abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | Zajímavý software

    Cloudflare představil open source redakční systém EmDash. Jedná se o moderní náhradu WordPressu, která řeší bezpečnost pluginů. Administrátorské rozhraní lze vyzkoušet na EmDash Playground.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:00 | Komunita

    Bratislava OpenCamp 2026 zverejnil program a spustil registráciu. Štvrtý ročník komunitnej konferencie o otvorených technológiách prinesie 19 prednášok na rôzne technologické témy. Konferencia sa uskutoční v sobotu 25. apríla 2026 v priestoroch FIIT STU v Bratislave.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Humor

    Na iVysílání lze zhlédnout všechny díly kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1205 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník

    pandoc na gentoo?

    24.10.2016 12:09 | Přečteno: 1183× | linux/unix

    Když jsem dal instalovat pandoc na Gentoo, tak jsem měl pocit, že je ta doba instalace snad nějaký vtip. Nejsem zvyklý se současným hardware čekat na kompilaci balíčků s výjimkou firefoxu, thunderbirdu a dejme tomu ještě broken by design věcí jako je glibc.

    Někdo, už nevím kdo, mi na markdown a podobné věci doporučoval pandoc. Fajn, potřebuje to haskell. Tak se začne buildovat ghc, to trvá ukrutně dlouho, pak další stovka balíčků. A to jsem se ještě dočetl, že se samotný haskell kompilátor neustále zpomaluje, takže se mám na co těšit i u další stovky balíčků.

    Takže se ptám, stojí pandoc a obecně věci napsané v haskellu vůbec za to nebo je lepší se jim programově vyhýbat a třeba v tomto případě použít python-markdown nebo něco takového?

           

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.10.2016 13:28 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Neviem ale nie je podstata markdownu ze je to plain text a nic dalsie na to netreba?
    Čo Rys, to vrah!
    |🇵🇸 avatar 24.10.2016 14:11 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Jde to překládat do dalších formátů – nejen HTML, ale taky třeba LaTeXu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pavlix avatar 24.10.2016 15:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 15:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    Cože?

    Václav 24.10.2016 16:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    No prostě ne. První polovina "podstata je že je to plaintext" je pravda, ale "nic dalšího na to nepotřebuješ" je kravina. Nebo ti snad přijde jako účel markdownu číst ho v plaintextu nevyrenderovaný?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 25.10.2016 08:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Nebo ti snad přijde jako účel markdownu číst ho v plaintextu nevyrenderovaný?
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 15:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    +1
    24.10.2016 15:31 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Vyhýbat se věcem v Haskellu by byla imho velká škoda. Pandoc je zrovna případ dobrého nástroje, který si zavržení kvůli kompilaci ghc nezaslouží. Věcí v Haskellu není napsáno zrovna mnoho, ale z těch pár projektů co znám (mimo pandoc např. xmonad, etckeeper, shellcheck, gitit, hledger, git-annex ...), jsou všechny velice kvalitní.

