Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Pro začátek bych se zeptal - měl by někdo zájem spolujízdu na FOSDEM a zpět autem.? Dá se pokecat o linuxu a všem možným po cestě
A teď k Gallium Nine - nakonec jsme se dostali do stavu, kdy konečně není třeba emulovat D3D9 pomocí OGL, ale můžem využít přímo D3D a zejména díky frameworku Gallium (podmnožina Mesa knihovny) je to i poměrně jednoduché.
Kód Nine mi na první pohled vždy přišel mnohem jednodušší než wined3d a d3d9 knihovny wine. Asi i díky tomu dostáváme patche a opravy i od vývojářů poměrně nezasvědcených do problematiky D3D a Mesy.
Jak jste si mohli všimnout, dostali jsme kód již do vydání 10.4. Je to začátek. Hodně her funguje jak má, výkonově to má i přes využití DRI3 ještě rezervy, ale i přesto na některých konfiguracích se dá reálně dosáhnout dvojnásobného výkonu oproti OGL->D3D. D3D1X bude ovšem složitější oříšek, protože je už poměrně silně provázaná s WM, což znamená, že implementace bude mnohem náročnější.
Před začleněním do Mesy jsme přešli z DRI2 na DRI3 je sice úžasná věc, ovšem ne všechny ovladače DRI3 implementují. To znamená, že v tenhle moment je nutné ručně zapnout DRI3 v ovladačích Intelu, opatchovat ovladače Ati/AMD a jediné Nouveau aka opensource ovladače nVidia mají vše v defaultu zapnuté (git repozitář). Na druhou stranu, průměrné zlepšení framerate o 5-20% se občas ukáže jako přínosné.
Takže, zatím si můžem užít hry s slušným výkonem pod Wine, ale na D3D10+ to zatím nevypadá. Snad bude brzy OpenGL Next nebo uvolněné Mantle.
Toť krátce pro dnešek vše, užijte si víkend a naschle příště :)
Tiskni Sdílej:
err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33f22c 1 C) semi-stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33f00c 1 C) semi-stub fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33ec08,0x00000000), stub! fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",0,0x33ec08,0x00000000), stub! fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",1,0x33ec08,0x00000000), stub! fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x33ec08,0x00000000), stub! fixme:d3d9:d3dadapter9_new ?[1;32m Native Direct3D 9 is active. For more information visit https://wiki.ixit.cz/d3d9?[0m err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded fixme:avrt:AvSetMmThreadCharacteristicsW (L"Audio",0x80fe974): stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x83fdf9c 1 C) semi-stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x83fdd4c 1 C) semi-stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33eb2c 1 C) semi-stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33ebec 1 C) semi-stub fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",0,0x33e808,0x00000000), stub! fixme:d3dadapter:DRI3PresentGroup_GetMultiheadCount (0x12d388), stub! fixme:d3dadapter:DRI3PresentGroup_GetMultiheadCount (0x12d388), stub! fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33e47c 1 C) semi-stub fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33e35c 1 C) semi-stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0xf98a480) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0xf9b1dd0) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x7def610) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x75cf888) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x775a67c) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x3f85bc) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x41d81e4) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x40b4188) stub fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x105ed210) stub
d3d9.h
, kterej je includovanej z d3dadapter/present.h
, zdá se, že není součástí mesy (?).