abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | IT novinky

    Tribunál Soudního dvora Evropské unie dnes zamítl několik žalob, v nichž se americká společnost Apple ohrazovala proti pravidlům fungování velkých technologických společností na unijním trhu. Applu se nelíbilo, že jeho obchod s aplikacemi a operační systém iOS mají podléhat přísnějším povinnostem jen proto, že Brusel firmu považuje za takzvaného gatekeepera, tedy strážce přístupu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Na WhatsAppu budou postupně v průběhu následujících měsíců zavedena uživatelská jména. Telefonní čísla tak mohou zůstat soukromá. Aktuálně si lze uživatelské jméno rezervovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:11 | IT novinky

    Byl aktualizován TIOBE Index (Wikipedie). Programovací jazyk Rust se poprvé dostal do první desítky tohoto žebříčku popularity programovacích jazyků. Vede Python následovaný C, C++, Java, C#, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Nová verze

    Proton (Wikipedie), tj. fork Wine integrovaný ve Steamu umožňující na Linuxu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 11.0-1. Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled všech podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.7. 20:44 | Zajímavý software

    Byly publikovány zdrojové kódy počítačové hry Unturned. Pro nekomerční účely. V plánu je přelicencování pod MIT. Hra Unturned je postavena nad multiplatformním herním enginem Unity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.7. 15:55 | IT novinky

    První česká družice navržená a sestavená výhradně studenty se dostala na oběžnou dráhu Země. Družice KOSTKA, kterou vyvinul studentský tým YSpace z Vysokého učení technického v Brně (VUT), dnes odstartovala na palubě rakety Falcon 9 společnosti SpaceX v rámci mise Transporter-17 z kalifornské základny Vandenberg Space Force Base.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.7. 05:00 | IT novinky

    Po nákresech ovladače Steam Controller a puku společnost Valve na svém GitLabu publikovala projekt Inkterface, tj. podrobný návod (PDF, video v mp4) na sestavení předního panelu s e-papírovým displejem pro Steam Machine pro zobrazování systémových informací. Použity jsou součástky od společnosti Adafruit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.7. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v dubnu letošního roku v upstreamu opravena kritická zranitelnost Bad Epoll aneb CVE-2026-46242. Jedná se o zranitelnost typu "race-condition use-after-free", která běžnému uživateli umožňuje získat práva roota. Na distribucích Linuxu i na Androidu. Dokonce i zevnitř sandboxu prohlížeče Chrome. Chyba byla do Linuxu zavedena v dubnu 2023, tj. Linux 6.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.7. 23:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.4 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu důležitých bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb. Vyzkoušet lze experimentální podporu postkvantového algoritmu mldsa44-ed25519.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.7. 16:33 | Zajímavý projekt

    Open Printer je otevřená kompaktní tiskárna od Open Tools. Brzy by měla být spuštěna kampaň na její podporu na Crowd Supply. Současně by měly být uvolněny zdrojové kódy. Postavena je na Raspberry Pi Zero W a STM32. Používá inkoustové kazety HP 302.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (8%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2078 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Proc?

    7.4.2012 23:06 | Přečteno: 1501× | Programování | poslední úprava: 7.4.2012 23:30

    Proč? To je velmi častá otázka. A spousta lidí se na ní ptá? Já já osobně sem si tu samou otázku položil již několikrát. Důvodů proč si tuto otázku pokáldáme je hodně. A nedoufejte, že vám na otázku proč si ji tak často pokládáme odpovím.

    Sakra proč mladá musela přijít v tom černém prádylku, a já dočista zapoměl o čem jsem chtěl psát. Hmm tak snad zíta :P.  No koukám že zítra ještě není, ale je 23.11. Což je datum mého narození.

    Možná důvod proč jsem si vzpoměl. V jedné ze zdejších diskuzí padla otázka, jaké zařízení zvolit pro blokování či sledování zaměstnanců. Možná otázka nezněla přesně tak, ale jde i o princip. Spousta zaměstnavatelů má tendenci své zaměstnance různě sledovat či omezovat. Například sledují jejich icq komunikaci, nebo stránky, které navštěvují ve své pracovní době. Případně mají nastavenou síť, tak že omezují přístup na určité weby. Dle mého názoru ani jedno z těchto omezení nemá význam. Pokud omezím icq, tak lidé mohou začít využívat mobil. Pokud zakáži přístup na všechny možné stránky. Tak to neznamená, že lidé budou dělat víc. Možná sice nepolezou na facebook. Ale ani nemám jistotu, že čas stráví prací. Ba naopak omezením určitých stránek mohu způsobit i přesný opak. Například omezení na stránky jež v názvu obsahují facebook, může mít za následek nemožnost přistoupit na stránky, jež jsou potřeba pro vykonávání mé práce. Například jako php programátor mohu mít zájem o technologii hiphop. Bohužel je to technologie vyvinutá facebookem a tak se na informace o ní nedostanu. Dokonce i aktualizace mé distribuce selže. Jelikož je někde v názvu slovo facebook.

    To co zde uvádím je jen jeden z mála příkladů proč omezovat lidi, nemá význam. Ale určitě jich je víc. Například to, že člověk, který 90 procent tráví na facebooku a jen 10 procent prací. Může nakonec dělat mnohem více, než někdo kdo 90 procent tráví času na povolených stránkách. Ano samozřejmě se dá namítat, že pokud by ten člověk místo 90 procent na facebooku trávil prací může udělat ještě více. Ale to není jisté, každý člověk potřebuje určitý čas, kdy se odreagovává. Toto je nejvíce patrné právě například u programátorů. No ale zpátky k otázce Proč?

    Proč omezovat lidi. Proč on má víc než já. Proč já mám méně než on? Proč to mám dělat. A ve výsledku je jen jedna jednoduchá odpověď.

    Protože se tak někdo rozhodl :D.

    P.S. Proč do p....e me to pokazde vyfaku.e at to rozdelim ze mam vice nez 150 slov.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kozzi avatar 7.4.2012 23:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?

    Shit, o tomhle to byt urcite nemolo. Ale proc to nezverejnit :D

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Max avatar 8.4.2012 00:42 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Blokování není jen kvůli tomu, abychom někomu upřeli zábavu a donutili ho pracovat. Firemní filtry předně slouží jako obrana. Když jsou bloknuté soubory s různými koncovkami (exe apod.), tak se tím značně minimalizuje riziko stažení zašmejděných souborů. Když jsou bloknuté stránky s videama, tak se tím zabrání zbytečně velkému trafficu, když jsou bloknuté stránky s péčkama, tak to není úleva jen pro traffic, ale i snížení attaců různých web sráčů na těchto a podobných webech.
    Pokud jde o aktualizace, tak ty se ve firmě samozřejmě řeší centrálně, takže opravdu nehrozí, že ti přes filtr neprojde nějaká aktualizace :D.
    S tímto souhlasím. Ovšem samozřejmě je tu další fáze blokací, které mají zabránit uživatelům k přístupu i na jiné, neškodné (informační apod.) stránky za účelem zvýšení pracovní efektivity, což je jenom bláhová představa vedení, které si samo neumí ošetřit a rozumně přidělovat práci zaměstnancům a tak vznášení nesmyslné požadavky na IT.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bluebear avatar 8.4.2012 10:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Blokování není jen kvůli tomu, abychom někomu upřeli zábavu a donutili ho pracovat.

    Bohužel nemohu souhlasit; načálstvo nasazuje blokovací a sledovací software hlavně proto, aby zapráskali bičem nad svými zaměstnanci, které považují za lemry líné, a podpořili svou vizi sebe sama jako ostrého, výkonného šéfa.

    Podívej se na to, jakým způsobem se takový software prezentuje v reklamách - všude tam je "víte, kolik času vaši zaměstnanci ztratí používáním počítače pro osobní účely?" Bezpečnost je tam zmíněna také, ale zase ve stylu "víte, kolik virů nezodpovědní zaměstnanci zanesou do firemní sítě při používání počítače pro osobní účely?" popřípadě "víte, jak mohou být vaše firemní data ohrožena nezodpovědnými zaměstnanci?" Klíčová slova jsou nezodpovědní zaměstnanci, váš pracovní čas, vaše počítače, vaše zdroje, vaše firemní data. Zde vstupují do hry vlastně jen dvě složky psychiky manažera: sobectví a pocit nadřazenosti.

    (Ostatně, pokud jde opravdu o bezpečnost, tak blokování či sledování přístupů zaměstnanců na vnější sajty není samo o sobě k ničemu; na to je potřeba ta data sledovat, vyhodnocovat a podnikat další opatření, což vyžaduje přijmout pár dalších pracovníků, kteří to umějí. To typický český manažer nikdy neudělá - nanejvýš to hodí na hrb aktuálním adminům, kteří se na to vykašlou, nebo to nechá běžet samospádem, což je na pendrek, neboť tím jen naučí své zaměstnance, jak tato omezení obcházet.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    9.4.2012 19:36 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Tak zas na co jineho bys chtel pusobit u manageru?
    Heron avatar 8.4.2012 11:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Souhlasím.

    Sám bych nechtěl pracovat ve firmně, kde je vstup na čipovky (pro dříve narozené: píchačky) s kontrolou času pobytu v zaměstnání na minuty. Stejně tak bych nechtěl pracovat ve firmě, která kontroluje a blokuje přístup na Internet. A osobně bych šel ještě dál. Z minulého zaměstnání (ISP) mi doma zůstalo 20 síťovek (což jsem porozdával a některé asi i vrátil) a pochopitelně nějaký ten metr UTP. Lecjaký zaměstnavatel by to bral jako krádež a vyvozoval by z toho nějaké důsledky, já mám již čtvrtým rokem přípojku na internet, právě od bývalého zaměstnavatele, zadarmo a jsem rád, že jsem mohl pracovat pro šéfa, který si nedělá starosti s nějakou chybějící síťovkou za 70kč. A jsem rád, že u takových zaměstnavatelů můžu pracovat.

    A právě o tom to je, od zaměstnance (jako zaměstnavatel) přece chci dobře odvedenou práci. A jestli k tomu potřebuje sociální sítě --- on není facebook jako facebook, každý má úplně jinou sadu přátel a odebíraných stránek a když tam někdo má novinky z distribucí, nic.cz apod., tak je to v podstatě pracovní nástroj jehož blokování je zcela nesmyslné --- je přece úplně jedno.

    Myslím si (a z vlastní zkušenosti vím), že větší svoboda v práci nakonec přinese lepší výsledky.
    Heron avatar 8.4.2012 11:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    s kontrolou času pobytu v zaměstnání na minuty

    Btw u tatíka v práci (dělník u CNC) zavedli také čipovky, protože vedení zjistilo (vidíte, už si toho všimli), že kartičkový systém zaměstnanci obcházejí (jak jinak). Největší sranda je v tom, že dělají v "úkole", tedy není placený jen za hodinu, ale také za odvedenou práci a tedy měření času vůbec nedává smysl.

    gtz avatar 8.4.2012 12:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Jenže těch firem co nemají přístupák nebo docházkový systém je málo. :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vlastikroot avatar 8.4.2012 12:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Ve firme v ktere jsem mel brigadu pres prazdniny byl system stylem kniha, do ktere se kazdy zapise, kdyz prijde nebo odejde. Nikoho by nenapadlo to nejak ojebavat (nedodrzeni takovehle zakladni veci by znamenalo ztratu duvery ostatnich).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    gtz avatar 8.4.2012 14:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    No já jsem pracoval ve více firmách a skoro vždy tam něco bylo. Čip nebo karta s tím, že dveře se otvíraly pouze na ten čip a příchod byl logován. Knihu jsem používal jen v jedné kartě a tam se muselo zapisovat i když jsem šel na dvůr kouřit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bluebear avatar 8.4.2012 14:32 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    U nás v SUSE je čip, ale pokud vím, přístup není logován. (Řekl bych, že kdyby logován byl, asi se o tom vědělo, u nás se všechno rozkecá).

    Na druhé straně, z důvodu idiotské konstrukce budovy, je nutné použít čipovou kartu pokaždé, když jde člověk na záchod, protože hajzlíky jsou mimo oficiální místnosti firmy. Tudíž, kdyby někdo chtěl logovat, dozvěděl by se i to, kdy má kdo průjem atd.

    Co horšího, pokud někdo zamyšlen jde na "aha", kartu si zapomene v kanclu a někdo jiný, kdo jde zrovna dovnitř nebo ven, ho pustí, zůstává nešťastník uvězněn v záchodkovém mimoprostoru a může leda tak škrábat na dveře, nebo - pokud si nezapomněl mobil - zavolat kolegovi, aby ho pustil dovnitř. (Hlady nezemře, může vždy sejít po schodišti dolů do vrátnice a v papučích odejít.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    gtz avatar 8.4.2012 18:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Všechny čtečky bývají zapojeny na SW, který to řídí. A jaksi pokud jsou dveře, zóny apod. pak je to jistě na 100% logované. Třeba to má jen správce systému a vedení firmy. Co tam máte VIS/ANETE?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 9.4.2012 14:35 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Sám bych nechtěl pracovat ve firmně, kde je vstup na čipovky (pro dříve narozené: píchačky) s kontrolou času pobytu v zaměstnání na minuty.
    Vstup na kartu není totéž, co píchačky – z hlediska bezpečnosti je např. dobré, když musíš vytáhnout kartu ze čtečky (a tím zamknout obrazovku), i když jdeš třeba na záchod (dveře si otevřeš kartou). Ale neznamená to nutně, že by někdo počítal, kolik času trávíš na záchodě a kdy přesně jsi přišel do práce, kdy odešel, jak dlouho byl na obědě… V jedné bývalé práci jsem tohle zažil – sice jsme měli na všechno karty, ale docházka se moc neřešila – resp. ne že by se lidi mohli úplně flákat, ale řešilo se to lidsky, osobně, ne technikou – šéf měl přehled, kde kdo zhruba je, na kolikátou ráno chodí a jestli to večer zapíchne v půl čtvrté nebo v sedm.

    Ke zbytku snad jen: +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.4.2012 17:48 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Proč je z hlediska bezpečnosti dobré, že musím použít kartu, když jdu na záchod?
    pavlix avatar 9.4.2012 17:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Proč je z hlediska bezpečnosti dobré, že musím použít kartu, když jdu na záchod?
    Protože se ti zamkne počítač.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.4.2012 19:24 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Toho automatického zamykání jsem si nevšiml, omlouvám se za zbytečný dotaz.
    pavlix avatar 9.4.2012 21:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    V pohodě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 9.4.2012 21:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Jasně, souhlas. Nakonec si umím představit i profese, kde bych byl za kamery a čipovky velmi rád: práce ve zvlášť nebezpečném prostředí apod, tam bych byl hodně rád, kdyby mě někdo sledoval. Do tohodle patří i to zamykání obrazovky. V normální firmě při práci s normálními daty asi netřeba před kolegy zamykat, někde ano.
    Bedňa avatar 8.4.2012 13:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Kozzi proč si nepriložiť foto toho prádelka :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kotyz avatar 8.4.2012 14:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    I s celou mladou. Prádýlko si můžeš nalistovat v každym katalogu. Když už ukázat, tak komplet! ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kozzi avatar 8.4.2012 14:40 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?

    No v tom stavu jsem byl rad ze jsem ho dokazal sundat bez poskozeni :D, na nejake foceni jsem zrovna nemyslel :P

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kotyz avatar 8.4.2012 14:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Tak to můžeš napravit teď za střízliva ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    8.4.2012 17:30 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Jasně on a střízlivý :-) ten se ti poved brácho
    pavlix avatar 8.4.2012 14:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Ještě byste Kozymu záviděli :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.4.2012 17:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc?
    Když nad tím teďka přemýšlím, tak vlastně jakékoliv prádlo by bylo na hypotetické fotce poměrně irelevantní ;-).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.