Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
V prvom rade sa nam uz v case, ked sme projekt davali von, minuli peniaze a bolo treba sa znova zamestnat (lepsiu moznost som zial nemal). Fulltime praca samozrejme totalne zabila vsetok cas a energiu. Neuroarena tym padom priblizne rok a pol uplne stala. Niekedy v tomto obdobi sme aj povodne stroje (Amazon) stopli, kedze hra nebola doladena ani hratelna a stroje zbytocne zrali peniaze.
Po roku a pol som dal v praci vypoved a presiel na doktorandske studium. Dovod bol jednoduchy... aj ked pracovne prostredie a ludia okolo boli fajne (ESET Bratislava), opat sa patlat s C++ a Windows ekosystemom pre mna nikam neviedlo. Ako doktorand som mal omnoho viac volneho casu a zacal som spat pracovat na Neuroarene (aj so zvyskom timu). Po priblizne roku pravidelneho vyvoja sme sa konecne dopracovali k verzii, ktoru povazujeme za dokoncenu (samozrejme neratam odlozenych 1000+1 napadov na vylepsienie).

Neuroarena vychadza z klasickych realtime strategii ako Dune2, Command&Conquer alebo Starcraft. Tento typ strategii ma zvacsa dve hlavne casti hratelnosti:
Samozrejme aby hra nesklzla k prostoduchosti, pridali sme nove prvky hratelnosti:
Vysledkom je unikatna hratelnost, v ktorej neustale linearne prechadzate z taktickeho planovania expanzie, utoku a obrany (treba co najviac krabic, pasivna liniova obrana moc nezabera!) az ku mikromanazmentu malej skupinky vojakov - ked sa snazite prekluckovat medzi raketami a granatmi a dobehnut ku krabici prv ako superov vojak... a tesne pred cielom vas troll kamarat zostreli sonic kanonom (pred touto vlnou sa neda moc utiect, nici vsetko na ceste od zdroja k cielu:). Vtedy sa zazitok z hry trochu podoba aj na Cannon Fodder:). A toto vsetko je vtesnane do 10 minut nonstop zabavy.
Lepsie nez 100x pocut je raz skusit - www.neuroarena.com. Na skusku sa netreba registrovat, staci jeden klik na Play Now (Player vs AI). Neuroarena obsahuje aj AI hraca - vytvoreneho pomocou naseho grafoveho DSL jazyka v Common Lispe. Cielom nebolo AIcko spravit super narocnym alebo super jednoduchym, ale hlavne zabavnym - takze sa snazi prisposobovat schopnostiam a hlavne rychlosti supera. Skutocny adrenalin je to ale samozrejme hlavne proti cloveku :). Ovladanie je relativne jednoduche (tu je komplet), specialne by som iba upozornil na skakanie, resp. teleportovanie - treba mat oznacenu skupinu, potom lavy klik a podrzat stlacene tlacitko (asi sekundu) na cielovom mieste. Toto trochu nestandardne ovladanie je kvoli absencii spolahlivej obsluhy praveho kliku (okaslavanie cez javascript je nanic) alebo dvojkliku vo Flashi (nevidel som niekde ze 11.2 uz ma mat MouseEvent.RIGHT_CLICK?).
Na pouzitych technologiach sme nic moc nemenili. SBCL pocita bitku samotnu (+ AIcko), Erlang riesi web, perzistenciu, dealovanie hier... a Flash je zobrazovaci klient (ak sa bude darit, pribudnu dalsi klienti vyuzivajuci ine prostredia). O technickych detailoch sa snad niekedy viacej rozpisem (ale radsej nebudem slubovat... podla volneho casu a dopytu).
Linky
Tiskni
Sdílej:
Je to komercni nebo opensource?
a další banda vojačků v řiti. A kdo to má furt vysvětlovat těm vdovám v Homelandu.