Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
nedodržovat nic, ani ten pud sebezáchovy a přesouvat zodpovědnost na řidiče motorových vozidel. Tak tyhle, ty teda fakt miluju.Z me zkusenosti se mnohem nebezpecneji chovaji ridici, kteri nedavaji cyklistum prednost. Velmi casto se mi stava, ze mi ridic automobilu neda prednost kdyz jedu na kole po hlavni a najede tam takovym stylem, ze musim naplno zabrzdit (ze 60km/h treba na 15km/h) pripadne prejet do protismeru/krajnice. U cyklistu pozoruji, ze casto nedavaji znameni o zmene smeru, coz mi prijde mnohem mene nebezpecne - staci pri predjizdeni prejet uplne do druheho pruhu.
Já vím že držet řídítka a ještě ukazovat rukou někdy nemusí být úplně jednoduché
A ještě třeba brzdit... Takže cyklista si musí dle situace vybrat, jestli nejdřív brzdit a potom (možná pozdě) ukázat, nebo nejdřív ukázat a potom brzdit.
můj příspěvek není promotoristický ani neuráží cyklisty obecně. Je to jen pouhý popis události. Pokud se tím někdo cítil dotčen, měl by se nad sebou zamyslet jestli se ho to náhodou netýká. Ten koho se to opravdu netýká, ten nemá důvod to na sebe vztahovat.Krásná ukázka manipulace. Čistokrevná.
Teď jezdím autem způsobilým k jízdě po špatném povrchu a náramně si to užívám.T69? :)
Ale nějaké to "všichni mi uhýbejte protože mi to drncá", to neberu.Nam, cyklistum (a to pisu jako cyklista uz silne obcasny) by mnohem stacilo zrusit soutez o to, kdo mine pumpickare ve vetsi rychlosti a mensi vzdalenosti. Nekdy mi prijde, ze pro spoustu ridicu je normalni mijet cyklistu ve vzdalenosti asi tak dvaceti cisel pri rozdilu rychlosti pres 60 km/h. Z toho take plyne obrana cyklistu jezdit dal od kraje. Zni to divne, ale funguje to.
Je pravda, ze na silnicich panuje dzungle.Je docela legrační, když tu tu někdo nazývá džunglí – tu si představuji spíš takhle. A zajímavé je, že to může fungovat lépe, než ten náš přeregulovaný systém.
Pochop, vždy jde o křižovatku, která je hůře přehledná a právě na ní jsem měl pár kolizí kdy cyklouš ignoroval svou! bezpečnost.To je mnohem lepší než ignorovat bezpečnost toho druhého, i když nepochybuju, že i to se může cyklistovi či chodci stát.
Co se bude dít dál?Dává kamion znamení o změně směru jízdy? Ano, vím, že vsadit bezpečnost na nějaký blinkr je nesmysl. Proto také na křižovatkách nepodjíždím. A btw. nechápu, k čemu jsou předsazená stání pro cyklisty. Mně to vždycky přišlo jenom jako místo, odkud je blbě vidět na semafor :).
Jen s tím rozdílem že se nedostanete pod kola ale zadek vozidla opisující větší oblouk vás poněkud vyhodí z rovnováhy a spadnete nejspíš pod další vozidlo.Tady se mi zdá, že soudruh udělal v geometrické úvaze chybu.
Teď se bude vyšetřovat jestli řidič mohl chodce vidět, jestli jel tak jak je třeba, jestli chodec nevstoupil někam kam neměl.To mu nezávidím. Dneska se zdaleka nejezdí idealisticky, tedy tak jak by se mělo, a je téměř nemožné jet tak, aby člověl na 100% obhájil, že nehoda není jeho vinou. Nehledě na to, že v době obhajoby bývá dotyčný už tak dost nešťastný z toho, že se to vůbec stalo. IMO je základem dobrého řízení tolerance. Na všech stranách. Předpisy jsou jenom rámec.
Tiskni
Sdílej: