abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 linuxové distribuce Lakka (Wikipedie), jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.22.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 11.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vedle menších změn rozhraní jsou jako obvykle zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Weston, referenční implementace kompozitoru pro Wayland, byl vydán ve verzi 15.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti Collabora. Vypíchnout lze Lua shell umožňující psát správu oken v jazyce Lua.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 29 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:22 | IT novinky

    Ústavní soud na svých webových stránkách i v databázi NALUS (NÁLezy a USnesení Ústavního soudu) představil novou verzi chatbota využívajícího umělou inteligenci. Jeho posláním je usnadnit veřejnosti orientaci v rozsáhlé judikatuře Ústavního soudu a pomoci jí s vyhledáváním informací i na webových stránkách soudu, a to i v jiných jazycích. Jde o první nasazení umělé inteligence v rámci webových stránek a databází judikatury českých soudů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.1 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora NanoPi Zero2 a balíček WhoDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Komunita

    Konference Otvorený softvér vo vzdelávaní, výskume a v IT riešeniach OSSConf 2026 proběhne od 1. do 3. července 2026 na Žilinské univerzita v Žilině: "Cieľom našej konferencie je poskytnúť priestor pre informovanie o novinkách vo vývoji otvoreného softvéru a otvorených technológií, o možnostiach využitia týchto nástrojov vo vede a vzdelávaní a taktiež poskytnúť priestor pre neformálne priateľské stretnutie užívateľov a priaznivcov

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Korespondenční seminář z programování (KSP) pražského Matfyzu pořádá i letos jarní soustředění pro začátečníky. Zváni jsou všichni středoškoláci a starší základoškoláci, kteří se chtějí naučit programovat, lépe uvažovat o informatických úlohách a poznat nové podobně smýšlející kamarády. Úplným začátečníkům bude určen kurz základů programování a kurz základních algoritmických dovedností, pokročilejším nabídneme různorodé

    … více »
    skywalqer | Komentářů: 1
    22.2. 04:11 | Komunita

    Fedora je od 10. února dostupná v Sýrii. Sýrie vypadla ze seznamu embargovaných zemí a Fedora Infrastructure Team mohl odblokovat syrské IP adresy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    22.2. 03:44 | Zajímavý projekt

    Ministerstvo zahraničí Spojených států amerických vyvíjí online portál Freedom.gov, který umožní nejenom uživatelům v Evropě přístup k obsahu blokovanému jejich vládami. Portál bude patrně obsahovat VPN funkci maskující uživatelský provoz tak, aby se jevil jako pocházející z USA. Projekt měl být původně představen již na letošní Mnichovské bezpečnostní konferenci, ale jeho spuštění bylo odloženo.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 29
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 950 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Nový font Cascadia Code

    Microsoft představil a pod licencí SIL Open Font License (OFL) na GitHubu zveřejnil font Cascadia Code. Font je určen především pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích (Přehled fontů s pevnou šířkou).

    19.9.2019 11:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.9.2019 12:04 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Je to dost hrozne, hlavne ked to porovnam napriklad s Hack.
    xvasek avatar 19.9.2019 12:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Připadá mi to jako předělávka comic sams...
    Blaazen avatar 19.9.2019 13:28 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Souhlas, vypadá to tak nějak netechnicky. Fonty od Adobe a IBM jsou mi sympatičtější.
    19.9.2019 17:18 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Přehnaně kulaté a asymetrické. Nedokážu si to představit číst v 9px velikosti, se kterou běžně píšu kód.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    19.9.2019 12:54 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Uf… Jako, je fajn mít další monospace font co podporuje ligatury, ale Fira Code mi přijde podstatně hezčí.
    xkucf03 avatar 19.9.2019 13:30 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu

    Souhlas, Fira Code je celkem fajn a používám ji v Qt Creatoru.

    Ale nejsem si jistý, jestli by bylo dobré ji dávat jako výchozí font. Přeci jen ty ligatury mohou být dost matoucí pro někoho, kdo s nimi nepočítá a nevidí za nimi ty původní samostatné znaky a syntaxi jazyka. Pak se ti místo != zobrazuje ≠, místo -> máš → atd. Když si to člověk nastaví vědomě sám, tak je to OK, ale pokud by se tyhle věci měli dít uživateli nějak magicky samy, tak to podle mého nadělá víc škody než užitku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.9.2019 13:39 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu
    Ligatury nejsou ani s Firou povinné. Vlastně, nevzpomínám si na situaci, kdy by byly ligatury defaultně zapnuté. IntelliJ je měl vypnuté, VSCode pokud vím také.
    xkucf03 avatar 19.9.2019 13:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu

    Já ti nevím, v Qt Creatoru jsem jen vybral písmo Fira Code a rázem tam ligatury jsou. A to samé v Netbeans nebo Kate :-) editoru. Schválně jsem to teď zkoušel přepnout na jiné a zpět a fakt stačí jen změnit písmo na Fira Code a mám tam ligatury. A konec konců tohle písmo používám právě kvůli nim.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.9.2019 13:59 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu
    Hm, tak to asi fakt někde zapínají by default. Kate používám jen na poznámky, takže jsem tam font neřešila :)

    Já k tomu došla z druhého konce. Fira Code se mi líbil a po pár týdnech používání jsem zjistila, že se tam dají zapnout i ligatury. A pak už pro mě nebylo cesty zpět… Ještě trochu přemýšlím nad koupí Dank Mono.
    19.9.2019 17:16 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu
    Od toho tu je Fira Mono, což je to samé, ale bez ligatur. Na Fira Code/Mono se mi docela líbí to, že se čitelně vykresluje i při malé velikosti. V terminálu mám 9px a čte se bez problému. Ve WWW prohlížeči mám jako výchozí Fira Sans.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Heron avatar 20.9.2019 09:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Zrovna na ty ligatury jsem se chtěl zeptat. Vždy mě překvapí, když je někde v ukázce kódu vidím. Opravdu je to tak přínosné a není to spíš matoucí? Přece jen u kódu jsme zvyklí na monospace font a ascii sadu znaků. Nebo je to skutečně jen o zvyku a časem je to přínosnější, než dvojznakové operátory (!= apod)?
    xkucf03 avatar 20.9.2019 09:42 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu

    Osobně to zatím jen zkouším v jednom IDE a můžu říct, že mi to přinejmenším nevadí. Jestli je to nějaký výrazný přínos, to zatím nedokážu posoudit. Z estetického hlediska je to lepší, ale že bych kvůli tomu byl při práci efektivnější, to netvrdím.

    (každopádně i když se dva znaky slijí do jednoho, tak pořád dohromady mají šířku dvou znaků, takže to pořád funguje jako „monospace font“)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.9.2019 17:31 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fira Code a obecně ligatury při psaní kódu
    Příloha:
    U velmi malých písmen (≤ 9 px) se rychleji orientuji v kódu, který neznám. Třeba rozlišovat ===== pomocí ≡ a = je docela fajn, protože je poznám podle výraznosti znaku. Na druhou stranu slít <=/>= do ≤ a ≥ je při malých fontech matoucí. Pořád záleží na vkusu. Někoho mate už tvar znaku & – klasický kulatý a takový ten s vodorovnou čárkou (jako ve Fira Mono/Code). Náhled v příloze.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    20.9.2019 10:22 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Líp se mi to čte, což je podle mě při vývoji dost nezanedbatelný přínos :) Ligatury zachovávají šířku podle počtu znaků, takže monospace to technicky stále je.
    20.9.2019 13:43 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Zalezi na uhlu pohledu a osobni preferenci. Ja spise souhlasim s timto nazorem
    20.9.2019 13:46 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    Heron avatar 20.9.2019 16:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    There are a lot of ways for a given sequence of characters, like “=>”, to end up in a source file. Depending on context, it doesn’t always mean the same thing.
    Ano, toto je validní argumentace, a ne v každém kontextu dva po sobě následující znaky musí znamenat totéž. Tj ten editor by při ligaturách musel rozlišovat kontext (dělá to?) a to by současně znamenalo, že jednou by se tytéž dva znaky zobrazily jako jeden slitý a jindy nikoliv. To mi nepřijde příliš nápomocné.
    19.9.2019 15:19 Mumin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code
    PragmataPro porad kralem.
    19.9.2019 21:40 BoneFlute | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový font Cascadia Code

     

    • Hack nemá ligatury
    • SourceCode nemá ligatury
    • FiraCode je rozmazaná
    Jako nemám MS moc v lásce, ale jako dobrý. Asi to zkusím používat.

     

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.