Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.
Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.
ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.
Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.
Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.
Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.
rád si nechám v diskuzi poradit
Co je šokujícího na tom, že na feature request, který nemá nijak zásadní vliv na funkčnost hry, odpovím "tak to napiš sám a pošli mi patch"? Ze 144 commitů v mojí větvi jsou jen tři patche od někoho jiného, z toho jeden jsou ikonky a další jsem musel sám z poloviny přepsat, protože autor se mi na žádost o vylepšení patche už neozval.
BTW, měl bych Jardíkovi poděkovat. Při opravování typů proměnných a návratových hodnot, co přímo pracují se sizeof, se mi podařilo najít a opravit jeden bug v pointerové aritmetice.
// skeldal/branches/next_ghost/unix/init.cpp void Sys_SetPath(unsigned idx, const char *path) { size_t len = strlen(path); // tady byl int assert(idx < PATHTABLE_SIZE); if (pathtable[idx]) { free(pathtable[idx]); } // tady nebyl test *path == 0, což mohlo způsobit pád v kódu // níže, protože len-1 by šlo na neplatný index SIZE_MAX if (!*path || *path == 0) { pathtable[idx] = (char*)malloc(1); pathtable[idx][0] = '\0'; return; } if (path[len - 1] != '/') { len++; } pathtable[idx] = (char*)malloc(len + 1); strcpy(pathtable[idx], path); pathtable[idx][len-1] = '/'; pathtable[idx][len] = '\0'; }Ještě tam teda chybí kontrola návratových hodnot z malloc(), to už se mi nechce dělat. Další chyby:
// není reentrant char *Sys_FullPath(unsigned idx, const char *file) { static char ret[PATH_MAX]; assert(idx < PATHTABLE_SIZE); // tady může dojít k přetečení fixně velikého bufferu strcpy(ret, pathtable[idx]); strncat(ret, file, PATH_MAX - strlen(ret) - 1); return ret; } // není reentrant char *Sys_DOSPath(unsigned defdir, const char *path) { static char ret[PATH_MAX]; int i, length; // "má" být size_t assert(defdir < PATHTABLE_SIZE); // možnost přetečení bufferu strcpy(ret, pathtable[defdir]); length = strlen(ret); strncat(ret + length, path, PATH_MAX - length - 1); strupr(ret + length); for (i = length; ret[i]; i++) { if (ret[i] == '\\') { ret[i] = '/'; } } return ret; } void Sys_Init(void) { char home[PATH_MAX]; // smyšlená hodnota maximální velikosti cesty int len; // size_t // možnost přetečení bufferu, getenv() může vrátit NULL strcpy(home, getenv("HOME")); len = strlen(home); // neplatný index při len == 0 if (home[len-1] != '/') { home[len++] = '/'; } // další možnost přetečení bufferu strcpy(home + len, ".skeldal/");Nakonec dotaz: znáš třeba std::map a std::string? Když je to C++ kód, proč to nepoužít? Ušetřil bys si spoustu starostí, např. Sys_SetPath by mohl vypadat nějak takto:
typedef std::map<unsigned, std::string> Mapa; Mapa mapa; void Sys_SetPath(unsigned id, const std::string& path) { std::string& oldVal = mapa[id]; std::string::size_type len; oldVal = path; len = oldVal.size(); if (len > 0 && oldVal[len-1] != '/') oldVal += '/'; }A při chybné alokaci ti to prostě vyprskne std::bad_alloc
STL znám a odmítám to použít, protože bych tím akorát zablokoval možnost portovat Skeldal na mobilní platformy s omezenou pamětí.To je škoda. Já si trochu procházel ten kód a místama jsou tam takové čuňárny a je to tak nepřehledné, všude možně chybí kontrola chyb, některé funkce vůbec neupozorní na chyby (ani nějakým kódem, ani výjimkou, ani vypsáním) a vypadá to fakt neudržitelně. Ale snaha se cení.
Proč děláme takovou hloupost? Stručná, byť možná trochu nesrozumitelná, odpověď na tuto otázku by se dala shrnout do věty: "Protože STL vás nutí si přát, aby C++ mělo automatickou správu paměti (garbage collector - GC)". Problém je v tom, že do STL kontejneru můžete vkládat pouze objekty, které mají definovanou kopii. Navíc, pokud aspoň trochu dbáte na rychlost aplikace, musí tato kopie pokud možno být jednoduše proveditelná (rychlá). To v praxi znamená, že do STL kontejneru je možné efektivně ukládat fundamentální typy, možná ještě tak řetězce a pár dalších jednoduchých typů. Všechno ostatní lze uložit pouze nepřímo pomocí ukazatele. Tím se ztrácí jedna ze základních výhod, kterou používaní kontejnerových šablon přináší - automatická správa paměti.
AC_ARG_WITH(gamedata-prefix,
[AS_HELP_STRING([--with-gamedata-prefix=PREFIX], [Prefix for game data.])],
)
ad 5)set -e
: ${AUTORECONF:=autoreconf}
if test "$*"; then
ARGS="$*"
else
if test -f config.log ; then
ARGS=`grep '^ \$ \./configure ' config.log | sed 's/^ \$ \.\/configure //' 2> /dev/null`
fi
fi
echo "Running ${AUTORECONF}..."
$AUTORECONF --install --verbose
test x$NOCONFIGURE = x && echo "Running ./configure $ARGS" && ./configure $ARGS
ad 1) a 5) Neznám moc balíků, které by tohle dělaly, a UNIXový standard je ./configure; make; make install. Dokud se ze "svaté trojice" nestane čtveřice, která začíná ./autogen.sh nebo něčím podobným, budu mít configure skript přímo v repozitáři, stejně jako většina ostatních projektů. Navíc takový skript GNU Coding Standards nevyžaduje.
ad 2) Díky za tip, tohle jsem neznal.
ad 3) Podle GNU Coding Standard je to zcela v pořádku a já se s dovolením budu držet GNU Coding Standards. Freedesktop si může vymýšlet, co chce, ale to ještě neznamená, že to má smysl používat.
ad 4) -Dcosi je flag preprocesoru, takže AM_CPPFLAGS je naprosto správné umístění. CPPFLAGS se používá při kompilaci C i C++, CXXFLAGS jen pro C++.
Tiskni Sdílej: