abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 16
    včera 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.2. 13:55 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny klesla pod 70 000 dolarů (1,44 milionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 795 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    24.10.2016 13:28 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Neviem ale nie je podstata markdownu ze je to plain text a nic dalsie na to netreba?
    Čo Rys, to vrah!
    |🇵🇸 avatar 24.10.2016 14:11 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Jde to překládat do dalších formátů – nejen HTML, ale taky třeba LaTeXu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pavlix avatar 24.10.2016 15:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 15:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    Cože?

    Václav 24.10.2016 16:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    No prostě ne. První polovina "podstata je že je to plaintext" je pravda, ale "nic dalšího na to nepotřebuješ" je kravina. Nebo ti snad přijde jako účel markdownu číst ho v plaintextu nevyrenderovaný?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 25.10.2016 08:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Nebo ti snad přijde jako účel markdownu číst ho v plaintextu nevyrenderovaný?
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 15:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    +1
    24.10.2016 15:31 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Vyhýbat se věcem v Haskellu by byla imho velká škoda. Pandoc je zrovna případ dobrého nástroje, který si zavržení kvůli kompilaci ghc nezaslouží. Věcí v Haskellu není napsáno zrovna mnoho, ale z těch pár projektů co znám (mimo pandoc např. xmonad, etckeeper, shellcheck, gitit, hledger, git-annex ...), jsou všechny velice kvalitní.

    Na druhou stranu, kompilace haskell projektů je někdy dost opruz, hlavně kvůli konfliktům ve verzích a závyslostech. Na Gentoo bych ale čekal, že tohle bude mnohem menší problém než např. na Fedoře, protože jsi můžeš zkompilovat verze jaké chceš. Nicméně kompilace ghc není uplně levná, jak píšeš.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    pavlix avatar 24.10.2016 15:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel.
    xmonad
    Nevidím důvod používat.
    etckeeper
    Nepamatuju si, co to umí, ale o nějakém takovém nástroji trochu uvažuju. Na druhou stranu spoustu věcí řeším tak, že si v gitu triviálně udržuju jen těch pár souvisejících configů v adresáři.
    shellcheck
    Ani tady neznám význam oproti non-haskell alternativám.
    gitit
    O tom jsem jednu dobu uvažoval, ale taky asi bude mít hromadu alternativ a navíc si tyhle věci většinou udržuju po svém.
    hledger
    Neznám.
    git-annex
    O tom jsem uvažoval, ale momentálně pro něj nemám využití.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 16:10 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel.
    Konverzi mezi různými formáty (např. z markdown do mediawiki nebo latexu, nebo tím z markdown zdrojáků generuju epub soubory). Ale pokud to potřebuješ integrovat s jiným python kódem, je ten python-markdown lepší.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    pavlix avatar 24.10.2016 16:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Aha, takže se to funkčně překrývá jen částečně. No uvidím, asi na to časem přejdu, koukal jsem, že pagure python-markdown používá a to vypadá jako docela zajímavý projekt.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 24.10.2016 16:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Imho pandoc nemá konkurenci, pokud jde o konverze mezi formáty. Ne všechno ale umí zkonvertovat dobře. Jinak máš nějaký důvod pro markdown, oproti třeba rst?
    pavlix avatar 24.10.2016 16:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Nemám žádný důvod pro cokoli jiného než markdown a k rst mám vysloveně odpor. Neumím v tom ke své spokojenosti napsat ani nadpisy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 10:13 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel
    . uplne jiny svet .. Schopnosti o par radu jinde:) zakladni operace moznost vyskouset na https://pandoc.org a https://pandoc.org/try

    xmonad
    Nevidím důvod používat.
    toto je dle osobni preference .. prakticky nejlepsi tiling VM co jde najit:)
    etckeeper
    Nepamatuju si, co to umí, ale o nějakém takovém nástroji trochu uvažuju. Na druhou stranu spoustu věcí řeším tak, že si v gitu triviálně udržuju jen těch pár souvisejících configů v adresáři.
    shellcheck
    Ani tady neznám význam oproti non-haskell alternativám.
    stejne jako u pandou .. .shopnosti jsou o par radu jinde nez jakakoliv alternativa , a stejne jako pandoc moznost vyzkouset online :) prece jen jeden z targetu ghc je javascript -> https://www.shellcheck.net/
    gitit
    O tom jsem jednu dobu uvažoval, ale taky asi bude mít hromadu alternativ a navíc si tyhle věci většinou udržuju po svém.
    hledger
    vyvoj ledgeru , ucetni system ...
    Neznám.
    git-annex
    O tom jsem uvažoval, ale momentálně pro něj nemám využití
    pěkná věc , jen autor je trosku silenejsi :)
    USE="-gnome -kde";turris
    Bedňa avatar 24.10.2016 23:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Mám pocit, že som Pandoc som radil niekomu inému, ale to môže byť zhoda okolností a to čo píšeš nemá so mnou súvis. Pandoc je tak asi TOP, potom je to všetko ostatné, záleží čo všetko chceš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.10.2016 10:05 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    Pandoc na gentoo je bez problemu , staci si pridat haskell overlay https://wiki.gentoo.org/wiki/Haskell

     

    Support co se tyce haskellu je v Gentoo excelentni -- hlavni vyvojar gentoo co se tyce haskellu je jeden z nevice napomocnych lidi co jsem kdy zazil. A zaroven i jeden z nejzkusenejsich + se podili i na upstream vyvoji GHC.

     

    Jinak pandoc je dobre supportovan i na openSUSE:)

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 25.10.2016 10:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Na co budu instalovat haskell overlay, když v zásadě nepotřebuju ani haskell ani pandoc, které jsou navíc normálně v base.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 12:53 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    v base je vetsinou dost old verze .. .prenos overlay-> base je dost slow :) a celkem rozdil

     

    druhe reseni je bodnout se na emerge a instalnout stack ktery si pritahne vlastni ghc --> https://docs.haskellstack.org/en/stable/README/

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 25.10.2016 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Motivace? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 18:45 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    ano , to byva hlavni problem :)

    USE="-gnome -kde";turris
    28.10.2016 01:29 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Tenhle blogpost si nekde flagnu jako odpoved na otazku, proc jsem prestal pouzivat Gentoo.
    pavlix avatar 29.10.2016 02:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    To můžeš. Ale dneska už Gentoo maximálně tak prozradí, co je opravdový balast.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.