abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:00 | Komunita

    Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 12:11 | IT novinky

    Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (48%)
     (13%)
     (15%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 147 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.3.2012 19:47 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Pánové, nechci na nic poukazovat, ale taky vám podle posledních dvou blogových zápisků připádá ábíčko... a Jílek už dlouho nepsal... vlastně nic
    Migi avatar 6.3.2012 20:54 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Ano, připadá mi lepší. KUŠUJ !
    Bedňa avatar 6.3.2012 21:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Sa pripojte, bo ma tam samého jepne :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.3.2012 21:03 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    flash? FUJ!
    Bedňa avatar 6.3.2012 21:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Vyzerá to hrateľne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.3.2012 21:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Kudos! Hra vypada pekne, a mate extra body za Common Lisp a AI. :-) Je to komercni nebo opensource?
    6.3.2012 21:49 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Closed source. Ale napr. nasa kniznica, pomocou ktorej bol vytvoreny grafovy kompilator (pre AIcko) je free a opensource (PATG). Casom chceme dalsie samostatne casti a kniznicky publikovat opensource. Jo a ja som sa kedysi pohraval s myslienkou zverejnit zdrojaky klienta, ale neviem ci by niekto bol ochotny a schopny napisat port napr. na iPad (komunitnym vyvojom... skor to ostane zasa na mna)...

    Inak samotny navrh jazyka a graf. kompilatora AI operatorov je moja diplomovka (okrem ineho)... ta je verejna aj so zdrojakmi (klient je tam este java applet, ak si dobre pamatam:). Mozem ju pacnut aj sem ak by bol zaujem.
    7.3.2012 09:40 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Jo, podival bych se na ni, tu diplomku. Diky.
    7.3.2012 11:43 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Příloha:
    Tak tu je z nej nejaky vycuc podstatny... je to uz postarsie a vela veci (hlavne netykajucich sa AI) je inak....
    6.3.2012 21:47 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Zrovna nedávno jsem si na vaši hru zase vzpomněl, ale tehdy ještě web neběžel... Dost vám fandím, tak nějak jste (už tehdy před těmi třemi lety) vytvořili něco, co přesně vystihovalo hry, které mě kdysi nejvíc bavily (důraz na taktiku a boj samotný místo fidlání se zdroji atd.). Držím vám palce!

    Nechtěl by ses někdy trochu víc rozepsat o tom Common Lispu? Co jsem se tak nějak přesměroval z informatiky do vod trochu jiného oboru, tak mám vlastně úplně volné ruce ve výběru programovacího jazyka bez omezení okolím, takže jsem se rozhodl spojit příjemné s užitečným a konečně se naučit právě Common Lisp a začít pracovat v něm. Uvítal bych pokec o čemkoli, tím víc od někoho, kdo v něm reálně udělal pořádný kus práce. :-)
    6.3.2012 22:13 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Vdaka za podporu :)

    Chcel by som sa o Common Lispe rozpisat, len neviem ako... uz v casoch mojich obcasnych hadok a natahovaciek s kolegami v ESETe (vsetko v dobrom:) som si uvedomil, ze zosmolit naozaj zrozumitelne "co je tam inak a preco sa mi to tak zapacilo ze uz nechcem v inom kodit" nie je vobec jednoduche...

    Pisat navod ako rozbehat sbcl, emacs a slime sa mi nechce (navodov je vela). Ukazky kodov zvacsa nezaberaju, lebo je extremne tazke napisat jednoduchy ukazkovy kod, v ktorom ludia naozaj uvidia to co chcete povedat, a nebudu len pisat "ale ved to naco takto, to ide aj inak tak co...".

    No tak ci tak porozmyslam a mozno nieco zaujimave zosmolim, najskor nieco filozoficko-technicke bez nutnosti vediet programovat v lispe. Lebo ono to ani tak nie je o jazyku, ako skor o pristupe k rieseniu problemu.
    7.3.2012 21:53 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Určitě něco napiš. Kdybych mohl doporučit, tak bych se asi vyvaroval právě argumentací, jak je Lisp cool a jak je v mnohem mocnější než ostatní jazyky, z toho jsou vždycky akorát neskutečné flamy. Lispeři ví, proč píšou v Lispu (mají dobré důvody), ale těžko to vysvětlovat lidem, kteří jeho filosofii nemají v krvi. Tak nějak jsem postupem času došel k tomu, že si k Lispu musí člověk najít cestu prostě nějak sám, argumenty "z venku" jsou většinou k ničemu a jsou z toho právě akorát ty flamy.

    Budu se těšit.
    7.3.2012 00:44 K.S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Ohladne Common Lispu, ako ochutnavku na zaciatok doporucujem toto: Features of Common Lisp
    7.3.2012 21:56 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Pěkné, dík.

    Budu si teď objednávat The Little Schemer a Practical Common Lisp. Možná ještě pro zábavu přihodím Land of Lisp, ukázky se mi hodně líbily a vypadá to jako sranda.
    Migi avatar 6.3.2012 21:56 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    No fuj co ty reklamni stojany tam? Když pak jedu kolem 130 km/h, tak to snižuje mou pozornost a bourám :-( a další banda vojačků v řiti. A kdo to má furt vysvětlovat těm vdovám v Homelandu.
    6.3.2012 22:02 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    No tak bud hras nejaku inu hru, alebo mas nejaky popitchi matros, alebo narazas na tie Neuroarena bilboardy v leveloch :)

    Ak ide o tie bilboardy, tak to je taky pokus o kontext reklamu na sameho seba ("we need to go deeper")... o nejaku platenu ingame reklamu/inzerciu sme sa nepokusali...
    6.3.2012 23:14 lambda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    +1 za nepolitické téma
    +10 za Common Lisp
    +100 za kreativitu
    6.3.2012 23:57 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Skoda, že je to ve flashi. Nemám zrovna nejnovější železo, takže je to pro mě nehratelné.
    7.3.2012 00:02 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Skus v menu nastaveniach pocas bitky (Esc klaves) zmensit viewport (z fullbrowser na co najmensie). To by mohlo trochu pomoct... ako za starych cias, ked sa hravalo Terminal Velocity na 386tke s lupou :)
    7.3.2012 11:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Pěkné, ale to ovládání je vážně otřes.
    7.3.2012 11:40 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Na normalnom kompe s myskou a klavesnicou? Kvoli tomu click+hold?
    7.3.2012 11:46 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Jo. Někdy to zafunguje, někdy ne. Nepochopil jsem dosud jaká je v tom zákonitost.
    7.3.2012 11:55 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Mas oznacenu skupinu, ktora vie skakat (resp. aspon niektore jednotky zo skupiny - jetplicanti alebo turrety). Ides s normalnym move kurzorom na miesto kam chces skocit, a stlacis a podrzis prave tlacitko. Tociaci sa move kurzor tak "zbehne" do seba, a jednotky skocia...

    Jednotka skoci ak:

    1. je v doskoku (turret sa teleportuje kamkolvek, jetplicant ma range pre doskok)... to ci je v doskoku je poznat aj na move kurzore (ak nie je v doskoku, behaju a blikaju okolo kurzora cervene volovinky)

    A ZAROVEN

    2. jednotka je nabita... ziadna jednotka nemoze nonstop skakat... pod hitpoint barom je druhy bar, znazornujuci "nabijanie jump podsystemu" (alebo nieco take:)... ak je zeleny (full nabite), moze sa skakat (samozrjem musi byt splnene aj 1)

    Je to uz viacej zrejme? Planujeme spravit tutorial videjko a tak...
    7.3.2012 11:56 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Oprava... stlava sa lave tlacitko (vsak flash), sorry :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.