abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Mpeníze a Mbank... Mzlo

    14.5.2009 16:10 | Přečteno: 2048× | Linux | poslední úprava: 14.5.2009 16:11

    Rozhodl jsem se využít ve svém obchůdku platební systém mpeníze, dle inormací provozovatele k tomu stačí zaregistrovat mbussiness konto a pak už se vše vklidu nakliká, bez nutnosti někam jezdit podepisovat smlouvy apod.

    Registrace bussines účtu proběhla poměrně hladce (nepočítám-li skutečnost, že formulář po prvním odeslání vypadnul a já jsem jej musel celý vyplnit znovu). Na druhý den mi přišel z mbank mail, že jsem zadal nesprávné údaje a tudiž se má žádost zamítá.

    Nu což. Zavolal jsem na jejich infolinku. První paní mi řekla, že mě přepojí na obchodní centrum. Pán mi řekl, že mám zkusit zavolat znovu, ale přihlásit se v mlince pod svými hesly a kódy. Po chvíli brouzdání v internetovém bankovnictví jsem našel zmiňované kódy pro mlinku a pustil se do třetího telefonátu.

    Paní na druhém konci drátu mi zvesela zdělila, že jsem asi něco zadal špatně. No fajn. Po chvíli přemlouvání mi vysvětlila, že všechny zadané údaje musí být totožné s těmi, které jsem před časem zadal u svého osobního konta. Proboha, proč? Každý normální podnikatel má přeci firemní telefon, email a nezřídka i kontaktní adresu. Prý z důvodu bezpečnosti... Takže prý si mám otevřít svůj účet a odtamtuď opsat všechny údaje do nové žádosti, ale musí to být úplně nachlup stejné.

    Kocourkov hadra. Tedy zbohem Mpeníze...

           

    Hodnocení: 69 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kozzi avatar 14.5.2009 16:15 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    No nevim, ale jejich jednani mi prijde spravne. Preci jen pokud si udal nejake udaje, tak by ses mel snad vzdy prokazovat stejnymi. To mas jako by sis chtel vybrat penize s bankomatu a pokazde zadaval jinaci PIN :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Ondrej avatar 14.5.2009 16:28 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    nn, to je jako kdybych musel mit na vsech kartach co mam stejnej pin
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    kozzi avatar 14.5.2009 16:53 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    Jo tak jsem to spatne pochopil. Tam se jednalo a dalsi konto a oni chteli aby mel stejne udaje.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Luk avatar 14.5.2009 17:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    No nevim, ale jejich jednani mi prijde spravne. Preci jen pokud si udal nejake udaje, tak by ses mel snad vzdy prokazovat stejnymi.
    Jenže je dost rozdíl mezi údaji, které slouží k identifikaci (např. rodné číslo, číslo OP, jméno a příjmení atd.) nebo autorizaci, a údaji ke kontaktním účelům.

    Například KB rozlišuje subjekt a uživatele internetového bankovnictví - jsou to nezávislé entity, jeden uživatel může obsluhovat libovolný počet účtů libovolného počtu subjektů (pokud má člověk současně osobní a podnikatelský účet, jsou navázány na dva různé subjekty s vlastní sadou údajů; společný je jen uživatelský účet, tedy přihlašovací jméno, heslo a certifikát s klíčem). Kontaktní i identifikační údaje má každý subjekt a každý uživatel svoje, nezávisle na sobě. Nevím, jak to má mBanka, ale popsané schéma mi přijde zcela logické.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kozzi avatar 14.5.2009 18:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    JJ, ja sem si to prvne spatne precetl. Jsem myslel ze se jednalo o stejni ucet. A ze si jen porizoval nejako sluzbu a ne dalsi konto.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    14.5.2009 20:35 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    Zajímavé, takový problém jsem neměl. Zkusil bych to znovu ;)
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2009 20:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo

    Mzlo!!!

    14.5.2009 21:41 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    Jestli chcete vědět, co to je opravdové zlo, vizte Bugemos :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.5.2009 22:58 fry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo

    totožné s těmi, které jsem před časem zadal u svého osobního konta. Proboha, proč? Každý normální podnikatel má přeci firemní telefon, email a nezřídka i kontaktní adresu

    A taky firemní účet! Netušíš co a jak, ale důležitě křičíš ;-)

    Luk avatar 15.5.2009 00:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    A taky firemní účet! Netušíš co a jak, ale důležitě křičíš
    Myslel jsem, že mBusiness je právě firemní účet od mBank. Nebo je to nějak jinak?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    skaven avatar 4.6.2009 00:15 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo

    Samozřejmě že mám firemní účet. Ale Mpeníze vyžadují nový účet mbusiness u mbank... proto jsem se jej snažil založit...

    14.5.2009 23:14 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    15.5.2009 18:40 Ivana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo

    Zdravím, co se týká online žádostí, systém se vždy na záčátku zeptá, zda jste nebo nejste klientem mBank a po zalogování máme veškeré vaše evidované údaje k nové žádosti k dispozici - vaše osobní a kontaktní údaje jsou předvyplněné.  Osoba a firma jsou samozřejmě odlišné entity, takže zadat další informace pro nový podnikatelský účet mBUSINESS KONTO je nutné.

    K rozlousknutí vašeho problému ale určitě potřebuji více informací, například zda jste se chybně neidentifikoval jako nový klient nebo se nesnažil založit další mBUSINESS KONTO, což není možné. Zkuste napsat na mpenize@cz.mbank.eu, snad najdeme nějaké řešení .o)

    Podrobné informace o mPenězích naleznete zde: www.mbank.cz/firemni/mpenize/

    15.5.2009 21:21 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    Přišel už někdo na to, k čemu jsou ty Mpeníze dobré?

    Jednou jsem u eBanky zjišťoval, jestli mají nějaké API, přes které by mohla moje aplikace bezpečným způsobem zjišťovat, jaké platby dorazily (nejlépe tak, že v okamžiku připsání platby se sám jejich systém spojí s tím mým) - poslali mi hromadu dokumentace k něčemu, co je zřejmě totéž, co mPeníze.

    Daly se tím ale sledovat jen platby provedené v rámci tohoto platebního systému, kterým mohou platit jen klienti eBanky, takže to šlo z mé strany k šípku: když to nasadím, stejně musím nějak řešit i klasické převody na účet, přitom každý zákazník s možností použít tuhle "online platbu" má vždy možnost zaplatit i běžným převodem, tzn. okruh lidí, kteří mi touto cestou mohou zaplatit, se nijak nerozšiřuje.

    Sečteno a podtrženo: zbytečnost, navíc placená. Argument, že platba proběhne okamžitě, je u eBanky i mBank mimo, jelikož realizují okamžitě všechny "vnitrobankovní" převody.

    Jako jedinou výhodu bych viděl možnost důvěryhodné komunikace systémů přes API, které pro "obyčejnou" transakční historii k dispozici není. To ale z principu není pro mě důvod používat nadbytečnou službu, naopak to je důvod pro banku nabídnout to API i k běžnému účtu.

    Pokud jde o mně: Půl království a princeznu té bance, která mi splní tři přání: okamžitá realizace plateb, libovolný počet běžných i spořících účtů bez nějakého nehorázného navyšování poplatků za vedení a popsané API.

    Vážně chci tak moc, že v té záplavě bank, co tu máme, jsou jen dvě (RB a mBank), co splňují to první a jen jedna jediná záložna (FIO), která navíc umí i to druhé?
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    15.5.2009 23:31 Jiří Benc | skóre: 13 | blog: ublog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    Argument, že platba proběhne okamžitě, je u eBanky i mBank mimo, jelikož realizují okamžitě všechny "vnitrobankovní" převody.
    Navíc je to lež. Když jsem před nějakým časem systémem ePlatba (v té době již patřícím Rajfajzen, ať už se to píše jakkoliv) platil, dorazila platba obchodníkovi zhruba po šesti hodinách. Jako na potvoru jsem na danou věc docela spěchal. Na infolince mi řekli, že jediné, co pro mě můžou udělat, je za 100 Kč(!) poslat obchodníkovi faxem potvrzení, že jsem zaplatil. Po mém rozčilování z nich nakonec vypadlo, že tu stovku můžu reklamovat.

    Krátce na to, před Vánoci, pak Rajfajzen spustil mohutnou reklamu na ePlatbu. Samozřejmě s tvrzením, jak platba proběhne do tří minut (nebo podobně malého čísla). Napsal jsem jim tedy e-mail s dotazem, jakou na to dávají záruku, vzhledem k mým předchozím zkušenostem. Odpověď mě opravdu dostala: dle zákona musí provést platbu do tří dnů, takže to, že zaplatili až za šest hodin, je v pořádku a mám si jít stěžovat na lampárnu. Reklama prý klamavá není, protože zákazník je povinen si přečíst smluvní podmínky, kde je napsané (bla bla bla). Aha.

    Koketoval jsem s myšlenkou podat podnět na Radu pro reklamu, ale po přečtení jejich stránek (nemůžou nic nařídit - pokud se usnesou, že reklama není v pořádku, zadavatel ji může dle svého uvážení stáhnout) jsem na to již jaksi nenašel sílu...

    Už jen třešničkou pak bylo, že i po měsíci a půl po podání reklamace na onu stokorunu (a jejím strhnutím z účtu, pochopitelně) dělala Rajfajzen mrtvého brouka. Když jsem je jemně vybídl, že reklamace dle stejných podmínek, kterými mi mávali před nosem, už dávno měla být vyřízená, uráčili se po pár dnech odpovědět. Prý na reklamaci nemám nárok, ale protože jsou strašně hodní, tak mi tedy tentokrát tu stokorunu milostivě vrátí...

    Odpočívej v pokoji, eBanko, byla jsi docela dobrá, než tě prodali.
    15.5.2009 23:44 Jiří Benc | skóre: 13 | blog: ublog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    A ne, že by mBank byla lepší. Za pár týdnů oslavím roční výročí mé zatím nevyřízené žádosti o založení účtu. Tenkrát jsem se po měsíci absolutního ticha z jejich strany (nepočítaje v to automatickou odpověď, že žádost o vytvoření účtu byla zaregistrována) zeptal, jak na tom má žádost je. Poměrně rychle přišla odpověď s omluvou, že zpoždění bylo způsobeno technickými problémy a že se mi brzy ozvou. No, již to "brzy" trvá téměř deset měsíců. Tomu říkám rychlost :-)

    (Na druhou stranu, jsem rád, že jsme si způsob, jakým mBank funguje, vyjasnili hned na začátku, ještě před uzavřením smlouvy. Z představy, že se banka takto bude chovat v okamžiku, kdy vznikne nějaký problém s penězi na účtu, mi naskakuje husí kůže.)

    Existuje tu vůbec nějaká banka, která funguje?
    16.5.2009 17:46 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    To je taky dobrý masakr. Měl jsem za to, že smyslem téhle ePlatby a podobných je aspoň to, že platící zákazník provede platbu jako součást objednávkového procesu a výsledek vidí okamžitě ještě na webu prodejce. No, smluvní podmínky jsou fakt povinná četba.
    Odpočívej v pokoji, eBanko, byla jsi docela dobrá, než tě prodali.
    Tak tak. Ono už i před tím prodejem to pokulhávalo - nějak mě třeba nenapadá jediná věc, která by se v internetovém bankovnictví eBanky změnila za posledních dobrých 5 let (a je tam hodně moc co vylepšovat), s RB ale přišel hnusný a arogantní přístup banky ke klientům.

    Beru to tak, že eBanka přinesla něco nového, posunula tím trh o pořádný kus dopředu a smysl její existence došel naplnění. Zanechala tu po sobě šedivé zkostnatělé torzo splývající s ostatními bankami, ale připomínající, že to jde i jinak.

    mBank podle mě čeká totéž. Vcelku se mi zdá, že už jsou za vrcholem - spouštění nových služeb se táhne a tlačí se hlavně na marketing (myslím, že to pěkně demonstruje fakt, že někdo z banky se objevil v diskusi na tomhle serveru, nebo emailové oznámení o zpoplatnění spořících účtů, které bylo tak úžasně napsané, že člověk měl až pocit, jak je to pro něj vlastně dobré). Snad nám mBank ze svého potenciálu ještě něco přinese, než skončí jako nepružný moloch.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    19.5.2009 19:36 Ivana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo

    Já na žádný marketing netlačím Bo) jen se v mezičase své obvyklé práce v mBank snažím řešit problém, který náš potenciální klient zveřejnil na internetu a myslete si o tom každý co chcete. Btw, ještě se nikdo neozval.

    9.6.2009 19:45 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo
    Však to se nějak vylučuje? Pro Vás je marketing negativí slovo? ;-) Komunikace se zákazníky je jeho nedílnou součástí, ať se Vám to líbí, nebo ne.

    Co je ale podstatné - nijak nekritizuji, že mBank komunikuje a že komunikaci s klienty aktivně vyhledává. Naopak! To je jedině dobře.

    Jen podotýkám, že úsilí, které banka věnuje skutečnému rozvoji, není vůbec tak veliké, jako úsilí věnované komunikaci. Pokud tenhlee nepoměr přetrvá, bude z toho věc, kterou bankéři moc rádi nemají (zvlášť v poslední době): bublina, která nakonec splaskne ;-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    9.12.2010 17:27 Martin Zvarik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mpeníze a Mbank... Mzlo

    RB má dobré služby, ale taky drahé...

    Přešel jsem na mBank, a protože u přihlášení nevyžaduje potvrzení mobilem, tak se mi podařilo vytvořit...

    PHP HTTP Parser pro mBank, který vrací seznamy transakcí a zůstatky na účtě.

    Ke stažení zde: http://www.teplaky.net/mbank-http-api/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.