Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Tento blog obsahuje nebezpečnou symboliku.
Už dlouho chci napsat text o věci, které mě docela trápí. Částečně to vychází z mých osobních zkušeností -- tedy ne že bych nějak stár, ale skutečnosti těchto zkušeností jsem prožil ve věku dětském. Měl jsem tedy čas nad nimi popřemýšlet a díky jim mám na určité události ve společnosti často zcela jiný náhled, než mé okolí.
Co by 12 leté dítko základní školou povinné, jsem z několika kámoši udělal docela velký průser. Jednalo se o trestný čin, vyšetřovala to policie a celková škoda námi způsobená byla několik desítek tisíc korun (stalo se to na začátku devadesátých let, dnes by to byla částka patřičně vyšší). Nebudu zabíhat do podrobností, není to důležité. Důležité je, jak se k tomuto postavili lidé okolo. Škola. Policie (no ta asi jediná tak jak měla, prostě celou záležitost sepsala a věc odložila). Okolí.
Učitelé ve škole se chovali docela divně. Byli "šokovaní". Tedy na oko a především před ostatními školáky, ve skutečnosti jim to bylo jedno. Spousta učitelů měla starost o obraz školy jako celku, jednalo se tehdy o její začlenění do školy jiné (což se nakonec nestalo). Jen jedna učitelka se pokusila celou věc skutečně řešit. Při zpětném pohledu se jí to sice moc nedařilo, ale snaha tu byla.
Zcela z tohoto procesu vypadlo rozmotání celého případu, nalezení důvodů, které k tomu vedli a nějaké poučení. Velmi dobře si pamatuji naše ("viníků) zmatení. Neveděli jsme, co jsme udělali, jen jsme vědeli, že je to něco špatného. Nepřišel za námi ani psycholog, který by se to pokusil nějak uchopit a zkusil by z nás dostat, proč jsme to dělali. Důvodem bylo dobrodružství, zábava a především, neexistence nějaké jiné aktivity (resp jsme o žádné, pro nás přijatelné nevědeli).
Asi o tři roky později jsme se rovněž bavili po svém. Tentokrát to bylo na vězení. O tom jsme samozřejmně neveděli. Jen jsme se někam dostali. A pobývali tam. Nebránil nám ani zámek, ani výstražná tabulka. Za nějakou dobu se na to přišlo. Asi po roce, možná déle. Následoval opět rozhovor s policií, tentokrát však jiný, než u předchozího bodu. Nic se moc nezapisovalo, policisté jen byli docela zklamaní, že místo někoho, koho tam chtěli nalézt, jsme tam byli my. Využili toho po svém. Řekli nám, že pokud uvedeme (jako svědci), jména lidí, které jsme u toho objektu viděli, že se nám nic nestane. My jsme své splňili, policisté taky. Oni měli "důkazy" na někoho, a my čistý štít.
Asi o 14 dnů později byla na TV NOVA reportáž, kterou uváděl Zbyněk Merunka slovy "Otřesný případ dětské kriminality se stal v Olomouci!". V obsahu reportáže zazněla věta: "Po pravidelné měsíční kontrole objektu se zjistilo...". Dále tam zazněla jméná lidí, které jsme nám policie nadiktovala. Připomínám, že jen my jsme tak chodili asi rok. Zbývá jen dodat, že člověk, který měl na starosti "pravidelné měsíční kontroly" přišel o své místo ... dostal lepší, ale hlavně jinde.Proč to vlastně píšu? První případ se mi připomněl s kausami týkajících se dětských vrahů. Vzpomněl jsem si na to proto, že tehdy měla být šokována celá republika (pochopitelně stejně theatrálně, jako tehdy u nás na škole). A jediné, co se řešilo byla otázka zveřejnění či skrytí identit pachatelů. Opět se nikdo nezajímal po prapůvodních důvodech, stejně jako tehdy u nás. Stejně to nikdo neřešil.
Tiskni
Sdílej:
Spíš se divím, že to tu ve školách nevypadá ještě drsněji a žáci jsou relativně slušní.No aspoň někdo tam přece mít rozum musí, ne?
tvoje paušalizování
Promiň, můj příspěvek byl popis mých zkušeností, žádné paušalizovaní.
asi chtěl abys cvičil
Kdyžtak cvičila. Neustále protěžování oblíbenců ve sportech, nesmyslná buzerace, neprofesionální přístup principem "když ti něco nejde, tak ti nepomůžu a ještě se ti vysměju před třídou" zapříčinili mou averzi ke všem tělocvikářům, které jsem poznala. Nevím čím byla jejich flustrace způsobena, nicméně netvrdím, že se tak musí chovat všichni.
Zápisek = abstrakce umocněná abstrakcí.Hmm, jsou tam dvě konkrétní situace.
Školství (světové) = selhání lidstva.To je napsáno kde?
Řešení problémů (obecně) = povrchní.Hmm, tím že hledám podstatu problému, je to stále povrchní. Výborně, rád se od tebe naučím jít ještě více k jádru. Zatím jsi to moc nepředvedl.
Paralela na imigranty = 0.Ani tam být neměla.
Řešení problémů (obecně) = povrchní.Zatímco tvůj zápisek něco vyřešil? Jen jsi nadhodil několik líbivých a zpopularizovaných omylů a polopravd a zabalil to do úhledného kabátku.
) - ač jsem po páté třídě ze ZŠ odešel na gympl, vetřel jsem se na sraz spolužáků a mimo toho, že jsem pár lidí po osmi letech opět potkal, pokecal, popil a tak dál, zjistil jsem, že jedna spolužačka studuje střední školu zaměřenou na sociální práci a dál chce studovat speciální pedagogiku. Opravdu mě to potěšilo. Ze stejného důvodu obdivuji svoji sestru a mnoho dalších lidí v mém okolí, mladých i starších. Opravdu jich není málo, jen je možná není tolik vidět.
Doufám, že je jasné, co chci říci, občas se vyjadřuji nesrozumitelně