Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
ale třeba jako nějaký apartmány rozházený po lese by to bylo asi ok
Krásnu miestnosť pre mňa spraví len krásna žena
Opresivní patriarchát v praxi.
kto má na vrhTak na vrh snad máte mít dohromady, ne?
Druhou nezbytnou otázkou by bylo, kam kapsli dlouhodobě umístit.Tak pro dlouhodobé umístění už tu jsou třeba ty kontejnery. Za 100k ti dodají hotový kontejner-as-a-service, takže doma by to šlo zbastlit za hubičku.
Hlavně by ale bylo nutné vše někam uklidit na noc, což mi přijde neřešitelné i při využití vnějšího úložného prostoru kapsle.Nad postelí je nevyužitý prostor. Když spím, stačí mi výška tak na šířku ramen. Horší je to když bych si chtěl v posteli číst. Kdyby šla postel přiklopit, tak je míst dost. Kdybych dělal hardware jenom v práci (a v brmlabu :) a tudíž nepotřeboval i doma občas alokovat prostor na bastlení, tak si myslím, že bych se vešel.
Škoda, že to neprojde legálně jen tak po silnici. A asi ani s vozidlem, na který by stačil řidičák skupiny B. Takže jakou to má výhodu oproti karavanu/obytnému vozu?To me taky napadlo, ale silnicnim zakonum nerozumim. Pokud se bavime o aktivnim cestovani a pravidelnem presouvani z mista na misto, pak je obytny vuz (nebo i upravena dodavka) urcite mnohem lepsi reseni.
Tak pro dlouhodobé umístění už tu jsou třeba ty kontejnery. Za 100k ti dodají hotový kontejner-as-a-service, takže doma by to šlo zbastlit za hubičku.Nevim, jak to vypada uvnitr, jake je tam vybaveni, jak je to pohodlne, jakou to ma tepelnou izolaci atp. 100k je hodne dobra cena, ale tim spis se nabizi otazka, kde se ta cena projevuje.
Nad postelí je nevyužitý prostor. Když spím, stačí mi výška tak na šířku ramen. Horší je to když bych si chtěl v posteli číst.Taky nezapomen, ze je nad tou posteli okno.
Kdyby šla postel přiklopit, tak je míst dost. Kdybych dělal hardware jenom v práci (a v brmlabu :) a tudíž nepotřeboval i doma občas alokovat prostor na bastlení, tak si myslím, že bych se vešel.Chtelo by to experimentalne vyzkouset, tezko delat zavery dopredu. Za sebe muzu rict, ze bych se velmi nerad vzdaval dvou prostornych stolu a presouval se pouze s notebookem do titerneho prostoru. Celkove vzato mi to prijde zajimave asi hlavne proto, ze v porovnani s jinymi podobnymi projekty to vypada nejdotazenejsi. Cetl jsem plno clanku o lidech, kteri si svepomoci postavi dum na stromech v lese, earth-ship, vyuziti uz zminovanych kontajneru apod. Naposledy jsem videl clanek o studentovi architektury, ktery si koupil autobus, vykuchal vnitrek a pokusil se to upravit tak, aby to bylo obyvatelne. I kdyz to ma v sobe urcity prvotni "wow" efekt, po chvili zjistite, ze to vlastne nicim zajimave neni, protoze tam v podstate akorat dal kolem dokola lavice, par stolku a to je tak nejak vsechno. Zadny zachod, zadna koupelna, zadne reseni energie, proste nevyresil v podstate nic. Tohle by nemelo byt home-made reseni, ale hotovy profesionalni produkt, ktery navrhuji zkuseni architekti, kazdy s ~10 lety zkusenosti (viz sekce Team, maji tam odkazy na LinkedIn). Lze tedy ocekavat, ze to kvalitou bude mnohem dal nez vetsina tech jinych veci zminovanych zde v diskuzi. Je to samozrejme spekulativni a je to pouze subjektivni dojem na zaklade prohlidky jednoho strucneho webu a jednoho kratkeho videa.
Tak pro dlouhodobé umístění už tu jsou třeba ty kontejnery. Za 100k ti dodají hotový kontejner-as-a-service, takže doma by to šlo zbastlit za hubičku.Co jsem četl, tak prý se dá renovovat se zateplením stylem udělej-si-sám pod 50k (i s koupí kontejneru). Horší je ale, že té práce je na tom fakt hodně a výsledek se sice dá používat, ale není to imho úplně příjemné k bydlení.
Kdyby šla postel přiklopit, tak je míst dost.A vam prijde normalni bydlet tam, kde se musi priklopit postel, aby se udelalo misto?
odhady začínají někde na půl mega a odtud jen rostouJsou to jen odhady. Zlevni se to seriovou vyrobou? Jakou budou mit marzi? Nad odhady nema smysl diskutovat, uvidime, jaka bude realita. Souhlasim, ze pokud to nebude dostatecne levne, tak zajimavost prudce klesa dolu.
Stejného efektu docílíš běžným autokaravanem, ten větrník stoji 10-20k a soláry podobně.Viz komentar vyse. Znova zduraznuji, ze toto povazuji za zajimave zejmena z toho duvodu, ze se jedna o hotovy produkt. Bavime-li se o hotovych produktech v podobne kategorii, tak je to zatim nejdal z toho, co jsem mel moznost videt. Od Ecocapsule bych napriklad ocekaval, ze bude mit kvalitnejsi zabezpeceni a bude celkove odolnejsi. Zejmena stary karavan, obvzlast na odlehlem miste, by byl pro zlodeje velmi snadnou koristi. Pak mam urcite pochybnosti o tom, ze bezny autokaravan bude mit dostatecne kvalitni tepelnou izolaci na to, aby bylo mozne jej obyvat i za tuhe zimy. Ostatne, jak ten karavan budes vytapet, ohrivat v nem vodu apod.? Neni tak slozite to vyresit, ale to jsme zase zpatky u toho rozdilu mezi produktem a vlastnorucnim resenim. Taky myslim, ze starsi (tj. levne) autokaravany nemivaji zachod, natoz sprchovy kout, ale to si nejsem jisty. Myslim, ze nas stary karavan mel umyvadlo, ale tim si taky jisty nejsem.
U tohohle mi přijde divné, jak to využívá prostor, tím tvarem je to sice designově hezké, ale zahodili tím spoustu využitelného místa.Mne se to vyuziti prostoru prave docela libi, ale pravda asi je, ze kdyby to byl kvadr, prineslo by to prostor navic.
Visgean mě poslední dobou několikrát upozornil na ideu obytného autobusuVidis, me na ideu obytneho autobusu upozornil Bystroushaak. Neznas ho?
Viz komentar vyse. To uz by mi asi prisel zajimavejsi obytny vuz, ostatne jsem nad nim i uvazoval -- nikoliv k bydleni, ale k cestovani po Evrope. Konkretne by se mi libilo neco jako mel Jack z Jeho fotr, to je lotr (ukazka treba tady, ale ta zrovna nic moc neukazuje). Kdyz tak nad tim premyslim, tak to je ale vlastne upraveny autobus...
Ale ze jsou obytne autobusy tolik rozsirene, to jsem fakt nevedel. Diky za ten odkaz.
No, a pak jsem samozřejmě uvažoval na různými dalšími věcmi, od jurty, po kontejnerové domy, ale chata z toho všeho pořád vychází nejlíp.Ja bych v pristich letech docela rad bydlel ve meste, blizko centra, a premyslel jsem, jestli se neda vymyslet nejaky "hack". U tohoto si rikam, ze je to tak male, ze to proste musi jit nekam narvat... Ale zatim me nic nenapadlo. Jinak mam v hlave jeste par dalsich moznosti, ale nevim, jestli z toho neco bude. Az me prestane bavit nad tim premyslet, tak se stejne uchylim k nejake konvencni moznosti.
Jsou to jen odhady. Zlevni se to seriovou vyrobou? Jakou budou mit marzi? Nad odhady nema smysl diskutovat, uvidime, jaka bude realita. Souhlasim, ze pokud to nebude dostatecne levne, tak zajimavost prudce klesa dolu.Já to vidím reálně někde u té částky půl milionu. To tak zhruba odpovídá lepšímu karavanu za auto.
Viz komentar vyse. Znova zduraznuji, ze toto povazuji za zajimave zejmena z toho duvodu, ze se jedna o hotovy produkt. Bavime-li se o hotovych produktech v podobne kategorii, tak je to zatim nejdal z toho, co jsem mel moznost videt.A tak to zas jo. Taky se mi to líbí, ale ten malý prostor by mi asi hodně vadil.
extgremne stisnenych podminkach
To ani zdaleka ještě nejsou extrémně stísněné podmínky – viz buňky v hustě obydlených východoasijských oblastech.
) tak zdrojů čisté pitné vody za nulovou cenu je na Slovensku habaděj.
Jinak mám pocit že dešťovka není obohacena o minerály a proto je k dlouhodobému pití nevhodná.To je fakt, ale četl jsem, že se ty soli prostě dají koupit a dosypat. Ale ještě jsem to neviděl. Mohl bych, taková instantní minerálka je lepší, než tahat z obchodu 1.5l lahev, ve které jsou 2 g minerálů.
, takovej pravoúhlejší a z dost nepřírodních materiálů a závislej na dodávce elektrický energie, i když třeba trh brzo zaplaví levná fotovoltaika včetně nějaké převratné technologie na akumulaci elektřiny.
čoklové, kteří mají pocit, že do jejich teritoria patří všechny okolní pozemky
a nemel by si primarne toho cokla ohlidat jeho vlastnikJisteze mel. Diskuse je vsak o situaci, kdy je pes na cizim pozemku, takze je zjevne, ze jej jeho vlastnik neuhlidal.
Tiskni
Sdílej: