abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 13.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:33 | Nová verze

    Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4běží také ve Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.10. 17:44 | IT novinky

    Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    15.10. 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.10. 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    15.10. 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.10. 07:11 | Zajímavý projekt

    Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    14.10. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.10. 16:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (19%)
     (21%)
     (24%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 231 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    24.11.2008 13:13 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    BSA nemá s kauzou Mironet nic společného, to je fáma. BSA tím pádem rovněž nemá komu hradit škodu. BSA je mezinárodní organizace, která má svou evropskou centrálu v Londýně. V Česku, ale i dalších evropských zemích, BSA působí prostřednictvím svých mediálních a právních zástupců, kteří mají pověření tuto organizaci zastupovat. Tato forma působení plně dostačuje pro tuzemské aktivity. BSA není v Česku registrována jako právnická osoba, protože aktivity této organizace to nevyžadují

     

    Mám se smát nebo blejt? :-D

    24.11.2008 13:43 Lars
    Rozbalit Rozbalit vše Mironet

     BSA ale s kauzou Mironet opravdu nema nic spolecneho, tam slo o problem Policie, ktera provedla prohlidku tam, kde nemela co delat. Ustavni soud to uznal. Mironet potom jeste zaloval Microsoft za kazetu, co posilal jmenem BSA, ale pokud vim, v teto veci nic nevyhral.

    Takze at se nam to libi nebo nelibi, s pripadem Mironet nijak BSA nesouvisi.

    24.11.2008 13:53 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mironet

    pravda.

    24.11.2008 13:54 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mironet

    jenže povinností neschopného redaktora je zeptat se na jiné kauzy jako digisys, kde již BSA figuruje (když už se tazatel zeptal na špatnou kauzu)

    24.11.2008 14:23 ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mironet
    Na Zive je ale prece online diskuse, ve ktere se ptaji sami ctenari, ne? Krome toho o Mironetu se pise v tomto blogu na abc.
    24.11.2008 14:15 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    BSA nemá s kauzou MIronet nic společného, ale zato s kauzou Digisys ano. BSA na svém webu vyvěsila Digisys jako uživatele pirátského sw, a když se firma Digisys obrátila na soud, soud jí dal za pravdu a uložil BSA tuším 300 tisíc Kč pokuty (plus mínus, nevím to z hlavy přesně). A BSA, vzor to morálky, a ta, která nám tu káže o tom, jací jsme zloději, raději poslala BSA v Česku do bankrotu, aby nic nemusela platit, a od té doby tu pobočku nemá. Já osobně mám pak docela problém nějak uznávat organizaci, kpro kterou platí právo pouze jednostranně - tedy pro ostatní, nikoli pro ní.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.11.2008 14:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    A nazor pana Hlavace?
    O kauze Digisys mi není nic známo
    :-D

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    otula avatar 24.11.2008 18:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    To je nejspíš nejlepší způsob konkurenčního boje. Až budu někoho potřebovat pošpinit, založím nejspíš nějaké sdružení, jeho jménem to udělám, a až to půjde k soudu, zase ho zruším… Ale mohl bych si třeba ponechat mluvčího tohoto neexistujícího sdružení, který by o ničem nevěděl, případně ho dělat sám… Má to nějaký zádrhel? ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.11.2008 21:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Ja myslim, ze proste ma nakazano od sefa delat, ze nic nevi... Nevim, jestli mu tam plati tolik, ze mu stoji za to byt tak bezpaterni. Tatova znama delala mluvci pro jistou dost velkou korporaci a po case to proste moralne neunesla a i pres silne nadstandardni plat se na to vykaslala. IMHO je tohle v dnesni dobe realita tisk. mluvcich u vsech velkych spolecnosti... Rad bych se mylil.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    otula avatar 24.11.2008 21:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    A já myslel, že to pan Hlaváč dělá grátis, když zastupuje neexistující organizaci ;-) Jinak s tebou ale samozřejmě souhlasím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.11.2008 10:50 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    vsak je to profesionalni lhar, ktery zastupuje pochybnou organizaci, prezentujici se smyslenymi cisly.

    24.11.2008 18:23 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Bsa je pouze soukrome sdruze||spolecnost, ne? Nemohou oni sami prece provadet nejake vysetrovani, nebo tak? Rekl bych, ze maji pravo jen podat trestni oznameni pri zjisteni trestneho cinu a to je pravo kazdeho obcana. Na druhou stranu jsou to nechutni donaseci :-)
    24.11.2008 19:14 nope
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    Vsak BSA pouze podava trestni oznameni, neprovadi zadne vysetrovani. To jsou jen famy, ktere jsou mezi lidmi, ti si je neoveri a potom v diskuzich hlasi svou pravdu. Je to videt i ve vcerejsi diskusi na Zive. Misto toho, aby se probiralo, co s nelegalnim uzivanim softwaru, stale se tam dokola resi, jestli je BSA pravnicka osoba (jako by to bylo potreba) a jak je to kolem jejiho udajneho  samozruseni pred deseti lety. neda se to cist.

    Limoto avatar 24.11.2008 19:27 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Jendа avatar 24.11.2008 19:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    No jo, samé MS v hokeji :-D
    24.11.2008 23:28 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Ano, za stahování nelegálního SW můžete být stíhán (i když vlastně nevíte, co zrovna stahujete).
    Wtf?
    Dalibor Smolík avatar 25.11.2008 00:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    Jasně. Když stahuji soubor corel_warez.zip se domnívám, že jde o recept na bábovku od našich babiček :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.11.2008 12:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    Problém je, že dneska na warez lezou i uživatelé legálních verzí. Často je cracknutí legálně koupeného programu jediný způsob, jak ho vůbec nějak solidně používat. Ono totiž nějak uživatelé komerčních programů se nehlásí o svá práva, a tak komerční programy jsou prošpikované ochranami, registracemi, a dalších, až je to skoro k nepoužití.

    Já sám jsem dokonce musel stáhnout crack přímo od Microsoftu k jejich Visual Studiu 6, protože jejich ochrana byla tak aktivní, že nebylo možné jej ani nainstalovat, a to ani legálně. Takže sám Microsoft musel vydat návod a opravu, jak vůbec na to.

    A programy zásadně kupuji tak, že píšu objednávku: "Objednávám program X, verzi Y. Moje objednávka platí pouze v případě, že program nepotřebuje aktivovat jinak, než tím, co je přiloženo v instalaci, a že jeho instalace nebude nijak závislá na připojení k internetu, nebo následném kontaktování výrobce, či dodavatele, stejně tak jeho funkce nebude nijak licenčně závislá na konkrétní hw konfiguraci počítače."

     

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.