Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
naposledy kdyz v F1 byly preplnovane motory o obejmu 1,5 litru tak si atmosfera o 3 litrech ani neskrtla ... prece jen z nich vytahli dost pres 1000 kobylek ...
neefektivni nenazrany .. predimenzovane mnozstvi materialu ? spickove 40koniku na litr objemu a spotreba nejdouci pod 20 na sto .. tlumice jako maslo na sahare ... diky nee ... Americany zrovna u aut kvalitou nejak neoplyvaji
Když pominu 1.9 Sharan, tak na ulici tady z těch starších MPV je asi fakt nejvíc vidět (Grand) Voyager, a to se těch Scéniců / Galaxy / Mazd prodalo asi podstatně víc.No v Brně i zde v okolí jsem jich moc neviděl. Spíše jsem vidět starší modely Zafir a Scéniců.
Prostě čeští škudlilové šetřili na servisu a údržběto je u nás běžné, na garančky se chodí většinou jen když je auto novější a návštěvu značkového servisu spousta lidí raději odloží. Ono je to i chováním servisů, které se snaží měnit i to co není bezpodmínečně nutné.
Tiskni
Sdílej: