abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 809 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.11.2010 13:32 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    nevim, jestli jste si v te psaci euforii vsiml, jake regulacni orgie zde navrhujete? Presne takove, ktere vytykame Bruselu.

    Pamatuj, kazdy nesmysl se nemusi realizovat.
    Petr Tomášek avatar 21.11.2010 23:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Regulační orgie? Jsi se zbláznil, nebo co?

    To, co navrhuju, je poměrně jednoduchý, stačí rozšířit databázi, kterou NIC už stejně má (tipnul bych si, že 4 roky po sobě průzkum veřejného mínění ho bude stát víc, než úpravy databáze).

    Naopak jako byrokratismus mi přijde právě postoj NIC „radší nic nedělat, než aby byly problémy“...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 23.11.2010 01:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Naopak jako byrokratismus mi přijde právě postoj NIC „radší nic nedělat, než aby byly problémy“...
    To není byrokracie ale uvážlivost :), ač se může zdát přílišná. Tvoje řešení se mi líbí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    belisarivs avatar 21.11.2010 13:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Mozna by bylo lepsi pridat podminku, ze si nemuzes zaregistrovat domenu s diakritikou pokud uz existuje totozna bez diakritiky.

    Pripadne by pro registraci teto domeny byla domena bez diakritiky rovnou povinna.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Petr Tomášek avatar 21.11.2010 23:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Pripadne by pro registraci teto domeny byla domena bez diakritiky rovnou povinna.
    Ano, to je jinak řečeno to, co navrhuji :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    tsLnox avatar 22.11.2010 14:33 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Jinak potažmo líp :-D
    pavlix avatar 23.11.2010 01:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Spíš naprosto ekvivalentně :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.11.2010 13:52 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    A k cemu to? Stejne by mel zaregistrovanou i adresu curak.cz a zvyk je zelezna kosile
    Petr Tomášek avatar 21.11.2010 23:25 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    No, v tom případě by to pro tebe nebylo k ničemu, ale někdo jiný by IDN i rád využil...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    |🇵🇸 avatar 21.11.2010 14:02 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Asi by to řešilo ten problém, že z více různých slov s diakritikou oříznutím diakritiky získáme jedno vždy stejné slovo. Některé varianty by totiž zůstaly nevyužité (nevyužitelné).

    Ovšem stále je tu problém s e-maily, jak to popisoval Jakub Lucký pod tou zprávičkou. Já mám zaregistrovanou doménu prijmeni.cz (tzn. bez diakritiky) a lidem říkám, že můj e-mail je jméno-uzenáč-příjmení-bodka-cz. Takhle bych musel dodat: "bez diakritiky". Nebo si zaregistrovat (za peníze) variantu s diakritikou a ještě pro jistotu variantu s krátkou verzí samohlásky, bo celkem mam kratky zobak a lidi si vesměs nevšimnou te čarky. (A taky se bez té čárky jmenuje nějaký jiný týpek, tak aby mu nechodily e-maily určené mně -- ač to by zase to omezení na tu ASCII variantu domény řešilo.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 21.11.2010 15:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Tak David Uzenáč nebo David Kolibáč?!?
    |🇵🇸 avatar 21.11.2010 15:39 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Budeš se divit, ale lidi to chápou (když i rychle řeknu "moje jméno, uzenáč, moje příjmení, bodka, cézet"). A furt lepší než kamarád: diktoval "...zavináč-džímejl-tečka-cézet" a pisatelka měla to na papíře přesně tak, jak to diktoval, tedy včetně napsaného "zavináč" a "tečka" a divila se, že to vypadá nějak divně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    21.11.2010 15:36 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    no, ono jde i to, ze by pak sly zaregistrovat domeny, ktere by obsahovaly unicode znaky vizualne podobne tem z ascii mnoziny... ...coz je idealni pro nejake ty podvudky. ;-) R.
    21.11.2010 15:38 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    a hle, dokonce se to i nejak odborne jmenuje. ;-) http://en.wikipedia.org/wiki/IDN_homograph_attack
    Jendа avatar 21.11.2010 16:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Po sto čtyřicáté osmé: registrátor nedovolí mixovat znakové sady. Případně v .cz ani nepůjde zaregistrovat doména v azbuce.
    21.11.2010 20:59 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Coz ovsem otvira otazku proc kdyz ceske znaky ano tak jine znakove sady ne. Myslim ze prakticky vsechny uvadene argumenty pro zavedeni IDN se daji pouzit i pro podporu registrovani azbukovych domen v cz.
    Petr Tomášek avatar 21.11.2010 23:28 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Automaticky předpoklámám, že by byly povoleny pouze české znaky (maximálně ještě tak u nás často používaná nabodeníčka okolních národu, jako např. německé umlauty...). Přijde mi to tak jasný, že jsem to do blogu ani nepsal :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.11.2010 15:42 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    vetsina "peknych" cz domen uz je zaregistrovana, diky IDN by se mel zvysit pocet peknych domen ktere je mozne koupit a rozsirit tim trh.
    Pokud zavedes omezeni ze IDN verzi muze registrovat jenom majitel verze bez diakritiky tak je to cele v podstate k nicemu, par lidi by si tu idn verzi mozna koupilo, ostatni by dal pouzivali svoji obycejnou domenu.
    Pokud by to nebylo takto omezene tak by nastaly vsechny ty problemy ktere zminujes v zapisku a mnohe dalsi.
    Takze tvuj navrh urcite resenim neni. Cele IDN je hrozna imho blbost.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Petr Tomášek avatar 21.11.2010 23:30 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Tak teda mi rozhodně nepříjde, že by smyslem IDN mělo být zvýšení počtu „pěkných domén“. To je blbost. (Stejně těch smysluplných variant zas tak moc není).

