebič bere kolik chce.

    Takovýto spínač není možné v daném obvodu bez změny jištění použít.
    14.9.2010 19:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Tak já nevím jaké má doma jištění, jen jsem chtěl opnovat 3f bojlerům, u všech známých jsem vždy viděl 1fazák ;-) a demonstrovat, že by se do 10 A mohl (s odchylkou +/- 5 A :-)) bojler vlést. Autor si to ale musí změřit (najít ve specifikaci) / nastavit podle toho jističe samozřejmě.
    Baník pyčo!
    Heron avatar 14.9.2010 19:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x

    On tím chce (jak poté napsal), spínat stykače (to by mě zajímalo, jak ty má jištěné :-)) těch boilerů, což je už pohoda a je to dobré řešení. Ovšem v tomto budu neústupný:

    Je na 15A pojistce, jestli se proud vleze do 10A si netroufám odhadovat.

    Nevleze. Tečka.

    14.9.2010 20:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Tak kdyby tam tu pojistku dal elektrikář a schválil revizní technik, tak bych souhlasil a nepolemizoval. Ale opravdu o starých barácích, kde se rozvody dělaly všelijak (15 A bude stačit, míň by mohlo vyhazovat...) za komárů ideály neměj. Tím to končím.
    Baník pyčo!
    14.9.2010 20:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Ještě s tím, že ty stykače jsou asi nejlepší řešení, samozřejmě souhlas.
    Baník pyčo!
    14.9.2010 17:06 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x

    tohle je přesně to co jsem hledal, samozřejmě nepotřebuji výkonostní relé, stačí mi s tím ovládat stykače bojleru a topných žebříků. Paráda. máte s tím shopem zkušenost? Dodací lhůta?

    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    14.9.2010 17:15 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Zkušenost nemám, tohle jsem jako první dostal z Google. Si přečtěte podmínky na tom webu, píšou tam 12-15 dní pro Evropu. Posílají to pravděpodobně odněkud z Bulharska, ale cena poštovného se zdá docela dobrá. Minimálně u té samotné desky bez Ethernetu bych se nefunkčnosti nebál, tam není co zkazit. Určitě něco podobného budou vyrábět a prodávat i jiné firmy.

    Další možnost je použít např. ten RouterStation a k tomu si (nechat) udělat desku s relátky připojenou buď přes UART (s nějakým AVR třeba) nebo přes ty GPIO + na té desce nějaké obyčejné TTL/CMOS posuvné registry. Pokud vyloženě nespěcháte, a třeba někoho šikovného znáte, nemusí to být drahé.
    14.9.2010 17:29 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x

    neznám nikoho kdo by mi to pomohl, resp. kdo by to naprogramoval, proto asi raději šáhnu po hotovém řešení a je to. Díky moc!

    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.9.2010 00:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Od Čechů bych nic takového nekupoval, všechno stojí majlant, ale co takhle Čína... 16x relé, AC 250V
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.9.2010 00:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Jo a hlavně je to opravdu do Ethernetu, žádné USB.
    15.9.2010 00:15 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Pravda, ale: přesně na tohle jsem dával odkaz o kousek výše na téhle stránce; a Item location:Europe, Bulgaria takže Čína to asi nebude, navíc se mi to zdá celkem dobře udělané.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.9.2010 00:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Pravda, nevšimnul jsem si, že je to stejná nabídka - když jsem viděl Denkovi, myslel jsem, že jsou to další Češi. Čína byla vidět jen pod datasheetem těch relé komponent, no, evidentně radši půjdu spát, nějak se na to nesoustředím.
    15.9.2010 16:56 Dacesilian | skóre: 5 | blog: SmartConfig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Dobrý den, neznáte, prosím, někdo podobný board s co nejvíce relátky, který by šel ovládat přes SNMP? Mám SpringNET (http://www.eurosat.cz/2351-springnet.html), ten má však (jako i ostatní boardy) web interface, který je opravdu nepoužitelný pro mé potřeby - chci to spínat vzdáleně scriptem.

    Děkuji.
    15.9.2010 17:30 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Četl jste tady tu diskusi? Koukal jste na tohle: http://www.denkovi.com/product/37/internet-ethernet-sixteen-channel-relay-board.html ? Sice to má i web, ale přímo na té stránce je příklad SNMP ovládání:
    Set the whole PORT JP3 (P3) in ones -> 1111 1111
    SNMP request: snmpset -v1 -c private 172.16.100.2 enterprises.19865.1.2.1.33.0 i 255
    Response: SNMPv2-SMI::enterprises.19865.1.2.1.33.0 = INTEGER: 255
    Jinak jestli už máte něco s webovým rozhraním, půjde s určitou snahou skriptovat i to - možná bude stačit wget, možná bude třeba něco jako WWW::Mechanize. Pokud nepotřebujete měnit stav výstupů extra rychle, což u relátek stejně nedává smysl, může to být schůdná cesta. Může být lepší třeba i něco málo zaplatit za udělání takového skriptu, než vyhazovat už koupenou věc.
    17.9.2010 21:47 Dacesilian | skóre: 5 | blog: SmartConfig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Děkuji vám, diskusi jsem četl, ale to SNMP jsem přehlédl.

    SpringSET je scriptovaný Javascriptem. Snažil jsem se jej "rozluštit", ale nepodařilo se mi to. Jakmile chci načíst nějakou stránku, i třeba jen refresh hlavní strany, board mě hned odstřelí a chce se znovu přihlásit:(
    17.9.2010 22:01 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Doporučuju vzít Firefox + Firebug, kouknout na záložku Síť při předmětném requestu na změnu nějakého stavu - nejspíš to bude nějaký POST s čitelným obsahem. Přinejhorším bude obsahem requestu nějaký klíč, který půjde odněkud vypreparovat. Důležité je při skriptování takové věci řešit zachování cookies, které server vrátí při přihlášení. Že by to naschvál nějak zabezpečili, aby se s tím nedalo pracovat skriptem, to se mi nezdá.
    the.max avatar 16.9.2010 21:21 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    Koukni sem. Bratranek pro to vyviji (nebo to alespon vyvijel, uz jsem s nim dlouho nemluvil) software ve firme Mepatek. To co ty popisujes tam taky bylo.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.9.2010 22:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    To vypadá hezky, nevíš, co za OS může běžet v těch panelech?
    the.max avatar 17.9.2010 11:30 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eth rele 14x
    je v tom nejaky Linux pro ARM, bratranek mi i rikal co presne v tom je za procesory, ale uz si to fakt nepamatuju
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.