abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (13%)
     (29%)
     (38%)
     (21%)
    Celkem 24 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 12:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    25.8.2012 19:49 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jeden ze zásadních problémů SIPu je to, že neumí NAT. Tohle omezení se samozřejmě snaží všichni nějak obejít. Pokud se snaží telefon i ústředna, nastává problém. Popsaný scénář bych viděl jako ten problém, který nastal.
    Petr Tomášek avatar 25.8.2012 20:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Slušné koncové zařízení má někde v nastavení volbu „obcházet NAT“. Tenhle telefon to dělá bez ptaní a ještě jenom když „se mu zachce“. To je ten problém.

    Jinak dnes už tohle většina běžných VOIP poskytovatelů tohle řeší na straně serveru (pomocí proxy, pokud vím)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 26.8.2012 02:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Tenhle telefon to dělá bez ptaní a ještě jenom když „se mu zachce“. To je ten problém.
    Ono taky záleží na tom, kde a jak jsi to kupoval :). Jestli jsi vybíral obchod podle ceny, tak se nediv. Je to stále relativní novinka a když to koupíš někde se starým firmware, tak to prostě fungovat ani nemůže.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 26.8.2012 02:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jeden ze zásadních problémů SIPu je to, že neumí NAT.
    To není tak úplně pravda.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 11:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Nečekal bych, že jseště v druhé půli roku 2012 budem řešit problémy s NATem. Kdo sakra zas zdržuje nasazení IPv6?
    pavlix avatar 26.8.2012 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Well ST100 IPv6 neumí vůbec.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 27.8.2012 14:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To nejsou problemy s NATem. To je problem s tim, ze koncove zarizeni se snazi byt prilis iniciativni a obchazet NAT, i kdyz to neni vubec potreba. (BTW, vsichni poskytovatele VOIP/SIP, co jsem zkousel, se s NATem umi dobre vyrovnat na zaklade server-side reseni).

    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre. S IPv4 mi nic nechybi ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 27.8.2012 15:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To nejsou problemy s NATem.
    Pak chceš jistě tvrdit, že by ty problémy bez NATu nevznikly, nebo se mýlím?
    BTW, vsichni poskytovatele VOIP/SIP, co jsem zkousel, se s NATem umi dobre vyrovnat na zaklade server-side reseni).
    To je značně laický a konzumentský pohled. Kdybys o SIPu něco málo věděl, tušil bys, že je od začátku navržený tak, aby žádného prostředníka či poskytovatele nepotřeboval.
    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre.
    Není potřeba, abys tomu rozuměl :).
    S IPv4 mi nic nechybi ;-)
    Konzumentovi ani nic chybět nemůže. Konzumuje, co mu bylo předloženo. Když je úplně nejhůř, tak na to během konzumace nadává.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 3.9.2012 18:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To nejsou problemy s NATem.
    Pak chceš jistě tvrdit, že by ty problémy bez NATu nevznikly, nebo se mýlím?

    Bez internetu a počítačů by ty problémy taky nevznikly ;-)

    BTW, vsichni poskytovatele VOIP/SIP, co jsem zkousel, se s NATem umi dobre vyrovnat na zaklade server-side reseni).
    To je značně laický a konzumentský pohled. Kdybys o SIPu něco málo věděl, tušil bys, že je od začátku navržený tak, aby žádného prostředníka či poskytovatele nepotřeboval.

    No a k čemu je takový SIP dobrý? Pokud chce člověk, aby jeho hovory terminovaly ve veřejné telefonní síti, tak bez nějakého poskytovatele stejně neobejde...

    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre.
    Není potřeba, abys tomu rozuměl :).

    Nejsem tupá ofce, jako ty ;-)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.9.2012 20:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    IPv6? Nechapu, k cemu by mi to melo byt dobre. S IPv4 mi nic nechybi ;-)
    No, internetová telefonie je v kostce o tom, že se dva lidí k sobě připojí a povídají si ;-) No a něco takového by se už z definice na IPv6 realizovalo/realizuje mnohem líp než na IPv4...
    Petr Tomášek avatar 4.9.2012 20:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Něco takového se už z definice na IPv6 realizuje úplně stejně dobře jako na IPv4...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    5.9.2012 00:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Ne. Počet možných adres je součástí definice. Ty máš možná to štěstí, že IPv4 adresu máš, drtivá většina lidí ale tohle štěstí nemá, a jsou tedy nuceni drbat se levou nohou za pravým uchem v podobě NATů, Skypů a podobných radostí...
    Petr Tomášek avatar 6.9.2012 17:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Drtivé většině lidí něco jako veřejná IP adresa vůbec nechybí...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    6.9.2012 18:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Já bych řekl, že chybí. Viz tento příklad z lidové tvorby... Oni samozřejmě nevědí, že jim chybí zrovna IPv6, protože nevědí, že co IPv6 je a že vůbec existuje. Ale to na věci nic nemění...
    Nikola Ciprich avatar 25.8.2012 21:48 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    jakou mate verzi asterisku? tipl bych ze mate u peera pro tento telefon povoleno REINVITE...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Petr Tomášek avatar 25.8.2012 22:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Je to Asterisk 1.6; ale žádný REINVITE jsem ve wiresharovi neviděl (bohužel jsem si to neuložil, anžto se blokování na firewallu zafungovalo. Kdybych to zkusil zase rozjet, tak na to potřebuju nějakou dobu, než se bug objeví...).

    Ale nemyslím, že by to bylo kvůli REINVITE, telefon tam tu blbou adresu cpal hned v prvním packetu (INVITE). Tuším, že tam bylo ještě jednou INVITE, ale to kvůli autentizaci.

    Nebo máte nějaké bližší info o problému s REINVITE? Díky
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Nikola Ciprich avatar 26.8.2012 10:08 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    zkuste do konfigurace peera pridat canreinvite=no (a reloadnete sip). mozna namisto toho bude volba directmedia, zkuste pripadne pastnout vystup ze sip show peer ... , v nejake verzi * se to zmenilo a nechce se mi ted zkoumat ve ktere, ale nejspis az 1.8

    jinak tenhle telefon mam v praci na testy, tak na to zkusim kdyztak mrknout..
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Bedňa avatar 25.8.2012 23:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Na obchádzanie NATu sa používa UDP protokol stačí prinútiť druhú stranu poslať odpoveď. Kedysi som sa s tým hral a napísal aj jeden projekt, pre neochotu testerov som sa na to vykašlal. Skúsenosti som predal nejakému IWTU, čo si na tom mal robiť diplomovú prácu, neviem či s tým niečo robil, alebo to zapadlo prachom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2012 01:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jenže bez spoluopráce třetí strany ten pokus o odpověď vypadá jako port scan, u klasického postupu (UDP hole punching) se na zjištění čísel portu na vnější straně NATu používá server s veřejnou IP, který protistranám pošle čísla portů druhé strany..
    Bedňa avatar 26.8.2012 03:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Tretia strana (server, verejná IP) práve vôbec nieje podmienkou, pre uľahčenie spojenia verejnú IP používa SIP ale napríklad Skype, nie len pre spojenie, ale celý dátový tok, s tým súviase odpočúvanie atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 26.8.2012 03:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    A technika sa nazýva Cross NAT.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2012 10:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    A jeste je dobre zminit, ze pokud mate bezny linuxovy NAT, tak vam zadny z techto postupu nepomuze, protoze Linux bezne dela symetricky NAT, na ktery tyto postupy nefunguji.
    pavlix avatar 26.8.2012 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Citation needed.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 14:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Co presne chces citovat? To, ze Linux dela standardne symetricky NAT, nebo to, ze na symetricky NAT prevazna cast techto postupu nefunguje?

    To prvni lze snadno overit jednoduchym experimentem, videt to je napriklad i z toho, ze ruzni klienti za (linuxovym) NATem mohou sdilet stejny port na NATu (coz umoznuje AFAIK jen symetricky NAT).

    Ze na symetrickem NATu nejde treba STUN zminuje Wikipedia a je to celkem zrejme - kdyz kazda odchozi connection muze byt uplne jina, tak se tam neni moc ceho chytit.

    Na druhou stranu ten linuxovy NAT se snazi nemenit porty pokud to jde, takze jeho chovani muze casto pripominat port-restricted cone NAT a muze byt tak detekovan a casto to muze i fungovat, ale podminka pro to, aby to tak fungovalo spolehlive (tedy ze NAT vyhradi port pro aktivni host:port za NATem), obecne splnena neni.
    pavlix avatar 26.8.2012 15:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    To, ze Linux dela standardne symetricky NAT
    Jo, tohle mě zajímalo. Já jsem takové experimenty nedělal, ale vždycky jsem měl za to, že na Linuxu UDP NAT-T funguje a odchozí porty že se nesdílí.
    To prvni lze snadno overit jednoduchym experimentem, videt to je napriklad i z toho, ze ruzni klienti za (linuxovym) NATem mohou sdilet stejny port na NATu (coz umoznuje AFAIK jen symetricky NAT).
    Tak ono je lepší vědět než jen otestovat, ale ani to jsem nedělal :).
    Na druhou stranu ten linuxovy NAT se snazi nemenit porty pokud to jde, takze jeho chovani muze casto pripominat port-restricted cone NAT a muze byt tak detekovan a casto to muze i fungovat, ale podminka pro to, aby to tak fungovalo spolehlive (tedy ze NAT vyhradi port pro aktivni host:port za NATem), obecne splnena neni.
    To bude asi to, co mě uvedlo v omyl. Takže řekněme při pár strojích za NATem s náhodnými zdrojovými porty je to ještě celkem použitelné. A jestli to dobře chápu, tak to striktně nedodržuje ani ten symmetric NAT, protože u toho by nebylo možné port detekovat s tak velkou pravděpodobností.

    Takže to nejspíš nesplňuje ani definici symetrického NATu, ani definici restricted-cone NATu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 16:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Testoval jsem to a chova se to takto:
    (zdroj a cil komunikace, C* za NATem, S* venku)
    CA1:CP -> SA1:SP        NAT CA1:CP na port CP
    CA2:CP -> SA2:SP        NAT CA2:CP na port CP
    CA2:CP -> SA1:SP        NAT CA2:CP na nahodny port, CP nemuze pouzit
    
    Tedy snazi se to zachovat zdrojovy port, i kdyz kvuli tomu zacne sdilet porty mezi ruznymi klienty. Oproti tomu restricted-cone NAT by uz v druhem kroku zvolil nahodny port a ten samy pouzil i ve tretim.
    A jestli to dobře chápu, tak to striktně nedodržuje ani ten symmetric NAT, protože u toho by nebylo možné port detekovat s tak velkou pravděpodobností.
    To je otazka jak presne interpretovat tu definici. IMHO ta definice nepozaduje, ze by to mapovani muselo byt vzdy nahodne. Spis bych to videl tak, ze v cone NATech plati dodatecny axiom (zdroj:port za NATem je jednoznacne identifikovan portem (a IP) NATu), zatimco u symmetric NAT ten axiom neplati.

    pavlix avatar 26.8.2012 19:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Pak by ale museli všichni přepsat i důsledky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2012 20:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    ??
    26.8.2012 19:04 Filip Frank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Klidně to pošlete na Joyce, s výrobcem komunikují a je celkem velká šance že to bude brzy opraveno.
    Petr Tomášek avatar 27.8.2012 14:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Well ST100 a lokální Asterisk
    Jj, je to ve "fronte", tech veci na ne bude vic, tak to poslu vse zaraz ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.