abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:33 | Nová verze

    Svobodná historická realtimová strategie 0 A.D. (Wikipedie) byla vydána ve verzi 28 (0.28.0). Její kódový název je Boiorix. Představení novinek v poznámkách k vydání. Ke stažení také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    19.2. 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.2. 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 37
    19.2. 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 921 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Well ST100 a lokální Asterisk

    25.8.2012 16:10 | Přečteno: 2108× | Hardware | poslední úprava: 25.8.2012 18:54

    Pořídil jsem si WiFi SIP telefon Well ST100 a jal se ho zkoušet s domácím Asteriskem. Telefon se ale občas začal chovat dost podivně: v určitou chvíli se „zasekne“ a od té doby jsou všechny hovory „hluché“, tj. směrem do telefonu „nejde zvuk“. Zdá se mi ale, že jsem našel příčinu a workaround.

    Nejdřív jsem se dlouze snažil hledat různá nastavení, jestli jsem něco nezvoral, ale všechno marně. Nakonec jsem překonal vrozenou lennost a spustil na to wireshark a nestačil se divit. RTP packety z lokálního serveru nešly ve chvíli závady na IP telefonu, ale byly směřovány na vnější IP celé sítě (ta je za NATem a některé porty má přesměrovány na specifické IP). Když jsem se podíval na začátek spojení, zjistil jsem, že už v prvním packetu tam telefon onu vnějšní adresu háže v rámci SDP.

    Z toho mi vyplývá, že telefon má zřejmě naimplementován nějaký „geniální“ algortimus na obcházení NATu, který se aktivuje na první pohled nedeterministicky. Zřejmě to asi bude využívat nějaké cizí servery, ze kterých zjistí vnějšní IP adresu sítě a tu pak nabonzuje SIP serveru.

    Jelikož hlásit to výrobci a požadovat po něm opravu je dost na dlouhý lokte (ale třeba si na to taky najdu čas), sáhl jsem prozatím k jednoduchému workaroundu - zakázal telefonu přístup do internetu. Takto nemůže zjišťovat, jaká je vnějšní IP adresa a tím ani dělat problémy. Zatím to vypadá, že to problém vyřešilo. Třeba to někomu pomůže, jinak je to docela sympatický telefon :=)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.8.2012 19:49 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jeden ze zásadních problémů SIPu je to, že neumí NAT. Tohle omezení se samozřejmě snaží všichni nějak obejít. Pokud se snaží telefon i ústředna, nastává problém. Popsaný scénář bych viděl jako ten problém, který nastal.
    Petr Tomášek avatar 25.8.2012 20:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Slušné koncové zařízení má někde v nastavení volbu „obcházet NAT“. Tenhle telefon to dělá bez ptaní a ještě jenom když „se mu zachce“. To je ten problém.

    Jinak dnes už tohle většina běžných VOIP poskytovatelů tohle řeší na straně serveru (pomocí proxy, pokud vím)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 26.8.2012 02:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Tenhle telefon to dělá bez ptaní a ještě jenom když „se mu zachce“. To je ten problém.
    Ono taky záleží na tom, kde a jak jsi to kupoval :). Jestli jsi vybíral obchod podle ceny, tak se nediv. Je to stále relativní novinka a když to koupíš někde se starým firmware, tak to prostě fungovat ani nemůže.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 26.8.2012 02:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jeden ze zásadních problémů SIPu je to, že neumí NAT.
    To není tak úplně pravda.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 11:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Nečekal bych, že jseště v druhé půli roku 2012 budem řešit problémy s NATem. Kdo sakra zas zdržuje nasazení IPv6?
    pavlix avatar 26.8.2012 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Well ST100 IPv6 neumí vůbec.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 27.8.2012 14:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To nejsou problemy s NATem. To je problem s tim, ze koncove zarizeni se snazi byt prilis iniciativni a obchazet NAT, i kdyz to neni vubec potreba. (BTW, vsichni poskytovatele VOIP/SIP, co jsem zkousel, se s NATem umi dobre vyrovnat na zaklade server-side reseni).

    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre. S IPv4 mi nic nechybi ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 27.8.2012 15:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To nejsou problemy s NATem.
    Pak chceš jistě tvrdit, že by ty problémy bez NATu nevznikly, nebo se mýlím?
    BTW, vsichni poskytovatele VOIP/SIP, co jsem zkousel, se s NATem umi dobre vyrovnat na zaklade server-side reseni).
    To je značně laický a konzumentský pohled. Kdybys o SIPu něco málo věděl, tušil bys, že je od začátku navržený tak, aby žádného prostředníka či poskytovatele nepotřeboval.
    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre.
    Není potřeba, abys tomu rozuměl :).
    S IPv4 mi nic nechybi ;-)
    Konzumentovi ani nic chybět nemůže. Konzumuje, co mu bylo předloženo. Když je úplně nejhůř, tak na to během konzumace nadává.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 3.9.2012 18:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To nejsou problemy s NATem.
    Pak chceš jistě tvrdit, že by ty problémy bez NATu nevznikly, nebo se mýlím?

    Bez internetu a počítačů by ty problémy taky nevznikly ;-)

    BTW, vsichni poskytovatele VOIP/SIP, co jsem zkousel, se s NATem umi dobre vyrovnat na zaklade server-side reseni).
    To je značně laický a konzumentský pohled. Kdybys o SIPu něco málo věděl, tušil bys, že je od začátku navržený tak, aby žádného prostředníka či poskytovatele nepotřeboval.

    No a k čemu je takový SIP dobrý? Pokud chce člověk, aby jeho hovory terminovaly ve veřejné telefonní síti, tak bez nějakého poskytovatele stejně neobejde...

    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre.
    Není potřeba, abys tomu rozuměl :).

    Nejsem tupá ofce, jako ty ;-)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.9.2012 20:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre. S IPv4 mi nic nechybi ;-)
    No, internetová telefonie je v kostce o tom, že se dva lidí k sobě připojí a povídají si ;-) No a něco takového by se už z definice na IPv6 realizovalo/realizuje mnohem líp než na IPv4...
    Petr Tomášek avatar 4.9.2012 20:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Něco takového se už z definice na IPv6 realizuje úplně stejně dobře jako na IPv4...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.9.2012 00:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Ne. Počet možných adres je součástí definice. Ty máš možná to štěstí, že IPv4 adresu máš, drtivá většina lidí ale tohle štěstí nemá, a jsou tedy nuceni drbat se levou nohou za pravým uchem v podobě NATů, Skypů a podobných radostí...
    Petr Tomášek avatar 6.9.2012 17:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Drtivé většině lidí něco jako veřejná IP adresa vůbec nechybí...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    6.9.2012 18:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Já bych řekl, že chybí. Viz tento příklad z lidové tvorby... Oni samozřejmě nevědí, že jim chybí zrovna IPv6, protože nevědí, že co IPv6 je a že vůbec existuje. Ale to na věci nic nemění...
    Nikola Ciprich avatar 25.8.2012 21:48 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    jakou mate verzi asterisku? tipl bych ze mate u peera pro tento telefon povoleno REINVITE...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Petr Tomášek avatar 25.8.2012 22:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Je to Asterisk 1.6; ale žádný REINVITE jsem ve wiresharovi neviděl (bohužel jsem si to neuložil, anžto se blokování na firewallu zafungovalo. Kdybych to zkusil zase rozjet, tak na to potřebuju nějakou dobu, než se bug objeví...).

    Ale nemyslím, že by to bylo kvůli REINVITE, telefon tam tu blbou adresu cpal hned v prvním packetu (INVITE). Tuším, že tam bylo ještě jednou INVITE, ale to kvůli autentizaci.

    Nebo máte nějaké bližší info o problému s REINVITE? Díky
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Nikola Ciprich avatar 26.8.2012 10:08 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    zkuste do konfigurace peera pridat canreinvite=no (a reloadnete sip). mozna namisto toho bude volba directmedia, zkuste pripadne pastnout vystup ze sip show peer ... , v nejake verzi * se to zmenilo a nechce se mi ted zkoumat ve ktere, ale nejspis az 1.8

    jinak tenhle telefon mam v praci na testy, tak na to zkusim kdyztak mrknout..
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Bedňa avatar 25.8.2012 23:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Na obchádzanie NATu sa používa UDP protokol stačí prinútiť druhú stranu poslať odpoveď. Kedysi som sa s tým hral a napísal aj jeden projekt, pre neochotu testerov som sa na to vykašlal. Skúsenosti som predal nejakému IWTU, čo si na tom mal robiť diplomovú prácu, neviem či s tým niečo robil, alebo to zapadlo prachom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2012 01:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jenže bez spoluopráce třetí strany ten pokus o odpověď vypadá jako port scan, u klasického postupu (UDP hole punching) se na zjištění čísel portu na vnější straně NATu používá server s veřejnou IP, který protistranám pošle čísla portů druhé strany..
    Bedňa avatar 26.8.2012 03:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Tretia strana (server, verejná IP) práve vôbec nieje podmienkou, pre uľahčenie spojenia verejnú IP používa SIP ale napríklad Skype, nie len pre spojenie, ale celý dátový tok, s tým súviase odpočúvanie atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 26.8.2012 03:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    A technika sa nazýva Cross NAT.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2012 10:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    A jeste je dobre zminit, ze pokud mate bezny linuxovy NAT, tak vam zadny z techto postupu nepomuze, protoze Linux bezne dela symetricky NAT, na ktery tyto postupy nefunguji.
    pavlix avatar 26.8.2012 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Citation needed.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 14:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Co presne chces citovat? To, ze Linux dela standardne symetricky NAT, nebo to, ze na symetricky NAT prevazna cast techto postupu nefunguje?

    To prvni lze snadno overit jednoduchym experimentem, videt to je napriklad i z toho, ze ruzni klienti za (linuxovym) NATem mohou sdilet stejny port na NATu (coz umoznuje AFAIK jen symetricky NAT).

    Ze na symetrickem NATu nejde treba STUN zminuje Wikipedia a je to celkem zrejme - kdyz kazda odchozi connection muze byt uplne jina, tak se tam neni moc ceho chytit.

    Na druhou stranu ten linuxovy NAT se snazi nemenit porty pokud to jde, takze jeho chovani muze casto pripominat port-restricted cone NAT a muze byt tak detekovan a casto to muze i fungovat, ale podminka pro to, aby to tak fungovalo spolehlive (tedy ze NAT vyhradi port pro aktivni host:port za NATem), obecne splnena neni.
    pavlix avatar 26.8.2012 15:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To, ze Linux dela standardne symetricky NAT
    Jo, tohle mě zajímalo. Já jsem takové experimenty nedělal, ale vždycky jsem měl za to, že na Linuxu UDP NAT-T funguje a odchozí porty že se nesdílí.
    To prvni lze snadno overit jednoduchym experimentem, videt to je napriklad i z toho, ze ruzni klienti za (linuxovym) NATem mohou sdilet stejny port na NATu (coz umoznuje AFAIK jen symetricky NAT).
    Tak ono je lepší vědět než jen otestovat, ale ani to jsem nedělal :).
    Na druhou stranu ten linuxovy NAT se snazi nemenit porty pokud to jde, takze jeho chovani muze casto pripominat port-restricted cone NAT a muze byt tak detekovan a casto to muze i fungovat, ale podminka pro to, aby to tak fungovalo spolehlive (tedy ze NAT vyhradi port pro aktivni host:port za NATem), obecne splnena neni.
    To bude asi to, co mě uvedlo v omyl. Takže řekněme při pár strojích za NATem s náhodnými zdrojovými porty je to ještě celkem použitelné. A jestli to dobře chápu, tak to striktně nedodržuje ani ten symmetric NAT, protože u toho by nebylo možné port detekovat s tak velkou pravděpodobností.

    Takže to nejspíš nesplňuje ani definici symetrického NATu, ani definici restricted-cone NATu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 16:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Testoval jsem to a chova se to takto:
    (zdroj a cil komunikace, C* za NATem, S* venku)
    CA1:CP -> SA1:SP        NAT CA1:CP na port CP
    CA2:CP -> SA2:SP        NAT CA2:CP na port CP
    CA2:CP -> SA1:SP        NAT CA2:CP na nahodny port, CP nemuze pouzit
    
    Tedy snazi se to zachovat zdrojovy port, i kdyz kvuli tomu zacne sdilet porty mezi ruznymi klienty. Oproti tomu restricted-cone NAT by uz v druhem kroku zvolil nahodny port a ten samy pouzil i ve tretim.
    A jestli to dobře chápu, tak to striktně nedodržuje ani ten symmetric NAT, protože u toho by nebylo možné port detekovat s tak velkou pravděpodobností.
    To je otazka jak presne interpretovat tu definici. IMHO ta definice nepozaduje, ze by to mapovani muselo byt vzdy nahodne. Spis bych to videl tak, ze v cone NATech plati dodatecny axiom (zdroj:port za NATem je jednoznacne identifikovan portem (a IP) NATu), zatimco u symmetric NAT ten axiom neplati.

    pavlix avatar 26.8.2012 19:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Pak by ale museli všichni přepsat i důsledky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 20:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    ??
    26.8.2012 19:04 Filip Frank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Klidně to pošlete na Joyce, s výrobcem komunikují a je celkem velká šance že to bude brzy opraveno.
    Petr Tomášek avatar 27.8.2012 14:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jj, je to ve "fronte", tech veci na ne bude vic, tak to poslu vse zaraz ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.