Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
No nevim, ale jejich jednani mi prijde spravne. Preci jen pokud si udal nejake udaje, tak by ses mel snad vzdy prokazovat stejnymi.Jenže je dost rozdíl mezi údaji, které slouží k identifikaci (např. rodné číslo, číslo OP, jméno a příjmení atd.) nebo autorizaci, a údaji ke kontaktním účelům. Například KB rozlišuje subjekt a uživatele internetového bankovnictví - jsou to nezávislé entity, jeden uživatel může obsluhovat libovolný počet účtů libovolného počtu subjektů (pokud má člověk současně osobní a podnikatelský účet, jsou navázány na dva různé subjekty s vlastní sadou údajů; společný je jen uživatelský účet, tedy přihlašovací jméno, heslo a certifikát s klíčem). Kontaktní i identifikační údaje má každý subjekt a každý uživatel svoje, nezávisle na sobě. Nevím, jak to má mBanka, ale popsané schéma mi přijde zcela logické.
totožné s těmi, které jsem před časem zadal u svého osobního konta. Proboha, proč? Každý normální podnikatel má přeci firemní telefon, email a nezřídka i kontaktní adresu
A taky firemní účet! Netušíš co a jak, ale důležitě křičíš
A taky firemní účet! Netušíš co a jak, ale důležitě křičíšMyslel jsem, že mBusiness je právě firemní účet od mBank. Nebo je to nějak jinak?
Samozřejmě že mám firemní účet. Ale Mpeníze vyžadují nový účet mbusiness u mbank... proto jsem se jej snažil založit...
Zdravím, co se týká online žádostí, systém se vždy na záčátku zeptá, zda jste nebo nejste klientem mBank a po zalogování máme veškeré vaše evidované údaje k nové žádosti k dispozici - vaše osobní a kontaktní údaje jsou předvyplněné. Osoba a firma jsou samozřejmě odlišné entity, takže zadat další informace pro nový podnikatelský účet mBUSINESS KONTO je nutné.
K rozlousknutí vašeho problému ale určitě potřebuji více informací, například zda jste se chybně neidentifikoval jako nový klient nebo se nesnažil založit další mBUSINESS KONTO, což není možné. Zkuste napsat na mpenize@cz.mbank.eu, snad najdeme nějaké řešení .o)
Podrobné informace o mPenězích naleznete zde: www.mbank.cz/firemni/mpenize/
Argument, že platba proběhne okamžitě, je u eBanky i mBank mimo, jelikož realizují okamžitě všechny "vnitrobankovní" převody.Navíc je to lež. Když jsem před nějakým časem systémem ePlatba (v té době již patřícím Rajfajzen, ať už se to píše jakkoliv) platil, dorazila platba obchodníkovi zhruba po šesti hodinách. Jako na potvoru jsem na danou věc docela spěchal. Na infolince mi řekli, že jediné, co pro mě můžou udělat, je za 100 Kč(!) poslat obchodníkovi faxem potvrzení, že jsem zaplatil. Po mém rozčilování z nich nakonec vypadlo, že tu stovku můžu reklamovat. Krátce na to, před Vánoci, pak Rajfajzen spustil mohutnou reklamu na ePlatbu. Samozřejmě s tvrzením, jak platba proběhne do tří minut (nebo podobně malého čísla). Napsal jsem jim tedy e-mail s dotazem, jakou na to dávají záruku, vzhledem k mým předchozím zkušenostem. Odpověď mě opravdu dostala: dle zákona musí provést platbu do tří dnů, takže to, že zaplatili až za šest hodin, je v pořádku a mám si jít stěžovat na lampárnu. Reklama prý klamavá není, protože zákazník je povinen si přečíst smluvní podmínky, kde je napsané (bla bla bla). Aha. Koketoval jsem s myšlenkou podat podnět na Radu pro reklamu, ale po přečtení jejich stránek (nemůžou nic nařídit - pokud se usnesou, že reklama není v pořádku, zadavatel ji může dle svého uvážení stáhnout) jsem na to již jaksi nenašel sílu... Už jen třešničkou pak bylo, že i po měsíci a půl po podání reklamace na onu stokorunu (a jejím strhnutím z účtu, pochopitelně) dělala Rajfajzen mrtvého brouka. Když jsem je jemně vybídl, že reklamace dle stejných podmínek, kterými mi mávali před nosem, už dávno měla být vyřízená, uráčili se po pár dnech odpovědět. Prý na reklamaci nemám nárok, ale protože jsou strašně hodní, tak mi tedy tentokrát tu stokorunu milostivě vrátí... Odpočívej v pokoji, eBanko, byla jsi docela dobrá, než tě prodali.
Odpočívej v pokoji, eBanko, byla jsi docela dobrá, než tě prodali.Tak tak. Ono už i před tím prodejem to pokulhávalo - nějak mě třeba nenapadá jediná věc, která by se v internetovém bankovnictví eBanky změnila za posledních dobrých 5 let (a je tam hodně moc co vylepšovat), s RB ale přišel hnusný a arogantní přístup banky ke klientům. Beru to tak, že eBanka přinesla něco nového, posunula tím trh o pořádný kus dopředu a smysl její existence došel naplnění. Zanechala tu po sobě šedivé zkostnatělé torzo splývající s ostatními bankami, ale připomínající, že to jde i jinak. mBank podle mě čeká totéž. Vcelku se mi zdá, že už jsou za vrcholem - spouštění nových služeb se táhne a tlačí se hlavně na marketing (myslím, že to pěkně demonstruje fakt, že někdo z banky se objevil v diskusi na tomhle serveru, nebo emailové oznámení o zpoplatnění spořících účtů, které bylo tak úžasně napsané, že člověk měl až pocit, jak je to pro něj vlastně dobré). Snad nám mBank ze svého potenciálu ještě něco přinese, než skončí jako nepružný moloch.
Já na žádný marketing netlačím Bo) jen se v mezičase své obvyklé práce v mBank snažím řešit problém, který náš potenciální klient zveřejnil na internetu a myslete si o tom každý co chcete. Btw, ještě se nikdo neozval.
RB má dobré služby, ale taky drahé...
Přešel jsem na mBank, a protože u přihlášení nevyžaduje potvrzení mobilem, tak se mi podařilo vytvořit...
PHP HTTP Parser pro mBank, který vrací seznamy transakcí a zůstatky na účtě.
Ke stažení zde: http://www.teplaky.net/mbank-http-api/
Tiskni
Sdílej: