EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Americká vláda se po převzetí zhruba desetiprocentního podílu ve výrobci čipů Intel chystá na další investice do vybraných firem. Na sociální síti Truth Social to napsal prezident Donald Trump. Jeho ekonomický poradce Kevin Hassett v rozhovoru v televizi CNBC řekl, že nemusí jít pouze o firmy z technologického sektoru, ale i z jiných odvětví.
V Amsterdamu probíhá Open Source Summit Europe. Organizace Linux Foundation představuje novinky. Pod svá křídla převzala open source dokumentovou databázi DocumentDB.
Přesně před 34 lety, 25. srpna 1991, oznámil Linus Benedict Torvalds v diskusní skupině comp.os.minix, že vyvíjí (svobodný) operační systém (jako koníček, nebude tak velký a profesionální jako GNU) pro klony 386 (486), že začal v dubnu a během několika měsíců by mohl mít něco použitelného.
86Box, tj. emulátor retro počítačů založených na x86, byl vydán ve verzi 5.0. S integrovaným správcem VM. Na GitHubu jsou vedle zdrojových kódů ke stažení také připravené balíčky ve formátu AppImage.
Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,
… více »Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Tiskni
Sdílej:
nedodržovat nic, ani ten pud sebezáchovy a přesouvat zodpovědnost na řidiče motorových vozidel. Tak tyhle, ty teda fakt miluju.Z me zkusenosti se mnohem nebezpecneji chovaji ridici, kteri nedavaji cyklistum prednost. Velmi casto se mi stava, ze mi ridic automobilu neda prednost kdyz jedu na kole po hlavni a najede tam takovym stylem, ze musim naplno zabrzdit (ze 60km/h treba na 15km/h) pripadne prejet do protismeru/krajnice. U cyklistu pozoruji, ze casto nedavaji znameni o zmene smeru, coz mi prijde mnohem mene nebezpecne - staci pri predjizdeni prejet uplne do druheho pruhu.
Já vím že držet řídítka a ještě ukazovat rukou někdy nemusí být úplně jednoduché
A ještě třeba brzdit... Takže cyklista si musí dle situace vybrat, jestli nejdřív brzdit a potom (možná pozdě) ukázat, nebo nejdřív ukázat a potom brzdit.
můj příspěvek není promotoristický ani neuráží cyklisty obecně. Je to jen pouhý popis události. Pokud se tím někdo cítil dotčen, měl by se nad sebou zamyslet jestli se ho to náhodou netýká. Ten koho se to opravdu netýká, ten nemá důvod to na sebe vztahovat.Krásná ukázka manipulace. Čistokrevná.
Teď jezdím autem způsobilým k jízdě po špatném povrchu a náramně si to užívám.T69? :)
Ale nějaké to "všichni mi uhýbejte protože mi to drncá", to neberu.Nam, cyklistum (a to pisu jako cyklista uz silne obcasny) by mnohem stacilo zrusit soutez o to, kdo mine pumpickare ve vetsi rychlosti a mensi vzdalenosti. Nekdy mi prijde, ze pro spoustu ridicu je normalni mijet cyklistu ve vzdalenosti asi tak dvaceti cisel pri rozdilu rychlosti pres 60 km/h. Z toho take plyne obrana cyklistu jezdit dal od kraje. Zni to divne, ale funguje to.
Je pravda, ze na silnicich panuje dzungle.Je docela legrační, když tu tu někdo nazývá džunglí – tu si představuji spíš takhle. A zajímavé je, že to může fungovat lépe, než ten náš přeregulovaný systém.
Pochop, vždy jde o křižovatku, která je hůře přehledná a právě na ní jsem měl pár kolizí kdy cyklouš ignoroval svou! bezpečnost.To je mnohem lepší než ignorovat bezpečnost toho druhého, i když nepochybuju, že i to se může cyklistovi či chodci stát.
Co se bude dít dál?Dává kamion znamení o změně směru jízdy? Ano, vím, že vsadit bezpečnost na nějaký blinkr je nesmysl. Proto také na křižovatkách nepodjíždím. A btw. nechápu, k čemu jsou předsazená stání pro cyklisty. Mně to vždycky přišlo jenom jako místo, odkud je blbě vidět na semafor :).
Jen s tím rozdílem že se nedostanete pod kola ale zadek vozidla opisující větší oblouk vás poněkud vyhodí z rovnováhy a spadnete nejspíš pod další vozidlo.Tady se mi zdá, že soudruh udělal v geometrické úvaze chybu.
Teď se bude vyšetřovat jestli řidič mohl chodce vidět, jestli jel tak jak je třeba, jestli chodec nevstoupil někam kam neměl.To mu nezávidím. Dneska se zdaleka nejezdí idealisticky, tedy tak jak by se mělo, a je téměř nemožné jet tak, aby člověl na 100% obhájil, že nehoda není jeho vinou. Nehledě na to, že v době obhajoby bývá dotyčný už tak dost nešťastný z toho, že se to vůbec stalo. IMO je základem dobrého řízení tolerance. Na všech stranách. Předpisy jsou jenom rámec.