Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Takto by niekto šiel na luxusnú výletnú loď na Lužnicu a pritom by z podzemia len veľmi ťažko mohol uploadnuť svoje zaujímavé neexhibicionistické fotky z plavby na Facebook!
Nic proti, ale dokud bude řídit člověk, tak si můžou říkat co chtěj - navigace je jen nástroj a člověk nese plnou zodpovědnost za to, kam jede. Značky jsou přednejší než navigace.
Neviem či je to učinné opatrenie.
Ako potom dokáže,dokážu, že daná osoba sledovala GPS namiesto zvislých dopravných značiek ?
Lepšie by bolo zaviesť do dočasného značenia vysielače s aktualizáciami pre dopravné obmedzenie alebo v prípade neexistujucej cesty. Iný spôsob by mohol predstavovať čiastkové mapy, ktorých aktualizácia by prebiehala napr. cez GPS alebo vysielačmi aktualizácii daného mesta. Viem, že spomenuté veci sú len sci-fi.
Podľa mňa sú dané nepresnosti spôsobené aj anténami zabudovanými v GPS alebo je to zastaranosťou použivaných GPS modulov ?
Dokazovať nič netreba. Toto sú informatívne dopravné značky, to za prvé a za druhé, zákon vodičovi bez ohľadu na ne prikazuje poslúchať pokyny vyplývajúce z dopravných značiek a sledovať cestnú premávku.
Ja som nepísal ako funguje GPS ale ako by mohlo fungovať. Funkcia GPS je udavanie presnej polohy. Ako dobre zariadenia naviguje, záleži od schopnosti vyvojárov.
Prečo by nemohol niekto vyrobiť zariadenie, ktoré by fungovalo ako som vyššie písal. Jednoducho by malo každé mesto vysielač s aktuálným dianim na cestách daného mesta,dediny.
Neviem či to ma zmysel riešiť na fóre.
Ja som nenapísal konktretnú technológiu vysielačov.
K bodu a) táto povinnosť vy sa mohla presunúť na mestský úrad daného mesta alebo iná osoba, ktorá zastupuje dané mesto,dedinu.
K bodu b) táto časť by sa mohla riešiť dočasnou aktualizáciou mapy, konkretného úseku cesty s potvrdením užívateľa.
Niečo ako štátny dopravný systém za 150 000 000 €? Takto radšej nie.
Inak niečo takéto rieši waze.Offline routování funguje, ale na Galaxy Ace mi to dělá 50 kilometrů klidně přes 5 minut. Na to už mám ale tohle: http://gpx.cgtk.co.uk/ OsmAnd rozumí tomu Plain
+1 za OsmAnd
O tom druhym jsem nevěděl, díky za tip, kouknu na ní. Ale jinak s OsmAndem spokojenost, ještě kdyby to tak místo tahání komplet mapy umělo i něco jako rsync
Zkoušel jsem, pár vteřin a bylo to
Třeba se pokročilých věcí jako rsync jednoho dne dočkáme i u Androidích aplikací, občas mám pocit, že to vyvíjí...ehm
To, ze se v osm setkavam s vetsim mnozstvim chyb nebo s nedostatecnou podrobnosti dat, to je vec druha a bohuzel velmi pravdiva.
mám stejný poznatek - jsou místa, která mají detaily super, ale častěji se setkávám s nepokrytou oblastí, nebo chybama - a nejlepší na tom je, že když tu oblast neznám a jel bych tam na blint, tak s OSM by to bylo jako v Cimrmanově elastickém zeměpisu - radši šáhnu po komerční mapě
ignore, laugh, winChybí ti fight.
http://garmin.openstreetmap.cz/
ale nepoužívám je, tak že ti nemůžu říct jak na tom jsou
OSM používám na Garmin Oregon 300. Nejvíc mi vadí, že nelze navigovat ala Kam vést? --> Adresy --> Hláskujte stát/provincii. Nikdy to nic nenajde. Ale tento problém nemám sám.
Můžu vědět, co zadáváš, když se tě zeptá na hláskování země/provincie?
Díky. Myslel jsem to, že když se chci nechat navigovat na určitou adresu (Kam vést? --> Adresy --> Hláskujte stát/provincii), tak zkouším hláskovat osm, czech aj., ale pokaždé to skončí "Nebyly nalezeny žádné výsledky". Navigace je tedy Garmin Oregon 300 a používám osm (český projekt, jak bylo uvedeno výše).
Nastavení --> Mapa --> Mapové informace (Vyberte mapu) -- mám vybráno walleycz (enabled). Přesto se při navigaci na určitou adresu nedostanu dál než na hláskování země, dál mě to nepustí.
