Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »
.
Fakt je, že od cyklistů, kteří nemyslí na to, aby byli pořádně vidět, je to opravdu tupost. Ono i tak je to pro ně na silnici nebezpečné.
A týká se to i chodců a šetřičů žárovek. Je velký rozdíl ve viditelnosti mezi rozsvíceným a nerozsvíceným autem, i za bílého dne.
Tak nevím.
Jinak, na silnici si samozřejmně všichni rovni nejsme. Přece jen, když někdo v osobáku, nebo dneska hodně oblíbeném SUV na nákupy, srazí cyklistu (chodce, no možná o toho jezdce na koni), tak se tomu v plechovce nic nestane, zatímco ten sražený může být klidně mrtvý. Na to je třeba pamatovat.
nedodržovat nic, ani ten pud sebezáchovy a přesouvat zodpovědnost na řidiče motorových vozidel. Tak tyhle, ty teda fakt miluju.Z me zkusenosti se mnohem nebezpecneji chovaji ridici, kteri nedavaji cyklistum prednost. Velmi casto se mi stava, ze mi ridic automobilu neda prednost kdyz jedu na kole po hlavni a najede tam takovym stylem, ze musim naplno zabrzdit (ze 60km/h treba na 15km/h) pripadne prejet do protismeru/krajnice. U cyklistu pozoruji, ze casto nedavaji znameni o zmene smeru, coz mi prijde mnohem mene nebezpecne - staci pri predjizdeni prejet uplne do druheho pruhu.
Já vím že držet řídítka a ještě ukazovat rukou někdy nemusí být úplně jednoduché
A ještě třeba brzdit... Takže cyklista si musí dle situace vybrat, jestli nejdřív brzdit a potom (možná pozdě) ukázat, nebo nejdřív ukázat a potom brzdit.
můj příspěvek není promotoristický ani neuráží cyklisty obecně. Je to jen pouhý popis události. Pokud se tím někdo cítil dotčen, měl by se nad sebou zamyslet jestli se ho to náhodou netýká. Ten koho se to opravdu netýká, ten nemá důvod to na sebe vztahovat.Krásná ukázka manipulace. Čistokrevná.
Teď jezdím autem způsobilým k jízdě po špatném povrchu a náramně si to užívám.T69? :)
Ale nějaké to "všichni mi uhýbejte protože mi to drncá", to neberu.Nam, cyklistum (a to pisu jako cyklista uz silne obcasny) by mnohem stacilo zrusit soutez o to, kdo mine pumpickare ve vetsi rychlosti a mensi vzdalenosti. Nekdy mi prijde, ze pro spoustu ridicu je normalni mijet cyklistu ve vzdalenosti asi tak dvaceti cisel pri rozdilu rychlosti pres 60 km/h. Z toho take plyne obrana cyklistu jezdit dal od kraje. Zni to divne, ale funguje to.
Je pravda, ze na silnicich panuje dzungle.Je docela legrační, když tu tu někdo nazývá džunglí – tu si představuji spíš takhle. A zajímavé je, že to může fungovat lépe, než ten náš přeregulovaný systém.
No já jezdím nyní do práce hodně brzo a již jsem začal potkávat kolaře, který sice svítí, ale je vidět jen tak z metru. A hodně jich jezdí bez světel vůbec.
tak pak nevím, na co si Chose stěžuje.
Pochop, vždy jde o křižovatku, která je hůře přehledná a právě na ní jsem měl pár kolizí kdy cyklouš ignoroval svou! bezpečnost.To je mnohem lepší než ignorovat bezpečnost toho druhého, i když nepochybuju, že i to se může cyklistovi či chodci stát.
Co se bude dít dál?Dává kamion znamení o změně směru jízdy? Ano, vím, že vsadit bezpečnost na nějaký blinkr je nesmysl. Proto také na křižovatkách nepodjíždím. A btw. nechápu, k čemu jsou předsazená stání pro cyklisty. Mně to vždycky přišlo jenom jako místo, odkud je blbě vidět na semafor :).
Jen s tím rozdílem že se nedostanete pod kola ale zadek vozidla opisující větší oblouk vás poněkud vyhodí z rovnováhy a spadnete nejspíš pod další vozidlo.Tady se mi zdá, že soudruh udělal v geometrické úvaze chybu.
Teď se bude vyšetřovat jestli řidič mohl chodce vidět, jestli jel tak jak je třeba, jestli chodec nevstoupil někam kam neměl.To mu nezávidím. Dneska se zdaleka nejezdí idealisticky, tedy tak jak by se mělo, a je téměř nemožné jet tak, aby člověl na 100% obhájil, že nehoda není jeho vinou. Nehledě na to, že v době obhajoby bývá dotyčný už tak dost nešťastný z toho, že se to vůbec stalo. IMO je základem dobrého řízení tolerance. Na všech stranách. Předpisy jsou jenom rámec.
Tiskni
Sdílej: