NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Už několik týdnů marně přemýšlím o tématu diplomky. Rád bych něco kolem počítačové grafiky, především OpenGL (ES 2.0) a potřeboval bych poradit.
Momentálně dělám s kamarádem aplikace pro webOS 3 (pohled na TouchPad s webOS 3 na abclinuxu) v JavaScriptu a HTML 5. Zajímám se o OpenGL, nyní čtu OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Versions 3.0 and 3.1 (7th Edition) a už mám objednanou OpenGL® ES 2.0 Programming Guide. Chtěl bych něco udělat pro MeeGo, protože je otevřenější (na webOS zatím není ofic. SDK pro Linux). Předtím jsem v Maemo (předchůdce MeeGo) dělal bakalářku Aplikace pro mobilní platformu Maemo a tento systém už zhruba znám. Navíc Intel dokonce nabízí podporu zajímavým projektům pro MeeGo platformu (Accelerator ):
What is Intel AppUp developer program Accelerator?
Intel AppUp developer program Accelerator is a component of the Intel AppUp Application Fund. Under this program, Intel will provide funding to software developers and companies looking to speed time to market for applications that bring new user experiences to netbook and tablet consumers.
Will components also be considered for funding?
Yes, this is a new expanded feature of the Accelerator program - component development.
Will you also accept applications that are based on other mobile devices?
Yes, as long as the applications are ported over to work on Intel Atom processor-based devices
What are the criteria being considered to approve funding for apps and components?
We are looking for innovative applications and components that will bring out new user experiences, show potential for growth and have a broad consumer appeal.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Zatím mám u vedoucího předběžně schválené téma o OpenGL a WebGL - principy, porovnání výkonu. Moc se mi do toho nechce a rád bych téma spojil s mobilní platformou a mohl to později komerčně využít - vytvořenou aplikaci bych mohl použít na webOS, Android...
Jo a téma by mělo být obhajitelné, když splním tyto body:
Napadá vás nějaké téma? Nemusí to být něco konkrétního, potřebuju nakopnout. Děkuju
Tiskni
Sdílej:
Crayon Physics vypadá roztomile. Na Maemo jsem pařil Numpty Physics a bylo to zábavné. Tohle téma "fyzikálních simulací" mě zaujalo a určitě mrknu, na jakých modelech jsou tyto typy her založené.
Vizualizace hudby mi přijde hodně experimentální a kreativní. Asi nemám tolik času, abych si s tím hrál.
Jsem obeznámen z formálními požadavky na diplomovou práci a je mi jasné, že v diplomce musí být smysluplný text.
Např. kdybych implementoval fyzikální simulátor, mohu psát o kolizních metodách a jiných souvisejících věcech. Rovněž bych se rozepsal o mé implementaci.
Jinak dík za názor.