Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Microsoft představil a pod licencí SIL Open Font License (OFL) na GitHubu zveřejnil font Cascadia Code. Font je určen především pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích (Přehled fontů s pevnou šířkou).
Tiskni
Sdílej:
Souhlas, Fira Code je celkem fajn a používám ji v Qt Creatoru.
Ale nejsem si jistý, jestli by bylo dobré ji dávat jako výchozí font. Přeci jen ty ligatury mohou být dost matoucí pro někoho, kdo s nimi nepočítá a nevidí za nimi ty původní samostatné znaky a syntaxi jazyka. Pak se ti místo != zobrazuje ≠, místo -> máš → atd. Když si to člověk nastaví vědomě sám, tak je to OK, ale pokud by se tyhle věci měli dít uživateli nějak magicky samy, tak to podle mého nadělá víc škody než užitku.
Já ti nevím, v Qt Creatoru jsem jen vybral písmo Fira Code a rázem tam ligatury jsou. A to samé v Netbeans nebo Kate :-) editoru. Schválně jsem to teď zkoušel přepnout na jiné a zpět a fakt stačí jen změnit písmo na Fira Code a mám tam ligatury. A konec konců tohle písmo používám právě kvůli nim.
Osobně to zatím jen zkouším v jednom IDE a můžu říct, že mi to přinejmenším nevadí. Jestli je to nějaký výrazný přínos, to zatím nedokážu posoudit. Z estetického hlediska je to lepší, ale že bych kvůli tomu byl při práci efektivnější, to netvrdím.
(každopádně i když se dva znaky slijí do jednoho, tak pořád dohromady mají šířku dvou znaků, takže to pořád funguje jako „monospace font“)
== a === pomocí ≡ a = je docela fajn, protože je poznám podle výraznosti znaku. Na druhou stranu slít <=/>= do ≤ a ≥ je při malých fontech matoucí. Pořád záleží na vkusu. Někoho mate už tvar znaku & – klasický kulatý a takový ten s vodorovnou čárkou (jako ve Fira Mono/Code). Náhled v příloze.
There are a lot of ways for a given sequence of characters, like “=>”, to end up in a source file. Depending on context, it doesn’t always mean the same thing.Ano, toto je validní argumentace, a ne v každém kontextu dva po sobě následující znaky musí znamenat totéž. Tj ten editor by při ligaturách musel rozlišovat kontext (dělá to?) a to by současně znamenalo, že jednou by se tytéž dva znaky zobrazily jako jeden slitý a jindy nikoliv. To mi nepřijde příliš nápomocné.