abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (61%)
     (10%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 90 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    24.10.2016 13:28 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Neviem ale nie je podstata markdownu ze je to plain text a nic dalsie na to netreba?
    Čo Rys, to vrah!
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2016 14:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Jde to překládat do dalších formátů – nejen HTML, ale taky třeba LaTeXu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pavlix avatar 24.10.2016 15:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 15:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    Cože?

    Václav 24.10.2016 16:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    No prostě ne. První polovina "podstata je že je to plaintext" je pravda, ale "nic dalšího na to nepotřebuješ" je kravina. Nebo ti snad přijde jako účel markdownu číst ho v plaintextu nevyrenderovaný?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    pavlix avatar 25.10.2016 08:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Nebo ti snad přijde jako účel markdownu číst ho v plaintextu nevyrenderovaný?
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 15:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    +1
    24.10.2016 15:31 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Vyhýbat se věcem v Haskellu by byla imho velká škoda. Pandoc je zrovna případ dobrého nástroje, který si zavržení kvůli kompilaci ghc nezaslouží. Věcí v Haskellu není napsáno zrovna mnoho, ale z těch pár projektů co znám (mimo pandoc např. xmonad, etckeeper, shellcheck, gitit, hledger, git-annex ...), jsou všechny velice kvalitní.

    Na druhou stranu, kompilace haskell projektů je někdy dost opruz, hlavně kvůli konfliktům ve verzích a závyslostech. Na Gentoo bych ale čekal, že tohle bude mnohem menší problém než např. na Fedoře, protože jsi můžeš zkompilovat verze jaké chceš. Nicméně kompilace ghc není uplně levná, jak píšeš.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    pavlix avatar 24.10.2016 15:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel.
    xmonad
    Nevidím důvod používat.
    etckeeper
    Nepamatuju si, co to umí, ale o nějakém takovém nástroji trochu uvažuju. Na druhou stranu spoustu věcí řeším tak, že si v gitu triviálně udržuju jen těch pár souvisejících configů v adresáři.
    shellcheck
    Ani tady neznám význam oproti non-haskell alternativám.
    gitit
    O tom jsem jednu dobu uvažoval, ale taky asi bude mít hromadu alternativ a navíc si tyhle věci většinou udržuju po svém.
    hledger
    Neznám.
    git-annex
    O tom jsem uvažoval, ale momentálně pro něj nemám využití.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2016 16:10 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel.
    Konverzi mezi různými formáty (např. z markdown do mediawiki nebo latexu, nebo tím z markdown zdrojáků generuju epub soubory). Ale pokud to potřebuješ integrovat s jiným python kódem, je ten python-markdown lepší.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    pavlix avatar 24.10.2016 16:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Aha, takže se to funkčně překrývá jen částečně. No uvidím, asi na to časem přejdu, koukal jsem, že pagure python-markdown používá a to vypadá jako docela zajímavý projekt.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 24.10.2016 16:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Imho pandoc nemá konkurenci, pokud jde o konverze mezi formáty. Ne všechno ale umí zkonvertovat dobře. Jinak máš nějaký důvod pro markdown, oproti třeba rst?
    pavlix avatar 24.10.2016 16:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Nemám žádný důvod pro cokoli jiného než markdown a k rst mám vysloveně odpor. Neumím v tom ke své spokojenosti napsat ani nadpisy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 10:13 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    pandoc
    Je otázka, co nabízí proti třeba tomu python-markdown, který jsem ještě nevyzkoušel
    . uplne jiny svet .. Schopnosti o par radu jinde:) zakladni operace moznost vyskouset na https://pandoc.org a https://pandoc.org/try

    xmonad
    Nevidím důvod používat.
    toto je dle osobni preference .. prakticky nejlepsi tiling VM co jde najit:)
    etckeeper
    Nepamatuju si, co to umí, ale o nějakém takovém nástroji trochu uvažuju. Na druhou stranu spoustu věcí řeším tak, že si v gitu triviálně udržuju jen těch pár souvisejících configů v adresáři.
    shellcheck
    Ani tady neznám význam oproti non-haskell alternativám.
    stejne jako u pandou .. .shopnosti jsou o par radu jinde nez jakakoliv alternativa , a stejne jako pandoc moznost vyzkouset online :) prece jen jeden z targetu ghc je javascript -> https://www.shellcheck.net/
    gitit
    O tom jsem jednu dobu uvažoval, ale taky asi bude mít hromadu alternativ a navíc si tyhle věci většinou udržuju po svém.
    hledger
    vyvoj ledgeru , ucetni system ...
    Neznám.
    git-annex
    O tom jsem uvažoval, ale momentálně pro něj nemám využití
    pěkná věc , jen autor je trosku silenejsi :)
    USE="-gnome -kde";turris
    Bedňa avatar 24.10.2016 23:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Mám pocit, že som Pandoc som radil niekomu inému, ale to môže byť zhoda okolností a to čo píšeš nemá so mnou súvis. Pandoc je tak asi TOP, potom je to všetko ostatné, záleží čo všetko chceš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.10.2016 10:05 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    Pandoc na gentoo je bez problemu , staci si pridat haskell overlay https://wiki.gentoo.org/wiki/Haskell

     

    Support co se tyce haskellu je v Gentoo excelentni -- hlavni vyvojar gentoo co se tyce haskellu je jeden z nevice napomocnych lidi co jsem kdy zazil. A zaroven i jeden z nejzkusenejsich + se podili i na upstream vyvoji GHC.

     

    Jinak pandoc je dobre supportovan i na openSUSE:)

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 25.10.2016 10:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Na co budu instalovat haskell overlay, když v zásadě nepotřebuju ani haskell ani pandoc, které jsou navíc normálně v base.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 12:53 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    v base je vetsinou dost old verze .. .prenos overlay-> base je dost slow :) a celkem rozdil

     

    druhe reseni je bodnout se na emerge a instalnout stack ktery si pritahne vlastni ghc --> https://docs.haskellstack.org/en/stable/README/

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 25.10.2016 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Motivace? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 18:45 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?

    ano , to byva hlavni problem :)

    USE="-gnome -kde";turris
    28.10.2016 01:29 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    Tenhle blogpost si nekde flagnu jako odpoved na otazku, proc jsem prestal pouzivat Gentoo.
    pavlix avatar 29.10.2016 02:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pandoc na gentoo?
    To můžeš. Ale dneska už Gentoo maximálně tak prozradí, co je opravdový balast.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.