    Na druhou stranu, kompilace haskell projektů je někdy dost opruz, hlavně kvůli konfliktům ve verzích a závyslostech. Na Gentoo bych ale čekal, že tohle bude mnohem menší problém než např. na Fedoře, protože jsi můžeš zkompilovat verze jaké chceš. Nicméně kompilace ghc není uplně levná, jak píšeš.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    pavlix avatar 24.10.2016 15:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel.
    xmonad
    Nevidím důvod používat.
    etckeeper
    Nepamatuju si, co to umí, ale o nějakém takovém nástroji trochu uvažuju. Na druhou stranu spoustu věcí řeším tak, že si v gitu triviálně udržuju jen těch pár souvisejících configů v adresáři.
    shellcheck
    Ani tady neznám význam oproti non-haskell alternativám.
    gitit
    O tom jsem jednu dobu uvažoval, ale taky asi bude mít hromadu alternativ a navíc si tyhle věci většinou udržuju po svém.
    hledger
    Neznám.
    git-annex
    O tom jsem uvažoval, ale momentálně pro něj nemám využití.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 16:10 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel.
    Konverzi mezi různými formáty (např. z markdown do mediawiki nebo latexu, nebo tím z markdown zdrojáků generuju epub soubory). Ale pokud to potřebuješ integrovat s jiným python kódem, je ten python-markdown lepší.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    pavlix avatar 24.10.2016 16:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Aha, takže se to funkčně překrývá jen částečně. No uvidím, asi na to časem přejdu, koukal jsem, že pagure python-markdown používá a to vypadá jako docela zajímavý projekt.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 24.10.2016 16:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Imho pandoc nemá konkurenci, pokud jde o konverze mezi formáty. Ne všechno ale umí zkonvertovat dobře. Jinak máš nějaký důvod pro markdown, oproti třeba rst?
    pavlix avatar 24.10.2016 16:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Nemám žádný důvod pro cokoli jiného než markdown a k rst mám vysloveně odpor. Neumím v tom ke své spokojenosti napsat ani nadpisy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 10:13 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel
    . uplne jiny svet .. Schopnosti o par radu jinde:) zakladni operace moznost vyskouset na https://pandoc.org a https://pandoc.org/try

    xmonad
    Nevidím důvod používat.
    toto je dle osobni preference .. prakticky nejlepsi tiling VM co jde najit:)
    etckeeper
    Nepamatuju si, co to umí, ale o nějakém takovém nástroji trochu uvažuju. Na druhou stranu spoustu věcí řeším tak, že si v gitu triviálně udržuju jen těch pár souvisejících configů v adresáři.
    shellcheck
    Ani tady neznám význam oproti non-haskell alternativám.
    stejne jako u pandou .. .shopnosti jsou o par radu jinde nez jakakoliv alternativa , a stejne jako pandoc moznost vyzkouset online :) prece jen jeden z targetu ghc je javascript -> https://www.shellcheck.net/
    gitit
    O tom jsem jednu dobu uvažoval, ale taky asi bude mít hromadu alternativ a navíc si tyhle věci většinou udržuju po svém.
    hledger
    vyvoj ledgeru , ucetni system ...
    Neznám.
    git-annex
    O tom jsem uvažoval, ale momentálně pro něj nemám využití
    pěkná věc , jen autor je trosku silenejsi :)
    USE="-gnome -kde";turris
    Bedňa avatar 24.10.2016 23:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Mám pocit, že som Pandoc som radil niekomu inému, ale to môže byť zhoda okolností a to čo píšeš nemá so mnou súvis. Pandoc je tak asi TOP, potom je to všetko ostatné, záleží čo všetko chceš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.10.2016 10:05 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    Pandoc na gentoo je bez problemu , staci si pridat haskell overlay https://wiki.gentoo.org/wiki/Haskell

     

    Support co se tyce haskellu je v Gentoo excelentni -- hlavni vyvojar gentoo co se tyce haskellu je jeden z nevice napomocnych lidi co jsem kdy zazil. A zaroven i jeden z nejzkusenejsich + se podili i na upstream vyvoji GHC.

     

    Jinak pandoc je dobre supportovan i na openSUSE:)

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 25.10.2016 10:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Na co budu instalovat haskell overlay, když v zásadě nepotřebuju ani haskell ani pandoc, které jsou navíc normálně v base.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 12:53 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    v base je vetsinou dost old verze .. .prenos overlay-> base je dost slow :) a celkem rozdil

     

    druhe reseni je bodnout se na emerge a instalnout stack ktery si pritahne vlastni ghc --> https://docs.haskellstack.org/en/stable/README/

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 25.10.2016 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Motivace? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 18:45 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    ano , to byva hlavni problem :)

    USE="-gnome -kde";turris
    28.10.2016 01:29 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Tenhle blogpost si nekde flagnu jako odpoved na otazku, proc jsem prestal pouzivat Gentoo.
    pavlix avatar 29.10.2016 02:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    To můžeš. Ale dneska už Gentoo maximálně tak prozradí, co je opravdový balast.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.