abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané jejich konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 01:37
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    8.4.2006 17:45 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    A co když píšu tiskacím písmem, které je tak rozevláté, že přechází do psací formy? Napíšu toho docela dost, ale není to ke čtení, tady je ukázka.
    9.4.2006 10:14 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Je to čitelné.. je to lepší než moje písmo..

    všechno je čitelné..

    všechno co má svou formu

    moje písmo nemá formu ;-)
    8.4.2006 17:57 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    jj, na zacatku skolniho roku vzdycky premejsim, jak ktery pismeno vypada :-)
    8.4.2006 17:58 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    a nejhorsi bylo po dvou letech prace bez pouzivani tuzky vyplnit dve stanky v indexu pri zapisu ... po par pismenkach me bolela ruka jaxvin
    David Watzke avatar 8.4.2006 18:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Píšu písemky v Bashi... :-D Poslední z matiky podle toho dopadla... Hm, bohužel psát ještě umím... píšem' hodně, koneckonců - jsem v 9. třídě :/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Jardík avatar 8.4.2006 18:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Jo ... jsem na tom asi jako ty, možná o něco hůře. Píšu pořád tiskacím písmem, dokonce i diktáty z ČJ. Navíc to jsou takový malý šmejdi (ty písmenka), na které profesorka pořád nadává. Každý má diktát na stránku až stránku a půl, jenže já ho napíšu tak na půl stránky (jedná se o čtverečkovaný papír A5). A co je horší - když dojde na podpis, nejsem ho skoro schopnej načárat. Nejradši bych se podepsal taky tiskace, jenže ....
    Věřím v jednoho Boha.
    vencour avatar 8.4.2006 19:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Máš pravdu v popisu kvantity i kvality písma, díky klávesnici zapomínáme psát, i grafologové v televizi potvrdili skutečnost, že dnešní psavci nejsou kvalitní vzorky, nepopíšou denně aspoň x listů papíru, nemají vypsanou ruku.

    Sám používám obojí, psací i tiskací písmo, občas jsem se pozoroval, závisí to na délce textu i náladě, zároveň i na obsahu - snažím se dělat (ve škole) nějakou grafickou úpravu, aby bylo přehledné, co je důležité a jaké je třeba logické členění textu.

    Má to i jeden efekt, při podepisování u placení platební kartou se trefit do podpisu, zvláště při 2 leté platnosti platební karty - dle zátěže ruky psaním se mění i vzezření podpisu, stejně jako ráno je jiné než večer.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.4.2006 20:57 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    No to ja mam podobne... uz ani na papieriky nebudem pisat, pretoze uz bude PDA. A pri pisani uz aj rozmyslam, ci je to qwerty alebo qwertz...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    8.4.2006 22:03 hyperion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    rukou pisu jednou tejdne kdyz delam velkej nakup - podpis pri placeni kartou. skoro pokazdy ho musim opakovat;)
    vencour avatar 8.4.2006 22:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Já už občas dělam rovnou dva :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.4.2006 10:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Oni ho kontrolují? S tím jsem se ještě nesetkal...
    vencour avatar 9.4.2006 11:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Jak pozoruji, čím větší nákup a menší obchod, tak tím více si podpis prohlížejí. Současně s nižší frekvencí nákupů tamtéž ovšem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.4.2006 16:05 hyperion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    pry chteji chranit moje penize (zlodej by napsal ten podpis lip jak ja). mozna tam hraje taky ten faktor, ze saty delaji cloveka. kdyz tam pridu ve vodrbany kozeny bunde a keckama tak si asi myslej ze ta VISA patri nekomu jinymu..:/
    8.4.2006 22:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    V anketě ti schází "tiskacopsací". Zjistil jsem, že čitelněji píšu plnícím perem. Můj prasopis je prý strašný, ale já za to nemůžu, zdědil jsem ho po tátovi :-). Velká písmena tiskací, malá psací. Nedávno jsem přemýšlel jak se vlastně správně píše H, F, T a Y :-(
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.4.2006 22:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Omlouvám se menšinám, ale co možnost jak kdy, stačila by? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.4.2006 23:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Nestačila :-) Jak kdy podle mého znamená, že někdy píšu tiskacím a někdy pascím (obojí samostatně). V mém případě to je míchané najednou.

    Myslím, že to přežiju bez téhle možnosti v anketě, ale moc si na to pane nezvykejte... :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.4.2006 23:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Dobře, ode dneška budu všechny anketu konzultovat, abych nezapomněl na položku pro vás :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.4.2006 00:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Řekl bych, že většina lidí přejde na používání velkých tiskacích písmen i u psacího písma. Obvykle hned, jakmile po nich přestanou dupat ve škole…
    David Watzke avatar 9.4.2006 00:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Po nás za to nedupou :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.4.2006 00:11 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    No jo, pozoruji to na sobě už nějakou dobu. Vlastně s nadsázkou mohu říci, že se možná častěji podepisuji, než něco píšu (rukou). :-(
    Isah avatar 9.4.2006 02:28 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Mně jde psaní rukou mnohem lépe a rychleji než na klávesnici.Také mne psaní rukou těší mnohem více. Psaním se také učím, takže věci, které napíšu ve škole-něco jako školní rychlopis :-), pak přepisuju, podle toho, jak to potřebuju mít. I barevné tužky užiju. :-)

