abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (21%)
     (4%)
     (8%)
     (2%)
     (4%)
     (4%)
     (31%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 15:56
    Rozcestník

    Pojďte se zeptat BSA...

    24.11.2008 11:48 | poslední úprava: 24.11.2008 11:51

    Pojďte se zeptat BSA, kdy už konečně dostojí své zodpovědnosti a zaplatí soudem uznanou škodu v kauzách jako Digisys či Mironet.

    Mafie místo placení zrušila svoji CZ pobočku, a v klidu nepostižitelně ze zahraničí buzeruje dál! Když nás bude dost, třeba bude pan Hlaváč konečně nucen na toto téma jasně a nevyhýbavě odpovědět!        

    Hodnocení: 70 %

            špatnédobré        

    Anketa

    BSA jsou...
     (81 %)
     (77 %)
     (77 %)
     (12 %)
    Celkem 197 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.11.2008 13:13 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    BSA nemá s kauzou Mironet nic společného, to je fáma. BSA tím pádem rovněž nemá komu hradit škodu. BSA je mezinárodní organizace, která má svou evropskou centrálu v Londýně. V Česku, ale i dalších evropských zemích, BSA působí prostřednictvím svých mediálních a právních zástupců, kteří mají pověření tuto organizaci zastupovat. Tato forma působení plně dostačuje pro tuzemské aktivity. BSA není v Česku registrována jako právnická osoba, protože aktivity této organizace to nevyžadují

     

    Mám se smát nebo blejt? :-D

    24.11.2008 13:43 Lars
    Rozbalit Rozbalit vše Mironet

     BSA ale s kauzou Mironet opravdu nema nic spolecneho, tam slo o problem Policie, ktera provedla prohlidku tam, kde nemela co delat. Ustavni soud to uznal. Mironet potom jeste zaloval Microsoft za kazetu, co posilal jmenem BSA, ale pokud vim, v teto veci nic nevyhral.

    Takze at se nam to libi nebo nelibi, s pripadem Mironet nijak BSA nesouvisi.

    24.11.2008 13:53 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mironet

    pravda.

    24.11.2008 13:54 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mironet

    jenže povinností neschopného redaktora je zeptat se na jiné kauzy jako digisys, kde již BSA figuruje (když už se tazatel zeptal na špatnou kauzu)

    24.11.2008 14:23 ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mironet
    Na Zive je ale prece online diskuse, ve ktere se ptaji sami ctenari, ne? Krome toho o Mironetu se pise v tomto blogu na abc.
    24.11.2008 14:15 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    BSA nemá s kauzou MIronet nic společného, ale zato s kauzou Digisys ano. BSA na svém webu vyvěsila Digisys jako uživatele pirátského sw, a když se firma Digisys obrátila na soud, soud jí dal za pravdu a uložil BSA tuším 300 tisíc Kč pokuty (plus mínus, nevím to z hlavy přesně). A BSA, vzor to morálky, a ta, která nám tu káže o tom, jací jsme zloději, raději poslala BSA v Česku do bankrotu, aby nic nemusela platit, a od té doby tu pobočku nemá. Já osobně mám pak docela problém nějak uznávat organizaci, kpro kterou platí právo pouze jednostranně - tedy pro ostatní, nikoli pro ní.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.11.2008 14:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    A nazor pana Hlavace?
    O kauze Digisys mi není nic známo
    :-D

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    otula avatar 24.11.2008 18:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    To je nejspíš nejlepší způsob konkurenčního boje. Až budu někoho potřebovat pošpinit, založím nejspíš nějaké sdružení, jeho jménem to udělám, a až to půjde k soudu, zase ho zruším… Ale mohl bych si třeba ponechat mluvčího tohoto neexistujícího sdružení, který by o ničem nevěděl, případně ho dělat sám… Má to nějaký zádrhel? ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.11.2008 21:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Ja myslim, ze proste ma nakazano od sefa delat, ze nic nevi... Nevim, jestli mu tam plati tolik, ze mu stoji za to byt tak bezpaterni. Tatova znama delala mluvci pro jistou dost velkou korporaci a po case to proste moralne neunesla a i pres silne nadstandardni plat se na to vykaslala. IMHO je tohle v dnesni dobe realita tisk. mluvcich u vsech velkych spolecnosti... Rad bych se mylil.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    otula avatar 24.11.2008 21:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    A já myslel, že to pan Hlaváč dělá grátis, když zastupuje neexistující organizaci ;-) Jinak s tebou ale samozřejmě souhlasím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.11.2008 10:50 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    vsak je to profesionalni lhar, ktery zastupuje pochybnou organizaci, prezentujici se smyslenymi cisly.

    24.11.2008 18:23 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Bsa je pouze soukrome sdruze||spolecnost, ne? Nemohou oni sami prece provadet nejake vysetrovani, nebo tak? Rekl bych, ze maji pravo jen podat trestni oznameni pri zjisteni trestneho cinu a to je pravo kazdeho obcana. Na druhou stranu jsou to nechutni donaseci :-)
    24.11.2008 19:14 nope
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    Vsak BSA pouze podava trestni oznameni, neprovadi zadne vysetrovani. To jsou jen famy, ktere jsou mezi lidmi, ti si je neoveri a potom v diskuzich hlasi svou pravdu. Je to videt i ve vcerejsi diskusi na Zive. Misto toho, aby se probiralo, co s nelegalnim uzivanim softwaru, stale se tam dokola resi, jestli je BSA pravnicka osoba (jako by to bylo potreba) a jak je to kolem jejiho udajneho  samozruseni pred deseti lety. neda se to cist.

    Limoto avatar 24.11.2008 19:27 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Jendа avatar 24.11.2008 19:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    No jo, samé MS v hokeji :-D
    24.11.2008 23:28 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...
    Ano, za stahování nelegálního SW můžete být stíhán (i když vlastně nevíte, co zrovna stahujete).
    Wtf?
    Dalibor Smolík avatar 25.11.2008 00:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    Jasně. Když stahuji soubor corel_warez.zip se domnívám, že jde o recept na bábovku od našich babiček :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.11.2008 12:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pojďte se zeptat BSA...

    Problém je, že dneska na warez lezou i uživatelé legálních verzí. Často je cracknutí legálně koupeného programu jediný způsob, jak ho vůbec nějak solidně používat. Ono totiž nějak uživatelé komerčních programů se nehlásí o svá práva, a tak komerční programy jsou prošpikované ochranami, registracemi, a dalších, až je to skoro k nepoužití.

    Já sám jsem dokonce musel stáhnout crack přímo od Microsoftu k jejich Visual Studiu 6, protože jejich ochrana byla tak aktivní, že nebylo možné jej ani nainstalovat, a to ani legálně. Takže sám Microsoft musel vydat návod a opravu, jak vůbec na to.

    A programy zásadně kupuji tak, že píšu objednávku: "Objednávám program X, verzi Y. Moje objednávka platí pouze v případě, že program nepotřebuje aktivovat jinak, než tím, co je přiloženo v instalaci, a že jeho instalace nebude nijak závislá na připojení k internetu, nebo následném kontaktování výrobce, či dodavatele, stejně tak jeho funkce nebude nijak licenčně závislá na konkrétní hw konfiguraci počítače."

     

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.