    Smyslem IDN je udělat URL hezčejší pro BFU :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.11.2010 00:32 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    bfu nikoho nezajimaji, jedine co zajima kazdeho jsou penize a ty se ziskaji tim ze se otevre nova moznost registrace spousty domen.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    tsLnox avatar 22.11.2010 14:36 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Zajímají je peníze, a BFU se líbí pěkný domény, takže BFU bude mít větší nutkání koupit si pěknou doménu a zaplatí jim prachy. :-)
    Chytrex avatar 22.11.2010 16:48 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    No výše bylo IMO zmíněno že v zemích kde toto zavedli moc (téměř vůbec) nezafungovalo:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    default avatar 21.11.2010 16:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Skvělé! Na doméně čurák.cz jsem chtěl svého času rozjet portál čuráků. Každý by mohl mít možnost tam svého oblíbeného čuráka zavést. Každý čurák by měl samozřejmě svůj profil dostupný na adrese http(s)://xxx.je.curak.cz, kde xxx je jeho jméno.

    To celé jsem chtěl napojit na souběžně běžící portál kurvy.cz, který měl být určený pro korporáty.

    Ale nakonec jsem se na to vysral a radši hrál mou nejoblíbenější hru—Oracle Database. A ani tehdy jsem se čuráků a kurev nezbavil. Posloužili jako skvělá testovací data pro rankovací funkce. :-D
    Jendа avatar 21.11.2010 16:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Exotopedia?
    21.11.2010 19:09 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    A co tahle nativně rovnou na DNS přesměrovávat chybné živě.cz na zive.cz… klidně přes nějaké upozorňovací okno… klikněte sem.

    Na druhou stranu, neexistujou jenom háčky a čárky, co další nabodeníčka, čínské znaky, ruská azbuka, řecká abeceda? Taky je nutit pro registraci ASCI domény?
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    21.11.2010 19:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Co má činština a ruština co dělat v CZ doméně?
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 21.11.2010 20:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    A co tahle nativně rovnou na DNS přesměrovávat chybné živě.cz na zive.cz… klidně přes nějaké upozorňovací okno… klikněte sem.
    To je technicky téměř nemožné.
    Petr Tomášek avatar 21.11.2010 23:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Co je na tom technicky nemožné?

    Minimálně pro HTTP protokol by toto mělo být triviální. SMTP jakbysmet.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 22.11.2010 00:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Budeš muset vracet odpovědi pro spoustu domén (všechny kombinace s diakritikou a bez diakritiky). Buď budeš odpovědi generovat za běhu, nebo si je vygeneruješ předem. V prvním případě bude muset být klíč pro DNSSEC na každém jmenném serveru, v druhém případě bude zónový soubor opravdu velký.
    21.11.2010 22:32 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše ankety o diakritice v doméně jsou obdobou referend o vstupu do EU
    Víceméně souhlasím. Akorát, když jsem kdysi něco takového v diskuzi navrhoval, kdosi z CZ.NIC na to reagoval negativně. Protože problémy s DNSSEC.

    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    pavlix avatar 23.11.2010 01:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ankety o diakritice v doméně jsou obdobou referend o vstupu do EU
    Víceméně souhlasím. Akorát, když jsem kdysi něco takového v diskuzi navrhoval, kdosi z CZ.NIC na to reagoval negativně. Protože problémy s DNSSEC.
    Já bych řekl, že to pravděpodobně bylo něco jiného, protože tady žádný nový problém s DNSSEC nevzniká, mimo možnosti, že některé subjekty s pouze jednou doménou budou provozovat DNSSEC na (obvykle) dvou doménách.

    Řekl bych, že to byla reakce na značně odlišný návrh.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jakub Lucký avatar 21.11.2010 23:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Mně osobně nejvíc vyhovuje varianta .čr s diakritikou a .cz bez ní... Na .čr ať se BFU vyřádí...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    22.11.2010 00:08 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    to je dobry napad :)
    22.11.2010 08:03 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    To je dobrý nápad :-) Vlk se nažere a kozy zůstanou celé.
    22.11.2010 16:34 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Takze sa vlastne na cele IDN mozme vysrat, pretoze staci, aby klient (alebo libc v danom pocitaci) odstranila v URL diakritiku a dalej fungujeme ako doteraz. A kto si podobneho klienta nainstaluje, pretoze nevie pisat bez diakritiky je sice blbec, ale aspon neskodi ostatnym.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    pavlix avatar 23.11.2010 01:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    akze sa vlastne na cele IDN mozme vysrat, pretoze staci, aby klient (alebo libc v danom pocitaci) odstranila v URL diakritiku a dalej fungujeme ako doteraz.
    Což je přesně účel návrhu, aby IDN nenapáchalo žádné škody a bylo funkčně ekvivalentní se současným stavem. A zároveň poslouží těm, kteří po diakritice opravdu touží.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 23.11.2010 01:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduché řešení problému diakritiky v doméně .cz
    Navzdory názorům některých jiných a navzdory relativní radikálnosti řešení, musím dát najevo, že s takovýmto řešením bych byl naprosto smířený a spokojený.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.