abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 04:00 | Nová verze

    raylib (Wikipedie), tj. multiplatformní open-source knihovna pro vývoj grafických aplikací a her, byla vydána ve verzi 6.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 18:33 | IT novinky

    Nové verze AI modelů. Společnost OpenAI představila GPT‑5.5. Společnost DeepSeek představila DeepSeek V4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 15:33 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 164 (pdf) a Hello World 29 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.4. 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 1
    22.4. 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1416 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    gtz avatar 11.4.2010 23:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    (3) Autor má právo na nedotknutelnost svého díla, zejména právo udělit svolení k jakékoli změně nebo jinému zásahu do svého díla, nestanoví-li tento zákon jinak. Je-li dílo užíváno jinou osobou, nesmí se tak dít způsobem snižujícím hodnotu díla. Autor má právo na dohled nad plněním této povinnosti jinou osobou (autorský dohled), nevyplývá-li z povahy díla nebo jeho užití jinak, anebo nelze-li po uživateli spravedlivě požadovat, aby autorovi výkon práva na autorský dohled umožnil.
    To je asi bráno pro hudební tvorbu , filmy a něco podobného možná vlastní tvorba apod., jinak je to napsané hodně šalamounsky.

    +1
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.4.2010 23:59 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Je vhodne upozornit, ze tam, kde zakon mluvi o uziti dila (a pravu na uziti dila), mysli se tim uziti dila podle par. 12 odst. 4. a paragraf o volnem uziti (par. 30) konkretne upresnuje, ze 'volne uziti' se nepovazuje za uziti dila podle tohoto zakona.

    Tedy konkretne na soukromy poslech skladby z CD (at uz je zakoupene nebo nalezene na nadrazi) nepotrebujes souhlas autora, protoze takove pouziti dila neni uziti dila ve smyslu autorskeho zakona.
    12.4.2010 00:00 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Začal jsi, jakoby jsi to chtěl vyvrátit. Nestalo se. Celkové hodnocení: WTF
    12.4.2010 00:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Čiliže samotné vlastnění nosiče je něco jiného než užívání díla. Hm, já teda nejsem odborník a nerozumim tomu, ale řekl bych, že jde o to, že vlastnění nosiče dokázat lze, ale že jsem se na ten kradený film podíval (například) lze dokazovat velmi těžko. Jinými slovy: stahováním člověk neužívá dílo.

    Jinak ten zákon je jednak nechutný a jednak absurdní. Aturoři mají zřejmě prakticky neomezenou moc nejen nad svými "výrobky", ale i nad lidmi je kupujícími a užívajícími. Respektive ti autoři, kteří podepíšou různé ty smlouvy s OSA, s vydavatelskými, "authoringovými" a distribučními společnostmi, atd. Kdo na to doplatí jsou 'svobodní' autoři.
    Grunt avatar 12.4.2010 07:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Jinými slovy: stahováním člověk neužívá dílo.
    Pravda. Chytře na to jdeš. Stažení se dá za nelegální opravdu považovat jen těžko.
    ale že jsem se na ten kradený film podíval (například) lze dokazovat velmi těžko.
    Co není, klidně může být.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.4.2010 09:15 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    ale že jsem se na ten kradený film podíval (například) lze dokazovat velmi těžko.
    Viz muj predchozi prispevek - podivani se na (publikovany) film neni uziti dila ve smyslu autorskeho zakona. Autorsky zakon se tim neporusi.
    12.4.2010 09:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    No, tomu moc nerozumím. Co je teda 'užití díla' podle autorského zákona?
    12.4.2010 09:32 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Par. 12 odst. 4:
    4) Právem dílo užít je
    a) právo na rozmnožování díla (§ 13),
    b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14),
    c) právo na pronájem originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 15),
    d) právo na půjčování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 16),
    e) právo na vystavování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 17),
    f) právo na sdělování díla veřejnosti (§ 18), zejména
    1.právo na provozování díla živě nebo ze záznamu a
      právo na přenos provozování díla (§ 19 a 20),
    2.právo na vysílání díla rozhlasem či televizí (§ 21),
    3.právo na přenos rozhlasového či televizního vysílání díla (§ 22),
    4.právo na provozování rozhlasového či televizního vysílání díla (§ 23).
    (5) Způsoby užití díla vyplývající z odstavce 4 se pro účely
    tohoto zákona vymezují v ustanoveních § 13 až 23. Dílo lze
    užít i jiným způsobem než způsoby uvedenými v odstavci 4.
    Par. 30 odst. 1:
    Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro
    osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení
    přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního
    prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
    12.4.2010 10:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Áha. Výborně, dík moc...
    12.4.2010 19:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    No dyť. Do toho co si člověk prohlídne nebo poslechne nemá nikdo co kafrat. Proč to řešit dál?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 12.4.2010 01:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Možná už to přede mnou někdo napsal, příspěvek píšu během čtení.
    Jinými slovy, podaří-li se vám třeba najít nějaký nosič (třeba v podobě CD nebo DVD) opuštěný na nádraží a vy si ho přivlastníte
    Nálezem nenabýváš vlastnického práva, jde o držbu; v případě, že nalezenou věc neodevzdáš, jde o držbu neoprávněnou.
    Česky: Tak to nemám nejmenší ponětí a velice bych ocenil, kdyby mi to prosím nějaká dobrá duše do češtiny přeložila.
    IANAL tohle
    (3) Autor má právo na nedotknutelnost svého díla, zejména právo udělit svolení k jakékoli změně nebo jinému zásahu do svého díla, nestanoví-li tento zákon jinak.
    znamená, že nesmíš dělat odvozená díla a tohle
    Je-li dílo užíváno jinou osobou, nesmí se tak dít způsobem snižujícím hodnotu díla.
    je duplicita k poškození cizí věci, třeba když nakreslí obraz a ty bys mu do něj čmáral fixem.
    Odměna se dále neplatí z přístrojů a nenahraných nosičů, budou-li v tuzemsku použity jen k rozmnožování děl na základě licenčních smluv osobami při jejich vlastní činnosti.
    Tohle jsem nepochopil a byl bych rád, kdyby to nějaká dobrá duše vzpomenula.

    Zajímavé by také bylo posoudit, kdo zhotovuje rozmnoženinu v případě stahování. Jestli server nebo stahující.
    nebo zákazu poskytování celé služby
    To vidíš kde? Nějak to v tom zákoně nemůžu najít.
    zákazu poskytování služby, kterou využívají třetí osoby k porušování nebo ohrožování práva autora
    WOW
    a nebo měli v držení neoprávněně zhotovenou rozmnoženinu
    +
    včetně osob, kterým byly předmětné rozmnoženiny či napodobeniny díla určeny
    Tím držením či bytím určenými se účastní neoprávněného užití díla? Ono je to totiž kterým byly předmětné rozmnoženiny či napodobeniny díla určeny za účelem jejich poskytnutí třetí osobě.

    Myslíš, že ISP se účastní pořízení, výroby nebo distribuce rozmnoženiny či napodobeniny díla anebo poskytování služeb, které neoprávněně zasahují do práva autora?
    protože je pak docela malá možnost, že by ho někdo četl celý
    Tady :-).

    Príma je to, že sice výpalné platíme proto, abychom si mohli udělat rozmnoženinu pro vlastní potřebu, ale protože spousta věcí má nějakou ochranu, tak vlastně nesmíme :-).

    Těžiště toho celého bych viděl v § 25. TODO (pro mě): zjistit, jestli je právo autora na odměnu naplněno výpalným. Pokud ano, pak by mohlo být stahování v mnoha případech legální. Mrknu zítra (tedy spíše už dneska), dobrou…

    PS: oprav si úplně na konci části přišli
    12.4.2010 20:18 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Odměna se dále neplatí z přístrojů a nenahraných nosičů, budou-li v tuzemsku použity jen k rozmnožování děl na základě licenčních smluv osobami při jejich vlastní činnosti.
    Před pár lety se mi od ministerstva kultury dostalo odpovědi, že tím jsou myšleny pouze lisovny, resp. firmy s "koncesí". Příkladem budiž EXIMPO. Hlavní nevýhodou je minimální množství vytvářených disků.
    Saljack avatar 12.4.2010 23:15 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Což je pěkná kravina, je tam přímo napsáno z přístrojů a nenahraných nosičů a papír snad je nenahraný nosič? Podle mě tohle znamená, když v obchodě řekneš, že to máš pouze pro nahrání vlastního filmu, tak ti to musejí dát bez výpalnýho ať chtěj nebo nechtěj. Bohužel realita je jiná.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    12.4.2010 22:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Nálezem nenabýváš vlastnického práva, jde o držbu; v případě, že nalezenou věc neodevzdáš, jde o držbu neoprávněnou.
    To se mi nezdá. Pokud je zřejmé, že to někdo zahodil, vzdal se vlastnictví, tak nálezem se stávám vlastníkem já.

    Ovšem je fakt, že ta zřejmost nepotřebnosti se blbě definuje :-/.

    P.S. Ještě, že to originální CD s win98 bylo nalezeno ve vyhozeném počítači u popelnice :-D.
    Saljack avatar 12.4.2010 23:17 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Jenže je zase zákon o nálezném (nebo jak to nazvat), kde nález musíš ohlásit a odevzdat (ale asi tam je nějaká stanovená cenová hranice), jinak si defakto porušil zákon.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    13.4.2010 01:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Našel jsem černou skládku, asi ji někdo ztratil, jdu ji přivézt traktorem na nejbližší ztráty a nálezy a doufám, že dostanu nálezné :-D.

    Jinak jsem ty zákony procházel, tak tam jsou hafo možností. Takže imho nejdřív zjistit zda tu věc vlastník opustil, nebo zda spotřeboval nebo zničil a pak teprve že ji ztratil :-).
    12.4.2010 09:02 Frettie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    (3) Autor má právo na nedotknutelnost svého díla, zejména právo udělit svolení k jakékoli změně nebo jinému zásahu do svého díla, nestanoví-li tento zákon jinak. Je-li dílo užíváno jinou osobou, nesmí se tak dít způsobem snižujícím hodnotu díla. Autor má právo na dohled nad plněním této povinnosti jinou osobou (autorský dohled), nevyplývá-li z povahy díla nebo jeho užití jinak, anebo nelze-li po uživateli spravedlivě požadovat, aby autorovi výkon práva na autorský dohled umožnil.
    Způsob snižující hodnotu díla je takový, že třeba ten daný film pustíš s tím, že pod něj dáš nápis "největší kreténi". Nebo jej využiješ jako základ pro porno. (použitelné s hudební skladbou - pokud do reklamy na porno dáš nějakou hudbu, které už vypršela ochrana (70 let po úmrtí autora) a někdo se obrátí, že je to způsob snižující hodnotu díla, tak je dost velká šance, že bys při sporu neobstál a prohrál.

    A jinak, s dost věcma v textu nesouhlasím. Nemyslím, žes to interpretoval správně, nicméně nemám čas a náladu to přepisovat. Není to úplně špatně. A rozhodně dobrá práce.
    12.4.2010 17:52 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Způsob snižující hodnotu díla je takový, že třeba ten daný film pustíš s tím, že pod něj dáš nápis "největší kreténi".

    Což se děje naprosto běžně. Tuhle jsme se s kamarády bavili o filmech a to bylo samé: "Na to se podívej, to je strašná pýčovina, takovou už jsem dlouho neviděl!"

    12.4.2010 10:59 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Autor samozřejmě má právo na sdělení údajů a to také o osobách, které se neoprávněného užití díla účastní, včetně osob, kterým byly předmětné rozmnoženiny či napodobeniny díla určeny. A z toho bych si moc srandu nedělal

    No zda, se ze ani cist neumite. Ve vsech bodech jde o hospodarsky prospech. Takze stahnuti filmu pro vlastni potrebu to urcite neni. A jak uz nekdo prede mnou napsal chybne si vykladate uziti dila (coz neni shlednuti filmu, poslech hudby atp.) a zakon to definuje - na zakony nelze aplikovat selsky rozum a jestlize obsahuji nejake definice, rozhodne se je vyplati precist (v tomto pripade zejmena "dilo", "uziti dila", "volne uziti") jinak hrozi zcela chybny vyklad.
    Shadow avatar 12.4.2010 11:25 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Osobně jsem nezaznamenal jediný případ, kdy by byl někdo odsouzen za pouhé stahování (bez současného sdílení v rámci P2P/Torrentu), popřípadě za sledování staženého materiálu (výjimkou je snad jen kinderporno a nelegálně užívaný software). Diskutabilní je také situace s dosud nezveřejněnými díly (film, který ještě neběžel v kinech, apod.).

    Tím se nesnažím argumentovat ani pro, ani proti autorovu výkladu zákona. Spíše mne zajímá, jestli někdo, kdo soudní praxi blíže sleduje, neví o nějakém v této věci průlomovém rozsudku, který se ke mně zatím nedonesl.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    12.4.2010 17:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Spíše mne zajímá, jestli někdo, kdo soudní praxi blíže sleduje, neví o nějakém v této věci průlomovém rozsudku, který se ke mně zatím nedonesl
    Vim akorat o tomhle: http://www.nsoud.cz/rozhod.php?action=read&id=49510&searchstr=5+Tdo+234%2F2009

    Zejmena pak tato cast komentare:
    Dále považuje Nejvyšší soud za nutné uvést, že jak také vyplývá ze znění ustanovení § 30 odst. 1 písm. a) autorského zákona, nelze z něj dovozovat, že se omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženiny díla pro osobní potřebu vztahuje pouze na pořízení rozmnoženiny z originálu díla nebo z jeho legálně zakoupené kopie pořizovatelem rozmnoženiny, neboť v rámci omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženin pro osobní potřebu nestanoví toto ustanovení nic o právní povaze zdroje, ze kterého je možno rozmnoženinu díla pro osobní potřebu pořizovat. Může se tedy jednat jak o originál, tak i o rozmnoženinu díla, přičemž není bez dalšího nikterak vyloučeno, aby zdrojová rozmnoženina, ze které si zhotovitel pořídí vlastní rozmnoženinu pro osobní potřebu, byla pořízena i na základě jednání, které je v rozporu s autorským zákonem. Tato skutečnost nemůže sama o sobě, pokud autorský zákon nestanoví jinak, změnit právní povahu aktu pořízení rozmnoženiny díla pro osobní potřebu, jež je autorským právem aprobované, což samozřejmě nemá žádný vliv na vznik autorskoprávní a případně i trestní odpovědnosti za předchozí porušení autorského práva. Ustanovení § 30 autorského zákona totiž ani nestanoví podmínku „oprávněného uživatele“ jak to činí autorský zákon v jiných ustanoveních, např. § 36 nebo § 66
    12.4.2010 22:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    ad kinderporno.cz: vtipné provázání kontextu :-D.
    Shadow avatar 12.4.2010 22:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Děkuji. :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    12.4.2010 11:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Sám jsem se tady k tomuto tématu společně s Michalem Kubečkem vyjadřoval už několikrát

    IMHO jde spíš o Filipa Jirsáka, já totiž v téhle otázce jasno nemám, tak se k ní raději nevyjadřuji (možná ne odjakživa, ale určitě v poslední době).

    kyknos avatar 12.4.2010 13:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Sere pes oranžovej
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    otasomil avatar 12.4.2010 15:06 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování

    1+

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otula avatar 12.4.2010 21:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    upřesněno jakýmisi chytrolíny o díla zveřejněná
    Máš nějaký problém? Touto poznámkou jsi mne docela dožral. Je to zcela jednoznačný paragraf v zákoně. A jestli chceš mít hloupé poznámky k tomu, že jsem pana Lutonského upozornil, že uvádějí lidi v omyl tím, že tento paragraf zcela jasně ignorují – přesněji řečeno, vůbec o něm nevěděli, ale strašně chtěli všechny poučovat a dělat jim v tom jasno – tak si je můžeš nechat na pokec do hospody… Když někdo upozorní na neznalost licence, je to frajer, a když někdo upozorní na neznalost zákona, je to jakýsi chytrolín?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.4.2010 11:21 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autorský zákon vs stahování
    Tak k těm četným nepochopením textu zákona v zápisku už se vyjádřili jiní, já bych se pozastavil nad tím operováním slovem „právo“, zejména pak v asi nejhorším odstavci celého textu, kde autor vypichuje, že „má autor právo na odměnu“. aniž by pak jakkoli vysvětlil, proč to vůbec zmiňuje. Právo není nárok, tedy to, že autor má právo žádat odměnu, znamená pouze tolik, že nemá zakázáno odměnu žádat. Ale nárok odměnu odstat nemá. Pokud mu uživatel nezaplatí a zhlédne dílo bezplatně a odmítne autora odměnit, tak po něm autor žádnou odměnu nevysoudí. Je to mimochodem totéž jako když máme právo na vytvoření kopie z díla, které jsme si legálně koupili. Právo ano, nárok ne (čili když je tam ochrana, nesmíme ji obejít, a tedy ani si to zkopírovat, přestože na to máme právo).

    Jinak obecně je evidentní, že závěr zmíněný v úvodu, že „si to stačí přečíst“, tady rozhodně neplatí. Mimochodem, ty „bludy“, které prý papouškují papoušci, rozhodně nepochází z dílny redaktorů „lŽivě“, to je něco co už mnohokrát se stejným závěrem potvrdili, napsali a vyřkli právníci, specialisté na český autorský zákon, vrchní představitelé policejních útvarů pro boj s „pirátstvím“ a dokonce i zástupci českých protipirátských organizací. A ti tomu, troufám si tvrdit, rozumí nesrovnatelně lépe než autor zápisku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.