abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (40%)
    Celkem 500 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 10:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.12.2009 21:02 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Vas prostoduchy zapisek nyni vytlacil muj frekventovany blog z hlavni stranky ...
    29.12.2009 21:36 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    minimálně bych si stěžoval na ÚV a žádal exemplární potrestání ....
    30.12.2009 12:14 krnoha | skóre: 10 | blog: prizpevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption

    Jestli jsem někomu narušil jeho genialitu, tak se omlouvám.

    vencour avatar 30.12.2009 13:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption

    Geniální je jen V.K., že, Dade? :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.12.2009 21:11 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Ano, tak to bohužel je.

    Můžete se spolehnout, že i smart na discích je zfalšovaný, a tak je to všude.

    Firma, která nefalšuje, tak jí neviditelná ruka nechá zkrachovat. Protože oproti jiným firmám, vyrábějící „spolehlivý“ hw bude roznesena na kopytech, respektive brána za špatnou koupi, i kdyby v reálu vyráběla ten nejlepší a nejkvalitnější hw.

    Falšuje se na všech úrovních, například TDP Intel procesorů je tak nejasně definované, že ke skutečnosti je třeba k němu přidat odhadem minimálně pár desítek procent při porovnání s TDP AMD procesorů.

    Trik s GB, kdy definice 1 GB = 10^9 bajtů a disk vypadá větší už je běžný. Jenom to kazí to, že výrobci operačních systémů nechtějí na tento trik přistoupit.

    O tom, že si koupíte 10 cm bedýnky s 300 W výkonu PMPO je další trik, přičemž podle běžné metodiky dají třeba 2W RMS.

    Myslím, že by stálo za to mít filesystém, který by přidával md5 součty ke každému clusteru a porovnával. Možná bychom se ještě velmi divili, jak nespolehlivé disky jsou. POkud nějaký takový fs existuje (nevím o něm), bude to můj favorit.

    Ale jinak zakrývat chyby bude nutné, až se rozšíří flash a ssd. Flash samo o sobě teď dělá triky typu 2 bity na buňky, teď se pokouší 3 bity na buňku a prý už je v dohledu i 4 bity. Tím se z digitálního záznamu stává fakticky analogový se všemi nespolehlivostmi a s obrovskými náchylnostmi výsledných dat na šum, rušení, teplotu, stárnutí jako u analogových věcí. Čím více bitů na buňku, tím méně spolehlivé to je, ale levnější, marketinkově to má vyšší kapacitu a lépe se to bude prodávat. Je jasné, jaký trend zvítězí.

    vencour avatar 29.12.2009 21:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption

    Na téma ekonomika a pověst jsem narazil na zajímavý článek i diskusi.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.12.2009 21:25 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Myslím, že by stálo za to mít filesystém, který by přidával md5 součty ke každému clusteru a porovnával. Možná bychom se ještě velmi divili, jak nespolehlivé disky jsou. POkud nějaký takový fs existuje (nevím o něm), bude to můj favorit.
    ZFS?
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    29.12.2009 21:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    SMART funguje, tak o nejakom falsovani radsej nic nepis, ak nemas dokazy.
    29.12.2009 21:47 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Tady nejsme na policii. Mimochodem, o falšování smartu tady na abclinuxu bylo psáno již několika lidmi (tedy ne mnou).
    29.12.2009 21:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    SMART funguje tak, jak ho výrobce implementuje. A jak ho někteří výrobci implementují se můžeš podívat do nedávného blogu "Spolehlivost velkých disků".

    Jestli má z vás dvou někdo radši sklapnout, tak jsi to ty.
    Quando omni flunkus moritati
    29.12.2009 22:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    A kde je to falsovanie? Ak ostava po prepise pocet realokovanych sektorov nulovy, tak sektor realokovany nebol (=zapis sa podaril, sektor vyzera byt fyzicky vporiadku). Takyto sektor vznikne napriklad pri vypadku napajania pocas zapisu (osobne mam vyskusane), prepisom sa opravi bez realokacie.

    Disk moze mat rozne zavady - napriklad niekedy zapisovat nespolahlivo. Narobi si sektory, ktore nevie precitat, ale potom zase zapisuje dobre a po prepise to funguje. Takychto diskov WD som mimochodom uz par videl (20-40GB).
    30.12.2009 12:25 krnoha | skóre: 10 | blog: prizpevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption

    Vida, disk se sám spravil. Jaký samoopravný mechanismus mohl použít? Kromě realokace sektoru mě nic nenapadá.

    30.12.2009 21:08 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Pending sector = sektor, ktory sa neda citat. To znamena, ze nesedia opravny mechanizmus zistil chybu, ktoru nedokaze opravit. Dane miesto povrchu moze byt fyzicky poskodene, ale nemusi - moze tam byt zapisana blbost, ktora sa prepisanim opravi.
    Shadow avatar 29.12.2009 22:06 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Podívejte se trošku blíže na causu WD Green z EADS série, která se v Linuxu uparkuje k smrti. Když jsem to kdysi zkoumal, narazil jsem na příspěvky, které tvrdily, že patch od WD jenom upravil SMART, aby lhal o Load Cycle Count. Důkaz nemám, disk jsem vrátil ve 14ti denní lhůtě, nicméně zkuste Googlit, třeba něco najdete.

    Dovolte mi vám nicméně položit jeden dotaz - když tu tak vehementně tvrdíte, že SMART funguje - máte tedy vy konkrétní důkazy o tom, že SMART všech disků na trhu vrací vždy a ve všech případech pravdivé údaje? Nebo jen slepě věříte výrobcům?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    30.12.2009 00:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Uz niekomu ten disk odisiel, alebo sa jedna len o tu hodnotu v SMARTe?

    V roznych implementaciach SMARTu su rozne bugy, u Hitachi som napr. videl podtecenie poctu realokovanych sektorov - bol tam jeden necitatelny sektor, ale v SMARTe bolo 0. Po prepisani ("opraveni") sektora sa tam objavilo nejake velke cislo.
    Shadow avatar 30.12.2009 14:34 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    To parkování hlaviček bylo slyšitelné, takže se nejednalo pouze o hodnotu ve SMARTu. Každopádně, pokud vás zajímají detaily, zkuste googlit, určitě toho najdete spoustu.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Acci avatar 29.12.2009 21:47 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Mac OS 10.6 už přešel na definici: 1 GB = 10^9 bajtů. Těžko říct, jestli je to dobře nebo ne.
    Jendа avatar 29.12.2009 23:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Podle mě dobře, ale možná je to tím, že mám radši konzistenci SI předpon (pro 2^n tu máme Ki, Mi, Gi, Ti).
    30.12.2009 14:01 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    niektori ludia su proste nenasytni, aj v dobe terabajtovych diskov im chyba miesto, a zli zli vyrobcovia ich klamu tym, ze spravne pouzivaju SI
    29.12.2009 21:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Jenom to kazí to, že výrobci operačních systémů nechtějí na tento trik přistoupit.
    Jak kdy, jak kdo. Třeba takový dd už taky násobí 1000 místo 1024. Hnus velebnosti
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 29.12.2009 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Chová se v souladu s IEC 60027-2.
    30.12.2009 00:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    ...nikoliv však v souladu se zdravým rozumem
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 30.12.2009 00:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    SI násobky 10^n se používaly dlouho před nástupem počítačů. Osobně mi přijde docela zdrávo, že k, M, G, T tedy znamená stejně jako všude jinde 10^n, a když chci vyjádřit binární násobek, použiji předpony Ki, Mi…
    30.12.2009 01:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Zato bity se tak dlouho před nástupem počítačů nepoužívaly, pravda? Jaký má smysl násobit desíti něco, co samo znamená dvojková číslice (číslice ve dvojkové soustavě)? SI je z mého pohledu počítačníka naprosto nezajímavý piece of crap.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.12.2009 08:41 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    To je zvlastni, ze zrovna u nasobku dvojkovych cislic - tedy megabitu - plati SI pocitani (1 Mb/s = 10^6 bitu za sekundu)...
    30.12.2009 12:20 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Do síťařiny nedělám, takže jsem si na to nevzpomněl, ale máš pravdu, megabitisti násobí desíti. Můj argument je mimo, ale to nevadí, mebibitisti jsou prostě untermensch :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.12.2009 17:43 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    V jednom článku (v nějakém papírovém počítačovém časopise), co jsem kdysi četl, to bylo vysvětlené jako dědictví z časů telegrafu a dálnopisu, které neměly žádný důvod používat binární jednotky a tudíž se od těch dob v telekomunikacích používají jednotky metrické.
    Jendа avatar 30.12.2009 19:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Já třeba nevidím žádný důvod, proč by se měla velikost pevných disků vyjadřovat v n*2^m.
    30.12.2009 09:55 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Myslím, že by stálo za to mít filesystém, který by přidával md5 součty ke každému clusteru a porovnával. Možná bychom se ještě velmi divili, jak nespolehlivé disky jsou. POkud nějaký takový fs existuje (nevím o něm), bude to můj favorit.
    Reiser4!
    make menuconfig, not war!
    30.12.2009 09:59 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Tedy, ten vlastně AFAIK kontroluje validitu jenom dat, nikoliv stromu, takže taky nic moc, i když lepší než drátem do oka. Sorry za neoprávněný výkřik.
    make menuconfig, not war!
    Shadow avatar 29.12.2009 21:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Jo, tak přesně tohle mi dělal jeden SATA řadič - nebudu jmenovat značku (Promise) - naštěstí jsem to objevil včas, takže škody byly minimální. Ale bylo pěkné sledovat, jak každé přečtení trošku většího souboru vrátí jiný MD5 checksum. S autorem nemohu než plně souhlasit, takové chování výrobce je trestuhodné. Silent data corruption je snad to nejhorší, s čím se může člověk setkat - je totiž velmi pravděpodobné, že se chyby dostanou i do záloh, pokud se na to dost brzy nepřijde.

    K tomu RAIDu 6, mám pocit, že linuxový SW RAID 6 nemá schopnost opravit silent data corruption na jednom z disků. Snad se lze spolehnout alespoň na mismatch_cnt u individuálních disků v poli. A na Linuxu ZFS nemáme... nicméně, snad bude něco v BTRFS. Ale než ten bude stabilní pro produkční nasazení...
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    29.12.2009 22:11 krnoha | skóre: 10 | blog: prizpevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption

    No, představ si RAID6 z n disků. Na jednom disku jsou chybná data, takže máme n bloků a parita nesouhlasí. Můžeme z nich vzít libovolných n-2 a dopočítat vynechané dva bloky. Dopočítané dva bloky můžeme porovnat s obsahem těch samých dvou bloků přečtených. Jestliže nám vyjde, že oba dopočtené bloky jsou špatně, máme důvod k domněnce, že chyba je na některém z těch n-2 vybraných. Jestliže ale vyjde, že jenom jeden dopočtený blok je špatně, máme důvod k domněnce, že ten jeden je skutečně špatně. Můžeme ho přepsat správnou hodnotou a máme inteligentně opravenou konzistenci. Napsal jsem to kostrbatě, ale snad je to k pochopení.

    Z toho mi vyplývá, že consistency check na RAID6 má docela slušnou šanci poškozená data opravit. Doufám že ji využije.

    Shadow avatar 29.12.2009 23:21 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    To ano, akorát tuto schopnost neočekávej od linuxového SW RAIDu (leda by sis jí tam doprogramoval sám). Ten něco takového totiž AFAIK neumí a nedělá. A možná ani dělat nebude. Tohle jsem totiž dohledával (protože RAID 6 používám) před nedávnem, a dokonce jsem narazil i na nějaký dotaz tohoto charakteru na příslušném mailing listu, kde příslušný správce pěkně vysvětlil, proč to dělat nebude.:-) Bohužel, detaily už si nepamatuji (kromě matného dojmu, že jsem mu tehdy snad i dal za pravdu), ale dohledat to určitě půjde.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    30.12.2009 19:34 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    No hlavne zjistit, ktery blok je ten spravny ;-)) ... i kdyz u RAID6 a vypadku jednoho bloku by to slo ... ale ne automaticky ... kdo to ma furt kontrolovat.
    29.12.2009 21:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Co je to za nezmysel? Kazdy disk, ktory pri citani nevie precitat sektor, vrati chybu. Kazdy, este som nevidel taky, ktory nie. Ak taky nahodou existuje, tak je to vazna chyba vo firmware a chcem vediet vyrobcu, model a verziu firmware.
    29.12.2009 22:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    CO je tak dokonalého na RAID-Z/ZFS co by RAID-DP/WAFL (ve verzi co je v Data ONTAP 8, uznávám limit 16TB/aggregát je ústřel) neuměl?
    30.12.2009 10:34 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Umi behat bez draheho zeleza od NetApp?
    BTW: Od chvile, kdy jsme shaneli po cele Evrope nahradni FC disky s jejich firmware, nejsem na jejich vyrobky zvedavy..
    30.12.2009 10:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Pánové si neplatí za support? :) Drahého železa od NetAppu? Cena za NetApp je zhruba stejná jako za enterprise storage od SUNu. Jistě nemůže se cenou srovnávat s home made storage systémem, ale na trh domácností snad NetApp ani nemíří, ne? Já myslel, že se bavíme právě o těch aplikacích, kde na spolehlivosti záleží.
    30.12.2009 10:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    A až příště budeš shánět něco k NetAppům, ozvi se, dám ti kontakt na jednoho hodně rozumného NetApp STAR partnera. :-)
    30.12.2009 11:23 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    NetApp jsme vyhodili a mame pole od Dellu. Taky zadna vyhra.
    ;(
    A jak jsem psal ta super vlastnost ZFS je, ze slape i na "home made storage systemech".
    30.12.2009 11:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Diskové pole od Dellu bych nechtěl ani zadarmo :) NetApp má svoje problémy, ale pořád je to asi to nejlepší co na trhu je, nic jiného ti prostě ten Snap Manager pro SAP nenabídne :-(
    30.12.2009 14:00 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Problemy? Treba ze se pole vypne, kdyz do 24h nevymenite vadny disk? Zadne nemate, jste v Praze, pole bezi v Amsterdamu a jedine nahradni disky lezi v Londyne.
    Ale raid.timeout nebo jak to presne bylo jsem nakonec nasel..
    ;)
    30.12.2009 14:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Co je to za enterprise storage, když tam nemáte spare disky? A s tím degradovaným režimem je to trošku jinak, že... do degradovaného režimu se appliance přepíná ve chvíli, kdy ztráta libovolného dalšího disku v raid group vyústí v data loss. Věř tomu nebo ne na světě jsou společnosti, které raději zažijí service break, než příjdou o data a přesně pro takové je NetApp filer nakonfigurován v defaultní konfiguraci. Pokud chceš riskovat ztrátu dat měl by si vědět co děláš a pak si dost chytrý na to aby sis přečetl manuál. A volbu options raid.timeout si znal. - NetApp Basic Concepts Quickstart Guide

    By mě možná i zajímalo pro kterou společnost pracuješ ať vím komu se vyhnout obloukem :-)
    30.12.2009 15:35 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Problem c.1: majitel setril, kde se dalo.
    Problem c.2: appliance instaloval typek, ktery byl kratce pote vyhozen.
    Problem c.3: doslo ke zmenam v siti vcetne ip adres mail serveru, ale nikdo to neupravil v appliance.
    Problem c.4: vsichni si mysleli, ze monitoring porad funguje.
    Problem c.5: spare disky uz byly v provozu, ale nikdo to nevedel.
    Takze nejdriv se pole vypnulo a pak se cetly manualy.
    Ale neboj se, s nasi firmou pravdepodobne nebudes mit nikdy nic spolecneho.
    30.12.2009 16:24 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    No tak to v tom jejich webu asi taky nevideli, ze je online ;-)) kdyz se pole nezahlasi, doporucuje opravu a vynutit nahlaseni se na web netappu (treba i pres email) ... kdyz je dobre nakonfigurovano, prijde disk sam primo od netappu ... nebot to zjisti sami.
    30.12.2009 17:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    kdyz je dobre nakonfigurovano, prijde disk sam primo od netappu ... nebot to zjisti sami.
    Jo jo, to je rozdíl mezi NetAppem od NetAppu a nSeries storage systému od IBM, kluci z NetAppu zavolají a řeknou že disk je na cestě, lidem z IBM musíš volat ty a disky z nich přímo tahat :D
    30.12.2009 19:33 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    No u IBM to funguje taky ... akorat IBM je takova zabrzdena ... taky jsme myslim 2 IBM netappy prodali ;-))
    30.12.2009 19:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Jo ty děláš ve Storyflexu... Jsem se na ten profil měl podívat dřív :)
    30.12.2009 17:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    Ach, teďka vidím jak strašně za to vlastně může NetApp samotný a jak to vlastně nebyla odfláknutá instalace :D
    30.12.2009 16:20 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    jelikoz mam NetApp certifikat ... asi 3 ... tak muzu rict, ze je to FUD ;-))

    NetApp vypne, pokud mate degradovany Raid a nemate SPARE .... a to je sakra rozdil. NetApp je enterprise reseni, tedy predpoklada dokonce 2 spare disky, tak mluvi best pr. ... kdo je nedodrzuje je vul ;-))

    Obecne vzato, NetApp ma servis 4 hod, nebo 24hod, mi sami mame X disku NetApp v kazde pobocce.

    Jinak treba diskove pole HP EVA vypne polici, pokud nekdo vynda disk a neda tam dalsi, pry chyba cirkulace nebo co ;-)) ... no ale EVA umi redundnanci az na vypadek cele police ;-)))
    30.12.2009 17:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Silent Data Corruption
    jelikoz mam NetApp certifikat ... asi 3 ...
    LOL. Hláška století. :-)
    NetApp vypne, pokud mate degradovany Raid a nemate SPARE ....
    To není pravda, alespoň ně u RAID-DP... I RAID-DP je RAID degradovaný i pokud je ve FAILU jeden disk z RAID group, kdežto appliance se celá přepne do degradovaného režimu až když jsou FAIL oba disky v RAID-DP grupě a není k dispozici žádný spare na který by se udělalo recovery.
    tak mluvi best pr. ... kdo je nedodrzuje je vul ;-))
    Občas stojí best practices za starou belu a jsou obsoletní... Zrovna ty pro Snap Manager for SAP a Oracle over NFS stojí za starou belu a pěkně jsme se na tom shodli s tím člověkem z NetAppu co jsme ho měli na návštěvě ve Finsku. :-)
    Obecne vzato, NetApp ma servis 4 hod, nebo 24hod,
    Pravda pravdoucí, my sami máme servis na disky 4h (ale ne od NetAppu).
    Jinak treba diskove pole HP EVA vypne polici, pokud nekdo vynda disk a neda tam dalsi, pry chyba cirkulace nebo co ;-)) ... no ale EVA umi redundnanci az na vypadek cele police ;-)))
    Ano, ony se tak ty enterprise storage systémy chovají, je jedno jestli máš Hitachi Data Systems, nebo NetApp, vždycky je v defaultní konfiguraci preferovaný service break před ztrátou dat.

    No nic NetAppisto, kdy a kde zajdem na pivko? :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.