Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
~Dnes vyšel na Steamu mnou dlouho očekávaný Bioshock Infinite pro Linux, v tomto mini zápisku se chci podělit o řešení problému se spuštěním hry na který jsem narazil...
Hra bohužel není nativní port pro běh pod linuxem se používá technologie eON (což je vlastně takový očesaný, na míru pro hru upravený bratříček wine) která byla použita i pro "portaci" The Witcher 2: Assasins of Kings
Nevýhodou tohoto řešení je:Můj problém se spuštěním hry spočíval v zaseknutí hry (black screen) po skončení úvodních videí (Hra přestala žrát CPU a proste vyhnila, dal jsem ji ~15 minut a nic). Fix je poměrně jednoduchý, prostě jsem vypnul v konfiguraci všechna úvodní videa:
v souboru:
~/.local/share/irrationalgames/bioshockinfinite/GameDocuments/My Games/BioShock Infinite/XGame/Config/XEngine.ini
Stačí zakomentovat:
StartupMovies=AMDLogo720p
StartupMovies=2KLogoSweep720p2997
StartupMovies=IrrationalLogoTest
StartupMovies=UE3AnimatedLogo_ProRes
na
;StartupMovies=AMDLogo720p
;StartupMovies=2KLogoSweep720p2997
;StartupMovies=IrrationalLogoTest
;StartupMovies=UE3AnimatedLogo_ProRes
Po uložení a spuštění již hra naběhla bez úvodních videí přímo na loading screen a vše zatím funguje jak má
Tiskni Sdílej:
Zkoušeli jste někdo tohle? Qemu/KVM + vfio = Virtual machine for gaming with 95% of native performance = no more dual bootingTak to je hustý. Tady je vlákno na Arch BBS o tom, jak to rozchodit. Vypadá to ale na docela dost práce...