Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Mnohdy obešlou se stejnou poptávkou i několik desítek firem, vyberou si tu nejlevnější a pak se ještě dál snaží smlouvat.To je ale drzost! Ty se vlastne zlobis, ze existuje volny trh
S ničím nejsou spokojeni, všechno donekonečna reklamují atd.Pokud je co reklamovat - tedy dodavka neodpovida smluvenemu rozsahu nebo kvalite - pak je zcela chapu. Pri dojednavani podminek kontraktu samozrejme musi byt specifikovane, kdy tvoje zodpovednost konci. Naopak, moznost nabidek od uplne cizich firem je velmi pozitivni - muzu navazat dlouhodobe pracovni kontakty z uplne jine oblasti a muzu se dostat treba do vyssiho segmentu zakazek. Z delani webu zacit delat webove aplikace, z objemu desitek tisic za zakazku se dostat do statisicu a milionu apod. Vetsina realnych "socialnich" siti ma totiz problem v tom, ze lide mivaji zname mezi sobe rovnymi (socialne).
Casto si myslim, ze je to temi soukromymi skolami ....Jestli to mela byt narazka na me vzdelani, tak to je myslim hodne vedle
potencialni zakaznik po vas chce, abyste pro nej udelali nejake jednoduche ucetnictvi, asi jako Pohoda.a) Doporucim klientovi, aby nevymyslel kolo a pouzil nejake z mnoha ucetnictvi, ktere v CR existuji a maji dobrou podporu - treba Pohodu. Sam mu nabidnu moznost analyzy pozadavku a doporuceni nejakeho konkretniho produktu. b) Pokud bude trvat na svem pozadavku, poslu ho za nejakym vetsim softwarovym domem, ktery mu nasledne dokaze k danemu produktu - pokud na nej financne bude mit - i dostatecnou uzivatelskou a technickou podporu a upravy z pohledu legislativy. Sam mu opet nabidnu nejake sluzby kolem specifikace pozadavku. V pripade, ze ma stovky tisic (mozna i miliony) na ucetnictvi na klic podle svych pozadavku, urcite budou mit konzultace nejake to procento v rozpoctu. V zadnem pripade bych ale do takoveho kseftu nesel sam.
To je ale drzost! Ty se vlastne zlobis, ze existuje volny trh . Me na tomhle prijde vsechno OK a kdyz si jdu neco vybirat, taky obejdu vice obchodu.Tak to samozřejmě není. Volný trh naopak oceňuji, protože mám možnost stanovit si ceny podle svého. Naštěstí chapadla EK ještě nepronikly do všech oblastí, aby byly nařízeny maximální ceny služeb, jako se to už někde stalo (např. u roamingu). Chtěl jsem říct, že existuje spousta "zákazníků", kteří lozí po webu, u objevených firem si nechávají udělat nabídku, vyberou tu nejlevnější a pak smlouvají jak na arabském trhu. Ani se stoprocentně odvedenou službou pak nejsou spokojeni, nedodržují své závazky ohledně placení atd. Proto se vyplatí soustředit se spíše na prodej služeb přes osobní kontakty (zdaleka nejen přes známé - důležité je spíš to, když někdo někomu řekne, že byl spokojen). Tak se dají nejlépe získat zákazníci, kteří místo "handlování" ocení kvalitně provedenou službu, rádi za ni zaplatí a příště přijdou znovu.
Rozhorceni, ktere popisujes slychavam od lidi, kteri si neuvedomuji, ze business nejsou jenom technologie.Technologie jsou tak 10 %, zbytek je to ostatní. Bez kvalitního technologického zázemí lze těžko fungovat, ale jsou jen jedním kamínkem z mozaiky. Třeba u takových Radiokomunikací to naštěstí pochopili dostatečně včas, přestože to bývala firma silně koncentrovaná na technologie.
Clovek neznaly technologii (zadavatel) pak nevi, podle ceho jineho nez podle ceny rozhodovat.Právě proto zdůrazňuji ty osobní reference. Kdo je spokojen a říká to ostatním, udělá velký kus práce pro dodavatele i odběratele. Podobně i v opačném případě (tedy u negativních referencí). Přesto je ale nemálo lidí, kteří nedbají ani na silné vícenásobní negativní reference, koukají jen na cenu a pak si nabijí hubu.
Pokud je co reklamovat - tedy dodavka neodpovida smluvenemu rozsahu nebo kvalite - pak je zcela chapu. Pri dojednavani podminek kontraktu samozrejme musi byt specifikovane, kdy tvoje zodpovednost konci.Měl jsem na mysli právě ty případy, kdy dodávka odpovídá smluvenému rozsahu a kvalitě.
Naopak, moznost nabidek od uplne cizich firem je velmi pozitivni - muzu navazat dlouhodobe pracovni kontakty z uplne jine oblasti a muzu se dostat treba do vyssiho segmentu zakazek. Z delani webu zacit delat webove aplikace, z objemu desitek tisic za zakazku se dostat do statisicu a milionu apod.Možnost takových nabídek samozřejmě vůbec nekritizuji. Mně šlo o jednu konkrétní kategorii, do které jsem se opřel. Nic víc.
Jj, já si cenu předběžně dohodnu, podle popisu toho co ten člověk po mně chce, ale taky se mi stalo, že jsem se s paní domluvila na 3500,- s tím, že mám minimum času a udělám jen to nejnutnější. Firma chtěla asi o tisíc víc.(Jsem na MD, peníze se hoděj).Chtěla přeinstalaci a zálohu nějakých dokumentů. Volala mi každou půl hodinu, kdy že už to bude Měla jsem to expresně. Samozřejmě pak chtěla ještě dalších tisíc kravin. Z ntb jí lezly brouci. Skončilo to tak, že mi dala blahosklonně 1000,- s tím, že ať koupím něco synkovi
Předevčírem jsme se potkaly a zase něco chce, ale již nikdy více.
Taky teda nechápu lidi, kteří si myslí, že se jim budu hrabat v PC zadarmo a ještě expresně. Někdy je hrozná i ta domluva.
Nijak práci nesháním, sama si mne najde, ale už na tenhle koníček fakt nemám čas a ani mne to tak nebaví jako dřív, takže často odmítám. Nechávám si pár lidí, kterým PC udržuju pár let a to stačí. Na tyhle lidi je spoleh. Mít čas pro syna je pro mne důležitější než trávit hodiny u kompu.
No je to nazor, ktery slychavam od vice lidi, zatim se mi ale nepotvrdil. Navic v tom poslednim zamestnani stale jsem, takze fakticky byl pouze jeden zamestnavatel, od ktereho jsem po roce a pul odesel - a mel jsem k tomu dobry duvod. Viz "velka" afera rok pote kolem odpojeni.cz.
Tim blogpostem me opravdu zajima jen jak hledaji praci ostatni - sam ji nehledam, na soucasnou si nestezuju a nikdy jsem o praci nouzi nemel.
Znam treba epoptavka nebo aaapoptavka a ve sve podstate mi to prijde zajimave.Jak jsem se na to před časem díval, tak ePoptávka vypadá docela zajímavě, u AAA Poptávky tam bylo těch poptávek poměrně málo, přestože to bylo za srovnatelné peníze jako ePoptávka. Ale žádné praktické zkušenosti s žádnou takovou službou nemám.
epoptavka se hlavne moc nesoustedi na IT - jsou tam hlavne veci kolem stavebnictvi a dopravy.Jenže to AAA Poptávka ještě více (cca 5000 poptávek stavebnictví + stav. materiál, počítače 73, SW 119, služby 323 poptávek). Ovšem ePoptávka má v IT přes 6500 poptávek, což je "trochu" více (stavebnictví 27600, stav. materiál 14600). Je to dáno hlavně tím, že funguje už od roku 2004, ale i nové poptávky tam přibývají rychleji.
Jinak na me aapoptavka pusobi trochu vice seriozneji. Nejdrive to bylo naopak, ale pak jsem si prohledl "katalog 78000 dodavatelu" a zjistil jsem, ze velka cast z nich (pres padesat procent) jsou nesmyslne nebo absolutne nektualni zaznamy. Vyhrabali to z buhvijake databaze a prijde mi,ze si tim trochu prifukuji velikost.AAA na mě tedy moc seriózně nepůsobí. Už pro ta tři písmena, silně připomínající jeden nejmenovaný autobazar (byť to s ním nemá nic společného). Ale hlavně, ten katalog dodavatelů u ePoptávky není z buhvíjaké databáze, nýbrž hlavně z bezplatných registrací na B2M (též ji tam mám), provozované stejnou firmou jako ePoptávka. A co jsem na to teď koukal, tak ty záznamy nevypadají nesmyslně, v nejhorším případě mohou být neaktuální. Velikost si tím samozřejmě přifukují, protože placenou registraci v systému bude mít cca desetina firem (podle toho, co mi to ukázalo).
zatím se dalo na termínu vždycky domluvit a pokud se trošku nestíhalo, nebylo to zlé.Pro jakou firmu ze pracujes? To musi byt raj na zemi.
Předpokládám, že každý, kdo se motá kolem IT a Linuxu … hrabat se v tučňákovi, phpku, pythonu, databázi, nadávat na WindowsŠpatný předpoklad. Kolem Linuxu se motám, ale hrabat se v tom — to mě fakt nebaví. Ale ptal ses na práci. Mám jednu. Na plný úvazek. Když už dělám nějakou bokovku, tak se snažím IT všemožně vyhnout
Tiskni
Sdílej: