abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 190 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník

    1

    26.3.2005 00:59 | 1 | poslední úprava: 5.4.2019 18:44

    1        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.3.2005 10:11 Dataman
    Rozbalit Rozbalit vše Pomalé, paměť
    Nikdy nejde o to napsat co nejméně znaků. Důležitější je spíše optimalizace. Rekurzivní funkce ti zabere spoustu paměti. Schválně, jak ti bude u funkce strlen trvat, než sjede dvacet tisíc znaků a kolik ti zabere paměti. Ta moje ti paměti bude zabírat pořád stejně, ta tvoje ji bude neustále krást.
    int strlen(char *a){
      int i=0;
      while(*a)
      {
        ++i;
        ++a;
      }
      return i;
    }
    
    Luk avatar 26.3.2005 11:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalé, paměť
    Přesně tak. Rekurzivní funkce se hodí prakticky jen jako cvičení, jako ukázka, že to jde. Ale jsou vždycky pomalejší než totéž udělané iterací, navíc spotřebovávají paměť na zásobníku a ten navíc při "větším" počtu vnoření přeteče. Platí známé pravidlo, co jde udělat rekurzí, jde udělat iterací.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.3.2005 16:34 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalé, paměť

    ech.. samozřejmě. úloha zněla ale "nejméně znaků", nikoli nejvýkonnější. Prostě toto není otázka z reálného světa, a nemá smysl se ptát jestli úloha "najděte nejkratší řešení" má smysl, stejně jako nemá smysl mnoho lidské činnosti.

    já vím že rekurze je v tomto případě úplná blbost. Nicméně musíš uznat, že pomocí rekurze je to řešení kratší než jiná, běžnější řešení.

    26.3.2005 11:15 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše strcpy()
    char *strcpy(char *d, const char *s) 
    {
      char *ret = d;
      while ((*d++ = *c++))
        ;
      return ret;
    }
    

    P. S. K ,,sestřesení'' kódu do jedné řádky se uchylovat nebudu :-).

    P. P. S. Obě funkce se obvykle implementují v asembleru, ,,výkonný kód'' je na i386 tvořen pomocí jedné prefixované instrukce (+ nějaký ten vstup do funkce, cld a leave).

    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    26.3.2005 12:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    Ad P.P.S. Obvykle už ne. Obvykle je slušný kompilátor (gcc) implementuje přímo a dokáže optimalizovat in-line.
    26.3.2005 19:48 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    Obecně souhlasím -- je pravda, že mikrooptimalizace se stále více nechávají na kompilátoru, ale existující implementace těchto základních knihovních funkcí na to obvykle nespoléhají. V glibc jsou tyto jednoduché funkce napsané v asembleru pro všechny možné architektury, plus je tam jedna generic implementace v čistém C.

    Jak tak na to koukám, v glibc jsou i ,,jemnější'' verze pro i486, i586 atd., které jsou implemetované v asembleru bez prefixových instrukcí (což je asi na procesorech s RISCovými rysy rychlejší).
    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    26.3.2005 20:04 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    Špatně jsem si to přečetl tvůj příspěvek, máš samozřejmě pravdu. Ale to není v rozporu s tvrzením o implementaci knihovních funkcí strlen() a strcpy(), i když je pak třeba optimalizovaný kód nepoužívá :-).
    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    27.3.2005 16:44 3018736794024648 | blog: plathel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: strcpy()
    ježda. samozřejmě. jenže tohle řešení má 35 platných znaků.. moje má 33 ;) proto jsem ho dával do blogu, protože je kratší než tahle klasika
    26.8.2010 22:08 Jan Turoň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejkratší implementace strlen a strcpy
    tahle je taky zajímavá :-)
    int strlen(char *str) {
      int i=0;
      for(;*(str+i);i++);
      return i;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.