abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    neuroarena reborn

    6.3.2012 19:41 | Přečteno: 2085× | poslední úprava: 6.3.2012 23:23

    3 roky. Priblizne tolko ubehlo od mojho prveho blogoveho zapisku. Pisal som o spusteni projektu Neuroarena - online realtime multiplayer strategie (Dune2 like), ktoru nie je nutne instalovat kedze funguje v prehliadaci. Co sa teda za ten cas udialo?

    V prvom rade sa nam uz v case, ked sme projekt davali von, minuli peniaze a bolo treba sa znova zamestnat (lepsiu moznost som zial nemal). Fulltime praca samozrejme totalne zabila vsetok cas a energiu. Neuroarena tym padom priblizne rok a pol uplne stala. Niekedy v tomto obdobi sme aj povodne stroje (Amazon) stopli, kedze hra nebola doladena ani hratelna a stroje zbytocne zrali peniaze.

    Po roku a pol som dal v praci vypoved a presiel na doktorandske studium. Dovod bol jednoduchy... aj ked pracovne prostredie a ludia okolo boli fajne (ESET Bratislava), opat sa patlat s C++ a Windows ekosystemom pre mna nikam neviedlo. Ako doktorand som mal omnoho viac volneho casu a zacal som spat pracovat na Neuroarene (aj so zvyskom timu). Po priblizne roku pravidelneho vyvoja sme sa konecne dopracovali k verzii, ktoru povazujeme za dokoncenu (samozrejme neratam odlozenych 1000+1 napadov na vylepsienie).



    Neuroarena vychadza z klasickych realtime strategii ako Dune2, Command&Conquer alebo Starcraft. Tento typ strategii ma zvacsa dve hlavne casti hratelnosti:

    My sme sa rozhodli prvu cast uplne vypustit a celu hratelnost zamerat na suboje jednotiek. Budovatelsku strategiu si clovek mohol a moze zahrat inu (a v tomto ohlade omnoho lepsiu), a akcna cast bola aj v tychto klasikach dost jednotvarna (sluzila skor ako zadostucinenie ze hrac prezil kym navyrabal jednotky...:). Klasicke realtime strategie podla mna nedosiahli toho akcneho potencialu, ktory tento zaner hier v sebe ma (a mozno aj preto uz je dnes tak trochu mrtvy... minimalne za zenitom).

    Samozrejme aby hra nesklzla k prostoduchosti, pridali sme nove prvky hratelnosti:

    Vysledkom je unikatna hratelnost, v ktorej neustale linearne prechadzate z taktickeho planovania expanzie, utoku a obrany (treba co najviac krabic, pasivna liniova obrana moc nezabera!) az ku mikromanazmentu malej skupinky vojakov - ked sa snazite prekluckovat medzi raketami a granatmi a dobehnut ku krabici prv ako superov vojak... a tesne pred cielom vas troll kamarat zostreli sonic kanonom (pred touto vlnou sa neda moc utiect, nici vsetko na ceste od zdroja k cielu:). Vtedy sa zazitok z hry trochu podoba aj na Cannon Fodder:). A toto vsetko je vtesnane do 10 minut nonstop zabavy.

    Lepsie nez 100x pocut je raz skusit - www.neuroarena.com. Na skusku sa netreba registrovat, staci jeden klik na Play Now (Player vs AI). Neuroarena obsahuje aj AI hraca - vytvoreneho pomocou naseho grafoveho DSL jazyka v Common Lispe. Cielom nebolo AIcko spravit super narocnym alebo super jednoduchym, ale hlavne zabavnym - takze sa snazi prisposobovat schopnostiam a hlavne rychlosti supera. Skutocny adrenalin je to ale samozrejme hlavne proti cloveku :). Ovladanie je relativne jednoduche (tu je komplet), specialne by som iba upozornil na skakanie, resp. teleportovanie - treba mat oznacenu skupinu, potom lavy klik a podrzat stlacene tlacitko (asi sekundu) na cielovom mieste. Toto trochu nestandardne ovladanie je kvoli absencii spolahlivej obsluhy praveho kliku (okaslavanie cez javascript je nanic) alebo dvojkliku vo Flashi (nevidel som niekde ze 11.2 uz ma mat MouseEvent.RIGHT_CLICK?).


    Na pouzitych technologiach sme nic moc nemenili. SBCL pocita bitku samotnu (+ AIcko), Erlang riesi web, perzistenciu, dealovanie hier... a Flash je zobrazovaci klient (ak sa bude darit, pribudnu dalsi klienti vyuzivajuci ine prostredia). O technickych detailoch sa snad niekedy viacej rozpisem (ale radsej nebudem slubovat... podla volneho casu a dopytu).


    Linky

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.3.2012 19:47 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Pánové, nechci na nic poukazovat, ale taky vám podle posledních dvou blogových zápisků připádá ábíčko... a Jílek už dlouho nepsal... vlastně nic
    Migi avatar 6.3.2012 20:54 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Ano, připadá mi lepší. KUŠUJ !
    Bedňa avatar 6.3.2012 21:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Sa pripojte, bo ma tam samého jepne :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.3.2012 21:03 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    flash? FUJ!
    Bedňa avatar 6.3.2012 21:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Vyzerá to hrateľne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.3.2012 21:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Kudos! Hra vypada pekne, a mate extra body za Common Lisp a AI. :-) Je to komercni nebo opensource?
    6.3.2012 21:49 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Closed source. Ale napr. nasa kniznica, pomocou ktorej bol vytvoreny grafovy kompilator (pre AIcko) je free a opensource (PATG). Casom chceme dalsie samostatne casti a kniznicky publikovat opensource. Jo a ja som sa kedysi pohraval s myslienkou zverejnit zdrojaky klienta, ale neviem ci by niekto bol ochotny a schopny napisat port napr. na iPad (komunitnym vyvojom... skor to ostane zasa na mna)...

    Inak samotny navrh jazyka a graf. kompilatora AI operatorov je moja diplomovka (okrem ineho)... ta je verejna aj so zdrojakmi (klient je tam este java applet, ak si dobre pamatam:). Mozem ju pacnut aj sem ak by bol zaujem.
    7.3.2012 09:40 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Jo, podival bych se na ni, tu diplomku. Diky.
    7.3.2012 11:43 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Příloha:
    Tak tu je z nej nejaky vycuc podstatny... je to uz postarsie a vela veci (hlavne netykajucich sa AI) je inak....
    6.3.2012 21:47 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Zrovna nedávno jsem si na vaši hru zase vzpomněl, ale tehdy ještě web neběžel... Dost vám fandím, tak nějak jste (už tehdy před těmi třemi lety) vytvořili něco, co přesně vystihovalo hry, které mě kdysi nejvíc bavily (důraz na taktiku a boj samotný místo fidlání se zdroji atd.). Držím vám palce!

    Nechtěl by ses někdy trochu víc rozepsat o tom Common Lispu? Co jsem se tak nějak přesměroval z informatiky do vod trochu jiného oboru, tak mám vlastně úplně volné ruce ve výběru programovacího jazyka bez omezení okolím, takže jsem se rozhodl spojit příjemné s užitečným a konečně se naučit právě Common Lisp a začít pracovat v něm. Uvítal bych pokec o čemkoli, tím víc od někoho, kdo v něm reálně udělal pořádný kus práce. :-)
    6.3.2012 22:13 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Vdaka za podporu :)

    Chcel by som sa o Common Lispe rozpisat, len neviem ako... uz v casoch mojich obcasnych hadok a natahovaciek s kolegami v ESETe (vsetko v dobrom:) som si uvedomil, ze zosmolit naozaj zrozumitelne "co je tam inak a preco sa mi to tak zapacilo ze uz nechcem v inom kodit" nie je vobec jednoduche...

    Pisat navod ako rozbehat sbcl, emacs a slime sa mi nechce (navodov je vela). Ukazky kodov zvacsa nezaberaju, lebo je extremne tazke napisat jednoduchy ukazkovy kod, v ktorom ludia naozaj uvidia to co chcete povedat, a nebudu len pisat "ale ved to naco takto, to ide aj inak tak co...".

