abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1246 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.8.2010 22:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Intel se z průseru v podobě Pentia 4 definitivně dostal uvedením generace procesorů Intel Core2 a tato úspěšná řada, na kterou AMD nemělo patřičnou odpověd, udržela koncept FSB prakticky dodnes na odcházejícím socketu LGA775.
    Z tohoto fandovství přímo odkapává.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.8.2010 23:33 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Ale jděte s tím do háje, právě jsem přečetl vaše komentáře k článku o procesorech a to "fandovství" je hlavně váš problém.
    30.8.2010 23:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Nesouhlasím. Myslím, že to fandovství je cítit v tomto, jinak velmi dobrém, článku přes příliš.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.8.2010 23:45 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    A kde? Napsat, ze na C2D nemelo AMD zadnou odpoved je fandovstvi? Kdych mel stejnou mentalitu jako vy (ale z druhe strany), tak se budu rozcilovat, jak si autor dovolil napsat, ze P4 byl pruser.

    Otravujete tady uz druhy den uplne zbytecne vzduch. Doufam, ze alespon neotravite autora, protoze ruznych politicky korektnich pseudoclanku zakoncenych dementnimi hernimi testy je vazne dost.
    30.8.2010 23:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Vytučnil jsem kde. Ano, trocha korektnosti by z jinak dobrému článku udělala ještě lepší.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    31.8.2010 00:00 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Jo, já jsem to vaše vytučnění četl a při nejlepší vůli nechápu, co se vám na tom nelíbí. C2D podle vás asi nebyla úspěšná řada procesorů, AMD na ní asi podle vás měl adekvátní odpověď. Opravdu, nechcete to nějak doložit?

    Když jsem psal o politické korektnosti, měl jsem na mysli snahu být za dobře s oběma výrobci i za cenu zkreslování poskytnutých informací. Pokud o to stojíte, najdete takových článků milión a netřeba se tady rozčilovat na jednom de facto (autor promine) bezvýznamném blogu. Já o to nestojím, proto si rád něco přečtu tady.
    31.8.2010 00:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Jde o kombinaci těch slov, která podle mě indikuje (nadbytečné) fandovství. Kromě toho vyznění si ode mě ten článek jinak dostal pochvalu. Na politickou korektnost seru (tohle idiotský klišé pro mě nic neznamená a nestojím o ně, ba dokonce ji považuju za špatnou věc); o co mi jde je korektnost jako taková. Není pravda, že AMD nemělo adekvátní odpověď, například (protože v reálu, přes "analýzy" "odborníků", konkuruje i dnes), nebo že se Intel vzpamatoval definitivně. To je všechno nad čím se rozčiluju. Nic víc, nic míň.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    31.8.2010 05:00 virt6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Z průseru Pentia 4 se vzpamatoval definitivně. Prostě proto, že Pentium 4 zahodili úplně celé a vrátili si k Pentiu 3. Byť marketingové oddělení Intelu tehdy tvrdilo něco jiného :-D Myslím že více se z Pentia 4 vzpamatovat snad ani nemohhli.
    31.8.2010 05:10 virt6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Intel Core2 byla na svou dobu jedna z nejlepších řad, co Intel vyrobil. člověk přece nemusí být fanoušek aby si to dokázal přiznat. Od Core2 tahá AMD za kratši provaz a musí se nabízet hlavně nižší cenou. Mimochodem, co si budeme nahávat, když Intel dodával Pentia D a AMD mělo vynikající Athlony X2, stál nejlevnější Athlon X2 cca 7000,-. Dobrým indikátorem je tedy i posazení cen.

    Nebo to vezměmě z druhé strany. Jaký byl podíl AMD na serverch po uvední K8 a Opteronu64? Tento podíl od té doby neustále klesá a v současné době už je snad jen okolo 6% (někde jsem četl). AMD na můj vkus až příliš dlouho recykluje K8 a je to prostě vidět. V chipsetech jsou velmi kreativní a potřebovali by podobně trošku přidat u CPU. Bulldozer je daleko a ani AMD ještě netuší co z toho bude. Sandy bridge už měli novináři k testování, a žádný průser to rozhodně nebude. Spíše naopak.

    Jinak já nejsem žádný fanda Intelu. Spíše naopak :-D
    31.8.2010 10:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Všechno je pravda a pokud se mi ta prointelácká podbarvenost jenom zdála, tak se omlouvám.

    Z Core2 udělali fanoušci víc než je. Totéž se teď opakuje u nových i7, i5 a i3. Rádi ukazují vybrané benchmarky v nichž Intel vede o pár procent a vychvalují ho za to do nebes, což mě dožírá.

    Těším se, jestli se tu objeví zápisek až se Bulldozer rozjede.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.8.2010 23:59 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Dobrý článek.

    Integrace grafického čipu do procesoru je asi budoucnost pro většinu mobilních zařízení - menší spotřeba, náklady a možnost sdílet výpočetní jednotky.

    Jinak já osobně jsem na desktop tentokrát volil Intel Quad, ale dopředu jsem věděl, že nějaká výměna procesoru v budoucnu je pasé, osadil jsem to prostě na max s představou, že to vydrží alespoň 5-7 let.
    31.8.2010 16:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Pekny clanek.

    Jinak ke spekulacim o nefunkcnosti jinych nez grafickych karet v x16 slotech, ktere se vyskytly u predchozich dilu clanku, bych jen zminil, ze jsem prave nabootoval beznou desktopovou desku Gigabyte 770T-D3L s VGA grafikou a PCIe sitovkou v x16 slotu a fungovalo to bez potizi.
    Limoto avatar 31.8.2010 16:50 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    jsem prave nabootoval beznou desktopovou desku Gigabyte 770T-D3L s VGA grafikou a PCIe sitovkou v x16 slotu a fungovalo to bez potizi.

    PCI grafikou?

    31.8.2010 19:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardware 6 - chipset a I/O konektivita
    Jo, melo tam byt 'PCI grafikou'.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.