Děkuju
Tak s těmito mapami to funguje! Moc děkuju.
Já vůbec netuším, kde byl zakopaný pes. Možná se ty outdoor navigace nějak liší od těch automobilových (v tomto ohledu). Měl jsem zapnuto pouze "walleycz".
Akorát mne štve, že nelze použít více map najednou.
Novější přístroje podle toho, co jsem čet, by to zvládnout měly. Nešly by ty mapy nějak oříznout? Myslím, že není třeba úplně celá Evropa.
Akorát mne štve, že nelze použít více map najednou.Co je zmergovat?
Tak v tomhle naopak verim vic OSM. Imho co se dalnicni/silnicni site tyka tak ve stredni Evrope je nejaktualnejsi. V Polsku bych si pak dneska netrouf jet podle jine mapy, vzhledem k tomu, ze momntalne tam kvuli ME oteviraji kazdy tyden nejakou dalsi dalnici, a nejaci nadsenci to tam behem nekolika hodin po skutecnem otevreni dopni. Stejne tak v CR. Stejne tak jsem se v OSM nesetkal s chybejicim sjezdem/najezdem, narozdil od treba silnicnich map pro EU od Garmina.
Problem OSM je, ze jejich kvalita je nekonzistentni. Cim vetsi detaily, tim jsou nekonzistence vetsi. V pripade vesnic jsou v CR nekde jen nazvy, jinde jsou presne obrysy baraku vc. cisel.
Argumentovat v ramci nekvality vyberem nejvetsich speku, tedy nejakym vandalstvim na mape Syrie, bazinama buhvi kde, je trochu mimo.
V pripade vesnic jsou v CR nekde jen nazvy, jinde jsou presne obrysy baraku vc. cisel.
tak třeba tohle překvapení je dost na pytel a pro mě je to dost klíčové - když za někým jedu, tak potřebuju konkrétní místo kde je - ne si předem zjišťovat jestli je tam flek na mapě nebo celá vesnice i se psíma boudama
Argumentovat v ramci nekvality vyberem nejvetsich speku, tedy nejakym vandalstvim na mape Syrie, bazinama buhvi kde, je trochu mimo
nemusí to být syrie, nebo bažina bůhví kde - můžu tě podle OSM poslat do pár míst doluho civilizovaných třeba tady kolem havl brodu a přesvědčíš se sám (pomalu se učím s josm abych ty prázdný fleky doplnil, ale nemám na to moc času)
Souhlasim. Vidim to jako nejzasadnejsi problem pro normalni uzivani. Nikde neni informace, ze treba dalnice/silnice 1. tr jsou presne z 99.9%, ostatni silnice z 95%, reky... atd.tak třeba tohle překvapení je dost na pytel a pro mě je to dost klíčové - když za někým jedu, tak potřebuju konkrétní místo kde je - ne si předem zjišťovat jestli je tam flek na mapě nebo celá vesnice i se psíma boudama
Z tech vetsich poskytovatelu map neni nic horsiho, nez open street map. Pokud clovek clovek potrebuje navigaci pro praci, nemuze si dovolit zabijet cas a benzin kvuli mnozstvi chyb, ktere sa v OSM nachazeji. Komercni mapy taky nejsou bez chyby, ovsem ty penize se na nizsi chybovosti projevuji a tak setri cas i penize.
Kto neveri, jeho problem, ze nezna worst of osm.
jestli dáš do zítřka to je do 16.00 6.6.2012 dohromady úsek co je v příloze na úroven klasické turistické mapy , tak mě mile překvapíš (popravě nevím, jestli se můžou mapy nějak obkreslovat, nebo se to musí zaměřovat - já to mám oběhlý s GPS a teď se na tom učím s JOSM - jak jsem psal výše)
ad závažnost - jedna silnice v lese je tam X desítek let, ty statky vzadu u rybníku taky, turisticky to celkem zajímavé je (v rámci h. brodu - jinak moc ne - to je fakt)
moc hezký
je to o dost lepší - měl jsem za to, že se tyhle věci primárně řeší s navigací
TomTom mi tohle dělal u jednosměrky asi tři ulice ode mě, netuším jak je to teď - aktualizace map je drahá, ještě v době když byla zaplacená to nefungovalo a navíc nahlásit chybu taky nešlo....zlatý OSM.
Hlavně se mi zdá že si to tady ne každý uvědomuje, ale navigace je jen pomůcka - je to jako slepci říkat kde zrovna jsem a doufat že se rozpomene správně
Tiskni
Sdílej: