Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Tento blog obsahuje nebezpečnou symboliku.
Už dlouho chci napsat text o věci, které mě docela trápí. Částečně to vychází z mých osobních zkušeností -- tedy ne že bych nějak stár, ale skutečnosti těchto zkušeností jsem prožil ve věku dětském. Měl jsem tedy čas nad nimi popřemýšlet a díky jim mám na určité události ve společnosti často zcela jiný náhled, než mé okolí.
Co by 12 leté dítko základní školou povinné, jsem z několika kámoši udělal docela velký průser. Jednalo se o trestný čin, vyšetřovala to policie a celková škoda námi způsobená byla několik desítek tisíc korun (stalo se to na začátku devadesátých let, dnes by to byla částka patřičně vyšší). Nebudu zabíhat do podrobností, není to důležité. Důležité je, jak se k tomuto postavili lidé okolo. Škola. Policie (no ta asi jediná tak jak měla, prostě celou záležitost sepsala a věc odložila). Okolí.
Učitelé ve škole se chovali docela divně. Byli "šokovaní". Tedy na oko a především před ostatními školáky, ve skutečnosti jim to bylo jedno. Spousta učitelů měla starost o obraz školy jako celku, jednalo se tehdy o její začlenění do školy jiné (což se nakonec nestalo). Jen jedna učitelka se pokusila celou věc skutečně řešit. Při zpětném pohledu se jí to sice moc nedařilo, ale snaha tu byla.
Zcela z tohoto procesu vypadlo rozmotání celého případu, nalezení důvodů, které k tomu vedli a nějaké poučení. Velmi dobře si pamatuji naše ("viníků) zmatení. Neveděli jsme, co jsme udělali, jen jsme vědeli, že je to něco špatného. Nepřišel za námi ani psycholog, který by se to pokusil nějak uchopit a zkusil by z nás dostat, proč jsme to dělali. Důvodem bylo dobrodružství, zábava a především, neexistence nějaké jiné aktivity (resp jsme o žádné, pro nás přijatelné nevědeli).
Asi o tři roky později jsme se rovněž bavili po svém. Tentokrát to bylo na vězení. O tom jsme samozřejmně neveděli. Jen jsme se někam dostali. A pobývali tam. Nebránil nám ani zámek, ani výstražná tabulka. Za nějakou dobu se na to přišlo. Asi po roce, možná déle. Následoval opět rozhovor s policií, tentokrát však jiný, než u předchozího bodu. Nic se moc nezapisovalo, policisté jen byli docela zklamaní, že místo někoho, koho tam chtěli nalézt, jsme tam byli my. Využili toho po svém. Řekli nám, že pokud uvedeme (jako svědci), jména lidí, které jsme u toho objektu viděli, že se nám nic nestane. My jsme své splňili, policisté taky. Oni měli "důkazy" na někoho, a my čistý štít.
Asi o 14 dnů později byla na TV NOVA reportáž, kterou uváděl Zbyněk Merunka slovy "Otřesný případ dětské kriminality se stal v Olomouci!". V obsahu reportáže zazněla věta: "Po pravidelné měsíční kontrole objektu se zjistilo...". Dále tam zazněla jméná lidí, které jsme nám policie nadiktovala. Připomínám, že jen my jsme tak chodili asi rok. Zbývá jen dodat, že člověk, který měl na starosti "pravidelné měsíční kontroly" přišel o své místo ... dostal lepší, ale hlavně jinde.Proč to vlastně píšu? První případ se mi připomněl s kausami týkajících se dětských vrahů. Vzpomněl jsem si na to proto, že tehdy měla být šokována celá republika (pochopitelně stejně theatrálně, jako tehdy u nás na škole). A jediné, co se řešilo byla otázka zveřejnění či skrytí identit pachatelů. Opět se nikdo nezajímal po prapůvodních důvodech, stejně jako tehdy u nás. Stejně to nikdo neřešil.
Tiskni
Sdílej:
Spíš se divím, že to tu ve školách nevypadá ještě drsněji a žáci jsou relativně slušní.No aspoň někdo tam přece mít rozum musí, ne?
tvoje paušalizování
Promiň, můj příspěvek byl popis mých zkušeností, žádné paušalizovaní.
asi chtěl abys cvičil
Kdyžtak cvičila. Neustále protěžování oblíbenců ve sportech, nesmyslná buzerace, neprofesionální přístup principem "když ti něco nejde, tak ti nepomůžu a ještě se ti vysměju před třídou" zapříčinili mou averzi ke všem tělocvikářům, které jsem poznala. Nevím čím byla jejich flustrace způsobena, nicméně netvrdím, že se tak musí chovat všichni.
Zápisek = abstrakce umocněná abstrakcí.Hmm, jsou tam dvě konkrétní situace.
Školství (světové) = selhání lidstva.To je napsáno kde?
Řešení problémů (obecně) = povrchní.Hmm, tím že hledám podstatu problému, je to stále povrchní. Výborně, rád se od tebe naučím jít ještě více k jádru. Zatím jsi to moc nepředvedl.
Paralela na imigranty = 0.Ani tam být neměla.
Řešení problémů (obecně) = povrchní.Zatímco tvůj zápisek něco vyřešil? Jen jsi nadhodil několik líbivých a zpopularizovaných omylů a polopravd a zabalil to do úhledného kabátku.