Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Why? Somebudy please tell me why!Tohle se řeší už tak od roku 1995 co započal svoji činnost RealNetwork, teda aspoň co moje paměť sahá. Už tehdy se začal z jejich strany používat a kryplit standard vydaný IETF jako RFC 1889 alias RTP, který sám o sobě byl plně funkční a jednoduchý jako facka(na tom se snad ani nemělo dát co pokazit). Už tehdy (kdo ještě pamatuje takový ten starý RealPlayer s tlačítkama jako z Motif widget toolkititu, dole s černým status-barem v zeleném písmu a paměťovými nároky pomalu většími jako dnešní Firefox a reklamami narvaný od spodu, přes strany až po strop?) se začínalo s všelijakým chunkováním a procedurováním a ověřováním (handshake jejich protokolů pomalu těžší než přístupová sekvence do Pentagonu). Pár-sekundové chunky po jejichž stažení bylo skrze nový HTTP požadavek na jiném kanálu s nějakým smetím (asi nějaký hash z bůh ví čeho) vždycky validovat byl donedávna doménou Silverlightu (ten to měl v Linuxové verzi Moonlightu dokonce ošéfované tak, že po stažení chunku se provedl reload v prohlížeči, takže to bylo absolutně nepoužitelné a většinou to skončilo pořádným zákusem). Teď se k té zoufalosti bohužel uchýlilo i jablko (aneb jablko od stromu daleko nepadá). Celé je to jediné: Zoufalá snaha o streaming, alias pokoření fyzikálního zákonu, že cokoliv přehratelné na libovolné obrazovce může být logicky přesměrováno na pevný disk přehrávače a dál barterovatelné (tohle tu existovalo ještě dávno před tím než kdokoliv znal tři magické písmena DRM). Tento fyzikální zákon bohužel jde ne-fyzikálně pokořit: Nadělat v tom takový bordel, že se v tom vrtat kohokoliv přestane zhnusením bavit. Bohužel se jim to čim dál víc daří. Ale jak říkám, tohle už započalo dávno v minulosti. Už mezi roky 1995-2000 se do toho boje o internetový stremovatelný koláč přidal Apple (jimi použité zvukové kodeky, které i několik let po vydání standardu MPEG-1 utrhly nejedny uši a u kterých se pořádně neví jak fungují dodnes, jsou nezapomentulné i když oni v tom kryplení čehokoliv byly přeborníci už mnohem dříve), Microsoft (ten se o to chudák nepříliš úspěšně pokouší už několik desetiletí, zas z kryplení MPEG-4 ASP se podařilo hackerům vypreparovat aspoň DivX). Za těch cca dvacet let se moc nezměnilo, snad se do boje o obří ocukrovaný koláček přidal jen Macromedia/Adobe (ještě pamatuju když tak cca někdy krátce po přelomu tisíciletí začínali se sekvencí JPEGů). Co je smutnější, je fakt, že pokaždé když už to vypadá, že někdo přišel s něčím tak debilně jednoduchým a prostým, že už se to snad nepovede nikomu dodrbat v jeho prospěch a v oblasti internetového videa zavládne utopie se to dodrbe tak, že by se člověk klidně vrátil o jednu dodrbanou generaci zpět a ještě se slzou v oku vzpomíná a že u toho giganty zadupou doslova někoho do zemi (naposled to odnesl chudák Ian). Možnost že obří sladký koláček propadne nikomu (jediná možnost jak zavést v oblasti internetového videa doslova drogové opojení na věky) a že už z něj nebudou moci trhnout ani plátek je pro ně ještě horší než spát s konkurencí nebo riskovat že většinový podíl konkurenci připadne. Mě už tím bohužel umořili. BTW: Ale to je jen jedna oblast. Např. na TCP/IP sítích se už komunikovalo (ve smyslu, že už se stalo a už asi nestane). Pamatuje ještě někdo NetMeeting (zas nic jiného jen implementace dobře vymyšlených standardů)?
.
Jak rychle se z toho stahuje? Dá se neomezeně, nebo si to něčím limituje na realtime?
Hmm, vytáhl jsem z toho 2,5MiB/s. Takže super, nejspíš to doplním do tv-dl... Děkuji autorovi za objevení a za blogpost
Já jsem teď z
perl ctstream-5 -A -s http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10195164142-vypravej/ | pv > /dev/null
dostal 2,32MiB/s (18,5Mbit). Ale je škoda, že to tímhle způsobem nabízí jenom 576p, ostatní jsou jenom na RTMP...
Mně se linka saturuje na 10 Mb/s, tak jsem myslel, že úzké hrdlo je na serveru. Když máte víc, tak mám asi problém u sebe. Nebo to taky bude perlem, mám docela pomalý stroj, sebere mi to 40 % procesorového času. Třeba dosáhnete lepších čísel, když si parametrem -f vypíšete URL a postahujete je něčím efektivnějším.
Akorát nechápu poznámku s RTMP. Mně ctstream na RTMP nenabízí vyšší rozlišení.
491c491 < $response = $ua->request(POST $smil_generator_url, \@data); --- > $response = $ua->request(POST $smil_generator_url, \@data, Referer => "http://www.ceskatelevize.cz/", 'x-client' => "127.0.0.1");Vypadá to, že hlavičky "Referer" a "x-client" jsou teď povinné. Bez této úpravy vrací http://www.ceskatelevize.cz/ajax/playlistURL.php kód 403.
Tiskni
Sdílej: