abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Komunita

    V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.

    lkocman | Komentářů: 3
    9.8. 21:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.8. 15:55 | Zajímavý software

    WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.

    Indiánský lotr | Komentářů: 0
    8.8. 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    8.8. 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    8.8. 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    8.8. 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.8. 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (46%)
     (20%)
     (5%)
     (6%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 324 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    URL Spam 2

    18.11.2010 19:10 | Přečteno: 1475× | URL Spam

    Po delší době (asi rok) jsem nabral energii a sepsal další dotaz ohledně kličky v zákoně, která umožňuje legálně posílat nevyžádaná obchodní sdělení.

    Abych vás uvedl do obrazu, podle zákona není e-mail obsahující jen doménové jméno (tedy URL) nevyžádané obchodní sdělení. Viz 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti, paragraf 2, f).
    Dotaz 1: btw nevím, kde najít elektronické up-to-date zákony zadarmo. Někde jsem četl, že platné jsou jen ty v tištěné formě.

    (Předchozí komunikace s úřady je v jednom z minulých zápisků "URL spam" - pokus o legislativní změnu. Stručně řečeno, dotyčné úřády s tím nic nemohou dělat; zmíněný zákon je implementací zákona z EU; mám napsat do EU.)

    Zpátky k e-mailu, co jsem napsal. Byl mířený na Úřad na ochranu osobních údajů. Něco ve smyslu, jestli se něco pohlo.

    Nic se nepohlo.

    Alespoň vím, na čem jsem. Jako občan asi nemám právo navrhovat zákony, upozorňovat na chyby v zákoně a požadovat povinnou odpověď. Něco jako Bugzilla tu zřejmě neexistuje. Případně mě opravte. Nicméně legislativní změny může podle odpovědi e-mailu dělat:

    Komu z nich mám napsat? Nikdo z těch, co jsem volil, se do vlády či Senátu nedostal. O zastupitelstvech si nejsem jistý.

    Dotaz 2: Myslím, že by se to dalo i peticí, ale tahle záležitost je tak malá, že se nenajde velké množství lidí. Nicméně kdyby se příslušný orgán zabýval i peticí o 10 podpisech, stálo by to za to. Mají povinnost takovou petici prozkoumat?

    Dotaz 3: Nějaké další možnosti?

    Díky za přečtení tohoto extra vysávacího příspěvku.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.11.2010 19:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Ten odkaz na portal.gov.cz je správně, to je oficiální místo, kde by měly být platné zákony. Pokud byste při pohledu na txt soubor navíc v kódování Windows-1250 znejistěl, nepropadejte panice, opravdu se píše rok 2010 :-) Jinak platné zákony jsou ty, které vyjdou ve Sbírce zákonů. Tu elektronicky vede MV ČR (Sbírka zákonů). Pro běžné použití ale není moc vhodná, protože tam vychází novely, které si pak musíte do zákona zapracovat sám.
    Pavel Stárek avatar 24.11.2010 23:09 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    No, ten portál.gov.cz to musel dlouho někdo vymýšlet. Zajímalo by mne, co ta sranda stála. To si to kurňa zadavatel (nějaký státní úřad či ministerstvo zřejmě) nevyzkouší? To tam neposadí člověka, nic neznalého, a nenechají ho něco vyhledat, a vůbec vyzkoušet tu aplikaci? A ten textový soubor mne ani nevadí, protože je lepší si stáhnout ten, než klikat tím nesmyslným prohlížečem té zbírky zákonů.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.12.2010 15:19 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2

    Díky za info.

    18.11.2010 22:32 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Oni mají snad povinnost petici pouze převzít, nikoliv se jí zabývat. A pokud by se jí náhodou museli zabývat, tak stále nemají povinnost její obsah řešit :) Petice jsou od toho, aby lidi měli jak vyjádřit svůj názor a úřady s tím nemusely nic dělat :)
    19.11.2010 07:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Oni mají snad povinnost petici pouze převzít, nikoliv se jí zabývat. A pokud by se jí náhodou museli zabývat, tak stále nemají povinnost její obsah řešit :) Petice jsou od toho, aby lidi měli jak vyjádřit svůj názor a úřady s tím nemusely nic dělat :)
    nikoliv "náhodou", ale peticí se (za splnění formálních podmínek) opravdu zabývat musí

    nicméně pravdu máš v tom, že je rozdíl mezi "zabývat se" a "vyřešit ke spokojenosti podepsaných občanů"
    Jendа avatar 18.11.2010 23:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Dotaz 1: btw nevím, kde najít elektronické up-to-date zákony zadarmo. Někde jsem četl, že platné jsou jen ty v tištěné formě.
    Online viz Google. Nebo již zmíněný portal.gov.cz. Na začátku října jsem si ale říkal, že bych rád měl zákony offline, tak jsem si napsal skriptík, kterým jsem zákony z portal.gov.cz zmirroroval. Šlo to děsně blbě, protože když pošleš víc než 1 požadavek za sekundu, tak tě to na hodinu vykopne. Navíc i v případě, že předpis neexistuje (byl zrušen), vrátí HTTP 200.

    Mám to tady, je to 9665 souborů (!!!) a má to zagzipované 91 MB nebo 260 MB plaintext. Někdy bych to mohl zveřejnit, ať se s tím stahováním z portal.gov.cz nemusí otravovat i ostatní.
    vlastikroot avatar 20.11.2010 21:40 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Tak až to budeš uvolňovat, zkus lzma, má mnohem lepší kompresi, než gzip.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 21.11.2010 00:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    LZMA je 10× pomalejší než gzip a 5× než bzip2. Aktuální revize trestního zákoníku:
    -rw-r--r-- 1 jenda jenda 454677 21. lis 00.43 trestni.txt
    -rw-r--r-- 1 jenda jenda  96880 21. lis 00.45 trestni.txt.gz
    -rw-r--r-- 1 jenda jenda  71743 21. lis 00.45 trestni.txt.bz2
    -rw-r--r-- 1 jenda jenda  76722 21. lis 00.45 trestni.txt.lzma
    Všechny tři jsem komprimoval s parametrem -9. To jsem nečekal, že bz2 je tak dobrý.
    Jendа avatar 21.11.2010 01:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Ještě jsem teď objevil, že mít 10000 souborů v jednom adresáři není úplně nejprímovější, takže to rozsekám po rocích.
    Jendа avatar 21.11.2010 02:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Tak gzipované to má 91 MB, bzip2ované i lzmované to má 41 MB. Akorát lzma to trvalo 20× déle (20 minut lzma vs. minuta bzip2). Tíky za tip, redukce na méně než polovinu se cení.
    19.11.2010 08:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    zmíněný zákon je implementací zákona z EU; mám napsat do EU
    blábláblá ...

    samozřejmě že tu českou implementaci mohou opravit, to jim EU nijak nezakazuje

    bylo v módě nadávat na Moskvu, teď je v módě nadávat a vymlouvat se na Brusel, nicméně za značnou část problémů si můžou místní, ale snaží se to prezentovat tak, že oni za nic nemůžou, to ta zlá EU, což jim projde, protože je módní kopat do EU, a zpětně takovéto lži zase posilují tu módu do EU kopat

    což mě pěkně štve, protože v tom pak zanikne ta oprávněná kritika EU, člověk je hned onálepkován za blbce, co kope do EU, protože je to v módě, a ne třeba proto, že má nějaké skutečné důvody a výhrady (které měl třeba již před vstupem ...)
    19.11.2010 08:26 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    samozřejmě že tu českou implementaci mohou opravit, to jim EU nijak nezakazuje
    No jo, ale pomuze to vubec? Pokud vim, tak nejaky ty url o vymahani dluhu vlastni nejaka spolecnost nekde na Beatljuice nebo kde. Tam bude ceskej soud asi tezko neco narizovat. Kdyby to bylo tak jednoduchy, tak by uz asi nechodily ani skutecne spamy od ruskych, cinskych a americkych spamovych kralu.

    IMHO by pomohlo zrejme jenom vyhlasit skutecnej boj temhle spamovym kralum. Slozit nejaky penize za zneskodneni toho srace.
    19.11.2010 10:10 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    Jasně, s nějakým týpkem v Rusku se blbě bojuje - ale mi chodí url spam od české firmy (tedy minimálně webovka je česky atd) - a když jsem jim opakovaně psal maily tak se mi v podstatě vysmáli - je to podle českého řádu a dělat s tím nic nemůžu.

    Ani požádat aby přestali je nemůžu, když jsem se jich ptal na poštovní adresu, abych jim mohl poslat dopis kde je budu prosit ať přestanou, tak mi už neodpověděli. Hnus.

    A tohle chcem změnit.
    19.11.2010 10:59 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    lol, neni jednodusi kliknout na Report spam(v gmailu) nebo neco podobneho?
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    19.11.2010 11:35 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    ne, a má to dva rozměry:

    - jednak si registrují stále nové a nové domény, a když to předhodím nějakému antispamu tak mi taky v koši můžou končit zprávy kde mi někdo pošle jen url, ale které chci.

    - za druhé to není řešení a já opravdu nerad takovým pochybným existencím ustupuji.
    Pavel Stárek avatar 24.11.2010 23:17 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2
    A whois o adrese mlčí? A i kdyby, nevím co je to za firmu, ale většina firem mívá na svém webu kontaktní info (pokud to tedy není PO box). Ovšem to znamená, minimálně jednou na ty jejich stránky vlézt, což asi nechceš. Ale není problém si v Thunderbirdu udělat filtr, a rovnou je a) označit jako spam a b) smazat. A pokud máš schránku na GMailu (ale v podstatě to je jedno kde), tak tam rovněž zprávu označit jako spam.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.12.2010 15:28 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2

    Smazání mailu nic nevyřeší, jen přijdou další.

    Označit jako SPAM taky není řešení. Jak takhle funkce přesně funguje? Blokuje odesílatelovu adresu? Každý týden to mohou posílat z jiné. Blokuje to danou URL v mailu? Co když mi někdo známý bude chtít poslat mail právě s touto adresou?

    U českých firem bude IMHO řešení se domluvit ať to už neposílají. Když budou schválně dál pokračovat, zažalovat (což v tomto případě nejde).

    11.12.2010 15:33 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: URL Spam 2

    Tak jsem po delší odmlce zpět. Díky všem za reakce. Diskuzi jsem sledoval, ale byl jsem příliš vysátý na to, abych reagoval.

    Viděl bych to na petici. Příslušný orgán na ni IMHO musí reagovat. Ať bude odpověď jakákoli, důvod, který uvedou by mohl být informačně přínosný. Jakmile se k tomu dostanu, hodím petici do dalšího zápisku.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.