    Rozepsat si ruku doporučuji s plnicími pery Parker. Jednou jsem o nich četla, jak jsou různé druhy uzpůsobeny pro styl psaní a ruku...dokonalé. Do ruky padnou jak ulitá a s propiskou se to nedá srovnat. Vybrat si dobré pero a kvalitní výsledky se opět dostaví. :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.4.2006 09:38 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    podle me, psaci pismo je prezitek. A tesim se na dobu, kdy se deti ve skole budou ucit jen hulkovy pismo. :-D Bohuzel, diky bujici birokracii a tomu, ze by tim asi dost lidi prislo o misto se toho jen tak nedockame... :-(

    A myslim si, ze psat nejaky dlouhy texty rucne neni nutny a ani to neni zadouci. Nekteri lidi si mozna mysli, ze se to tak lepe nauci, ale tim se to nauci mozna tak nazpamet, bez pochopeni. A ucit se neco nazpamet je silne proti mimu presvedceni !!!!
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    9.4.2006 09:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Bohuzel, diky bujici birokracii a tomu,

    Je vidět, že někoho ani klávesnice nezachrání. Pominu-li nesmyslnou absenci diakritiky, pořád se vám podařilo do tří slov vměstnat jednu do očí bijící hrubku pravopisnou a jeden brutální nesmysl logický…

    9.4.2006 10:21 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    jak ja miluju tyhle blbecky, kteri neumi nic jinyho nez kritizovat pravopis....
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    9.4.2006 10:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Napsat takovou blbost jako "díky bující byrokracii", to není otázka pravopisu, to je otázka logického myšlení. Ale kde nic není, ani smrt nebere, že?
    Isah avatar 9.4.2006 10:51 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    :-) :-) S bující "birokracií" to asi opravdu daleko nedotáhneme :-) Psaní rukou rozvíjí minimálně estetické cítění. Myslím, že toho však bude víc. Nerada bych se dožila doby, kdy se děti budou učit jen hůlkové písmo nebo budou rovnou psát na kompu. :-(

    S tou inteligencí nemáte pravdu. Psaním se učí lidé s grafickou pamětí. Neučí se nazpaměť. Pamatují si, jak to mají napsané. Mají otištěnou grafickou podobu učeného.

    BTW, většina dobrých spisovatelů psala rukou.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.4.2006 17:46 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    > Pamatují si, jak to mají napsané. Mají otištěnou grafickou podobu učeného.

    Tak ted se asi nechapem. Kdy maji otistenou grafickou podobu uceneho, tak to vlastne znaji nazpamet... Co presne si predstavujes pod pojmy 'naucit se nazpamet' a 'pochopit' ??
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    Josef Kufner avatar 9.4.2006 20:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Abys mohl neco pochopit, musis si alespon ty zakladni veci pamatovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.4.2006 22:23 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    jo, ale tech veci, co si musis pamatovat bejva tak malo, ze neni potreba tomu 'pomahat' tim, ze si to napises...

    Aspon ja mam zkusenosti, ze jedinej predmet, kterej sem se kdy musel ucit nazpamet byla cestina. U ostatnich sem si proste poslechl vyklad a pochopil to. Vic nebylo treba...
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    Isah avatar 10.4.2006 04:59 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Ne, asi si fakt nerozumíme. Učení nazpaměť je drcení si do hlavy něco do jisté míry násilně. Tohle člověk s grafickou pamětí dělat nepotřebuje. Text si "pamatuje" po 2-3 přečteních. Je schopen z hlavy přečíst ten text, který si přepsal. Pochopení textu s tímhle nesouvisí. Mluvím o druhu paměti.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.4.2006 12:20 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Psaní psacím písmem je rychlejší, proto vzniklo a proto se učí (a učit bude, s byrokracií to nemá nic společného). Kompletní náhrada papíru za zařízení s klávesnicí rozhodně nebude minimálně jedu až dvě generace možná.
    9.4.2006 17:43 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    > Psaní psacím písmem je rychlejší, proto vzniklo a proto se učí

    souhlasim, ve svy dobe to urcite melo vyznam, ale jak jsem napsal - dneska je to prezitek. A nemusime cekat, az klavesnice uplne vytlaci papir. Rucne na papir se dnes pisou stejne jenom kratky poznamky a ty muzem stejne dobre (nebo spis lepe) napsat i hulkovym pismem.
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    9.4.2006 17:53 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Ty si asi moc často neděláš poznámky, co? Často je potřeba velmi rychlého zápisu poznámek, třeba na nějaké přednášce, školení nebo podobně. Pokud si děláš poznámky typu "co mám zítra nakoupit" tak tam skutečně psací písmo nepotřebuješ.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    9.4.2006 18:14 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    ad zapisky z porad a skoleni - pokud je tam hodne obrazku, tak to asi budes muset nakreslit rucne (idealne na tablet), ale v takovym pripade je vyhoda psaciho pisma stejne naprosto minimalni. A pokud je tam vetsina textu, tak je mnohem rychlejsi a pohodlnejsi to psat na laptopu...

    ad zbytek - ne zrovna 'co mam zitra nakoupit', ale priblizne v tom rozsahu... A domnivam se, ze kdo toho pise rucne vic, dela neco spatne...
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    vencour avatar 10.4.2006 17:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Co myslíte, že dělá větší rámus, x píšících rukou psavců nebo x datlujících na stroji/počítači?

    Přijde mi, že klávesnice by to nevyhrála?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.4.2006 19:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát
    Mám velmi tichou klávesnici s nízkým zdvihem :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vencour avatar 11.4.2006 11:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neumím psát

    Takže fifty - fifty? V tom případě ale je asi klávesnice rychlejší a tedy vhodnější.

    Rozštípnu to - jsem pro změnu, čili pro obojí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.