    No tak ci tak porozmyslam a mozno nieco zaujimave zosmolim, najskor nieco filozoficko-technicke bez nutnosti vediet programovat v lispe. Lebo ono to ani tak nie je o jazyku, ako skor o pristupe k rieseniu problemu.
    7.3.2012 21:53 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Určitě něco napiš. Kdybych mohl doporučit, tak bych se asi vyvaroval právě argumentací, jak je Lisp cool a jak je v mnohem mocnější než ostatní jazyky, z toho jsou vždycky akorát neskutečné flamy. Lispeři ví, proč píšou v Lispu (mají dobré důvody), ale těžko to vysvětlovat lidem, kteří jeho filosofii nemají v krvi. Tak nějak jsem postupem času došel k tomu, že si k Lispu musí člověk najít cestu prostě nějak sám, argumenty "z venku" jsou většinou k ničemu a jsou z toho právě akorát ty flamy.

    Budu se těšit.
    7.3.2012 00:44 K.S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Ohladne Common Lispu, ako ochutnavku na zaciatok doporucujem toto: Features of Common Lisp
    7.3.2012 21:56 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Pěkné, dík.

    Budu si teď objednávat The Little Schemer a Practical Common Lisp. Možná ještě pro zábavu přihodím Land of Lisp, ukázky se mi hodně líbily a vypadá to jako sranda.
    Migi avatar 6.3.2012 21:56 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    No fuj co ty reklamni stojany tam? Když pak jedu kolem 130 km/h, tak to snižuje mou pozornost a bourám :-( a další banda vojačků v řiti. A kdo to má furt vysvětlovat těm vdovám v Homelandu.
    6.3.2012 22:02 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    No tak bud hras nejaku inu hru, alebo mas nejaky popitchi matros, alebo narazas na tie Neuroarena bilboardy v leveloch :)

    Ak ide o tie bilboardy, tak to je taky pokus o kontext reklamu na sameho seba ("we need to go deeper")... o nejaku platenu ingame reklamu/inzerciu sme sa nepokusali...
    6.3.2012 23:14 lambda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    +1 za nepolitické téma
    +10 za Common Lisp
    +100 za kreativitu
    6.3.2012 23:57 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Skoda, že je to ve flashi. Nemám zrovna nejnovější železo, takže je to pro mě nehratelné.
    7.3.2012 00:02 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Skus v menu nastaveniach pocas bitky (Esc klaves) zmensit viewport (z fullbrowser na co najmensie). To by mohlo trochu pomoct... ako za starych cias, ked sa hravalo Terminal Velocity na 386tke s lupou :)
    7.3.2012 11:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Pěkné, ale to ovládání je vážně otřes.
    7.3.2012 11:40 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Na normalnom kompe s myskou a klavesnicou? Kvoli tomu click+hold?
    7.3.2012 11:46 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Jo. Někdy to zafunguje, někdy ne. Nepochopil jsem dosud jaká je v tom zákonitost.
    7.3.2012 11:55 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Mas oznacenu skupinu, ktora vie skakat (resp. aspon niektore jednotky zo skupiny - jetplicanti alebo turrety). Ides s normalnym move kurzorom na miesto kam chces skocit, a stlacis a podrzis prave tlacitko. Tociaci sa move kurzor tak "zbehne" do seba, a jednotky skocia...

    Jednotka skoci ak:

    1. je v doskoku (turret sa teleportuje kamkolvek, jetplicant ma range pre doskok)... to ci je v doskoku je poznat aj na move kurzore (ak nie je v doskoku, behaju a blikaju okolo kurzora cervene volovinky)

    A ZAROVEN

    2. jednotka je nabita... ziadna jednotka nemoze nonstop skakat... pod hitpoint barom je druhy bar, znazornujuci "nabijanie jump podsystemu" (alebo nieco take:)... ak je zeleny (full nabite), moze sa skakat (samozrjem musi byt splnene aj 1)

    Je to uz viacej zrejme? Planujeme spravit tutorial videjko a tak...
    7.3.2012 11:56 michaelson | blog: neuromancers_journal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: neuroarena reborn
    Oprava... stlava sa lave tlacitko (vsak flash), sorry :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.